Nový Citroën C4: První foto a informace

vloženo

Nová C4 se sice oficiálně představí až za půl roku na domácím autosalonu v Paříži, výrobce však uvolnil první foto a informace už dnes- snad aby potenciální zájemce navnadil s dostatečným předstihem. Zdá se, že nová C4 už zvysoka kašle na avantgardu za každou cenu, do budoucna se hodlá stát až překvapivě seriózním a kvalitativně vyspělým zástupcem značky v nižší střední třídě

Nový Citroën C4:  První foto a informace Letitá image Citroënu, coby producenta avantgardních a technicky výlučných vozů, se s každým novodobým modelem stále více ředí, což platí dvakrát podtržené u vozů nižších tříd.
Je však třeba vzít v úvahu, že doba se prostě změnila a že u vozů v „konzumní“ cenové hladině nelze disponovat omračující technickou originalitou, zvláště pokud jsou vystavěny na unifikovaném technickém základě.
A tak výrobce, zřejmě ve snaze co nejvíce odlišit minulou C4 od technicky spřízněného Peugeotu 307, osadil ji docela nešťastným interiérem, který se kromě volantu s pevným středem vyznačoval hlavně přemírou navzájem nesourodých displejů. Muziku tvrdilo nevyrovnané dílenské zpracování a v případě pětidveřového provedení navíc i silueta mandelinky bramborové, takže se nelze divit, že se navzdory velmi příznivé ceně zákazníci o tento vůz právě nervali... 
Citroën se však poučil a vykročil směrem, který si poprvé zkusil u druhé generace modelu C5 a který zopakoval i u nového DS3: méně laciných triků a větší důraz na kvalitu. A téměř všichni se po prvním kontaktu s DS3 (který už je v prodeji i u nás) shodují, že tato poloha legendární francouzské značce až nebezpečně sedí…

Nová C4 je opět větší
Každý nástupnický model přerůstá svého předchůdce, ani tento případ proto nebude výjimkou. Nová C4 je o 55 mm delší, 17 mm širší a 32 mm vyšší než minulá pětidveřová verze, konkrétní rozměry jsou 4329x 1789 x 1491 mm. Rozvor náprav však zůstává na staré hodnotě 2608 mm, což koresponduje i s „bratrským“ Peugeotem 308.
Větší vnitřní prostor i střízlivěji tvarované víko pátých dveří se odrazily také na hodnotě objemu zavazadlového prostoru- nyní má 408 litrů (dříve 320 l). K nepoznání se změnil interiér, který v přímém porovnání s předchůdcem působí, jako by patřil vozu o dvě třídy výš. Volant je klasický, tak jak to máme všichni rádi, a lacině působící hranaté „průhledné“ displeje už také patří minulosti. Nově tvarovaná palubní deska dává tušit velmi dobrou kvalitu použitých materiálů i výtečné finální zpracování, kterým překvapil již zmíněný DS3.

Nová C4 bude prvním citroenem s funkcí sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek či monitorování volného parkovacího místa, naproti tomu upozornění na vyjetí z jízdního pruhu (bez aktivovaných směrovek) a bixenonové adaptivní světlomety už známe vcelku dobře z C5. Zajímavou novinkou v této třídě je nejen elektrická parkovací brzda a inovativní design voliče automatické i automatizované (budou obě) převodovky, ale hlavně palubní systém s názvem eTouch, který kromě nespočtu jiných zajímavých funkcí třeba monitoruje jízdní styl řidiče ve vztahu k co nejnižší spotřebě paliva (podobně jako eco:Drive u Fiatu Punto Evo).

Pro začátek šest motorů, v budoucnu i hybridy
Na počátek prodeje jsou naplánovány tři benzínové a tři naftové jednotky. Základním zážehovým motorem bude již dobře známý 1,4 VTi s výkonem 72 kW, pomyslným zlatým středem pak 1,6 VTi s 88 kW (též ve verzi 1,6 VTi GPL s pohonem na LPG) a prozatímním vrcholem přeplňovaný 1,6 THP v naladění na 115 kW. S tím posledním bude C4 zrychlovat z 0-100 km/h za 8,7 s a dosáhne rychlosti 214 km/h.
Oba atmosférické motory budou standardně osazeny 5 st. manuálem, THP bude mít robotizovanou 6 st. Pro 1,6 VTi bude k dispozici i už poněkud zastaralá 4 st automatika BVA4 klasické konstrukce.

U dieselů to bude dvojice motorů 1,6 HDi (68 kW a 82 kW), které budou k dispozici též v alternativních „ekologických“ verzích e-HDi se šestistupňovou robotizovanou převodovku BMP6, systémem start-stop a pneumatikami s nízkým valivým odporem pro co nejnižší spotřebu.
Vrcholem dieselů bude dvoulitr 2,0 HDi s výkonem 110 kW a šestistupňovou manuální převodovkou, se kterým se akcelerace z 0-100 km/h odehraje za 8,6 s a max. rychlost bude činit 207 km/h. Všechny HDi mají samozřejmě částicový filtr FAP.

K nové C4 se však určitě ještě vrátíme po její podzimní světové premiéře, předpokládaný začátek prodeje v ČR je začátek příštího roku.

Marek Oborník, foto Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace Fotografie k článku Nový Citroën C4:  První foto a informace
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer