Novela zákona a návazná vyhláška způsobí záplavu Česka vraky a vysloužilými ojetinami

vloženo

Přijetí nového silničního zákona č. 226/2006 Sb. o silniční dopravě, jehož součástí byla i „nenápadná“ úprava zákona č. 56/2001 Sb., povede podle názoru sdružení SOVA k zaplavení Česka vysloužilými a nekvalitními ojetými automobily z vyspělejších zemí Evropské unie.

Zákon, který nabyla účinnosti 1. července, totiž odstraní stávající věkové (nyní v průměru 8 let) a kvalitativní (EURO 2 norma) omezení pro registraci ojetého auta dovezeného ze zahraničí. Dovézt a registrovat pak bude možné všechny vozy bez omezení věku, emisními normami, bezpečnostními požadavky a technickými nároky. Z Česka se tak stane vrakoviště Evropské unie.


„Zjednodušeně řečeno bude od 1. července možné individuálně přivézt jakýkoliv vůz, který byl do té doby v provozu v kterékoliv jiné členské zemi EU, a to bez toho, aby musel projít STK. Zřejmé je, že k nám se budou dostávat především staré a vysloužilé vozy, kterých se na západě rádi zbaví. Představa Česka jako automobilového hřbitova Evropy je hrozná, ale podle nás bohužel velmi reálná,“ upozornil předseda Sdružení na ochranu vlastníků automobilů – SOVA Petr Mikšovský.

Za změnou legislativní úpravy, po které už dlouho volá Evropské komise, totiž podle sdružení není snaha usnadnit systém registrace aut dovážených do Česka, ale umožnit tak západoevropským zemím pohodlněji se zbavit vysloužilých ojetin a vyhnout se tak vysokým poplatkům za jejich likvidaci. Evropská komise v tomto duchu tlačí na všechny okolní státy, ale pouze Česko přistoupilo na jednostranně nevýhodné podmínky.

Sdružení Sova proto pošle otevřený dopis všem novým členům Poslanecké sněmovny a senátorům a zástupcům Ministerstva dopravy, které právě připravuje ke zmiňovanému zákonu prováděcí předpis. „Dopisem budeme apelovat na to, aby se do prováděcí vyhlášky v připomínkovém řízení dostaly úpravy, které zabrání skokovému zhoršení technického stavu vozového parku a jeho stáří, ale především ničení životního prostředí (například zavedením vyšších registračních poplatků v závislosti na stáří vozu - podle maďarského vzoru),“ dodal Mikšovský.

Inspiraci pro řešení této situace vidí Sdružení SOVA v některých sousedních zemích (Maďarsko, Slovensko), které na podmínky Evropské komise nepřistoupily a vyhnuly se tak tomu, co se stalo před lety v Polsku, kdy vláda podobným způsobem zrušila kriteria pro dovoz ojetin. Do země se za dva roky přivezlo přes 2 miliony vraků a restrikce formou registračních poplatků musely být opět zavedeny. Stane se nyní evropským vrakovištěm Česko?



Zdroj: sdruzeni-sova.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem