Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011

vloženo

Směřování nejdůležitějšího fordova modelu lze shrnout asi těmito slovy: Turbomotory, vyšší komfort, nižší spotřeba, špičkové odhlučnění, dvouspojkový automat, automatické parkování, připravuje se hybrid, pro USA i plně elektrická verze a... údajně se dočkáme i tříválců!

Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011

A je to tady. Ford na autosalonu v Detroitu představil podobu zcela nového Focusu, který naběhne do výroby ještě před koncem letošního roku a za prvními evropskými zákazníky se vydá hned v prvních měsících toho následujícího. S nezvyklým předstihem představený vůz je sice výrobcem označován jako předsériová studie, nicméně od reálu už jej dělí jen vysloveně kosmetické detaily.


Jak je u tohoto modelu obvyklé, půjde o takzvaný globální vůz, který se bude v téměř identické podobě prodávat snad úplně všude mimo Antarktidu, přičemž výraznější přizpůsobení jednotlivým trhům lze očekávat nanejvýš pod kapotou...

Focus třetí generace byl vyvíjen v Německu, ale své budoucí tažení po zeměkouli odstartuje hned ze tří výrobních center: Saarloius (DE), Michigan (USA) a Čchung-čching (CHN). I když proti dosluhujícímu modelu působí novinka svým dynamickým designem málem jako supersport, ve společenství jiných (novějších) modelů této značky nevyčnívá vlastně ničím. Prvky a křivky fordova „kinetického“ designu už dobře známe ze současných typů Mondeo, Fiesta, Ka atd., jedinou zvláštností je možná řešení zadní partie u hatchbacku, která snad vzdáleně připomíná křížence první generace Focusu se současnou Lancií Delta. Karosářská varianta sedan, jejíž největší odbyt se čeká všude mimo svéráznou Evropu, je originální ještě méně, jednoduše vypadá jako instantní Mondeo.

O kolik Focus proti předchůdci narostl nevíme protože automobilka nezveřejnila žádná oficiální čísla, jedinou jistotou je, že stojí na nové koncernové platformě „C“, kterou bude sdílet společně s novým modelem C-Max i od něj odvozeným delším Grand C-Max. Ford dokonce slibuje další skok v kvalitě jízdních vlastností, reálně už ale vlastně není kam skákat, protože už stávající model patří na špičku v tomto segmentu a zadního pohonu se tu stejně nedočkáme. Půjde spíše o takové jemné pilování dokonalého: Zadní náprava zůstane téměř shodné konstrukce, ale bude uložena v pomocném rámu kvůli lepší izolaci a pevnějšímu ustavení. Trakci a držení stopy by měl pomoci systém Dynamic Cornering Control, který bude chytrým přerozdělováním hnacího momentu mezi obě přední kola omezovat nedotáčivost. Doufejme také, že instalace energeticky nenáročného elektrického posilovače řízení u benzínových motorů nenaruší harmonii řízení, jak ji známe ze současných modelů. Také karosérie má mít větší torzní tuhost, přitom by však hmotnost vozu měla zůstat plus mínus na dosavadní úrovni.

Focus MK3 (jak bude brzy obecně označován) bude charakterizovat i nástup turbomotorů všeho druhu. Potvrzené jsou zatím benzínové turbomotory z nové řady EcoBoost 1,6 a 2,0 SCTi (ten větší jsme již představili u inovovaných dvojčat Galaxy a S-Max) a diesely 1,6 a 2,0 TDCi. Ty by měly mít proti minulosti o 10 až 20% nižší spotřebu.

Americký trh zvyklý na trochu jiné dimenze objemů motoru dostane nový benzín 2,0 DI Ti-VCT s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem, který nabízí o 15 kW víc než dosavadní konvenční 2.0 Duratec. Navíc při poklesu spotřeby paliva o víc než 10 procent. Amerika se rovněž během roku 2011 dočká plně elektrického Focusu, který bude historicky prvním sériovým vozem značky s tímto pohonem.

Evropa se naopak dle docela věrohodných zdrojů později dočká trochu jiné „specialitky“: Přeplňovaných tříválců o objemu 1,0 a 1,25! Zda budou jen součástí připravované hybridní verze (rok 2012) nebo budou schopny rozpohybovat vůz i bez pomoci elektromotoru, to zatím nevíme. 
Převodovky budou šestistupňové manuální, u některých modelů pak bude k dispozici dvouspojková sekvenční automatika PowerShift se šesti stupni.

Že si Ford nechce nechat ujet vlak ani v oblasti nejnovějších bezpečnostních a komfortních systémů dokazuje přehršel prvků, které budou u nového modelu k mání: Bezklíčový přístup, systém automatického parkování, systém monitorující jízdu v jízdním pruhu, automatická dálková světla, systém rozpoznávající dopravní značky, adaptivní tempomat, systém varující před blížící se nehodou atd. Tak máme se na co těšit...



Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu