Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč

vloženo

Pátá generace modelu Volkswagen Polo odkrývá své ceny pro český trh. Základní cena 244 500 Kč (za provedení s motorem 1.2 – 44 kW / 60 k) je historicky nejatraktivnější vstupní cenou Pola v České republice, a to se značně bohatší sériovou výbavou.

Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč Od počátku prodeje v ČR bude Polo k dispozici ve dvou výbavových variantách Trendline a Comfortline a se šesti motory – dvěma výkonovými variantami motoru 1.2 (60 a 70 koní), čtyřválcem 1.4 (85 k) a třemi verzemi zbrusu nového vznětového agregátu 1.6 TDI (75 k, 90 k a 105 k). Koncem roku přijde na český trh také nové Polo s přeplňovaným motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) a ekologicky šetrná varianta BlueMotion s kombinovanou spotřebou pouhých 3,8 litru na 100 km a emisemi CO2 96 g/km. Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II - nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km.

Národní premiéru si nové Polo odbylo na právě skončeném autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky jsou u prodejců Volkswagen očekávány v polovině měsíce července. „Nové Polo má na českém trhu obrovský potenciál, neboť svou kvalitou, inovacemi, bezpečností, hospodárností a nadčasovým designem určuje nová měřítka ve třídě malých vozů. Spojení všech těchto atributů ústí ve vysokou zůstatkovou hodnotu vozu oproti konkurenčním modelům, čímž zákazník získává další výhodu a sází na jistotu,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy.

Mezi hlavní prvky sériové výbavy nového Pola patří ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru.

Již od začátku vývoje bylo nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 procent. Nové Polo je sériově vybaveno elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů. Ten zahrnuje kombinované boční airbagy chránící hlavu a hrudník (integrované v opěradlech předních sedadel) či předpínače bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. Samozřejmostí je také pět opěrek hlavy (dvě na předních sedadlech a tři na zadních sedadlech) a úchyty Isofix na dětské sedačky.

I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude pro Polo k dispozici od listopadu. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statické přisvěcování do zatáček zabudované v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry, navigační systémy nebo integrované hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Zdroj: volkswagen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!