Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů!

vloženo

Za pouhý rok od svého debutu si nový Ford Fiesta zvolilo více než půl milionu zákazníků; Fiesta přitom dosáhla tohoto významného milníku bez přítomnosti na americkém trhu a několika klíčových trzích v Asii, kam se chystá vstoupit až v příštím roce.

Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Nová Fiesta, první z nové vlny vzrušujících a stylových modelů vyvíjených v rámci celosvětové strategie ONE Ford, se začala prodávat v říjnu 2008, kdy byla uvedena na evropský trh. Zanedlouho se stala druhým nejprodávanějším osobním automobilem v Evropě a nejprodávanějším vozem ve svém segmentu. Tento model se také ukázal být rozhodujícím faktorem v průběžném navyšování tržního podílu Ford of Europe, který v září dosáhl úrovně 9,2 procenta – nejvíce od roku 1999. Po své evropské premiéře Fiesta zamířila k zákazníkům v Jihoafrické republice, Austrálii, na Novém Zélandu i v Číně. V září letošního roku dosáhl celkový počet prodaných Fiest čísla 470 000, z toho 430 000 v Evropě a 40 000 v jihovýchodní Asii. Pokračující silná poptávka v říjnu se pak postarala o překonání půlmilionové mety.

Také v České republice si Fiesta rychle získává své zákazníky - za první rok prodeje se jich našlo již přes 2 300. „Zákazníci po celém světě oceňují fakt, že nová Fiesta staví na globální DNA značky Ford – nabízí atraktivní design, inovace, mimořádné jízdní vlastnosti a vynikající poměr užitné hodnoty k ceně,“ řekl Jim Farley, viceprezident skupiny Ford pro celosvětový marketing. Nová Fiesta vstoupí na severoamerický trh za několik měsíců po své výstavní premiéře na prosincovém autosalonu v Los Angeles. U severoamerických prodejců Ford bude k dispozici začátkem léta, ale již nyní si může připsat více než 50 000 potenciálních zájemců. Jde o výsledek propagační iniciativy Fiesta Movement, v jejímž rámci 100 vybraných mladých lidí po dobu šesti měsíců užívalo Ford Fiesta evropské specifikace a sdělovalo své dojmy světu prostřednictvím internetu.

Zákazníci dávají přednost luxusnějším modelům Fiesty.
Více než 40 procent evropských zájemců o tento vůz volí provedení Ghia či Titanium. S příznivým ohlasem se setkala rovněž široká a moderní paleta barevných odstínů karoserie. Ve Velké Británii a Německu, což jsou pro Ford of Europe dva nejvýznamnější trhy, si nejvíce zákazníků odváží domů novou Fiestu v barvě „černá Panther“. Stejný odstín obvykle volí také Švýcaři, Italové, Nizozemci a Řekové. Naproti tomu ve Španělsku, Rakousku a Rusku se největší oblibě těší módní „Hot Magenta“. Své vlastní preference má také každá ze skandinávských zemí. Švédové upřednostňují „stříbrnou Moondust“, Norsko favorizuje barvu „Hot Magenta“, Dánové si nejvíce oblíbili „černou Panther“ a Finové tíhnou k odstínu „Tango“. Mezi čínskými zákazníky jsou nejžádanější „oranžová Passion“ a „modrá Winning“. V celém regionu Asie a Tichomoří je ovšem nejčastější volbou „stříbrná Moondust“, přičemž Jižní Afrika má v oblibě také „bílou Frozen“ a Australané téměř stejně často žádají „černou Panther“. Až nová Fiesta dorazí příští rok k severoamerickým břehům, nabídne také několik odvážných nových barev včetně „Bright Magenta“ a „Lime Squeeze“. Na českém trhu si největší oblibu získaly atraktivní metalické laky „zelená Squeeze“ a „Hot Magenta“. Mezi nemetalickými barvami vede „červená Colorado“, ale stále populárnější je také „bílá Frozen“.

Fakta o Fordu Fiesta:
Montážní závody společnosti Ford v německém Kolíně nad Rýnem a španělské Valencii vyrábějí novou Fiestu ve variantě hatchback, a to třídveřový i pětidveřový. Z výrobního závodu Changan Ford Mazda Automobile Company v čínském Nankingu sjíždí Fiesta jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Ve druhém čtvrtletí roku 2010 zahájí výrobu čtyřdveřové a pětidveřové Fiesty rovněž továrna AutoAlliance v Thajsku. Pro Spojené státy a další severoamerické trhy bude nová Fiesta s karoserií pětidveřového hatchbacku i čtyřdveřového sedanu vznikat v mexickém Cuautitlanu. Ford předpokládá, že do pěti let bude na globální platformě pro segment B, na níž Fiesta stojí, vyrábět každoročně asi jeden milion automobilů. Od roku 1976 nalezla Fiesta po celém světě více než 12 milionů zákazníků.

Nová Fiesta má na svém kontě již mnoho významných ocenění:
• Cena “Red dot” za produktový design, Design Zentrum Severní Porýní - Westfálsko
• Auto roku 2009, magazín What Car?
• Auto roku 2009, The Sun Motors
• Chorvatské auto roku 2009, Chorvatská automobilová asociace
• Řecké auto roku 2009, Autobild, Drive Autocar (řecké edice)
• Auto pro ženy 2009, vydavatelská skupina Hachette Filipacchi
• Skotské auto roku 2008, Asociace skotských motoristických publicistů
• To nejlepší ze ženevského autosalonu 2008 – Nejvýznamnější novinka, Autoweek
• Auto roku podle magazínů Top Gear, Car, Car & Driver a 4 Wheels
• Nejlepší malý vůz roku 2008, magazín What Car?



Na historicky nejnižších 359 990 Kč se dostala cena kompaktního víceúčelového MPV Ford C-MAX. Jedná se o štědře vybavenou verzi Gen-X s motorem 1.6 Duratec (100 k). Autorizovaný prodejce může výše uvedené bonusy poskytnout i jinou formou než slevou z kupní ceny - například v podobě servisních prohlídek zdarma, zimních pneumatik či jiného originálního příslušenství a doplňků až do hodnoty bonusu. Součástí akční nabídky modelů Fiesta, Fusion a Focus je také prodloužená záruka na 3 roky nebo 60 000 km. Uvedené programy se vztahují na skladové vozy ihned k odběru a platí do konce roku

Zdroj: Ford Motor Company, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů! Fotografie k článku Nový Ford Fiesta: 500 000 prodaných vozů!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI