Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní

vloženo

Ford dnes oznámil, že nový sportovní hatchback Focus RS bude dosahovat nejvyššího výkonu 257 kW (350 koní). Model vyvinutý oddělením Ford Performance je poháněn speciální verzí nového motoru 2.3 EcoBoost, který debutoval v novém Mustangu.

Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní

Nový Ford Focus RS předvede veřejnosti svůj dynamický potenciál na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Za jeho volant při této příležitosti usedne Ken Block, závodník a hvězda videosérie Gymkhana.


Slíbili jsme příznivcům rychlých automobilů opravdový sportovní stroj a přesně takový jim také nabídneme, o čemž svědčí i hodnota nejvyššího výkonu,“ řekl Dave Pericak, ředitel Ford Performance. „Díky strhující dynamice a inovativní technice se nový Focus RS může směle měřit se sportovními modely renomovaných značek.

Ve Focusu RS bude debutovat nový pohon všech kol Ford Performance s dynamickým přesměrováváním točivého momentu. Tento inovativní systém zajišťuje mimořádnou úroveň trakce a přilnavosti v kombinaci s nevídanou agilitou.

Focus RS je první model řady Ford RS s přepínatelnými jízdními režimy. Jedním z nich je Drift Mode umožňující jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem. Focus RS má rovněž tzv. Launch Control, funkci zajišťující co nejrychlejší rozjezd z místa.



Speciální motor EcoBoost
Nový motor 2.3 EcoBoost sdílí základní konstrukci s celohliníkovým čtyřválcem, který pohání nový Ford Mustang. Pro Focus RS byl však upraven a jeho výkon vzrostl o 10 procent, na 257 kW (350 koní).

Za zvýšením výkonu stojí nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem a také výrazně větší mezichladič stlačeného vzduchu. K lepšímu proudění vzduchu motorem přispívá také nová konstrukce sání a výfuková soustava s větším průměrem a elektronicky řízeným ventilem, který pomáhá regulovat zpětný tlak v potrubí i zvuk motoru.

Hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny vyšší kategorie, vhodné pro větší tepelné namáhání. Blok válců dostal pevnější vložky z vysokopevnostní slitiny.



Chlazení motoru mělo nejvyšší prioritu. Cílem bylo zajistit potřebný chladicí výkon i při ostrém nasazení na závodním okruhu. Proto konstruktéři vytvořili v přední části vozu dodatečný prostor, aby se tam vešel výrazně větší chladič – vlastně největší, jaký byl kdy do Focusu namontován.

Díky pečlivé kalibraci se pohonná jednotka vyznačuje excelentní odezvou v nízkých otáčkách a silným zátahem ve středním rozsahu. Mezi 2000 a 4500 ot./min. je k dispozici točivý moment 440 Nm, avšak dočasné zvýšení plnicího tlaku (tzv. overboost) zvýší při prudké akceleraci maximální točivý moment na 470 Nm, a to po dobu až patnácti sekund. Hodnota maximálních otáček motoru činí 6800 ot./min.

Ohromující výkon vyžaduje ohromující soundtrack. Specialisté z Ford Performance naladili nový Focus RS tak, aby při rychlé jízdě vydával odpovídající zvukový doprovod.



Nový Focus RS je třetí generací takto označeného modelu a celkem 30. modelem značky Ford, jenž nosí legendární označení RS. Předchozí dvě generace Focusu RS byly uvedeny na trh v letech 2002 a 2009. Na vývoji nového modelu pracovali odborníci Ford Performance z Evropy i ze Spojených států, výrobu Ford svěřil továrně v německém Saarlouis.

Ford Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které Ford uvede na trh do roku 2020. V Evropě, včetně České republiky, se vůz objeví v prvním čtvrtletí roku 2016.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní Fotografie k článku Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte