Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč

vloženo

Pátá generace modelu Volkswagen Polo odkrývá své ceny pro český trh. Základní cena 244 500 Kč (za provedení s motorem 1.2 – 44 kW / 60 k) je historicky nejatraktivnější vstupní cenou Pola v České republice, a to se značně bohatší sériovou výbavou.

Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč Nové Polo přichází na český trh za 244 500 Kč

Od počátku prodeje v ČR bude Polo k dispozici ve dvou výbavových variantách Trendline a Comfortline a se šesti motory – dvěma výkonovými variantami motoru 1.2 (60 a 70 koní), čtyřválcem 1.4 (85 k) a třemi verzemi zbrusu nového vznětového agregátu 1.6 TDI (75 k, 90 k a 105 k). Koncem roku přijde na český trh také nové Polo s přeplňovaným motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) a ekologicky šetrná varianta BlueMotion s kombinovanou spotřebou pouhých 3,8 litru na 100 km a emisemi CO2 96 g/km. Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II - nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km.


Národní premiéru si nové Polo odbylo na právě skončeném autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky jsou u prodejců Volkswagen očekávány v polovině měsíce července. „Nové Polo má na českém trhu obrovský potenciál, neboť svou kvalitou, inovacemi, bezpečností, hospodárností a nadčasovým designem určuje nová měřítka ve třídě malých vozů. Spojení všech těchto atributů ústí ve vysokou zůstatkovou hodnotu vozu oproti konkurenčním modelům, čímž zákazník získává další výhodu a sází na jistotu,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy.

Mezi hlavní prvky sériové výbavy nového Pola patří ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru.

Již od začátku vývoje bylo nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 procent. Nové Polo je sériově vybaveno elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů. Ten zahrnuje kombinované boční airbagy chránící hlavu a hrudník (integrované v opěradlech předních sedadel) či předpínače bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. Samozřejmostí je také pět opěrek hlavy (dvě na předních sedadlech a tři na zadních sedadlech) a úchyty Isofix na dětské sedačky.

I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude pro Polo k dispozici od listopadu. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statické přisvěcování do zatáček zabudované v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry, navigační systémy nebo integrované hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Zdroj: volkswagen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..