Nový Citroën C4: První foto a informace

vloženo

Nová C4 se sice oficiálně představí až za půl roku na domácím autosalonu v Paříži, výrobce však uvolnil první foto a informace už dnes- snad aby potenciální zájemce navnadil s dostatečným předstihem. Zdá se, že nová C4 už zvysoka kašle na avantgardu za každou cenu, do budoucna se hodlá stát až překvapivě seriózním a kvalitativně vyspělým zástupcem značky v nižší střední třídě

Nový Citroën C4:  První foto a informace Nový Citroën C4:  První foto a informace

Letitá image Citroënu, coby producenta avantgardních a technicky výlučných vozů, se s každým novodobým modelem stále více ředí, což platí dvakrát podtržené u vozů nižších tříd.
Je však třeba vzít v úvahu, že doba se prostě změnila a že u vozů v „konzumní“ cenové hladině nelze disponovat omračující technickou originalitou, zvláště pokud jsou vystavěny na unifikovaném technickém základě.
A tak výrobce, zřejmě ve snaze co nejvíce odlišit minulou C4 od technicky spřízněného Peugeotu 307, osadil ji docela nešťastným interiérem, který se kromě volantu s pevným středem vyznačoval hlavně přemírou navzájem nesourodých displejů. Muziku tvrdilo nevyrovnané dílenské zpracování a v případě pětidveřového provedení navíc i silueta mandelinky bramborové, takže se nelze divit, že se navzdory velmi příznivé ceně zákazníci o tento vůz právě nervali... 
Citroën se však poučil a vykročil směrem, který si poprvé zkusil u druhé generace modelu C5 a který zopakoval i u nového DS3: méně laciných triků a větší důraz na kvalitu. A téměř všichni se po prvním kontaktu s DS3 (který už je v prodeji i u nás) shodují, že tato poloha legendární francouzské značce až nebezpečně sedí…


Nová C4 je opět větší
Každý nástupnický model přerůstá svého předchůdce, ani tento případ proto nebude výjimkou. Nová C4 je o 55 mm delší, 17 mm širší a 32 mm vyšší než minulá pětidveřová verze, konkrétní rozměry jsou 4329x 1789 x 1491 mm. Rozvor náprav však zůstává na staré hodnotě 2608 mm, což koresponduje i s „bratrským“ Peugeotem 308.
Větší vnitřní prostor i střízlivěji tvarované víko pátých dveří se odrazily také na hodnotě objemu zavazadlového prostoru- nyní má 408 litrů (dříve 320 l). K nepoznání se změnil interiér, který v přímém porovnání s předchůdcem působí, jako by patřil vozu o dvě třídy výš. Volant je klasický, tak jak to máme všichni rádi, a lacině působící hranaté „průhledné“ displeje už také patří minulosti. Nově tvarovaná palubní deska dává tušit velmi dobrou kvalitu použitých materiálů i výtečné finální zpracování, kterým překvapil již zmíněný DS3.

Nová C4 bude prvním citroenem s funkcí sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek či monitorování volného parkovacího místa, naproti tomu upozornění na vyjetí z jízdního pruhu (bez aktivovaných směrovek) a bixenonové adaptivní světlomety už známe vcelku dobře z C5. Zajímavou novinkou v této třídě je nejen elektrická parkovací brzda a inovativní design voliče automatické i automatizované (budou obě) převodovky, ale hlavně palubní systém s názvem eTouch, který kromě nespočtu jiných zajímavých funkcí třeba monitoruje jízdní styl řidiče ve vztahu k co nejnižší spotřebě paliva (podobně jako eco:Drive u Fiatu Punto Evo).

Pro začátek šest motorů, v budoucnu i hybridy
Na počátek prodeje jsou naplánovány tři benzínové a tři naftové jednotky. Základním zážehovým motorem bude již dobře známý 1,4 VTi s výkonem 72 kW, pomyslným zlatým středem pak 1,6 VTi s 88 kW (též ve verzi 1,6 VTi GPL s pohonem na LPG) a prozatímním vrcholem přeplňovaný 1,6 THP v naladění na 115 kW. S tím posledním bude C4 zrychlovat z 0-100 km/h za 8,7 s a dosáhne rychlosti 214 km/h.
Oba atmosférické motory budou standardně osazeny 5 st. manuálem, THP bude mít robotizovanou 6 st. Pro 1,6 VTi bude k dispozici i už poněkud zastaralá 4 st automatika BVA4 klasické konstrukce.

U dieselů to bude dvojice motorů 1,6 HDi (68 kW a 82 kW), které budou k dispozici též v alternativních „ekologických“ verzích e-HDi se šestistupňovou robotizovanou převodovku BMP6, systémem start-stop a pneumatikami s nízkým valivým odporem pro co nejnižší spotřebu.
Vrcholem dieselů bude dvoulitr 2,0 HDi s výkonem 110 kW a šestistupňovou manuální převodovkou, se kterým se akcelerace z 0-100 km/h odehraje za 8,6 s a max. rychlost bude činit 207 km/h. Všechny HDi mají samozřejmě částicový filtr FAP.

K nové C4 se však určitě ještě vrátíme po její podzimní světové premiéře, předpokládaný začátek prodeje v ČR je začátek příštího roku.

Marek Oborník, foto Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Elantra první generace potěší nabídkou místa pro posádky, ale i zavazadla a velice komfortním podvozkem. Ten na českých nekvalitních silnicích skutečně oceníte. Obecně jde ale o vůz určený pro nenáročné..

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Nissan Qashqai se na našem trhu coby kompaktní SUV/crossover etabloval velmi dobře. V loňském roce představený motor mu..

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Přestože se model 2008 se lvem ve znaku prodává stále skvěle, francouzská automobilka představila po šesti letech na..

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům..

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

U roztočené modrobílé vrtule už nějakou dobu nedostanete to, co bývalo zvykem. Příkladem může být verze 530i, která..