Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr

vloženo

Představením většího a efektivnějšího kabinového vícečetného filtru pokračuje automobilka Volvo ve zlepšování kvality vzduchu v interiéru v rámci programu CleanZone. CleanZone představuje jedinečný přístup automobilky, jehož cílem je kontrola kvality ovzduší v interiéru a zlepšení jízdního prostředí pomocí inovativních řešení přispívajících k jízdě v příjemnější a zdravější atmosféře. Řidičům se bude nyní dýchat ještě lépe, protože se většině mikroskopických nebezpečných jemných prachových částeček nepodaří proniknout do interiéru.

Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr Vícečetný filtr, který byl navržen speciálně pro platformu SPA, se poprvé objeví začátkem roku 2015 ve zbrusu nové XC90. Tento velkorozměrový filtr v provedení umožňujícím zachytit mnohem více částeček a pylů je opatřen aktivní uhlíkovou vrstvou, díky níž efektivně odstraňuje většinu škodlivin, které by mohly ohrozit zdraví řidiče.

Výsledky jsou velice působivé. Na základě standardizovaného testu bylo prokázáno, že ve voze vybaveném nově zdokonaleným vícečetným filtrem může oproti vozidlu, které tento filtr nemá, dojít ke snížení množství „jemných prachových“ částeček menších než 0,4 μm až o 70 %. Protože bylo výzkumem prokázáno, že prachové částečky menší než 10 μm mohou způsobit celou řadu zdravotních problémů včetně dýchacích potíží a infekce plic, jedná se o zcela zásadní inovaci.

Až 45 % populace průmyslového světa dnes trpí různými formami alergií a přecitlivělosti. Více než deset procent má astma. Ve Volvu bereme náš závazek k bezpečnosti v mnohem širším pojetí, než jsou jen bezpečnostní pásy a airbagy. Chceme si být jisti, že každá minuta, kterou se svou rodinou ve svém volvu strávíte, bude tak bezpečná, jak jen to je možné. A to se týká i vzduchu, který dýcháte,“ prohlašuje Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group. „S tímto filtrem jsme se nyní dostali do čela průmyslového vývoje systémů na odfiltrování škodlivých částeček.

Tento filtr představuje jeden ze základních prvků moderního systému čištění vzduchu intenzivní recirkulací (IAQS) značky Volvo. Dalším zásadním prvkem je senzor monitorující přítomnost škodlivých látek v nasávaném vzduchu. Pokud je podíl škodlivých látek v tomto vzduchu příliš vysoký (např. při jízdě v tunelu), automaticky dojde k uzavření přívodů vzduchu do kabiny. Vícečetný filtr a senzor společně redukují množství škodlivých a dráždivých látek, mezi které patří:
- oxidy dusíku,
- uhlovodíky,
- přízemní neboli troposférický ozon,
- plyny a nepříjemné pachy.

Přístup CleanZone
Filtrace vzduchu nasávaného zvenčí tvoří pouze polovinu holistického přístupu CleanZone, jehož smyslem je zlepšení kvality zázemí řidiče. Další, neméně důležitou částí je minimalizace škodlivých emisí ve voze. Automobilka Volvo Cars pracuje na celé řadě programů, které se zabývají touto problematikou.

Řidiči určitě ocení, že při otevírání vozu pomocí dálkového ovládání vyvětrá na dálku ovládaný ventilační systém kabiny během jedné minuty automaticky vzduch v interiéru, takže řidič usedá do kabiny již zbavené pachů a emisí.

Ve skutečnosti však začíná práce na redukci emisí v interiéru dávno předtím, než je vůz vyroben, a to přísnou kontrolou materiálů, které je plánováno ve voze využít. Také pokud jde o přechod k novým, méně toxickým materiálům s menším množstvím škodlivých příměsí, zaujímá automobilka Volvo Cars vedoucí pozici.

Společnost Volvo Cars mimo jiné zavedla také důsledný testovací program pro sledování a regulaci emisí v použitých materiálech. Jeho součástí je také „čichací tým“ Volvo Cars, jehož členové očichávají – myšleno doslovně – různé části interiéru, aby určili, zda jsou dané pachy přijatelné, nebo příliš silné. „Vůně nového vozu“ je ve skutečnosti výsledkem nízkého množství emisí vypařujících se z materiálů. Tato úroveň emisí nepředstavuje ohrožení zdraví, ale v horkých dnech může u přecitlivělých lidí způsobit poruchy koncentrace.

Dalším aspektem tohoto programu je test simulující působení slunečního záření. V něm je vůz zahříván, dokud teplota nestoupne na 65 °C, čímž dojde k napodobení podmínek, kdy automobil stojí v horkém letním dni na parkovišti. Po dosažení tohoto stavu je ve voze změřena přítomnost těkavých organických sloučenin (TVOC) a aldehydů. Volvo má pro přítomnost sloučenin TVOC v interiéru velmi přísné limity, protože jejich vysoké množství v ovzduší může způsobovat bolest hlavy, žaludeční nevolnost a závrať – mimoto mohou dokonce spouštět astma. Dále je sledována a omezována také přítomnost aldehydů, protože především formaldehyd může při vdechování a kontaktu vyvolat alergické reakce. Redukováno je též množství niklu uvolňovaného z kovových povrchů, který je dalším zdrojem kontaktních alergií.

Díky svému zaměření na zdravé a příjemné prostředí představuje CleanZone duši přístupu automobilky Volvo Cars, jehož středem je člověk. Jedná se o přístup, který dokonale souzní s požadavky moderní společnosti: všude po celém světě se lidé stále více zajímají o vliv kvality vzduchu na své zdraví, a proto vyžadují čistější ovzduší i ve svých vozech. Společnost Volvo Cars má v plánu i do budoucna v tomto směru razit cestu.

VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr Fotografie k článku Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr Fotografie k článku Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě