Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011

vloženo

Směřování nejdůležitějšího fordova modelu lze shrnout asi těmito slovy: Turbomotory, vyšší komfort, nižší spotřeba, špičkové odhlučnění, dvouspojkový automat, automatické parkování, připravuje se hybrid, pro USA i plně elektrická verze a... údajně se dočkáme i tříválců!

Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011

A je to tady. Ford na autosalonu v Detroitu představil podobu zcela nového Focusu, který naběhne do výroby ještě před koncem letošního roku a za prvními evropskými zákazníky se vydá hned v prvních měsících toho následujícího. S nezvyklým předstihem představený vůz je sice výrobcem označován jako předsériová studie, nicméně od reálu už jej dělí jen vysloveně kosmetické detaily.


Jak je u tohoto modelu obvyklé, půjde o takzvaný globální vůz, který se bude v téměř identické podobě prodávat snad úplně všude mimo Antarktidu, přičemž výraznější přizpůsobení jednotlivým trhům lze očekávat nanejvýš pod kapotou...

Focus třetí generace byl vyvíjen v Německu, ale své budoucí tažení po zeměkouli odstartuje hned ze tří výrobních center: Saarloius (DE), Michigan (USA) a Čchung-čching (CHN). I když proti dosluhujícímu modelu působí novinka svým dynamickým designem málem jako supersport, ve společenství jiných (novějších) modelů této značky nevyčnívá vlastně ničím. Prvky a křivky fordova „kinetického“ designu už dobře známe ze současných typů Mondeo, Fiesta, Ka atd., jedinou zvláštností je možná řešení zadní partie u hatchbacku, která snad vzdáleně připomíná křížence první generace Focusu se současnou Lancií Delta. Karosářská varianta sedan, jejíž největší odbyt se čeká všude mimo svéráznou Evropu, je originální ještě méně, jednoduše vypadá jako instantní Mondeo.

O kolik Focus proti předchůdci narostl nevíme protože automobilka nezveřejnila žádná oficiální čísla, jedinou jistotou je, že stojí na nové koncernové platformě „C“, kterou bude sdílet společně s novým modelem C-Max i od něj odvozeným delším Grand C-Max. Ford dokonce slibuje další skok v kvalitě jízdních vlastností, reálně už ale vlastně není kam skákat, protože už stávající model patří na špičku v tomto segmentu a zadního pohonu se tu stejně nedočkáme. Půjde spíše o takové jemné pilování dokonalého: Zadní náprava zůstane téměř shodné konstrukce, ale bude uložena v pomocném rámu kvůli lepší izolaci a pevnějšímu ustavení. Trakci a držení stopy by měl pomoci systém Dynamic Cornering Control, který bude chytrým přerozdělováním hnacího momentu mezi obě přední kola omezovat nedotáčivost. Doufejme také, že instalace energeticky nenáročného elektrického posilovače řízení u benzínových motorů nenaruší harmonii řízení, jak ji známe ze současných modelů. Také karosérie má mít větší torzní tuhost, přitom by však hmotnost vozu měla zůstat plus mínus na dosavadní úrovni.

Focus MK3 (jak bude brzy obecně označován) bude charakterizovat i nástup turbomotorů všeho druhu. Potvrzené jsou zatím benzínové turbomotory z nové řady EcoBoost 1,6 a 2,0 SCTi (ten větší jsme již představili u inovovaných dvojčat Galaxy a S-Max) a diesely 1,6 a 2,0 TDCi. Ty by měly mít proti minulosti o 10 až 20% nižší spotřebu.

Americký trh zvyklý na trochu jiné dimenze objemů motoru dostane nový benzín 2,0 DI Ti-VCT s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem, který nabízí o 15 kW víc než dosavadní konvenční 2.0 Duratec. Navíc při poklesu spotřeby paliva o víc než 10 procent. Amerika se rovněž během roku 2011 dočká plně elektrického Focusu, který bude historicky prvním sériovým vozem značky s tímto pohonem.

Evropa se naopak dle docela věrohodných zdrojů později dočká trochu jiné „specialitky“: Přeplňovaných tříválců o objemu 1,0 a 1,25! Zda budou jen součástí připravované hybridní verze (rok 2012) nebo budou schopny rozpohybovat vůz i bez pomoci elektromotoru, to zatím nevíme. 
Převodovky budou šestistupňové manuální, u některých modelů pak bude k dispozici dvouspojková sekvenční automatika PowerShift se šesti stupni.

Že si Ford nechce nechat ujet vlak ani v oblasti nejnovějších bezpečnostních a komfortních systémů dokazuje přehršel prvků, které budou u nového modelu k mání: Bezklíčový přístup, systém automatického parkování, systém monitorující jízdu v jízdním pruhu, automatická dálková světla, systém rozpoznávající dopravní značky, adaptivní tempomat, systém varující před blížící se nehodou atd. Tak máme se na co těšit...



Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol