Nový Ford Focus ST - prodej zahájen

vloženo

Než se objeví vrcholná verze RS, musí se zájemci o sportovně pojatý Focus spokojit s variantou ST, kterou pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový motor EcoBoost naladěný na výkon 250 koní. Díky tomu Focus ST zvládá stovku za 6,5 s a jede až 248 km/h. Novinka v Česku startuje na 856.900 Kč.

Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Nový Ford Focus ST - prodej zahájen

Ford Focus ST pohání ho turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k), díky němuž zrychlí z 0 - 100 km/h za 6,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 248 km/h. Tyto nekompromisní výkony jdou ruku v ruce s dokonalejšími jízdními vlastnostmi a komplexní nabídkou asistenčních systémů. Velmi úsporný čtyřválec EcoBoost se zároveň zasazuje o to, že nový Focus ST má o 20% nižší spotřebu paliva než jeho předchůdce. Spotřeba v kombinovaném cyklu činí pouze 7,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 169 g/km.


Je to vůz, na který milovníci sportovních vozů Ford netrpělivě čekali,“ uvádí Matthias Tonn, hlavní konstruktér programu Focus ST ve Ford of Europe. „Dali jsme si velmi záležet, aby řidiči poznali pravou podstatu významu písmen ST, ať už žijí v jakékoli části světa.“ Nový Focus ST bude k mání jako pětidveřový hatchback, evropští zákazníci si ho však budou moci objednat rovněž jako kombi. Obě verze přitom obohacují kinetický design standardního Fordu Focus o prvky vyzařující sílu a dynamický charakter. Energickou povahu Focusu ST zdůrazňuje nový speciální odstín laku karoserie, žlutý Electric. K dispozici je také modrý lak Spirit Blue a červený Race Red, stejně jako černá, bílá a stříbrná barva. Agresivní a dynamický design Focusu ST zdobí vpředu jednodílná interpretace lichoběžníkové mřížky chladiče, na bocích jsou to odvážně tvarované nástavce prahů a vzadu na sebe strhává pozornost nárazník s nápadnými ventilačními otvory, připomínajícími difuzor. Střešní přítlačné křídlo zlepšuje jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech a snižuje aerodynamický odpor.

Speciálně navržený volant, řadicí páka a pedály, to jsou nejatraktivnější prvky interiéru Focusu ST. Zážitky z jízdy ve voze neméně umocňuje i tmavé čalounění stropu a sloupků karoserie, které je nedílnou součástí designové DNA řady ST. Na podobě sedadel Ford intenzivně spolupracoval se společností Recaro, aby majitelům Focusu ST dopřál maximální komfort i vedení těla. Níže umístěná sedadla nabízejí exkluzivní prémiové prvky, jako je seřiditelná délka sedáku. Zcela nová zadní lavice Recaro, vyvinutá speciálně pro Focus ST, je vytvarovaná ze speciální pěny, která zajišťuje cestujícím podobnou kombinaci komfortu a směrového vedení jako těm vpředu.

Nad bezpečností jízdy samozřejmě bdí systém ESP, který však může pracovat v jednom ze tří režimů. V základním nastavení funguje stejně jako v ostatních verzích Focusu; druhý režim umožňuje větší míru prokluzu, kontrola trakce je vypnutá a ESP zasahuje pouze ve chvíli, kdy to situace nezbytně vyžaduje - a do třetice, ESP lze také zcela vypnout.

Evropští zákazníci mohou objednávat Focus ST již nyní, koncem léta bude vůz k dispozici i v Severní Americe a na ostatních trzích bude jeho prodej zahájen ještě před koncem letošního roku. Pětidveřovou verzi Focusu ST pořídíte za 856.900 Kč, kombi pak za 895.900 Kč.

Ford, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich