Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3

vloženo

Citroën DS4, který se dostává na trh ve druhém čtvrtletí roku 2011, rozšiřuje řadu DS. Citroën DS4 nabízí výrazné vymezení z hlediska stylu, pocitů, architektury a elegance. Jde o nový tvar automobilu, který díky svým vlastnostem odpovídá všemožným potřebám a nabízí současně více půvabů a dynamiky.

Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Citroën DS4 byl zvolen „Nejhezčím autem roku“ v soutěži, v které hlasovalo více než 60 000 automobilových příznivců z 62 zemí. Toto ocenění bylo uděleno během 26. Mezinárodního automobilového festivalu.

Výrazný a exkluzivní Citroën DS4 nabízí nové pocity z řízení, zejména díky své zvýšenému tvaru, panoramatickému čelnímu sklu a místu řidiče, které v sobě spojuje principy kupé a komfort sedanu. Jízdní vlastnosti vozu si s jeho stylem v ničem nezadají, takže Citroën DS4 garantuje jedinečný kontakt se silnicí a řidiče vyzývá k úniku, k cestě.

S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm drží Citroën DS4 slib, který se spíše podobá výzvě: zajistit v dynamickém kupé multifunkčnost a uživatelsky příjemné funkce. Výzva byla splněna, především díky 3 místům vzadu, na která se nasedá nenápadnými dveřmi, jež dokonale splývají s celým vozem, ale také díky velkému zavazadlovému prostoru a řadě odkládacích přihrádek.

I při pohledu zezadu vyzařuje z Citroënu DS4 exkluzivita jeho siluety. Hutný a pevný tvar odpovídá závazku značky ohledně exkluzivity řady DS. Několik příkladů: chromovaná lišta na spodní části nárazníku a horizontální lišty světel, která svítí ve dne i v noci, podtrhují vzhled zadních světel a vytváří dosud nevídaný bumerangový dojem.

Z kabiny Citroënu DS4 vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance. Zaujme obepínající sedadlo řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou, které jakoby vyrůstaly z palubní desky. Propracovaná palubní deska, která je mimořádně příjemná na dotek, zejména díky použití pružného materiálu (slush nebo kůže) s charakteristickým zrnitým povrchem. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což ve voze vytváří kontrastující světelnou atmosféru.

Citroën DS4 poskytuje dojem, že je přilepený k silnici, a cestujícím nabízí za všech okolností pocit bezpečnosti. Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, což jsou osvědčená řešení určená speciálně pro „zvláštní“ typy vozů.

Citroën DS4 je mimoto vybaven v závislosti na použitém motoru předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči velkých rozměrů (průměr 340 mm) a sériově systémy zlepšujícími úroveň brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent pro kritické situace EBA) a systémy pro zachování zvolené dráhy (ABS, elektronický stabilizační systém), což jsou záruky optimální kontroly nad vozidlem i v nejnáročnějších situacích.

Tento nový model řady DS bude při svém uvedení na trh vybaven dvěma naftovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi benzínovými motory, které rovněž splňují normu Euro V a byly vyvinuty ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a konečně nový THP 200 k. Tato poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1,6 l, poskytuje výkony a potěšení z řízení na vynikající úrovni – výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1 700 ot/min a emise pouhých 149 g CO2 / 100 km! Všechny uvedené motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované.

Konstruktéři Citroënu DS4 chtěli usnadnit přístup na zadní sedadla, který je u dynamických tvarů vozů terčem časté kritiky, proto ho vybavili zadními dveřmi, které dokonale zapadají do stylu celého vozu. Objeví se totiž až poté, co dojde k aktivaci kliky zabudované do rámu dveří.

Další předností Citroënu DS4 z hlediska multifunkčnosti a prostornosti je jeho zavazadlový prostor, který má podle metody VDA více než 370 litrů a je tedy na úrovni tradičního hatchbacku.

Interiér Citroënu DS4 nabízí kromě svého designu a prostoru i řadu prvků výbavy, funkcí, novinek vytvořených v rámci „Kreativní technologie“ tak, aby sloužily řidiči i celé posádce.

Audio systém se softwarem typu DAW umožňuje rozložení zvuku do prostoru, díky čemuž zaručuje tento nový systém velmi věrnou reprodukci zvuku. Přední sedadla jsou s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek u sedadla řidiče a jeho spolujezdce. Řidič si může zvolit 3 úrovně intenzity klimatizace (slabá, průměrná, silná).

Všechny ovladače nutné k řízení a k nastavení komfortních funkcí, které řidič běžně používá, jsou na dosah, aniž by řidič musel pouštět volant.

Citroën DS4 je vybaven funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah.

Přední mlhové světlomety se statickým osvětlením křižovatek přisvětlují vnitřek zatáček a tím zvyšují výhled v zatáčkách a na křižovatkách do úhlu 75° napravo nebo nalevo od vozu. Spouští se automaticky po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°.

Systém sledování mrtvého úhlu funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/hod. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, to znamená v oblasti, která sahá přibližně 5 metrů za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 metru kolem boku auta.

Cena automobilu se bude pohybovat od 460 000 Kč do 670 000 Kč podle motorizace a výbavy.

Citroën Česká republika / red

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 Fotografie k článku Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer