Novinka od Škody - Octavia G-TEC spalující CNG

vloženo

Nová ŠKODA Octavia bude brzy k dispozici poprvé také s pohonem na zemní plyn. Světová premiéra vozu ŠKODA Octavia G-TEC se uskuteční začátkem března v Ženevě. Česká automobilka tak po modelu ŠKODA Citigo představí svůj druhý model, poháněný zemním plynem. Ekologická forma pohonu bude k dispozici jak pro model Octavia, tak pro model Octavia Combi.

Novinka od Škody - Octavia G-TEC spalující CNG Novinka od Škody - Octavia G-TEC spalující CNG

Pohon na zemní plyn je důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO a nyní přichází i do naší nejprodávanější modelové řady,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „CNG je smysluplná technologie, neboť spojuje mobilitu šetrnou k životnímu prostředí s dostupnou cenou. S modelem Octavia G-TEC bude modelová řada Octavia ještě atraktivnější a zelenější,“ dodává Welsch.


Nová ŠKODA Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Motor je konstruovaný pro spalování zemního plynu (CNG = Compressed Natural Gas) a benzinu. Paket G-TEC zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Moderní agregát splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014.

Dojezd nového vozu Octavia G-TEC je působivý: Při provozu čistě na CNG ujede vůz až 410 km na jedno natankování. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 97 g/km. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TEC tak na jedno natankování obou nádrží ujede celkem až 1.330 km.

Uvedením nového modelu ŠKODA Octavia G-TEC vysílá ŠKODA opět výrazný signál v oblasti vývoje vozidel šetrných k životnímu prostředí. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem