Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr

vloženo

Představením většího a efektivnějšího kabinového vícečetného filtru pokračuje automobilka Volvo ve zlepšování kvality vzduchu v interiéru v rámci programu CleanZone. CleanZone představuje jedinečný přístup automobilky, jehož cílem je kontrola kvality ovzduší v interiéru a zlepšení jízdního prostředí pomocí inovativních řešení přispívajících k jízdě v příjemnější a zdravější atmosféře. Řidičům se bude nyní dýchat ještě lépe, protože se většině mikroskopických nebezpečných jemných prachových částeček nepodaří proniknout do interiéru.

Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr

Vícečetný filtr, který byl navržen speciálně pro platformu SPA, se poprvé objeví začátkem roku 2015 ve zbrusu nové XC90. Tento velkorozměrový filtr v provedení umožňujícím zachytit mnohem více částeček a pylů je opatřen aktivní uhlíkovou vrstvou, díky níž efektivně odstraňuje většinu škodlivin, které by mohly ohrozit zdraví řidiče.


Výsledky jsou velice působivé. Na základě standardizovaného testu bylo prokázáno, že ve voze vybaveném nově zdokonaleným vícečetným filtrem může oproti vozidlu, které tento filtr nemá, dojít ke snížení množství „jemných prachových“ částeček menších než 0,4 μm až o 70 %. Protože bylo výzkumem prokázáno, že prachové částečky menší než 10 μm mohou způsobit celou řadu zdravotních problémů včetně dýchacích potíží a infekce plic, jedná se o zcela zásadní inovaci.

Až 45 % populace průmyslového světa dnes trpí různými formami alergií a přecitlivělosti. Více než deset procent má astma. Ve Volvu bereme náš závazek k bezpečnosti v mnohem širším pojetí, než jsou jen bezpečnostní pásy a airbagy. Chceme si být jisti, že každá minuta, kterou se svou rodinou ve svém volvu strávíte, bude tak bezpečná, jak jen to je možné. A to se týká i vzduchu, který dýcháte,“ prohlašuje Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group. „S tímto filtrem jsme se nyní dostali do čela průmyslového vývoje systémů na odfiltrování škodlivých částeček.

Tento filtr představuje jeden ze základních prvků moderního systému čištění vzduchu intenzivní recirkulací (IAQS) značky Volvo. Dalším zásadním prvkem je senzor monitorující přítomnost škodlivých látek v nasávaném vzduchu. Pokud je podíl škodlivých látek v tomto vzduchu příliš vysoký (např. při jízdě v tunelu), automaticky dojde k uzavření přívodů vzduchu do kabiny. Vícečetný filtr a senzor společně redukují množství škodlivých a dráždivých látek, mezi které patří:
- oxidy dusíku,
- uhlovodíky,
- přízemní neboli troposférický ozon,
- plyny a nepříjemné pachy.

Přístup CleanZone
Filtrace vzduchu nasávaného zvenčí tvoří pouze polovinu holistického přístupu CleanZone, jehož smyslem je zlepšení kvality zázemí řidiče. Další, neméně důležitou částí je minimalizace škodlivých emisí ve voze. Automobilka Volvo Cars pracuje na celé řadě programů, které se zabývají touto problematikou.

Řidiči určitě ocení, že při otevírání vozu pomocí dálkového ovládání vyvětrá na dálku ovládaný ventilační systém kabiny během jedné minuty automaticky vzduch v interiéru, takže řidič usedá do kabiny již zbavené pachů a emisí.

Ve skutečnosti však začíná práce na redukci emisí v interiéru dávno předtím, než je vůz vyroben, a to přísnou kontrolou materiálů, které je plánováno ve voze využít. Také pokud jde o přechod k novým, méně toxickým materiálům s menším množstvím škodlivých příměsí, zaujímá automobilka Volvo Cars vedoucí pozici.

Společnost Volvo Cars mimo jiné zavedla také důsledný testovací program pro sledování a regulaci emisí v použitých materiálech. Jeho součástí je také „čichací tým“ Volvo Cars, jehož členové očichávají – myšleno doslovně – různé části interiéru, aby určili, zda jsou dané pachy přijatelné, nebo příliš silné. „Vůně nového vozu“ je ve skutečnosti výsledkem nízkého množství emisí vypařujících se z materiálů. Tato úroveň emisí nepředstavuje ohrožení zdraví, ale v horkých dnech může u přecitlivělých lidí způsobit poruchy koncentrace.

Dalším aspektem tohoto programu je test simulující působení slunečního záření. V něm je vůz zahříván, dokud teplota nestoupne na 65 °C, čímž dojde k napodobení podmínek, kdy automobil stojí v horkém letním dni na parkovišti. Po dosažení tohoto stavu je ve voze změřena přítomnost těkavých organických sloučenin (TVOC) a aldehydů. Volvo má pro přítomnost sloučenin TVOC v interiéru velmi přísné limity, protože jejich vysoké množství v ovzduší může způsobovat bolest hlavy, žaludeční nevolnost a závrať – mimoto mohou dokonce spouštět astma. Dále je sledována a omezována také přítomnost aldehydů, protože především formaldehyd může při vdechování a kontaktu vyvolat alergické reakce. Redukováno je též množství niklu uvolňovaného z kovových povrchů, který je dalším zdrojem kontaktních alergií.

Díky svému zaměření na zdravé a příjemné prostředí představuje CleanZone duši přístupu automobilky Volvo Cars, jehož středem je člověk. Jedná se o přístup, který dokonale souzní s požadavky moderní společnosti: všude po celém světě se lidé stále více zajímají o vliv kvality vzduchu na své zdraví, a proto vyžadují čistější ovzduší i ve svých vozech. Společnost Volvo Cars má v plánu i do budoucna v tomto směru razit cestu.

VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr Fotografie k článku Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr Fotografie k článku Nové Volvo XC90 dostane vícečetný kabinový filtr
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč