Nové Suzuki Jimny je tady a v terénu se rozhodně neztratí

Po neuvěřitelných 20 letech představuje Suzuki zcela novou generaci malého terénního vozu Jimny. Jeho nekompromisní schopnosti pro použití v náročných podmínkách osloví specifickou skupinu zákazníků. Za vše mluví například velkorysé nájezdové úhly 37 stupňů vpředu a 49 stupňů vzadu.

Tradice modelu Jimny sahá do roku 1970, kdy Suzuki jako první výrobce v Japonsku představil malý vůz s pohonem všech kol. Nový model se rychle etabloval jako automobil vhodný pro práci i zábavu a založil nový tržní segment. Od té doby je Jimny ikonickým modelem Suzuki s pohonem 4x4, prodává se ve 194 zemích světa a dosáhl již 2,85 milionu prodaných kusů.


Nový Jimny je navržen tak, aby na první pohled vyjadřoval charakter off-roadu. Důležitý požadavek na jednoduchost a funkčnost při jízdě v terénu dal vzniknout robustním tvarům exteriéru, které dodávají novému Jimnymu nezaměnitelnou krásu. Hranatá karoserie vypadá stylově, především je však zárukou dobrého výhledu a snadné orientace při manévrování. Výrazné hranaté linie dávají zřetelně najevo schopnosti vozu v náročných provozních podmínkách, současně však mají praktickou funkci. Strmější sloupky čelního skla a plochá kapota motoru zásadním způsobem usnadňují výhled vpřed, snížená spodní hrana bočních oken na straně řidiče i spolujezdce zase napomáhá výhledu do stran. Přední maska v černé barvě má jednoduché tvary, které nechávají vyniknout kulaté světlomety. Tmavá 15“ kola z lehké slitiny* dále podtrhují silný dojem z exteriéru.

K dalším unikátním detailům exteriéru patří odvodňovací kanálky na krajích střechy, které jsou účinným opatřením proti zatékání vody do interiéru při otevírání a zavírání dveří, rozšiřující ochranné lemy blatníků zabraňující poškození laku karoserie od odletujících kamínků a zadní sdružené svítilny v nárazníku, které zdůrazňují jednoduchost designu, ale také neomezují šířku vstupního otvoru do zavazadlového prostoru.

Na výběr je z osmi barev laku včetně dvou nových odstínů navržených přímo pro zcela nový Jimny: výrazná žlutá Kinetic Yellow, která zajišťuje vynikající viditelnost v extrémních pracovních podmínkách, a decentní zelená Jungle Green splývající s okolní přírodou. Mnoho designových prvků je odvozeno od legendárních předchůdců, nový Jimny díky nim jasně odkazuje na předchozí generace.  Přímočarý, praktický, střízlivě navržený s důrazem na funkčnost a krásu, to je interiér zcela nového Jimnyho. Čistě černý interiér se obejde bez barevných dekoračních prvků, které by mohly rozptylovat řidiče při manévrování. Horizontální linie palubní desky kontrastující se svisle orientovanými přístroji a středovou konzolou usnadňují řidiči odhadnout boční náklon karoserie při jízdě v členitém terénu.

Vše, co obklopuje řidiče a spolujezdce vpředu, je navrženo pro profesionální použití. Přístrojový štít je vyroben z materiálů odolných proti poškrábání, ukazatele zasazené do krychlových krytů mají jasné podsvícení, které zaručuje dobrou čitelnost v rychle se měnících světelných podmínkách, například při jízdě lesem. Ovládací prvky mají protiskluzový povrch, který umožňuje snadnou obsluhu při jízdě v terénu, a to i tehdy, pokud řídíte v rukavicích. Pro intuitivnější ovládání audiosystému se vyšší úrovně výbavy standardně dodávají s multimediální jednotkou Smartphone Linkage Display Audio, která má sedmipalcový dotykový displej a připojení Bluetooth®.

Prostor pro zavazadla lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 377 litrů, to je o 53 litrů více než u předchozí generace. Opěradla a boční police jsou navrženy tak, aby maximalizovaly šířku prostoru pro náklad. Po sklopení sedadel vznikne rovná podlaha s plastovým povrchem, který se snadno čistí. Pět úchytů pod bočním oknem na každé straně a čtyři háčky na podlaze rozšiřují možnosti flexibilního využití zavazadlového prostoru.

Opravdový off-road musí být dostatečně odolný, aby zvládl i ty nejnevlídnější podmínky. Od žebřinového rámu až po 1,5litrový atmosférický motor, zcela nový Jimny je navržen tak, aby snadno zvládl jakýkoliv úkol nebo dobrodružství. Kompromisy ale nemusíte dělat ani na silnici, zvýšená torzní tuhost žebřinového rámu svědčí i komfortu na zpevněném povrchu, nově dodávaný tlumič na tyči řízení omezuje vibrace přenášené do volantu a nechtěné rázy v řízení. Ať už se proplétáte městskou džunglí, nebo prozkoumáváte neprojeté cesty, Jimny nabídne potřebnou jistotu, která uklidní každého dobrodruha.

Jimny staví na čtyřech základních prvcích správného off-roadu: žebřinovém rámu, vynikajících nájezdových úhlech, zavěšení kol s tuhými nápravami odpruženými vinutými pružinami a pohonem všech kol AllGrip PRO s redukční převodovkou. AllGrip PRO umožňuje v zájmu maximální průchodnosti terénem jednoduše přepínat mezi pohonem zadních kol, všech kol a všech kol s redukčním převodem.

Konstrukce s žebřinovým rámem poskytuje podvozku potřebnou oporu pro jízdu v náročných podmínkách a chrání karoserii v členitém terénu. Zcela nový Jimny do žebřinového rámu přidává novou výztuhu ve tvaru X a další dvě příčné výztuhy, které zesilují konstrukci a zvyšují torzní tuhost.

Velkorysé nájezdové úhly 37 stupňů vpředu a 49 stupňů vzadu doplňuje přechodový úhel 28 stupňů. Tyto parametry umožňují snadno přejíždět překážky a vyjíždět prudké svahy bez rizika poškození nárazníků a podvozku. Tuhé nápravy přinášejí výhody při jízdě v terénu. Pokud je jedno kolo tlačeno vzhůru, pevně spojené kolo na protější straně je tlačeno dolů, čímž se zlepšuje trakce na nerovném povrchu. Jimny disponuje tuhými nápravami v tříramenném závěsu vzadu i vpředu.

Jimny je vybaven přepínatelným systémem pohonu všech kol AllGrip PRO, který lze pákou spojenou přímo s přídavnou převodovkou snadno přepínat mezi režimy 2H (pohon zadních kol), 4H (pohon všech kol) a 4L (pohon všech kol s redukcí). Ve srovnání s režimem 4H dosahuje 4L většího točivého momentu na kolech, což usnadňuje jízdu v těžkém terénu a výjezdy prudkých svahů.

Pokud dvě kola v protilehlých rozích karoserie ztratí trakci, nový systém kontroly trakce Brake LSD automaticky přibrzdí protáčející se kola a zajistí přesun hnací síly na kola s lepší trakcí. Tento systém umožňuje Jimnymu vyprostit se z bláta či závěje nebo plynule projet úsek s hlubokými výmoly.

Motor o objemu 1,5 litru

Místo stávajícího motoru o objemu 1,3 litru pohání zcela nový Jimny nový motor s objemem zvětšeným na 1,5 litru. Díky tomu poskytuje ve všech otáčkách více točivého momentu než předchůdce. Výrazný nárůst točivého momentu v nízkých otáčkách usnadňuje jízdu v terénu, kde je často potřeba jet nízkou rychlostí. Navzdory většímu objemu a posílení motoru se celkové rozměry pohonné jednotky mezigeneračně zmenšily, nový motor je také o 15 % lehčí a dosahuje nižší spotřeby.

Pětistupňová manuální převodovka má v zájmu snížení spotřeby a zlepšení odhlučnění jednotlivé převodové poměry přizpůsobené možnostem nového motoru. Nově tvarovaná řadicí páka snižuje přenos vibrací a zpřesňuje řazení. Čtyřstupňová automatická převodovka byla upravena s cílem snížit vnitřní tření, a tedy spotřebu paliva. Schéma ovládání automatické převodovky bylo z předchozího typu změněno na přímou kulisu se snadnějším ovládáním.

Suzuki Safety Support je sada preventivních bezpečnostních technologií, které pomáhají předcházet nehodám a poskytují řidiči větší jistotu v provozu. V případě nebezpečí srážky s vozidlem jedoucím vpředu nebo s chodcem systém Dual Sensor Brake Support (DSBS)1) v závislosti na konkrétní situaci vydává zvukové a vizuální varování, zvýší tlak v brzdové soustavě pro případ prudkého brzdění nebo rovnou automaticky aktivuje nouzové brzdění. K dalším bezpečnostním systémům patří varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu1) a systém rozpoznání únavy řidiče1), jež pomáhají řidiči udržet pozornost, a asistent dálkových světel1), který při jízdě v noci zvyšuje komfort řízení automatickým přepínám mezi potkávacími a dálkovými světly.

Systém sledování dopravních značek pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce, Suzuki

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč