Nový Hyundai i20

vloženo

Šest let po debutu hatchbacku Hyundai Getz přijíždí jeho nástupce s označením i20. Novinka je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostala také větší škálu motorů.

Nový Hyundai i20 Nový Hyundai i20

HYUNDAI VSADIL u označování nových modelů na alfanumerické symboly a vyplatilo se, každý si díky tomu hned uvědomí, kam v hierarchii značky konkrétní automobil zařadit. V případě malého hatchbacku i20 je podle tohoto klíče zřejmé, že patří mezi minivůz i10 a kompakt i30. Pro úplnost, jde o nástupce veleúspěšného automobilu Getz, který se poprvé předvedl v roce 2002 a na podzim 2005 prošel zdařilým faceliftem.

DELŠÍ ROZVOR, VĚTŠÍ KABINA
Hyundai i20 vstupuje do nabitého segmentu malých vozů, takže jeho největšími konkurenty se stanou například Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207 a Suzuki Swift. Design jihokorejské novinky pochází z evropského centra v Rüsselsheimu, premiéru si vůz odbyl na podzimním pařížském autosalonu a jeho výroba probíhá ve zcela novém závodě v indickém Chennai. Proti svému předchůdci, Getzu, dostal nejen líbivější zevnějšek a propracovanější interiér, ale také výrazně narostl: do délky o 115 mm (3940 mm) a do šírky o 45 mm (1710 mm), pouze výška 1490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na konečných 2525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů – v základu tak pojme solidních 295 litrů.

ELEGANTNÍ DESIGN
Vnější design i20 je velice moderní. Příď vyvedená ve stylu většího modelu i30 sází na velkoplošné světlomety, prolisy na kapotě a velký nasávací otvor. Z profilu zaujmou dlouhé přední dveře, stoupající linka oken a boční hrana, která se před zadním kolem prudce zvedá. Při pohledu na záď zůstává zřejmé, že maximální prostor dostaly dveře, aby vstupní otvor do zavazadelníku byl co největší. V sériové verzi nechybí stírač ani zástěrky.

ZAOSTŘENO NA PEČLIVOST
Vůz má velký úhel otevření dveří, do vozu se tak snadno nastupuje. Pohled přitahuje stříbřitý středový panel, který příjemně prosvětluje interiér. Přístrojová deska je plochá, jenom mírně zvlněná (nezrcadlí se v čelním skle) s centrálním červeně svítícím displejem. Do něho se inženýrům podařilo umístit všechny důležité provozní údaje: okamžitou spotřebu, datum a čas, vnější teplotu a naladěnou stanici autorádia. Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou navzájem kolmých směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr cejchovaný do 8000 ot. min-1 a rychloměr se stupnicí do 220 km/h. Všechny ukazatele se velmi dobře čtou, jejich optika je řídká a přehledná. Široké čelní sklo umožňuje parádní výhled dopředu, potěší bohaté boční prosklení a velká vnější zrcátka.

PROSTORNOST A VÝBAVA NA ÚROVNI
Dílenské zpracování i slícování jednotlivých dílů je velice kvalitní, tvrdé plasty na nerovnostech vůbec nevržou. Sedadla poskytují vynikající posaz i na dlouhou vzdálenost. Již základní výbava je na vynikající úrovni, ve voze nechybí například šest airbagů, ABS + EBD. Ve voze je zabudováno autorádio s CD přehrávačem, přípojka USB a ukazatel nezapnutých bezpečnostních pásů (detailní přehled výbav je v příloze) . Vůz má dostatek odkládacích prostor, zejména schránka před spolujezdcem je velmi objemná, a má také zploštělou hlavici řadicí páky, která výborně padne do ruky. Dozadu se nastupuje stejně pohodlně jako dopředu. Právě zde cestující nejvíce ocení prodloužení rozvoru o 70 milimetrů (2525 mm). Před koleny, pro nárty i nad hlavou mají dostatek místa, skoro jako ve voze o třídu výš. Zadní opěradla se dají lehce sklopit, snadno přístupný zavazadelník se tím zvětší z původních 295 na 1060 litrů!

ŽIVÉ MOTORY
Zákazníci mají na výběr 6 agregátů (viz tabulka v přiloženém prospektu). Největší zájem ze strany zákazníků očekáváme o motor 1,4 , který disponuje nadprůměrným výkonem 74 kW a točivým momentem 137 Nm, snadno se spouští a lehce běží, s poměrně lehkým autem nemá motor příliš práce. Konstruktérům se ho podařilo velice dobře utlumit. K cestovnímu pohodlí přispívá citlivé řízení, přesná kulisa řazení, krátká a lehká spojka, dobře poskládané převody a účinné brzdy, které včas nastupují a nevadnou.

ZÁVĚR
Hyundai i20 má veškeré předpoklady navázat na úspěchy svého předchůdce Getze. Po stránce vnějšího designu, vnitřní prostornosti a dílenského zpracování patří k nejlepším ve třídě. Automobil Hyundai i20 má moderní karoserii, vynikající sériové vybavení, variabilitu a účinné brzdy.

CENA
Cena modelu Hyundai i20 začíná na 229 900 Kč s DPH u benzínové verze 1,2i a pětidvéřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Předpokládáme, že nejprodávanější verzí bude výbava Komfort s klimatizací, kde cena startuje na 249.900 Kč s DPH.

Automobil Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1.

Na vůz se vztahuje plná 5letá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Zákazník s nákupem vozu navíc získá celoevropskou asistenční službu na dobu 3 let.


 

 

 


Zdroj: Hyundai Motor Czech

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte