Nový Ford Mustang pro Evropu je tady

vloženo

Ford dnes představil nový Ford Mustang – první Mustang v téměř 50leté historii modelu určený pro evropské trhy. Hlavní novinkou jsou nezávisle zavěšená zadní kola a přeplňovaný motor EcoBoost o objemu 2,3 litru. Dobrou zprávou je, že v nabídce bude i osmiválec o objemu 5,0 litrů.

Nový Ford Mustang pro Evropu je tady Nový Ford Mustang pro Evropu je tady

Výkonný předseda představenstva společnosti Bill Ford odhaluje nový Mustang na speciální akci „Go Further“ pro přibližně 2500 novinářů, prodejců a zaměstnanců automobilky ve španělské Barceloně. Ta byla zvolena jako jedno ze šesti měst na čtyřech kontinentech, kde se nový Mustang prezentuje vůbec poprvé veřejnosti.


Ford Mustang probouzí vášně jako žádný jiný automobil,“ připomíná Raj Nair, viceprezident pro globální vývoj produktů ve skupině Ford. „Podmanivý vzhled, zvuk a výkony Mustangu vyvolávají pozitivní vibrace i v lidech, kteří ho v životě neřídili. Mustang je zkrátka mnohem více než pouhý automobil – je srdcem i duší Fordu.

Od roku 1964, kdy byl na trh uveden první Mustang, se jich prodalo přes devět milionů. Mustang je nejoblíbenějším automobilem na sociální síti Facebook a během své existence se stal součástí popkultury. Svědčí o tom jeho přítomnost v mnoha filmech, televizních pořadech, hudebních klipech či videohrách. Zároveň je jedním z 25 nových vozů, které Ford v Evropě představí v následujících pěti letech.

Obdivuhodná pověst Mustangu se díky jeho výkonům a ikonickému statutu coby symbolu svobody a optimismu rozšířila dokonce i do těch částí světa, kde se tento model nikdy neprodával,“ uvádí Stephen Odell, výkonný viceprezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Mustang ztělesňuje agresivitu Fordu v uvádění nových, technicky vyspělých produktů, které směřují do budoucnosti, avšak neopomíjejí dědictví značky Ford.

Vývoj nového Mustangu měl za cíl zajistit vynikající dynamiku a prvotřídní jízdní vlastnosti, stejně jako každodenní použitelnost. Záměrem bylo rovněž spojit tyto přednosti s novými technologiemi, které pomáhají řidiči a zpříjemňují mu pobyt za volantem. „Nový Mustang je jedním z nejočekávanějších automobilů všech dob a my jsme nesmírně rádi, že řidičům v Evropě poskytneme možnost, aby si ho vyzkoušeli na vlastní kůži,“ říká Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Vzhled nového Fordu Mustang znovu přivádí k životu charakter klasických nositelů tohoto legendárního jména. Podstatou je zachování klíčových designových znaků: dlouhé masivní kapoty a krátké svalnaté zádi. Stejně podstatné je ovšem vrcholně současné pojetí. „První dojem můžete udělat jen jednou, což se tomuto vozu daří. Jakmile ho spatříte, stojí před vámi Mustang v té nejlepší formě,“ říká Moray Callum, výkonný ředitel designu pro Ameriku.

K hlavním designovým znakům, které charakterizují nový Ford Mustang, patří:
• Nízký profil a široce rozkročený postoj
• Dynamická silueta vytvořená sklonem předního i zadního okna
• Třídílné a trojrozměrné zadní světlomety
• Moderní pojetí žraločí masky, která je ikonickým prvkem modelu

Za volantem Mustangu kabriolet řidiči ocení sériově dodávanou vícevrstvou látkovou střechu. Ta vozu uděluje kromě vynikajícího odhlučnění kabiny také luxusní vzezření. Přehledné přístroje s vyčerpávajícími údaji o vozu má řidič jako na dlani. Pojetí kokpitu je inspirováno leteckým průmyslem. Ergonomické ovladače zprostředkovávají perfektní kontrolu nad všemi funkcemi vozu. Značná šířka karoserie a nové zavěšení zadní nápravy se podílejí na tom, že cestující mají v oblasti ramen a pasu více místa a že do chytře tvarovaného zavazadlového prostoru se vejdou dva bagy plné golfových holí.

Klíčem k objevení živočišného projevu Fordu Mustang je to, jak vypadá, jak jezdí a jak zní. Nový Mustang proto nabízí fascinující pohonné jednotky i podvozek navržený tak, aby vyhověl požadavkům evropských řidičů na jízdní vlastnosti. V nabídce motorů stojí na jedné straně oceňovaný zážehový vidlicový osmiválec Ford o objemu 5,0 l, který dosahuje výkonu 313 kW a točivého momentu 529 Nm. Druhou volbu představuje zcela nový motor EcoBoost o objemu 2,3 l. S touto špičkovou technologií založenou na přeplňování turbodmychadlem přichází do Mustangu vynikající hospodárnost a nízké emise CO2, které vyžadují evropští zákazníci.

Díky ploché křivce točivého momentu napříč širokým spektrem otáček naplňuje motor EcoBoost požadavky každého řidiče, který potřebuje bleskurychle provést předjížděcí manévr nebo si užít jízdu po silnici s mnoha zatáčkami,“ uvádí šéfkonstruktér Dave Pericak. Aby byl točivý moment vždy na dosah, využívá motor 2.3 EcoBoost přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Speciální plnicí soustava mu pomáhá k dosažení maximálního výkonu 227 kW a nejvyššího točivého momentu 407 Nm. Pro řidiče, kteří chtějí volit mezi maximální ovladatelností a pohodlím, bude k dispozici samočinná převodovka s možností ruční volby rychlostních stupňů pomocí páček na volantu.

Ford Mustang se pyšní zcela novou konstrukcí podvozku. Nový prostorový pomocný rám vpředu zvyšuje tuhost a snižuje hmotnost vozu. Vytváří tak stabilní základ pro přesné vedení kol, které je prvotním předpokladem požadované kvality řízení, ovladatelnosti a komfortu. Modernizovaný systém vzpěr MacPherson umožňuje použití větších brzd. Verze 2.3 EcoBoost i Mustang GT s motorem V8 v evropské specifikaci budou za sériově dodávanými 19palcovými koly ukrývat výkonné brzdové systémy. Vzadu se objevuje zcela nové nezávislé zavěšení. Geometrie kol, pružiny, tlumiče i silentbloky byly zvoleny tak, aby odpovídaly vysokým výkonům vozu, zátěži na evropských silnicích a požadavkům evropských řidičů. Nové hliníkové těhlice na zadní nápravě přispívají ke snížení neodpružené hmotnosti, což se odráží v lepším komfortu jízdy i ovladatelnosti.

Nový Mustang je vybaven mnoha inovativními technologiemi, které řidiči udělují dokonalejší kontrolu nad vozem, přinášejí mu více informací a zprostředkovávají mu širší možnosti konektivity. Na silnici s mnoha zatáčkami či na závodním okruhu řidič snadno změní odpor posilovače řízení, rychlost odezvy motoru či převodovky nebo podle potřeby nastaví citlivost elektronického systému řízení jízdní stability. Mustang se tak přizpůsobí každé situaci. Vyspělý systém elektronického řízení jízdní stability je naladěn tak, aby umožnil využít veškerý dynamický potenciál Mustangu na maximum. Vyvíjel ho přímo Ford a jeho součástí je mimo jiné systém vektorování točivého momentu. Mustang GT s přímo řazenou převodovkou má dokonce i systém „launch control“ pro rychlý rozjezd s optimálním prokluzem kol. Asistenční prvky standardně zahrnují hlasem ovládaný systém Ford SYNC s dotykovou obrazovkou. Evropským majitelům Mustangu bude k dispozici rovněž navigační systém s osmipalcovým barevným displejem a prémiový audiosystém s dvanácti reproduktory.

Padesáté výročí od uvedení prvního Fordu Mustang na trh uplyne 17. dubna 2014. Mustang se bude nadále vyrábět v americkém Flat Rocku. „Od prvního dne, kdy jsme se rozhodli vyrobit nový Mustang, jsme věděli, že nesmíme udělat chybu,“ říká Pericak. „Vyvinuli jsme rychlý, pohledný, kultivovaný a hospodárný automobil, jemuž ale nechybí nic ze syrovosti, kterou si lidé z celého světa s Mustangem vždy spojovali.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Mustang pro Evropu je tady
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu