Novinka od Škody - Octavia G-TEC spalující CNG

vloženo

Nová ŠKODA Octavia bude brzy k dispozici poprvé také s pohonem na zemní plyn. Světová premiéra vozu ŠKODA Octavia G-TEC se uskuteční začátkem března v Ženevě. Česká automobilka tak po modelu ŠKODA Citigo představí svůj druhý model, poháněný zemním plynem. Ekologická forma pohonu bude k dispozici jak pro model Octavia, tak pro model Octavia Combi.

Novinka od Škody - Octavia G-TEC spalující CNG Pohon na zemní plyn je důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO a nyní přichází i do naší nejprodávanější modelové řady,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „CNG je smysluplná technologie, neboť spojuje mobilitu šetrnou k životnímu prostředí s dostupnou cenou. S modelem Octavia G-TEC bude modelová řada Octavia ještě atraktivnější a zelenější,“ dodává Welsch.

Nová ŠKODA Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Motor je konstruovaný pro spalování zemního plynu (CNG = Compressed Natural Gas) a benzinu. Paket G-TEC zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Moderní agregát splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014.

Dojezd nového vozu Octavia G-TEC je působivý: Při provozu čistě na CNG ujede vůz až 410 km na jedno natankování. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 97 g/km. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TEC tak na jedno natankování obou nádrží ujede celkem až 1.330 km.

Uvedením nového modelu ŠKODA Octavia G-TEC vysílá ŠKODA opět výrazný signál v oblasti vývoje vozidel šetrných k životnímu prostředí. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě