Novinka Citroënu: Berlingo na zemní plyn také na českém trhu

vloženo

Vv době sílící poptávky po alternativních druzích pohonů v souvislosti s rostoucími cenami benzinu a nafty uvádí Citroën Česká republika, s.r.o. na český trh nový dvoupalivový (benzin – zemní plyn) model Citroën Berlingo v užitkové i osobní verzi.

Novinka Citroënu: Berlingo na zemní plyn také na českém trhu Novinka Citroënu: Berlingo na zemní plyn také na českém trhu

Nové Berlingo není ojedinělým krokem na cestě k novým druhům pohonů, vždyť Citroën, resp. PSA Peugeot Citroën se této problematice cíleně věnuje dlouhodobě a s nemalými úspěchy.


Ekologické i ekonomické „body“
Snaha EU o diverzifikace primárních energetických zdrojů a snížení energetické závislosti na ropě pro její omezenou dostupnost se promítá do rychlého vývoje alternativních zdrojů - od bionafty, elektrických článků, vodíku a hybridů až po využití zemního plynu. Jaké jsou „kladné body“ zemního plynu pod kapotou? Samozřejmě ekonomické. Předpoklad je, že provoz této verze by uživatele měl vyjít na na částku kolem 1 Kč na km (při průměrné ceně 1m3 zemního plynu za 13 –14 Kč ve veřejných rychloplnících stanicích) A pak v neposlední řadě ekologické. Vždyť motory využívající zemního plynu kromě nižší hlučnosti motoru vykazují také podstatně snížené emise škodlivin. Síra, olovo, saze, aromatické a alifatické uhlovodíky jsou doslova na nule, hodnoty CO2 vykazují o 25 % lepší výsledky proti klasickému palivu, hodnoty NOx a CO dokonce o 30 %. I když nevýhody se vývojem podařilo značně eliminovat, určitá omezení stále existují. Jsou to omezená dojezdová vzdálenost (na osmdesátilitrovou nádrž se dá ujet maximálně 250 až 300 km a nezbytné jsou tak dva pohony) a zvýšená pohotovostní hmotnost a tím i nižší užitečná hmotnost.

Nejmodernější systém, nikoli jen úprava

Přes půldruhého milionu vozů s pohonem na zemní plyn ve světě však napovídá, že klady v každém případě převažují. Vedle nově uváděného modelu Berlingo bude zakrátko zájemcům k dispozici rovněž model Citroën C3 na zemní plyn. Ať už „Cé trojka“, či Berlingo Multispace osobní i užitková verze, vycházejí všechna tři provedení z jednotné báze použitého systému stlačeného zemního plynu, nejmodernějšího, který Citroën ve výrobě má. Tento systém je plně integrován do palivového ústrojí vozu, nejedná se tudíž ani v nejmenším o nějakou „dodělávku, předělávku či úpravu“. Proto je i Citroën komplexním garantem celého vozidla a vůz je v provedení « zemní plyn » dodáván přímo z výroby. Novinka na českém trhu splňuje všechny nejnáročnější předpisy EU (R110, EOBD, EURO 4), ať už z oblasti ekologie a ochrany životního prostředí, tak i bezpečnosti. Celý systém je velmi bezpečný i pro své několikanásobné jištění. Na nový přírůstek v modelové řadě jsou připraveni rovněž v servisní síti Citroën, která disponuje speciálně vyškolenými pracovníky.

 Vyberte si – plyn, nebo benzin?
Nové Berlingo má osvědčený benzinový motor 1.4i (8V, el. škrticí klapka, 55 kW) a má specifické úpravy motoru pro použití zemního plynu (ventily, katalyzátor) se dvěma vzájemně spolupracujícími řídícími jednotkami motoru (benzin, CNG, protokol CAN). Přechod z jednoho druhu pohonu na druhý je plynulý a bezproblémový. Tlaková nádrž má objem 80l, plní se maximálním tlakem 200 bar, a Berlingo se s ní může pochlubit dojezdem až 250 km – v kombinaci s originální palivovou nádrží tak zaručuje autonomii téměř 1000km. Kombinovaná spotřeba činí 7,8 l/100 km benzínu a 8,3 m3/100 km plynu. O aktuálním stavu plynu má řidič přehled díky měrce s kontrolkou. Plyn se tankuje otvorem, který je umístěn vlevo za dveřmi řidiče. Startování motoru je vždy na benzin, krátce po rozjezdu dochází k automatickému přepnutí na plyn – samozřejmě řidič má možnost přejít na plynový či benzinový režim tlačítkem volby paliva na přístrojové desce. Volba a právě využívaný pohon je samozřejmě signalizován na přístrojové desce.

Osobní Berlingo Multispace 1.4i GNV - nádrž CNG je umístěna v zavazadlovém prostoru o objemu 80l - standardní výbava je rozšířena o ABS, boční posuvné dveře vlevo/vpravo a vůz je dodáván exklusivně v metalickém barevném provedení - cena: 532 100 Kč vč. DPH, pro prvních 50 objednávek je připraveno zvýhodnění 100 000Kč
Užitkové Berlingo 1.4i GNV 600 kg a 800 kg
- nádrž CNG je umístěna v nákladovém prostoru, její hmotnost 80 kg (60 kg hmotnost nádrže + 20 kg hmotnost plynu) se podílí na snížení užitečné hmotnosti vozidla - cena Berlingo 1.4i GNV 600 kg: 398 900 Kč bez DPH - cena Berlingo 1.4i GNV 800 kg: 408 900 Kč bez DPH - pro prvních 50 objednávek je připraveno zvýhodnění 70 tisíc bez DPH.

Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..