Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu

Kia Stonic stojí na podvozkové platformě modelu Rio, takže oproti modelu Hyundai Kona stojícím na zcela nové platformě nemůže mít pohon všech kol. Zájemci mohou volit mezi motorem 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje vznětový agregát 1,6 litru.

Nejnovější crossover Kia nabízí nejširší možnosti zákaznických úprav v historii značky, což platí pro interiér i exteriér, a navíc přidává svůj nefalšovaný evropský charakter.


Designové ztvárnění se v rámci značky řadí k zatím nejpozoruhodnějším, nicméně stále jde o jasně rozpoznatelný model Kia díky typickým designovým prvkům, jako je tygří maska chladiče. Karoserie navržená v Evropě ve spolupráci s korejským návrhářským studiem Kia spojuje ostré horizontální křivky s jemnějšími plastickými povrchy. Pro mnoho zájemců o malé SUV je důležitá i možnost zákaznických úprav. Střecha typu Targa u modelu Stonic proto umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování, inspirovaných konceptem Kia Provo z roku 2013. Vybírat bude možné až z 20 dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.

V nabídce je několik lehkých maloobjemových benzínových i naftových motorů s přeplňováním, vždy ve spojení s manuální převodovkou. Zájemci mohou volit mezi lehkým motorem Kia 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, disponujícím výkonem 120 koní, anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje hospodárný vznětový agregát 1,6 litru, nabízející nejnižší emise v rámci celé řady.

Kia Stonic - new model 2018

Díky odladění řízení a podvozku dle vkusu evropských zákazníků se majitelé mohou těšit na příjemné pocity za volantem, bezprostřední zpětnou vazbu a vysokou jízdní stabilitu. Vůz standardně nabízí elektronické řízení stability vozu (ESC) a stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), aby Kia Stonic s pohonem předních kol zajistila příjemnou a sebejistou jízdu skutečně za všech podmínek. Ze specifických funkcí systému VSM jmenujme vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, funkce pro zvýšení stability jízdy v přímém směru a regulaci brzd při průjezdu zatáčkami.

Kia Stonic interior

Kabina crossoveru Stonic, navržená podle evropských zvyklostí, klade důraz na technologie a ergonomii. Zákazníci mají přitom podobné možnosti specifických úprav jako v případě exteriéru, včetně řady pestrých barevných paketů. Jeden z nejelegantnějších zástupců v dané třídě nabízí řadu nových podvozkových technologií a systémů palubního infotainmentu, zaměřených na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti. Vůz je standardně vybaven systémy Apple CarPlay™ a Android Auto™, což znamená bezproblémovou spolupráci chytrých telefonů s dotykovým systémem palubního infotainmentu. Podobně jako u ostatních modelů Kia je k dispozici široká řada technologií zaměřených na další zvýšení pohodlí a praktičnosti, včetně vyhřívání předních sedadel, automatického tempomatu a bezklíčového vstupu.

Stonic i přes své kompaktní vnější rozměry dokáže díky své promyšlené konstrukci nabídnout celé posádce dostatek místa v kabině. Vůz se chlubí v dané třídě rekordní šířkou v úrovni ramen i velkorysým prostorem pro nohy a nad hlavou. Velmi praktický zavazadelník o objemu 352 litrů (VDA) je možné podle potřeby zvětšovat či zmenšovat pomocí dvojité podlahy.

Kia Stonic photo

Stonic nabízí bezpečnou a lehkou podlahovou plošinu i karoserii, přičemž podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) tvoří plných 51 %. Karoserie je zárukou jistoty za volantem, pohodlí cestujících a kultivované jízdy za všech podmínek. Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)* s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.

V souladu s příslibem kvality automobilky Kia bude Stonic tradičně nabízen s jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Model se v Evropě začne prodávat během třetího čtvrtletí 2017.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, KIA

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč