Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu!

vloženo

K jubilejním devadesátinám si značka Citroën nadělila novou generaci oblíbené cé trojky. Bude komfortnější, v základu lépe vybavená, ekologičtější, ale také dražší. Odcházející generace C3, které se již prodalo přes dva miliony kusů, se bude s doplňkovým označením Generation vyrábět dál, jako „chudý příbuzný“ debutujícího modelu.

Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu!

Novinka povyrostla ve všech směrech, na délku z 3,86 na 3,94 m, na šířku z 1,67 na 1,71 m a výšku z 1,51 na 1,52 m. Také rozvor náprav se zvětšil 2,46 na 2,54 m. Design staví na základním motivu předchozí C3, v porovnání s ní je však méně hravý a působí dospěleji. Také Interiér novinky působí ve srovnání s předchůdcem minimálně o třídu výš a dává lekce v eleganci i „předisplejované“ C4. Otáčkoměr i rychloměr jsou klasického kruhového tvaru, třetí z budíků má sice také tento tvar, ale je plně digitální a poměrně vkusným způsobem sdružuje palubní počítač a palivoměr. Interiér je i díky většímu rozvoru náprav prostornější, zavazadelník o objemu 300 litrů je o 5 litrů menší než u první generace C3.
Jedním z nejzajímavějších a jistě i nejkontroverznějších prvků se stane panoramatické čelní sklo Zenith. Jeho úkolem je dodat vozu optickou exkluzivitu a zároveň prosvětit interiér. Toto gigantické okno představuje světovou novinku v podobě výrobní technologie postupného zatmavování, kde jedna část (v místech čelního okna) je téměř čirá a její jemné tónování plynule sílí až na úroveň potřebnou ke spolehlivé ochraně před slunečním zářením (v místech kde nahrazuje střechu). Okno Zenith se bude dodávat jen v nejvyšší výbavě Exclusive, za přípatek 400 euro bude k mání i pro střední výbavu Tendance.


Přitom už základní výbava Advance (u nás X) není žádný chudák, kromě ABS, ASR a stabilizace ESP obsahuje 4 airbagy, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání s DO, 15“ kola atd. Vyšší Tendance (u nás SX) přidává navíc manuální klimatizaci, okenní airbagy, audio s CD/ MP3 a ovládáním na volantu, velurové čalounění, interiérový parfém či kožený volant. Nejdražší Exclusive pak kromě zmíněného okna Zenith třeba kombinované čalounění Látka/Alcantara, chromované doplňky vně i uvnitř, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, automatickou klimatizaci, elektrické okna i vzadu, parkovací senzory vzadu, 16“ kola atd.

Nabídka pohonných jednotek je tvořena známými čtyřválci z nabídky koncernu PSA. Ty zážehové jsou 1,1 (44 kW), 1,4 v osmiventilovém (54 kW) resp. šestnáctiventilovém provedení VTi (70 kW) s variabilním časováním ventilů. To má i prozatím nejvýkonnější 1,6 VTi s výkonem 88 kW. Posledně jmenovaný se dodává jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak i s čtyřstupňovou automatikou.

Turbodiesely HDi jsou zastoupeny v objemech 1,4 (50 kW) a 1,6 litru (66, 68 a 82 kW). Obě šestnáctistovky mají turbo s variabilní geometrií, ta výkonnější pak i šestistupňovou převodovku (jediná v nabídce C3). Typy s nejvýkonnějším benzínovým a naftovým motorem mají vzadu kotoučové brzdy. Všechny motory bez výjimky splňují emisní normu Euro5. Ty které se vejdou do limitu CO2 -140 g/km (všechny kromě 1,6 VTi Aut.) jsou ještě opatřeny novou ekologickou nálepkou „Airdream“. V průběhu příštího roku dojde na zcela nové motory (proslýchá se něco o benzínovém tříválci), systém Start-Stop i na robotizované převodovky pro dieselové verze.

Oficiální prodejní start pro nejdůležitější evropské trhy je plánován na 20. listopad, na náš trh přijde nová C3 počátkem března 2010.
Zaváděcí ceny v Kč jsou stanoveny takto:
1,1i X  239 900,-
1,4i X  254 900,-
1,4i SX  284 900,-
1,4 VTi SX  312 900,-
1,4i VTi Exclusive  362 900,-
1,6 VTi Exclusive 392 900,-
1,4 HDi SX 
324 900,-
1,4 HDI Exclusive 
374 900,-
1,6 HDi 90 Exclusive 
404 900,-
1,6 HDI 92 FAP SX   
375 900,-

Nejdůležitější údaje:
1,1i:
1124 ccm, 44 kW při 5500/min., 94 N.m. při 3300/min., 155 km/h, 0-100 km/h za 18,3 s., spotřeba 5,9 l/100 km.
1,4i:
1360 ccm, 54 kW při 5200/min., 118 N.m. při 3300/min., 163 km/h, 0-100 za 16,2 s., spotřeba 6,1 l/100 km.
1,4 VTi 95:
1397 ccm, 70 kW při 6000/min., 136 N.m. při 4000/min., 184 km/h, 0-100 za 11,8 s., spotřeba 5,8 l/100 km.
1,6 VTi 120:
1598 ccm, 88 kW při 6000/min., 160 N.m. při 4250/min., 190 km/h, 0-100 za 9,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S aut. převodovkou: 190 km/h, 0-100 za 12,2 s., spotřeba 6,9 l/100 km.

1,4 HDi:
1398 ccm, 50 kW při 4000/min., 160 N.m. při 2000/min., 163 km/h, 0-100 za 13,7 s., spotřeba 4,2 l/100 km.
1,6 HDi 90:
1560 ccm, 66 kW při 4000/min., 215 N.m. při 1750/min., 180 km/h, 0-100 km/h za 11,0 s., spotřeba 4,3 l/100 km.
1,6 HDi 92 FAP:
1560 ccm, 68 kW při 4000/min., 230 N.m. při 1750/min., 182 km/h, 0-100 km/h za 11,0 s., spotřeba 3,8 l/100 km.
1,6 HDi 110 (ne pro ČR):
1560 ccm, 82 kW při 4000/min., 270 N.m. při 2000/min., 190 km/h, 0-100 za 9,9 s., spotřeba 4,4 l/100 km.

Marek Oborník, Foto Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu! Fotografie k článku Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu!

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..