Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní

vloženo

Ford dnes oznámil, že nový sportovní hatchback Focus RS bude dosahovat nejvyššího výkonu 257 kW (350 koní). Model vyvinutý oddělením Ford Performance je poháněn speciální verzí nového motoru 2.3 EcoBoost, který debutoval v novém Mustangu.

Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Nový Ford Focus RS předvede veřejnosti svůj dynamický potenciál na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Za jeho volant při této příležitosti usedne Ken Block, závodník a hvězda videosérie Gymkhana.

Slíbili jsme příznivcům rychlých automobilů opravdový sportovní stroj a přesně takový jim také nabídneme, o čemž svědčí i hodnota nejvyššího výkonu,“ řekl Dave Pericak, ředitel Ford Performance. „Díky strhující dynamice a inovativní technice se nový Focus RS může směle měřit se sportovními modely renomovaných značek.

Ve Focusu RS bude debutovat nový pohon všech kol Ford Performance s dynamickým přesměrováváním točivého momentu. Tento inovativní systém zajišťuje mimořádnou úroveň trakce a přilnavosti v kombinaci s nevídanou agilitou.

Focus RS je první model řady Ford RS s přepínatelnými jízdními režimy. Jedním z nich je Drift Mode umožňující jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem. Focus RS má rovněž tzv. Launch Control, funkci zajišťující co nejrychlejší rozjezd z místa.



Speciální motor EcoBoost
Nový motor 2.3 EcoBoost sdílí základní konstrukci s celohliníkovým čtyřválcem, který pohání nový Ford Mustang. Pro Focus RS byl však upraven a jeho výkon vzrostl o 10 procent, na 257 kW (350 koní).

Za zvýšením výkonu stojí nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem a také výrazně větší mezichladič stlačeného vzduchu. K lepšímu proudění vzduchu motorem přispívá také nová konstrukce sání a výfuková soustava s větším průměrem a elektronicky řízeným ventilem, který pomáhá regulovat zpětný tlak v potrubí i zvuk motoru.

Hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny vyšší kategorie, vhodné pro větší tepelné namáhání. Blok válců dostal pevnější vložky z vysokopevnostní slitiny.



Chlazení motoru mělo nejvyšší prioritu. Cílem bylo zajistit potřebný chladicí výkon i při ostrém nasazení na závodním okruhu. Proto konstruktéři vytvořili v přední části vozu dodatečný prostor, aby se tam vešel výrazně větší chladič – vlastně největší, jaký byl kdy do Focusu namontován.

Díky pečlivé kalibraci se pohonná jednotka vyznačuje excelentní odezvou v nízkých otáčkách a silným zátahem ve středním rozsahu. Mezi 2000 a 4500 ot./min. je k dispozici točivý moment 440 Nm, avšak dočasné zvýšení plnicího tlaku (tzv. overboost) zvýší při prudké akceleraci maximální točivý moment na 470 Nm, a to po dobu až patnácti sekund. Hodnota maximálních otáček motoru činí 6800 ot./min.

Ohromující výkon vyžaduje ohromující soundtrack. Specialisté z Ford Performance naladili nový Focus RS tak, aby při rychlé jízdě vydával odpovídající zvukový doprovod.



Nový Focus RS je třetí generací takto označeného modelu a celkem 30. modelem značky Ford, jenž nosí legendární označení RS. Předchozí dvě generace Focusu RS byly uvedeny na trh v letech 2002 a 2009. Na vývoji nového modelu pracovali odborníci Ford Performance z Evropy i ze Spojených států, výrobu Ford svěřil továrně v německém Saarlouis.

Ford Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které Ford uvede na trh do roku 2020. V Evropě, včetně České republiky, se vůz objeví v prvním čtvrtletí roku 2016.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má