Nový Hyundai ATOS Prime

vloženo

Nový Hyundai ATOS Prime Společnost Hyundai Motor Company představila poprvé nový ATOS Prime na autosalonu IAA 2003 ve Frankfurtu nad Mohanem. Tento v Indii vyráběný automobil určuje stejně jako jeho korejský předchůdce nová měřítka v segmentu malých automobilů. Mezi jeho přednosti patří posilovač řízení, bezpečnostní prvky jako zdvojené boční výztuhy ve dveřích, nové prvky komfortu jako elektrické ovládání zadních oken a mnoho dalších. "Evropští zákazníci milovali základní koncepci Atosu, a tak jsme ji jednoduše aktualizovali," vysvětlil prezident a předseda správní rady společnosti Hyundai Motor Kim Dong-Jin. "Z hlediska výrobní kvality, výkonnosti a každého měřitelného faktoru tento nový Atos Prime splní nebo překročí očekávání evropských zákazníků." Výlučný vysoký styling nového Atosu Prime již získal ocenění na zámořském trhu. Karoserie je souladem tvarů a funkčnosti. Její styling, jenž byl prověřen v aerodynamickém tunelu, snižuje součinitel odporu vzduchu, zatímco návrh "vysokého chlapce" umožňuje maximální zužitkování místa nad hlavou pro pocit větší prostornosti, který zákazníci v tomto segmentu velmi oceňují. Interiér byl přepracován a překonstruován tak, že nabízí na danou třídu vozu unikátně objemné úložné prostory. EXTERIÉR Nový Atos Prime je víc než malý automobil. Lze jej považovat za skutečně přechodový výrobek, jenž kombinuje tradiční výhody malého vozu s funkčností víceúčelového automobilu v unikátně stylovém "balení". Kompaktní rozměry karoserie neprozrazují, že se v ní ukrývá prostorný interiér. Čistá kombinace hlavních světlometů a ukazatelů směru nejenže umocňuje optickou přitažlivost automobilu, nýbrž také poskytuje řidiči lepší viditelnost. Objemný nárazník je navržen tak, aby splnil požadavky na odolnost proti nárazu při malé rychlosti a také opětovně potvrzuje robustní charakter automobilu. Přední kryt vrcholí černou lištou, která perfektně ladí s velkým nárazníkem. Ten automobilu uděluje společně s černou lištou agresivní postoj. Lišta nárazníku je oddělitelná, a proto může být v případě poškození vruby a zářezy snadno nahrazena bez nutnosti výměny celého nárazníku. Vzduchové otvory předního nárazníku podtrhují sportovní střih automobilu a jsou po obou stranách ohraničeny čirými mlhovými světlomety. Směrují účinně čerstvý vzduch do motorového prostoru a zajišťují tak rychlejší chlazení. To zlepšuje využití paliva a prodlužuje životnost motoru. Mřížka nárazníku je vyjímatelná, což dovoluje snadnější údržbu vozidla. Nová vodorovná vnější zpětná zrcátka ve stupních výbavy Active a Dynamic ladí s obrysy automobilu. Úplný a ničím nerušený výhled dozadu umocňuje větší pohodlí řidiče. Pohled na vozovku při couvání usnadňuje parkovací manévry nového Atose Prime i v těch nejužších mezerách, aniž by řidič musel otočit hlavu dozadu. Zadní skupinové svítilny udělují vozu zřetelně odlišný a osvěžující vzhled. Umístění kombinovaných svítilen, které ve skutečnosti tvoří dvě brzdové lampy, činí zastavení vašeho automobilu zřetelnějším. Po otevření zadních dveří nahoru odhaluje nový Atos Prime všestranný a praktický charakter. Zavazadelník je dostatečně objemný, aby pojal značné množství zavazadel. Snadnost otvírání zadních dveří, velký úhel otevření a nízko nad vozovkou umístěná podlaha zavazadelníku minimalizují námahu při nakládání a vykládání. Zadní dveře rovněž přicházejí s pohodlným madlem, za které se při zavírání zatáhne směrem dolů. INTERIÉR Filozofie dynamiky a futuristického designu karoserie pokračuje i v interiéru. Nový Atos Prime je navržen pro pohodlnou přepravu čtyř dospělých osob. To, co však lze v novém Atosu Prime považovat za unikátní, je nedostižná kombinace prostornosti a všestrannosti. Interiér nabízí takový luxus, o jaký může jiný automobil této velikosti jen usilovat. Jestliže se chcete při sezení protáhnout nebo vezete zavazadla navíc, prostor není v novém Atosu Prime nikdy stísněný. Kromě větší prostornosti je interiér vybaven množstvím promyšlených nápadů, které byly navrženy pro větší potěšení z jízdy. Sedadla, místo pro nohy a nad hlavou poskytují dostatečný osobní prostor pro každého člověka. Díky štědrému vnitřnímu prostoru, ukrytému pod kompaktní karoserií, představuje nový Atos Prime "chytrou" náhradu takzvaných větších automobilů. Jeho vnitřek si nezadá s interiérem velkoprostorového vozidla. To je kromě jiného dáno též celkovou výškou 1590 mm, která je největší v daném segmentu. Rozvor náprav, jenž je opět nejlepší v segmentu, zajišťuje dostatek místa pro nohy. Nový Atos Prime může být upraven pro přepravu kombinace cestujících a zavazadel. Obě přední sedadla lze sklopit tak, že vznikne téměř plochá poloha. Zadní sedadlo má dvojitý sklápěcí mechanismus, jenž jim dovoluje posun vpřed proti zadním partiím předních sedadel tak, že se vyplní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Tím se maximalizuje velikost zavazadelníku. Se sedadly ve sklopené poloze nabízí nový Atos Prime oslnivých 0,989 m3 prostoru pro náklad. Navíc se zadní dveře vyznačují otvorem, který je široký a nízko položený. Výsledkem je snadné nakládání převážených předmětů. VÝKONNOST Nový Atos Prime dostal do vínku legendární výkonný motor 1.1 Epsilon. Vynikající vyvážení mezi výkonem a spotřebou paliva jej činí nejvhodnějším pro každodenní jízdy. Díky motoru s rovnoměrným točivým momentem v nejpoužívanějším pásmu otáček lze nový Atos Prime považovat za vhodný pro jak městský provoz, tak i jízdu po dálnici. Pohled pod kapotu nového Atosu Prime odhaluje vnitřní sílu. Zdroj její smělosti - pohonná jednotka - se vyznačuje vynikajícím vyvážením výkonu a spotřeby paliva. Řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1086 cm3 s dvanácti ventily dodává největší výkon 43,3 kW při 5450 ot/min a točivý moment 89,1 N.m při 2850 ot/min. Systém vícebodového vstřikování paliva MPFI (Multi-Point Fuel Injection System) společně se zdvojenými sacími ventily měří přesné množství paliva tak, aby bylo zajištěno jeho nejlepší využití v dané třídě. Unikátní systém řízení motoru EMS (Engine Management System) obsahuje pro zjednodušení oprav a údržby samodiagnostickou funkci. Optimální řízení motoru v širokém spektru provozních parametrů závisí na vlastních otáčkách motoru a algoritmu hustoty paliva. Významného snížení hmotnosti bylo dosaženo použitím zvlášť navržených plastů pro pouzdro vzduchového filtru, plášť větráku a kryt ventilů. Další snížení hmotnosti poskytuje kompaktní návrh vzduchového filtru. Litinový blok motoru se vyznačuje zaobleným tvarem s optimálně umístěnými výztužnými žebry, která snižují hmotnost a navíc zajišťují vynikající odolnost proti zkrutu a pružení. Sací otvor vytváří velký vír, a tím i lepší účinnost spalovacího procesu. Poměrně velký úhel sklonu ventilů 34o a rozteč vrtání válců 72,5 mm přispívají ke kompaktnímu "balení". Účinnost spalování je dále zlepšena vysokým kompresním poměrem (9,6 : 1). Chlazení optimalizuje proudění chladicí kapaliny ve tvaru U. BEZPEČNOST Smysl společnosti Hyundai Motor pro dokonalost září nejjasněji v oblasti bezpečnosti. Ta je v novém Atosu Prime nedílnou součástí celého procesu navrhování vozidla. Ultravysoce pevné dvojité nárazové výztuhy, přední deformační zóny, bezpečnostní sloupek řízení a pokročilý brzdový protiblokovací systém ABS (na přání) přispívají k tomu, že nový Atos Prime je jedním z nejbezpečnějších automobilů ve svém segmentu. Seznam bezpečnostních prvků nového Atosu Prime začíná poloskořepinovou ocelovou karoserií, která vytváří skutečnou bezpečnostní buňku pro cestující uvnitř. Skříňový rám je pro maximální tuhost a pevnost vyroben z ultrapevné oceli SPRC 35. Karoserie se vyrábí z vysoce pevné oceli, která nabízí vynikající pevnostní charakteristiky bez hmotnostního navýšení. Střecha vozidla, podlaha a boky byly zesíleny zvlášť vysoce pevnou ocelí, aby poskytly větší ochranu proti nárazu při všech typech střetů včetně toho čelního, s přesahem a bočního, jakož i při převrácení vozu a zadního střetu. V případě čelního střetu zmenšují deformace a poškození dvojice spodních předních bočních členů a příčný nosník pod přístrojovou deskou. Karoserie nového Atosu Prime kombinuje deformační zóny vpředu a vzadu s vysoce tuhou klecí pro posádku. Tím se nabízejí znamenité charakteristiky pohlcení ničivé energie nárazu. Nový Atos Prime je jediný automobil ve svém segmentu, který se pro ochranu v případě bočního nárazu vyznačuje dvojitými ultrapevnými tyčovými výztuhami. Bezpečnostní sloupek řízení zabraňuje nárazu a snižuje možnost zranění hrudi řidiče v případě čelního nárazu. CENA Hyundai ATOS Prime, vůz kategorie malých vozů, je dodáván s motorem 1,1i, ve dvou verzích výbavy Active za cenu od 209.900 Kč s DPH a Dynamic od 224.900 Kč vč. DPH. Verze Active má za cenu 209.900 Kč v základní výbavě již airbag řidiče, imobilizér, stěrač zadního okna i s ostřikovačem, dětskou pojistku dveří, centrální zamykání, vyhřívání zadního skla, přípravu na rádio a nárazníky v barvě vozu. Verze Dynamic za 224.900 Kč má v základní výbavě navíc k verzi Aktive ještě i airbag spolujezdce, elektrické ovládání předních oken, posilovač řízení a boční zrcátka a madla v barvě vozu. Zdroj: HYUNDAI Motor CZ

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Hyundai ATOS Prime Fotografie k článku Nový Hyundai ATOS Prime
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!