Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu!

vloženo

K jubilejním devadesátinám si značka Citroën nadělila novou generaci oblíbené cé trojky. Bude komfortnější, v základu lépe vybavená, ekologičtější, ale také dražší. Odcházející generace C3, které se již prodalo přes dva miliony kusů, se bude s doplňkovým označením Generation vyrábět dál, jako „chudý příbuzný“ debutujícího modelu.

Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Novinka povyrostla ve všech směrech, na délku z 3,86 na 3,94 m, na šířku z 1,67 na 1,71 m a výšku z 1,51 na 1,52 m. Také rozvor náprav se zvětšil 2,46 na 2,54 m. Design staví na základním motivu předchozí C3, v porovnání s ní je však méně hravý a působí dospěleji. Také Interiér novinky působí ve srovnání s předchůdcem minimálně o třídu výš a dává lekce v eleganci i „předisplejované“ C4. Otáčkoměr i rychloměr jsou klasického kruhového tvaru, třetí z budíků má sice také tento tvar, ale je plně digitální a poměrně vkusným způsobem sdružuje palubní počítač a palivoměr. Interiér je i díky většímu rozvoru náprav prostornější, zavazadelník o objemu 300 litrů je o 5 litrů menší než u první generace C3.
Jedním z nejzajímavějších a jistě i nejkontroverznějších prvků se stane panoramatické čelní sklo Zenith. Jeho úkolem je dodat vozu optickou exkluzivitu a zároveň prosvětit interiér. Toto gigantické okno představuje světovou novinku v podobě výrobní technologie postupného zatmavování, kde jedna část (v místech čelního okna) je téměř čirá a její jemné tónování plynule sílí až na úroveň potřebnou ke spolehlivé ochraně před slunečním zářením (v místech kde nahrazuje střechu). Okno Zenith se bude dodávat jen v nejvyšší výbavě Exclusive, za přípatek 400 euro bude k mání i pro střední výbavu Tendance.

Přitom už základní výbava Advance (u nás X) není žádný chudák, kromě ABS, ASR a stabilizace ESP obsahuje 4 airbagy, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání s DO, 15“ kola atd. Vyšší Tendance (u nás SX) přidává navíc manuální klimatizaci, okenní airbagy, audio s CD/ MP3 a ovládáním na volantu, velurové čalounění, interiérový parfém či kožený volant. Nejdražší Exclusive pak kromě zmíněného okna Zenith třeba kombinované čalounění Látka/Alcantara, chromované doplňky vně i uvnitř, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, automatickou klimatizaci, elektrické okna i vzadu, parkovací senzory vzadu, 16“ kola atd.

Nabídka pohonných jednotek je tvořena známými čtyřválci z nabídky koncernu PSA. Ty zážehové jsou 1,1 (44 kW), 1,4 v osmiventilovém (54 kW) resp. šestnáctiventilovém provedení VTi (70 kW) s variabilním časováním ventilů. To má i prozatím nejvýkonnější 1,6 VTi s výkonem 88 kW. Posledně jmenovaný se dodává jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak i s čtyřstupňovou automatikou.

Turbodiesely HDi jsou zastoupeny v objemech 1,4 (50 kW) a 1,6 litru (66, 68 a 82 kW). Obě šestnáctistovky mají turbo s variabilní geometrií, ta výkonnější pak i šestistupňovou převodovku (jediná v nabídce C3). Typy s nejvýkonnějším benzínovým a naftovým motorem mají vzadu kotoučové brzdy. Všechny motory bez výjimky splňují emisní normu Euro5. Ty které se vejdou do limitu CO2 -140 g/km (všechny kromě 1,6 VTi Aut.) jsou ještě opatřeny novou ekologickou nálepkou „Airdream“. V průběhu příštího roku dojde na zcela nové motory (proslýchá se něco o benzínovém tříválci), systém Start-Stop i na robotizované převodovky pro dieselové verze.

Oficiální prodejní start pro nejdůležitější evropské trhy je plánován na 20. listopad, na náš trh přijde nová C3 počátkem března 2010.
Zaváděcí ceny v Kč jsou stanoveny takto:
1,1i X  239 900,-
1,4i X  254 900,-
1,4i SX  284 900,-
1,4 VTi SX  312 900,-
1,4i VTi Exclusive  362 900,-
1,6 VTi Exclusive 392 900,-
1,4 HDi SX 
324 900,-
1,4 HDI Exclusive 
374 900,-
1,6 HDi 90 Exclusive 
404 900,-
1,6 HDI 92 FAP SX   
375 900,-

Nejdůležitější údaje:
1,1i:
1124 ccm, 44 kW při 5500/min., 94 N.m. při 3300/min., 155 km/h, 0-100 km/h za 18,3 s., spotřeba 5,9 l/100 km.
1,4i:
1360 ccm, 54 kW při 5200/min., 118 N.m. při 3300/min., 163 km/h, 0-100 za 16,2 s., spotřeba 6,1 l/100 km.
1,4 VTi 95:
1397 ccm, 70 kW při 6000/min., 136 N.m. při 4000/min., 184 km/h, 0-100 za 11,8 s., spotřeba 5,8 l/100 km.
1,6 VTi 120:
1598 ccm, 88 kW při 6000/min., 160 N.m. při 4250/min., 190 km/h, 0-100 za 9,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S aut. převodovkou: 190 km/h, 0-100 za 12,2 s., spotřeba 6,9 l/100 km.

1,4 HDi:
1398 ccm, 50 kW při 4000/min., 160 N.m. při 2000/min., 163 km/h, 0-100 za 13,7 s., spotřeba 4,2 l/100 km.
1,6 HDi 90:
1560 ccm, 66 kW při 4000/min., 215 N.m. při 1750/min., 180 km/h, 0-100 km/h za 11,0 s., spotřeba 4,3 l/100 km.
1,6 HDi 92 FAP:
1560 ccm, 68 kW při 4000/min., 230 N.m. při 1750/min., 182 km/h, 0-100 km/h za 11,0 s., spotřeba 3,8 l/100 km.
1,6 HDi 110 (ne pro ČR):
1560 ccm, 82 kW při 4000/min., 270 N.m. při 2000/min., 190 km/h, 0-100 za 9,9 s., spotřeba 4,4 l/100 km.

Marek Oborník, Foto Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!