Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011

vloženo

Směřování nejdůležitějšího fordova modelu lze shrnout asi těmito slovy: Turbomotory, vyšší komfort, nižší spotřeba, špičkové odhlučnění, dvouspojkový automat, automatické parkování, připravuje se hybrid, pro USA i plně elektrická verze a... údajně se dočkáme i tříválců!

Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 A je to tady. Ford na autosalonu v Detroitu představil podobu zcela nového Focusu, který naběhne do výroby ještě před koncem letošního roku a za prvními evropskými zákazníky se vydá hned v prvních měsících toho následujícího. S nezvyklým předstihem představený vůz je sice výrobcem označován jako předsériová studie, nicméně od reálu už jej dělí jen vysloveně kosmetické detaily.

Jak je u tohoto modelu obvyklé, půjde o takzvaný globální vůz, který se bude v téměř identické podobě prodávat snad úplně všude mimo Antarktidu, přičemž výraznější přizpůsobení jednotlivým trhům lze očekávat nanejvýš pod kapotou...

Focus třetí generace byl vyvíjen v Německu, ale své budoucí tažení po zeměkouli odstartuje hned ze tří výrobních center: Saarloius (DE), Michigan (USA) a Čchung-čching (CHN). I když proti dosluhujícímu modelu působí novinka svým dynamickým designem málem jako supersport, ve společenství jiných (novějších) modelů této značky nevyčnívá vlastně ničím. Prvky a křivky fordova „kinetického“ designu už dobře známe ze současných typů Mondeo, Fiesta, Ka atd., jedinou zvláštností je možná řešení zadní partie u hatchbacku, která snad vzdáleně připomíná křížence první generace Focusu se současnou Lancií Delta. Karosářská varianta sedan, jejíž největší odbyt se čeká všude mimo svéráznou Evropu, je originální ještě méně, jednoduše vypadá jako instantní Mondeo.

O kolik Focus proti předchůdci narostl nevíme protože automobilka nezveřejnila žádná oficiální čísla, jedinou jistotou je, že stojí na nové koncernové platformě „C“, kterou bude sdílet společně s novým modelem C-Max i od něj odvozeným delším Grand C-Max. Ford dokonce slibuje další skok v kvalitě jízdních vlastností, reálně už ale vlastně není kam skákat, protože už stávající model patří na špičku v tomto segmentu a zadního pohonu se tu stejně nedočkáme. Půjde spíše o takové jemné pilování dokonalého: Zadní náprava zůstane téměř shodné konstrukce, ale bude uložena v pomocném rámu kvůli lepší izolaci a pevnějšímu ustavení. Trakci a držení stopy by měl pomoci systém Dynamic Cornering Control, který bude chytrým přerozdělováním hnacího momentu mezi obě přední kola omezovat nedotáčivost. Doufejme také, že instalace energeticky nenáročného elektrického posilovače řízení u benzínových motorů nenaruší harmonii řízení, jak ji známe ze současných modelů. Také karosérie má mít větší torzní tuhost, přitom by však hmotnost vozu měla zůstat plus mínus na dosavadní úrovni.

Focus MK3 (jak bude brzy obecně označován) bude charakterizovat i nástup turbomotorů všeho druhu. Potvrzené jsou zatím benzínové turbomotory z nové řady EcoBoost 1,6 a 2,0 SCTi (ten větší jsme již představili u inovovaných dvojčat Galaxy a S-Max) a diesely 1,6 a 2,0 TDCi. Ty by měly mít proti minulosti o 10 až 20% nižší spotřebu.

Americký trh zvyklý na trochu jiné dimenze objemů motoru dostane nový benzín 2,0 DI Ti-VCT s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem, který nabízí o 15 kW víc než dosavadní konvenční 2.0 Duratec. Navíc při poklesu spotřeby paliva o víc než 10 procent. Amerika se rovněž během roku 2011 dočká plně elektrického Focusu, který bude historicky prvním sériovým vozem značky s tímto pohonem.

Evropa se naopak dle docela věrohodných zdrojů později dočká trochu jiné „specialitky“: Přeplňovaných tříválců o objemu 1,0 a 1,25! Zda budou jen součástí připravované hybridní verze (rok 2012) nebo budou schopny rozpohybovat vůz i bez pomoci elektromotoru, to zatím nevíme. 
Převodovky budou šestistupňové manuální, u některých modelů pak bude k dispozici dvouspojková sekvenční automatika PowerShift se šesti stupni.

Že si Ford nechce nechat ujet vlak ani v oblasti nejnovějších bezpečnostních a komfortních systémů dokazuje přehršel prvků, které budou u nového modelu k mání: Bezklíčový přístup, systém automatického parkování, systém monitorující jízdu v jízdním pruhu, automatická dálková světla, systém rozpoznávající dopravní značky, adaptivní tempomat, systém varující před blížící se nehodou atd. Tak máme se na co těšit...



Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer