Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun

vloženo

Zájemcům o nový Jumpy budou k dispozici prozatím dvě varianty. Čistě užitkový Furgon a civilněji zaměřené Kombi s kapacitou až 9 přepravních míst. Kdo by měl zájem o ještě luxusnější provedení, tak i na toho by měla koncem letošního roku přijít řada. Vůz se však již nebude jmenovat Jumpy, nýbrž SpaceTourer a měl by se jak výbavou, tak i pohodlím právoplatně zařadit do segmentu luxusních dodávek.

Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun

Po delší odmlce Citroën opět předvedl zcela nový model, který nezměnil pouze kastli, jak tomu bývá u ostatních konkurentů, ale díky nové platformě se změnilo celé auto. Modulární platforma EMP2, na které Jumpy stojí, dovolila konstruktérům nabídnout až tři varianty délek, přičemž nejkratší provedení s délkou pouhých 4,6 metru je naprostým unikátem, a jako jediné z nabídky stojí také na výrazně kratším. Zbylé dvě verze s délkami 4,95 metru (rozměr, který přesně odpovídá velikosti nejznámějšího volkswagenu Transporter) a 5,3 metru pak stojí na stejně dlouhém rozvoru a jejich rozdílná délka závisí pouze na délce zadního převisu. Od zvolené délky se následně odvíjí také velikost vnitřního prostoru, která s hodnotami od 4,6, přes 5,3, až po 6,1 m3 přesně odpovídá potřebám cílových zákazníků. V nabídce bude nově navíc i unikátní patent zvaný Moduwork, který díky vybrání prostoru pod sedadlem spolujezdce umožní zvětšit přepravní kapacitu u každé z verzí o dalších 0,5 m3. Maximální přepravní kapacita nového vozu je tedy 6,6 m3.

U všech modelů budou k dispozici výhradně vznětové motory s výkony mezi 95 (1.6 BlueHDi) a 180 koňskými silami (2.0 BlueHDi). Vrcholná varianta však bude kombinována výhradně s automatickou převodovkou Aisin vybavenou hydrodynamickým měničem. V brzké době se také očekává příchod hybridního modelu, jehož elektromotory by měly pohánět zadní nápravu.

Všechny verze nového citroënu Jumpy, získaly v nárazových testech EuroNCAP plný počet 5 hvězd. Neméně zajímavým prvkem je rovněž head up displej, který si do kategorie K1 našel cestu vůbec poprvé, a později by měl dorazit i pohon všech kol. Pro Citroën jej bude montovat výhradně společnost Dangel, a ačkoliv si vůz nebudete moci objednat rovnou jako „čtyřkolku“, díky smluvnímu vztahu mezi automobilkou a společností Dangel se na všechny části bude vztahovat stejná záruka. Jumpyho podvozek byl právě pro pozdější použití tohoto pohonu již výrazně modifikován. Nově tak skýtá čtyři nezávislá ramena a své posádce nabízí nadprůměrné pohodlí. Na okresních silnicích kolem Prahy, kde jsme měli možnost nový vůz vyzkoušet, se jeho chování jevilo velice přijatelně. Poděkování patří i unikátním tlumičům s variabilním odpružením v závislosti na zatížení (AMVAC), díky kterým již nebudete mít problém s nezvladatelným chováním vozu ani při plném zatížení.

Naprosto revolučním prvkem jsou ovšem boční elektrické dveře s handsfree ovládáním, kterým k otevření stačí pouze mávnout nohou pod zadním nárazníkem právě na té straně, kde je chcete otevřít. Pakliže bude mít vůz pouze pravé dveře, i v takovém případě Citroën inovativní systém nabízí. Později by mělo dorazit také výklopné sklo u pátých dveří.

Vypadá to, že segment užitkových až rodinně-užitkových vozů navštívila nová krev. Díky rozumné cenové politice citroënu to navíc ani jindy klidné stálice nebudou mít s novým jumpym lehké. Vždyť základní verze Furgon startuje na velmi přijatelných 500 tisících korunách.

Chtěli byste nový Jumpy v testu? Neváhejte se nám ozvat dole v komentářích!


Martin Müller (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun Fotografie k článku Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě