Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě.

vloženo

Doblò model 2010 bude patřit k nejprostornějším, nepraktičtějším a „nejčistším“ vozům své kategorie. Po vzoru nových osobních fiatů nabídne kromě nezbytných komfortních a bezpečnostních prvků, například ESP či praktické multimediální rozhraní Blue&Me s hands-free a navigací.

Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Základní tvarový a rozpoznávací motiv Dobla zůstává zachován i v nejnovější generaci, ale jak se již stalo pravidlem- vůz mezigeneračně povyrostl. Je to hlavně zásluhou nové podvozkové platformy, která má proti předchůdci o 17 cm delší rozvor náprav (nyní 275 cm). Novinka se bude dodávat jak v klasickém variabilním „osobním“ provedení (Doblò ), tak v oplechovaném nákladním (Doblò Cargo). Tomu prvnímu přibyla možnost doplnit zavazadelník o další dvě sklopná sedadla, takže je možné přepravovat až sedm cestujících.

Ryze praktická verze Cargo nemá vzhůru výklopné páté dveře s oknem, ale celoplechová dělená vrátka s klasickým bočním otevíráním. Zadní boční dveře jsou tak jako dříve posuvné. Délka interiéru se zvětšila na 220 cm a například při pětimístném uspořádání je u Dobla k dispozici zavazadelník o vysoce nadprůměrném objemu 790 litrů. Jedná se tedy o velmi praktický vůz, doslova stvořený k rodinným výletům. Hlavně zájemci o Doblò Cargo uvítají možnost výběru ze dvou délkových provedení (s krátkým a dlouhým rozvorem) s vnitřním prostorem o objemu 3,4 a 4,2 m3 a užitečným zatížením 750 až 1000 kg. Šířka mezi podběhy 123 cm. K dispozici bude ještě Cargo se zvýšenou střechou a ryze účelová verze s krátkou budkou a obnaženým podvozkem pro individuální nástavby (např. valník, mrazírenský vůz atd.).

Zpočátku se počítá se čtyřmi pohonnými jednotkami a tři z nich jsou diesely. Ty skromnější nároky zcela určitě splní naftová třináctistovka 1,3 MultiJet s výkonem 66 kW, se kterou se Doblò pochlubí opravdu nevídanou spotřebou 4,8 litru na 100 km. Tomu odpovídá i ostře sledovaná hodnota emisí CO2, která je se 129 g/km nejnižší v této třídě. Vyššímu zatížení jsou schopny čelit silnější dieselové čtyřválce 1,6 MultiJet (77 kW) a hlavně nový 2,0 MultiJet (99 kW). Jediný benzínový outsider je zatím čtyřválec 1,4 16V (70 kW), ten ještě spoléhá na klasické mechanické ovládání ventilů a inovativní (a zatím praxí neprověřenou) technologii MultiAir přenechává „méně pracovitým“ vozům koncernu Fiat. U všech motorů se předpokládá nasazení systému Start- Stop.

Nabídka se v dohledné době ještě rozšíří o modely spalující alternativní plynné palivo, podobně jako u nového modelu Punto Evo a o verze s robotizovanou převodovkou Dualogic. V novém Doblu kromě ABS s EBD najdeme i stabilizační systém ESP, asistent rozjezdu do kopců Hill Holder a v případě osobní verze dokonce až šest airbagů . Od věci určitě není ani možnost volby automatické klimatizace s výdechy i do zadní části , tempomatu, parkovacích senzorů či multimediálního rozhraní Blue&Me s hands free sadou či navigací TomTom.

Objednávat můžete již od prosince, dodávky k zákazníkům začnou počátkem roku. Přesné ceny v korunách zatím nebyly zveřejněny, určitý obrázek si ale lze udělat podle již zveřejněných „italských“ ceníků v eurech:

Fiat Doblò 1.4 16V Active:             16.000 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Dynamic:       17.500 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Emotion:        19.000 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Active:      17.750 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Dynamic: 19.250 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Emotion:  20.750 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Active:       19.000 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Dynamic:  20.500 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Emotion:  22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Dynamic:  22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Emotion:  23.500 euro

Marek Oborník, foto Fiat Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Fiat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě.
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál