Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu

vloženo

Kia Stonic stojí na podvozkové platformě modelu Rio, takže oproti modelu Hyundai Kona stojícím na zcela nové platformě nemůže mít pohon všech kol. Zájemci mohou volit mezi motorem 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje vznětový agregát 1,6 litru.

Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu

Nejnovější crossover Kia nabízí nejširší možnosti zákaznických úprav v historii značky, což platí pro interiér i exteriér, a navíc přidává svůj nefalšovaný evropský charakter.


Designové ztvárnění se v rámci značky řadí k zatím nejpozoruhodnějším, nicméně stále jde o jasně rozpoznatelný model Kia díky typickým designovým prvkům, jako je tygří maska chladiče. Karoserie navržená v Evropě ve spolupráci s korejským návrhářským studiem Kia spojuje ostré horizontální křivky s jemnějšími plastickými povrchy. Pro mnoho zájemců o malé SUV je důležitá i možnost zákaznických úprav. Střecha typu Targa u modelu Stonic proto umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování, inspirovaných konceptem Kia Provo z roku 2013. Vybírat bude možné až z 20 dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.

V nabídce je několik lehkých maloobjemových benzínových i naftových motorů s přeplňováním, vždy ve spojení s manuální převodovkou. Zájemci mohou volit mezi lehkým motorem Kia 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, disponujícím výkonem 120 koní, anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje hospodárný vznětový agregát 1,6 litru, nabízející nejnižší emise v rámci celé řady.

Kia Stonic - new model 2018

Díky odladění řízení a podvozku dle vkusu evropských zákazníků se majitelé mohou těšit na příjemné pocity za volantem, bezprostřední zpětnou vazbu a vysokou jízdní stabilitu. Vůz standardně nabízí elektronické řízení stability vozu (ESC) a stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), aby Kia Stonic s pohonem předních kol zajistila příjemnou a sebejistou jízdu skutečně za všech podmínek. Ze specifických funkcí systému VSM jmenujme vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, funkce pro zvýšení stability jízdy v přímém směru a regulaci brzd při průjezdu zatáčkami.

Kia Stonic interior

Kabina crossoveru Stonic, navržená podle evropských zvyklostí, klade důraz na technologie a ergonomii. Zákazníci mají přitom podobné možnosti specifických úprav jako v případě exteriéru, včetně řady pestrých barevných paketů. Jeden z nejelegantnějších zástupců v dané třídě nabízí řadu nových podvozkových technologií a systémů palubního infotainmentu, zaměřených na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti. Vůz je standardně vybaven systémy Apple CarPlay™ a Android Auto™, což znamená bezproblémovou spolupráci chytrých telefonů s dotykovým systémem palubního infotainmentu. Podobně jako u ostatních modelů Kia je k dispozici široká řada technologií zaměřených na další zvýšení pohodlí a praktičnosti, včetně vyhřívání předních sedadel, automatického tempomatu a bezklíčového vstupu.

Stonic i přes své kompaktní vnější rozměry dokáže díky své promyšlené konstrukci nabídnout celé posádce dostatek místa v kabině. Vůz se chlubí v dané třídě rekordní šířkou v úrovni ramen i velkorysým prostorem pro nohy a nad hlavou. Velmi praktický zavazadelník o objemu 352 litrů (VDA) je možné podle potřeby zvětšovat či zmenšovat pomocí dvojité podlahy.

Kia Stonic photo

Stonic nabízí bezpečnou a lehkou podlahovou plošinu i karoserii, přičemž podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) tvoří plných 51 %. Karoserie je zárukou jistoty za volantem, pohodlí cestujících a kultivované jízdy za všech podmínek. Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)* s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.

V souladu s příslibem kvality automobilky Kia bude Stonic tradičně nabízen s jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Model se v Evropě začne prodávat během třetího čtvrtletí 2017.


Petr Šikl, KIA

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu Fotografie k článku Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik