Nový Hyundai Getz

vloženo

Getz - model představený v roce 2002, zaznamenal velký mezinárodní úspěch. Celosvětově se prodalo přes 550 000 kusů, z toho téměř 260 000 v Evropě samotné.

V České republice se od uvedení na trh prodalo více než 8 000 vozů, na Slovensku téměř 1 300. Nové modely Getze, v pravém evropském stylu, představují všestranné zvýšení atraktivity nejprodávanějšího modelu společnosti Hyundai. Mezi celková vylepšení patří úprava stylu přední i zadní části, dynamicky pozměněný design interiérů a zvýšené bezpečnostní prvky. K nejvýznamnějším technickým inovacím patří čtyři nové motory a upravená převodovka a řazení u dieselových modelů. Nově jsou nabízeny nové prvky bezpečnosti jako vypínač airbagu spolujezdce, aktivní opěrky hlavy u předních sedadel a efektivnější ochrana před bočními vlivy. Z evropského pohledu je hlavní novinkou nový dieselový motor, 1.5 VGT. Tento motor s novou manuální převodovkou a upraveným řazením je k dispozici ve dvou výkonových verzích s točivým momentem 65kW ( 88k) 215Nm a 81kW(110k) 235Nm. Obě dvě verze jsou vybaveny technologií přeplňování motoru pomocí variabilní geometrie rozváděcích lopatek. Naše testy rovněž prokázaly, že tyto motory přinášejí oproti předchozím 1,5litrovým jednotkám úsporu paliva ve výši 9 %. Benzinové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru představují významný krok vpřed, zejména účelnou technologií a ekologickou šetrností. 1.4, šestnáctiventilový motor, dosahuje výkonu 71,3kW(97k) při 5500Nm/ot/min s točivým momentem 125,5 Nm při 3200 (ot/min). Sportovní 1.6 nabízí 78kW (106k) při 5800 (Nm/ot/min) se 144,2Nm při 3,200 (ot/min). 1,1-litrová 48,5kW (66k) jednotka zůstává nejnižším nabízeným objemem. Veškeré současné motory Hyundai splňují emisní limity Euro 4.

 

Nový Hyundai Getz

Úvodní informace
Od představení modelu Getz na autosalonu v Ženevě v roce 2002 se prodalo celosvětově více než 550 tisíc kusů tohoto modelu. V současné době je to nejprodávanější modelová řada firmy Hyundai. Nový, modernizovaný Getz byl navržen tak, aby stavěl na tomto úspěchu a dále ho rozšířil. • Nový designový balíček zvyšuje a zdůrazňuje mladistvé kouzlo díky evropštějšímu a sportovnějšímu vzhledu • Nové barvy interiéru dodávají vozidlu kosmopolitní styl • Emisní limity nových motorů zajišťují, že se Getz ocitá na vysokých příčkách pro zákazníky, kteří mají zájem o ochranu životního prostředí.
Hyundai a segment malých automobilů

Rozhodnutí z roku 2002, kterým se Hyundai posunul do B segmentu automobilového trhu, byl velkým krokem v politice budování silnější evropské přítomnosti. Tento segment v současnosti tvoří přibližně 26 procent celkových evropských prodejů. Tento segment je extrémně konkurenční a to zvláště v ohledu na orientaci na mladší zákazníky. Celkové prodeje 194 tisíc vozů v roce 2004 dokázaly úspěch vozu Getz na tomto trhu. Jak ukazují čísla, Getz se na trhu pevně zavedl. Vůz také ukázal svou schopnost upozornit na sebe skoro ve všech kulturních a ekonomických oblastech v Evropě, Koreji a ostatních vývozních oblastech firmy Hyundai. Důležitým faktorem bylo seznámení zákazníků s všeobecně uznávanými výhodami firmy Hyundai jako je vytrvalost, spolehlivost úspornost a vysoká hodnota. Výsledkem je čerstvější a elegantnější exteriér v kombinaci s výrazně přepracovaným interiérem a zvýšeným výkonem. Celkovým výsledkem je vůz, který je schopný získat firmě Hyundai ještě více přátel po celém světě.
Nový vzhled vozu a design
Facelift vozu byl proveden tak, aby uchoval originální čistý vzhled modelu Getz a uzpůsobil ho evropským očekáváním co se designu týče. Nový integrovaný předek vozu nabízí přepracovanou kapotu motoru s naznačenými charakteristickými linkami, které zdůrazňují jednotnou podstatu masky chladiče, předních světel a nárazníku. Černý nárazník a přední spoiler s integrovanými mlhovými světly z přední části vozu je dokonalejší a také sportovnější. Tato čistota je také zdůrazněna precizním uchycením stěračů a způsobem jakým se charakteristické linky setkávají se sloupky. Z bočního pohledu silná přímá kontura sjednocuje celou konstrukci, zatímco dominantní černé střední lišty dodávají pocit síly a stability. Nové kryty kol a litá sportovní patnáctipalcová kola s pěti paprsky, dále zdůrazňují dynamický design a slouží k tomu, aby se zvýraznily celkově vyvážené proporce vozu. Vzhled zadní části vozu je zvýrazněn čistším zpracováním nárazníku. Zadní mlhovka byla přemístěna do středu. Nová kombinace zadních světel, které dále zlepšují viditelnost vozu, doplňuje modernizaci designu. Výběr barev obsahuje 9 nových a celá řada obsahuje 4 pastelové barvy a 8 barev metalických. Zde je opět kladen důraz na smíchání tradičního dobrého vkusu s mladistvou nevázaností.
Nové prvky interiéru a barvy

Firma Hyundai Motor Company pouze nenaslouchá přáním a tužbám svých zákazníků, ona podle nich jedná. Nikde se to nedá lépe demonstrovat než na vnitřní úpravě modelu Getz. Přístrojová deska byla přepracována a nabízí novou grafiku, která je čitelnější díky technologii LED. Uprostřed této přístrojové desky jsou ukazatele teploty a stavu nádrže a také výstražné kontrolky. Středový panel byl promyšleně přepracován a nabízí nové digitální hodiny, viditelnější výstražnou kontrolku a pohodlně přístupný zapalovač a také dodatečný (volitelný) výstup 12V. Obě přední sedačky jsou vybaveny aktivními opěrkami hlavy. Zadní opěrky hlavy jsou přepracovány tak, aby poskytly pohodlí pasažérům a vylepšily výhled ve zpětném zrcátku. Poprvé jsou představeny nové interiérové látky a vzory.
Úložný prostor a flexibilita

Od samého počátku byl Getz oceňován pro svou univerzálnost a možnosti úložného prostoru. Smysl pro vytříbený detail byl výchozím bodem pro vyřešení dvaceti různých míst pro odkládání různých věcí, jako je např. odkládací schránka pod sedačkou spolujezdce a spoustě odkládacích přihrádek, které nevadí v pohybu, včetně přihrádky ve středovém panelu, která nabízí prostor pro ty nejmenší věci. Schránka před spolujezdcem je osvětlená a prostor na mapy ve dveřích byl přepracován nejen vzhledově ale i pro zvýšení užitné hodnoty. Velká flexibilita a pohodlí cestujících je díky seřiditelné sedačce řidiče s nastavitelnou výškou sedáku a sklápěcí zadní dělené sedačce (60/40) s třemi pozicemi pro sklopení a pěti způsoby sklopení. Pokud jsou zadní sedačky sklopeny, zavazadlový prostor nabízí prostor 977 litrů. Tyto vlastnosti zaručují modelu Getz, že zůstane v popředí své třídy. Nová řada motorů
Z evropského pohledu je největší novinkou nový dieselový motor 1.5 VGT. Motor byl navržen a vyvinut s velkou účastí vývojového střediska Hyundai Motor Company R&D facility v německém Rüsselsheimu a je opravdu tím nejmodernějším, co lze nabídnout. Motor nabízí novou manuální převodovku s přepracovaným řazením a je k dispozici ve dvou verzích. Obě verze jsou vybaveny technologií přeplňování motoru pomocí variabilní geometrie rozváděcích lopatek. Jsou k dispozici ve verzích 81kW (110k) a 65kW (88k) nabízejících 215N.m při 1900-2750 otáčkách za minutu a 235N.m při 1900-2750 otáčkách za minutu. Stejně jako všechny současné motory Hyundai, tyto motory vyhovují normě Euro 4. Tovární testy ukazují, že motory ušetří 9% paliva v porovnání s předchozími motory 1,5l. Benzínové motory 1,4 a 1,6 dokazují veliký krok kupředu co se týče užitečné technologie a ochrany životního prostředí. Nový motor 1,4, který má čtyři ventily DOHC, dodá 71.3kW (97k) při 5.500 otáčkách za minutu s točivým momentem 125,5 N.m při 3200 otáčkách za minutu. Sportovní motor 1,6 nabízí 78 kW (106k) při 5800 otáčkách za minutu s 144,2 N.m při 3200 otáčkách za minutu. Při konstrukci těchto pohonných jednotek použila firma Hyundai technologii vyvinutou pro řadu motorů Lambda. Použití tichých řemenů, nových způsobů lití a CVVT pomohlo vyvinout motory, které vyhovují Euru 4 a budoucím regulacím emisí a které redukují hluk a vibrace společně s úsporou paliva. Obě převodovky, jak pětirychlostní manuální tak čtyřrychlostní automatická, použité v benzínových motorech jsou vyzkoušené a vysoce výkonné. Společně s dodatečným výkonem nových motorů doplňují zvýšený sportovní výraz Getze.
Bezpečnost

• Nový vypínač postranního airbagu pro pasažéra • Nové aktivní opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce na předním sedadle
• Nové opěrky hlavy pro pasažéry na zadních sedačkách, které nabízí zvýšené pohodlí a zlepšený pohled dozadu
• Zvýšená ochrana proti nárazu ze strany Od samého počátku byl Getz navrhován tak, aby poskytl maximální ochranu jak pasažérům tak chodcům. Opakované počítačové simulace a testování prototypů vyústily v základní konstrukci, která kombinovala vysokou pevnost (vysoce tažná ocel tvoří 58,3% celkové hmotnosti automobilu) s integrovanými crash zónami a pohlcením nárazu. Ochrana cestujících byla dále zvýšena posílením dvojitých sloupků chránících proti nárazu ze strany. Dalším prvkem jsou i přední a boční airbagy. Pro bezpečnost nejmenších cestujících v dětských sedačkách byl dodán vypínač airbagu spolujezdce. Výkonnost tohoto systému byla zvýšena dodáním aktivních opěrek hlavy na předních sedadlech. V případě velkého nárazu se opěrky posunou dopředu a nahoru a pomáhají snížit riziko poranění hlavy, krku a horních částí těla. Getz vždy nabízel také prvky aktivní bezpečnosti jako hřebenové řízení s předním zavěšením MacPherson. Getz také vždy nabízel čtyřkanálové ABS s elektronickou distribucí brzdné síly EDB. Výsledkem je vůz, který nabízí skvělé ovládání a stabilitu na silnici v kombinaci s jednoduchostí ovládání. Teď je vůz ještě více ovladatelný zvláště při náhlém brždění a otáčení či na kluzkém povrchu.


Cena
Cena nového Getze začíná na 209 900 Kč vč. DPH a je v ČR dostupný již od října.

Zdroj: HYUNDAI Motor CZ s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč