Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč

vloženo

Pátá generace modelu Volkswagen Polo odkrývá své ceny pro český trh. Základní cena 244 500 Kč (za provedení s motorem 1.2 – 44 kW / 60 k) je historicky nejatraktivnější vstupní cenou Pola v České republice, a to se značně bohatší sériovou výbavou.

Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč

Od počátku prodeje v ČR bude Polo k dispozici ve dvou výbavových variantách Trendline a Comfortline a se šesti motory – dvěma výkonovými variantami motoru 1.2 (60 a 70 koní), čtyřválcem 1.4 (85 k) a třemi verzemi zbrusu nového vznětového agregátu 1.6 TDI (75 k, 90 k a 105 k). Koncem roku přijde na český trh také nové Polo s přeplňovaným motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) a ekologicky šetrná varianta BlueMotion s kombinovanou spotřebou pouhých 3,8 litru na 100 km a emisemi CO2 96 g/km. Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II - nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km.


Národní premiéru si nové Polo odbylo na právě skončeném autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky jsou u prodejců Volkswagen očekávány v polovině měsíce července. „Nové Polo má na českém trhu obrovský potenciál, neboť svou kvalitou, inovacemi, bezpečností, hospodárností a nadčasovým designem určuje nová měřítka ve třídě malých vozů. Spojení všech těchto atributů ústí ve vysokou zůstatkovou hodnotu vozu oproti konkurenčním modelům, čímž zákazník získává další výhodu a sází na jistotu,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy.

Mezi hlavní prvky sériové výbavy nového Pola patří ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru.

Již od začátku vývoje bylo nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 procent. Nové Polo je sériově vybaveno elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů. Ten zahrnuje kombinované boční airbagy chránící hlavu a hrudník (integrované v opěradlech předních sedadel) či předpínače bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. Samozřejmostí je také pět opěrek hlavy (dvě na předních sedadlech a tři na zadních sedadlech) a úchyty Isofix na dětské sedačky.

I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude pro Polo k dispozici od listopadu. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statické přisvěcování do zatáček zabudované v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry, navigační systémy nebo integrované hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Zdroj: volkswagen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí
08.04.2017
Mercedes-AMG GLC 63 - zadupávač konkurenčních SUV