Nové motory pro Volkswagen Multivan a Transporter

vloženo

Modelová řada T5, zahrnující modely Transporter, Caravelle, Multivan a California, vstupuje do nového modelového roku s několika novinkami v oblasti poháněcího ústrojí. Úsporný paket BlueMotion Technology je nyní k dispozici také pro motor 2.0 TDI (103 kW) a nabídku zážehových motorů rozšiřuje jednotka 2.0 TSI o výkonu 110 kW.

Nové motory pro Volkswagen Multivan a Transporter Nové motory pro Volkswagen Multivan a Transporter

Volkswagen rozšiřuje škálu modelů s paketem BlueMotion Technology. Po variantách motorů s výkonem 62 a 84 kW (84 a 114 k) je nyní pro úspěšné modely řady T5 (Transporter, Caravelle, Multivan a California) nabízena s touto inovativní technikou další výkonová varianta v podobě dynamického motoru TDI, který poskytuje nejvyšší výkon 103 kW (140 k) a maximální točivý moment 340 N.m mezi 1750 a 2500 min -1 .


Paket BlueMotion Technology, známý již z jiných modelových variant, lze díky tomu v modelové řadě T5 poprvé kombinovat se třemi variantami pohonu – s pohonem předních kol s mechanickou převodovkou nebo s DSG a s pohonem všech kol 4MOTION s manuálně řazenou převodovkou. Paket BlueMotion Technology je tvořen systémem start/stop, dobíjením akumulátoru rekuperací kinetické energie, pneumatikami s optimalizovaným valivým odporem a tempomatem. Ve všech třech nabízených verzích činí úspora paliva 0,5 litru na 100 kilometrů. Transporter ve skříňovém provedení spotřebuje s motorem TDI o výkonu 103 kW (mechanická převodovka, pohon předních kol) a paketem BlueMotion Technology pouhých 6,9 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO 2 182 g/km. S pohonem všech kol 4MOTION to je 7,5 l/100 km, resp. 198 g/km (Multivan: 7,0 l/100 km a 184 g CO 2 /km, resp. 7,8 l/100 km a 206 g CO 2 /km). Modely řady T5, vybavené motorem TDI 103 kW s paketem BlueMotion Technology, převodovkou DSG a multifunkčním ukazatelem „Plus“, disponují navíc funkcí setrvačné jízdy. Pokud řidič uvolní pedál plynu, dojde k automatickému odpojení motoru od hnacího řetězce. Motor běží na volnoběh, přičemž vůz dojede setrvačností dál a v praktickém provozu ušetří palivo. Funkce setrvačné jízdy je deaktivována mj. při brzdění, aby mohlo brzdění motorem přispívat ke zpomalení vozidla.

Další novinkou je druhý motor 2.0 TSI pro modelovou řadu T5. S nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) a maximálním točivým momentem 280 N.m, který je k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 3750 min -1 , nabízí vysokou úroveň jízdního komfortu při nízké hlučnosti. Skříňové provedení modelu Transporter 2.0 TSI o výkonu 110 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,0 sekundy (Multivan: 12,5 s) a je schopno dosáhnout nejvyšší rychlosti 180 km/h. Varianta nabízená výhradně ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol spotřebuje průměrně 9,5 l/100 km a má hodnotu emisí CO 2 222 g/km (Multivan Startline 9,8 l/100 km, resp. 228 g/km). Zákazníci si mohou nový motor 2.0 TSI 110 kW zvolit pro všechny modely Transporter, Caravelle, California, Multivan Startline a Multivan Comfortline. Ceny modelu Transporter 2.0 TSI ve skříňovém provedení začínají na částce 567 392 Kč (bez DPH),
zatímco Multivan Startline 2.0 TSI přijde na 824 391 Kč (s DPH).

Modelová řada T5 je bestsellerem značky Volkswagen Užitkové vozy a neohroženou jedničkou na evropském trhu ve svém segmentu. Nabídka zahrnuje modely Transporter, Caravelle, Multivan a California, z nichž každý je určen pro odlišné účely. Transporter je oblíbenou volbou podnikatelů a řemeslníků – jako valník nebo s dvojitou kabinou nalézá uplatnění na staveništích. Skříňové provedení/Kombi se zase cítí jako ryba ve vodě v rozvážkové dopravě. Caravelle je vhodný například pro přepravu hotelových hostů, zatímco modely Multivan ocení rodiny i obchodní cestující. Volkswagen California si vybudoval skvělou pověst jako funkční cestovní automobil a Rockton vydrží i extrémní provoz v terénu.

Nepřekonatelnou rozmanitost výběru ilustrují tři zážehové motory s výkony od 85 do 150 kW (116 až 204 k) a pět vznětových motorů TDI s výkony od 62 do 132 kW (84 až 180 k), dále pohon předních kol s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, případně pohon všech kol 4MOTION, opět s mechanickou převodovkou nebo s DSG, verze BlueMotion nebo modely s paketem BlueMotion Technology – k tomu dva rozvory a karosářské varianty Transporter ve skříňovém provedení, Kombi se třemi různými verzemi střechy, valník, dvojitá kabina nebo podvozek pro nástavby. Celkem existuje více než 400 rozdílných variant modelů řady T5.

Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up