Novinka Citroënu: Berlingo na zemní plyn také na českém trhu

vloženo

Vv době sílící poptávky po alternativních druzích pohonů v souvislosti s rostoucími cenami benzinu a nafty uvádí Citroën Česká republika, s.r.o. na český trh nový dvoupalivový (benzin – zemní plyn) model Citroën Berlingo v užitkové i osobní verzi.

Novinka Citroënu: Berlingo na zemní plyn také na českém trhu Novinka Citroënu: Berlingo na zemní plyn také na českém trhu

Nové Berlingo není ojedinělým krokem na cestě k novým druhům pohonů, vždyť Citroën, resp. PSA Peugeot Citroën se této problematice cíleně věnuje dlouhodobě a s nemalými úspěchy.


Ekologické i ekonomické „body“
Snaha EU o diverzifikace primárních energetických zdrojů a snížení energetické závislosti na ropě pro její omezenou dostupnost se promítá do rychlého vývoje alternativních zdrojů - od bionafty, elektrických článků, vodíku a hybridů až po využití zemního plynu. Jaké jsou „kladné body“ zemního plynu pod kapotou? Samozřejmě ekonomické. Předpoklad je, že provoz této verze by uživatele měl vyjít na na částku kolem 1 Kč na km (při průměrné ceně 1m3 zemního plynu za 13 –14 Kč ve veřejných rychloplnících stanicích) A pak v neposlední řadě ekologické. Vždyť motory využívající zemního plynu kromě nižší hlučnosti motoru vykazují také podstatně snížené emise škodlivin. Síra, olovo, saze, aromatické a alifatické uhlovodíky jsou doslova na nule, hodnoty CO2 vykazují o 25 % lepší výsledky proti klasickému palivu, hodnoty NOx a CO dokonce o 30 %. I když nevýhody se vývojem podařilo značně eliminovat, určitá omezení stále existují. Jsou to omezená dojezdová vzdálenost (na osmdesátilitrovou nádrž se dá ujet maximálně 250 až 300 km a nezbytné jsou tak dva pohony) a zvýšená pohotovostní hmotnost a tím i nižší užitečná hmotnost.

Nejmodernější systém, nikoli jen úprava

Přes půldruhého milionu vozů s pohonem na zemní plyn ve světě však napovídá, že klady v každém případě převažují. Vedle nově uváděného modelu Berlingo bude zakrátko zájemcům k dispozici rovněž model Citroën C3 na zemní plyn. Ať už „Cé trojka“, či Berlingo Multispace osobní i užitková verze, vycházejí všechna tři provedení z jednotné báze použitého systému stlačeného zemního plynu, nejmodernějšího, který Citroën ve výrobě má. Tento systém je plně integrován do palivového ústrojí vozu, nejedná se tudíž ani v nejmenším o nějakou „dodělávku, předělávku či úpravu“. Proto je i Citroën komplexním garantem celého vozidla a vůz je v provedení « zemní plyn » dodáván přímo z výroby. Novinka na českém trhu splňuje všechny nejnáročnější předpisy EU (R110, EOBD, EURO 4), ať už z oblasti ekologie a ochrany životního prostředí, tak i bezpečnosti. Celý systém je velmi bezpečný i pro své několikanásobné jištění. Na nový přírůstek v modelové řadě jsou připraveni rovněž v servisní síti Citroën, která disponuje speciálně vyškolenými pracovníky.

 Vyberte si – plyn, nebo benzin?
Nové Berlingo má osvědčený benzinový motor 1.4i (8V, el. škrticí klapka, 55 kW) a má specifické úpravy motoru pro použití zemního plynu (ventily, katalyzátor) se dvěma vzájemně spolupracujícími řídícími jednotkami motoru (benzin, CNG, protokol CAN). Přechod z jednoho druhu pohonu na druhý je plynulý a bezproblémový. Tlaková nádrž má objem 80l, plní se maximálním tlakem 200 bar, a Berlingo se s ní může pochlubit dojezdem až 250 km – v kombinaci s originální palivovou nádrží tak zaručuje autonomii téměř 1000km. Kombinovaná spotřeba činí 7,8 l/100 km benzínu a 8,3 m3/100 km plynu. O aktuálním stavu plynu má řidič přehled díky měrce s kontrolkou. Plyn se tankuje otvorem, který je umístěn vlevo za dveřmi řidiče. Startování motoru je vždy na benzin, krátce po rozjezdu dochází k automatickému přepnutí na plyn – samozřejmě řidič má možnost přejít na plynový či benzinový režim tlačítkem volby paliva na přístrojové desce. Volba a právě využívaný pohon je samozřejmě signalizován na přístrojové desce.

Osobní Berlingo Multispace 1.4i GNV - nádrž CNG je umístěna v zavazadlovém prostoru o objemu 80l - standardní výbava je rozšířena o ABS, boční posuvné dveře vlevo/vpravo a vůz je dodáván exklusivně v metalickém barevném provedení - cena: 532 100 Kč vč. DPH, pro prvních 50 objednávek je připraveno zvýhodnění 100 000Kč
Užitkové Berlingo 1.4i GNV 600 kg a 800 kg
- nádrž CNG je umístěna v nákladovém prostoru, její hmotnost 80 kg (60 kg hmotnost nádrže + 20 kg hmotnost plynu) se podílí na snížení užitečné hmotnosti vozidla - cena Berlingo 1.4i GNV 600 kg: 398 900 Kč bez DPH - cena Berlingo 1.4i GNV 800 kg: 408 900 Kč bez DPH - pro prvních 50 objednávek je připraveno zvýhodnění 70 tisíc bez DPH.

Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní