Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011

vloženo

Směřování nejdůležitějšího fordova modelu lze shrnout asi těmito slovy: Turbomotory, vyšší komfort, nižší spotřeba, špičkové odhlučnění, dvouspojkový automat, automatické parkování, připravuje se hybrid, pro USA i plně elektrická verze a... údajně se dočkáme i tříválců!

Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011

A je to tady. Ford na autosalonu v Detroitu představil podobu zcela nového Focusu, který naběhne do výroby ještě před koncem letošního roku a za prvními evropskými zákazníky se vydá hned v prvních měsících toho následujícího. S nezvyklým předstihem představený vůz je sice výrobcem označován jako předsériová studie, nicméně od reálu už jej dělí jen vysloveně kosmetické detaily.


Jak je u tohoto modelu obvyklé, půjde o takzvaný globální vůz, který se bude v téměř identické podobě prodávat snad úplně všude mimo Antarktidu, přičemž výraznější přizpůsobení jednotlivým trhům lze očekávat nanejvýš pod kapotou...

Focus třetí generace byl vyvíjen v Německu, ale své budoucí tažení po zeměkouli odstartuje hned ze tří výrobních center: Saarloius (DE), Michigan (USA) a Čchung-čching (CHN). I když proti dosluhujícímu modelu působí novinka svým dynamickým designem málem jako supersport, ve společenství jiných (novějších) modelů této značky nevyčnívá vlastně ničím. Prvky a křivky fordova „kinetického“ designu už dobře známe ze současných typů Mondeo, Fiesta, Ka atd., jedinou zvláštností je možná řešení zadní partie u hatchbacku, která snad vzdáleně připomíná křížence první generace Focusu se současnou Lancií Delta. Karosářská varianta sedan, jejíž největší odbyt se čeká všude mimo svéráznou Evropu, je originální ještě méně, jednoduše vypadá jako instantní Mondeo.

O kolik Focus proti předchůdci narostl nevíme protože automobilka nezveřejnila žádná oficiální čísla, jedinou jistotou je, že stojí na nové koncernové platformě „C“, kterou bude sdílet společně s novým modelem C-Max i od něj odvozeným delším Grand C-Max. Ford dokonce slibuje další skok v kvalitě jízdních vlastností, reálně už ale vlastně není kam skákat, protože už stávající model patří na špičku v tomto segmentu a zadního pohonu se tu stejně nedočkáme. Půjde spíše o takové jemné pilování dokonalého: Zadní náprava zůstane téměř shodné konstrukce, ale bude uložena v pomocném rámu kvůli lepší izolaci a pevnějšímu ustavení. Trakci a držení stopy by měl pomoci systém Dynamic Cornering Control, který bude chytrým přerozdělováním hnacího momentu mezi obě přední kola omezovat nedotáčivost. Doufejme také, že instalace energeticky nenáročného elektrického posilovače řízení u benzínových motorů nenaruší harmonii řízení, jak ji známe ze současných modelů. Také karosérie má mít větší torzní tuhost, přitom by však hmotnost vozu měla zůstat plus mínus na dosavadní úrovni.

Focus MK3 (jak bude brzy obecně označován) bude charakterizovat i nástup turbomotorů všeho druhu. Potvrzené jsou zatím benzínové turbomotory z nové řady EcoBoost 1,6 a 2,0 SCTi (ten větší jsme již představili u inovovaných dvojčat Galaxy a S-Max) a diesely 1,6 a 2,0 TDCi. Ty by měly mít proti minulosti o 10 až 20% nižší spotřebu.

Americký trh zvyklý na trochu jiné dimenze objemů motoru dostane nový benzín 2,0 DI Ti-VCT s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem, který nabízí o 15 kW víc než dosavadní konvenční 2.0 Duratec. Navíc při poklesu spotřeby paliva o víc než 10 procent. Amerika se rovněž během roku 2011 dočká plně elektrického Focusu, který bude historicky prvním sériovým vozem značky s tímto pohonem.

Evropa se naopak dle docela věrohodných zdrojů později dočká trochu jiné „specialitky“: Přeplňovaných tříválců o objemu 1,0 a 1,25! Zda budou jen součástí připravované hybridní verze (rok 2012) nebo budou schopny rozpohybovat vůz i bez pomoci elektromotoru, to zatím nevíme. 
Převodovky budou šestistupňové manuální, u některých modelů pak bude k dispozici dvouspojková sekvenční automatika PowerShift se šesti stupni.

Že si Ford nechce nechat ujet vlak ani v oblasti nejnovějších bezpečnostních a komfortních systémů dokazuje přehršel prvků, které budou u nového modelu k mání: Bezklíčový přístup, systém automatického parkování, systém monitorující jízdu v jízdním pruhu, automatická dálková světla, systém rozpoznávající dopravní značky, adaptivní tempomat, systém varující před blížící se nehodou atd. Tak máme se na co těšit...



Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011 Fotografie k článku Nový Ford Focus startuje na přelomu 2010- 2011
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu