Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo

vloženo

Ostrá verze MINI JCW dostala pod kapotu dvojitě přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který generuje výkon 231 koní a točivý moment 320 Nm. Díky tomu tato verze udělá stovku za 6,3s a pružné zrychlení je lepší o deset procent. Dvoulitru sekunduje samočinná šestirychlostní převodovka Steptronic, která přenáší výkon na přední kola.

Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Vášeň pro motoristický sport mají vozy značky MINI v genech již více než 55 let. Tato vášeň je nyní vyjádřena silněji než kdy předtím, a to extrémní radostí z jízdy, kterou nabízí nejnovější generace modelu MINI John Cooper Works. Na mimořádném postavení nového MINI John Cooper Works má zásluhu nejvýkonnější motor, který kdy byl instalován do sériového vozu MINI, technologie podvozku pocházející ze světa okruhových závodů a specifické designové prvky, které nejenže optimalizují aerodynamiku, ale také podtrhují jeho exkluzivní charizma.

Výkon potřebný pro nejnovější vrcholnou zábavu za volantem je dílem 2,0litrového 4válcového motoru, jehož vývoj byl založen na nejnovějších pohonných jednotkách s technologií MINI TwinPower Turbo. Motor generuje maximální výkon 170 kW/231 k a nejvyšší točivý moment 320 Nm. Díky němu nové MINI John Cooper Works zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,3 s, což je oproti předchůdci o zlepšení o 0,2 sekundy. Rovněž pružné zrychlení se zlepšilo, a to o 10 procent. 5,8 s potřebných pro zrychlení z 80 na 120 km/h je lepší čas než u leckterých ryze sportovních automobilů. Optimalizovaný tah motoru doplňuje příkladná hospodárnost. Hodnoty kombinované spotřeby a emisí CO2 činí v testovacím cyklu EU 6,7 l/100 km a 155 g/km. Ve spojení s volitelnou šestistupňovou sportovní převodovkou Steptronic činí průměrná spotřeba 5,7 l/100 km a emise CO2 dosahují 133 g/km – to jsou ve srovnání s předchůdcem hodnoty nižší téměř o 20 %.

Technologie motoru a podvozku, tvary karoserie a interiéru – to vše pochází přímo ze světa motorsportu a společně tvoří základní stavební kámen tohoto exkluzivního a na výkon orientovaného vozu. Tento vrcholový sportovec byl vyvinut pro fanoušky, kteří ocení autentický závodní pocit, prémiovou kvalitu a vysokou každodenní praktičnost. Extrémně výkonný motor, sportovní výfuk, sportovní podvozek s exkluzivními 17palcovými koly z lehkých slitin John Cooper Works, sportovní brzdový systém, vyvinutý přední specializovanou společností Brembo, aerodynamický kit John Cooper Works včetně specifického zadního spoileru a charakteristický vzhled kokpitu doplňují nově vyvinutá sportovní sedadla John Cooper Works s integrovanými opěrkami hlavy. Všechny tyto ingredience společně tvoří jeden precizně sladěný celek.

Pod kapotou nového MINI John Cooper Works se nachází doposud nejsportovnější verze nejnovějších motorů MINI. Čtyřválcová pohonná jednotka, umístěná v motorovém prostoru tradičně napříč, těží z nejnovějších poznatků v oblasti nástupu výkonu, kultivovanosti a účinnosti technologie MINI TwinPower Turbo. Motor byl vyvinut na základech 4válcové pohonné jednotky, zkonstruované pro nejnovější generaci modelu MINI Cooper S. Je vybaven do svodů výfuku integrovaným turbodmychadlem, přímým vstřikováním paliva se vstřikovači umístěnými centrálně mezi ventily, plně variabilním ovládáním ventilů v podobě systému VALVETRONIC a proměnným časováním sacího i výfukového vačkového hřídele (double VANOS).

Hnací síla motoru je na přední kola standardně přenášena 6stupňovou manuální převodovkou, která byla detailně přizpůsobena výkonové charakteristice motoru. Samotnou převodovku, která je také zcela novou konstrukcí pro nejnovější modelovou generaci, charakterizuje nízká hmotnost, krátké dráhy řazení a zlepšené akustické a vibrační vlastnosti. Nová přímo řazená převodovka přináší do hry inovaci, která přijde vhod zejména ve chvíli, kdy řidič s novým MINI John Cooper Works jede obzvláště sportovním stylem. Senzor řazení umožňuje aktivní synchronizaci otáček motoru. Při řazení převodového stupně tato funkce dokáže automaticky přizpůsobit otáčky motoru otáčkám vstupního hřídele zvoleného rychlostního stupně, čímž zabraňuje škubání při podřazování a zlepšuje komfort.

Pro MINI John Cooper Works je volitelně k dispozici 6stupňová sportovní převodovka Steptronic. Tato samočinná skříň kombinuje vysokou úroveň hospodárnosti a komfortu řazení se zvýšenou dynamikou řazení a extrémně rychlými změnami převodových stupňů. V manuálním režimu je možné pro přeřazení použít páčky pod volantem. V kombinaci se sportovní převodovkou Steptronic je nové MINI John Cooper Works rovněž vybaveno funkcí start/stop, která zabraňuje zbytečné spotřebě paliva na křižovatkách nebo v dopravních zácpách.

Společně s typickou koncepcí vozu, čítající pohon předních kol, nízké těžiště, krátké převisy, široký rozchod kol a tuhou konstrukci karoserie, prošel rozsáhlým vývojem také podvozek nové generace MINI. Nové MINI John Cooper Works je standardně vybaveno sportovním podvozkem, který těží z osvědčeného konstrukčního principu, kdy přední náprava je vybavena zavěšením McPherson a vzadu pracuje víceprvková náprava Multilink.

Z důvodů snížení hmotnosti a zvýšení konstrukční tuhosti je přední náprava osazena hliníkovými ložisky a nápravnice s rameny jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli. Specifická kinematika přední nápravy má velký vliv na chuť vozu zatáčet, stejně jako na preciznost jeho řízení, které je z větší části prosté takzvaného tahání za volant, tedy přenosu hnacích momentů do řízení. Také na zadní nápravě byl zvýšen podíl vysokopevnostní oceli, jež zaručuje vysokou tuhost v kombinaci s nižší hmotností. Duté stabilizátory na přední a zadní nápravě, inovativní ložiska, hydraulické silentbloky motoru a specifická trojitá horní uložení tlumičů dále přispívají k tomu, že nové MINI John Cooper Works si zachovává precizně ovladatelné řízení a optimální komfort i při vyloženě sportovní jízdě.

Součástí standardní výbavy nového MINI John Cooper Works je obzvláště výkonný sportovní brzdový systém, vyvinutý speciálně pro tento model. Byl navržen ve spolupráci se specialisty značky Brembo a přesně koresponduje s jízdními vlastnostmi modelu MINI John Cooper Works. Kotoučové brzdy s pevnými třmeny zaručují konzistentní brzdný účinek bez vadnutí, a to i při jízdě na okruhu. Brzdové třmeny jsou lakovány červenou barvou a nesou logo výrobce. Standardní 17palcová kovaná kola z lehkých slitin John Cooper Works v designu Race Spoke byly rovněž exkluzivně vytvořeny pro nového vrcholového sportovce. Výbava na přání zahrnuje 18palcová kola z lehkých slitin John Cooper Works v designu Cup Spoke.

Standardně dodávaný stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) v sobě zahrnuje také funkci dynamické kontroly trakce DTC, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDLC a systém Performance Control, který podporuje agilní stáčivost vozu při dynamickém nájezdu do zatáčky. Ke standardnímu vybavení patří také variabilní elektromechanický posilovač řízení Servotronic, který svými zásahy omezuje průnik hnacích sil k rukám řidiče. Pro nové MINI John Cooper Works jsou na přání k dispozici aktivně řízené tlumiče umožňující vybírat ze dvou režimů – sportovního a komfortního.

Pasivní bezpečnost nového MINI John Cooper Works je navíc umocněna extrémně tuhou kabinou pro cestující, vysoce tuhými vzpěrami a optimálně dimenzovanými deformačními zónami. Tyto prvky jsou součástí integrovaného bezpečnostního konceptu MINI, stejně jako standardně nabízená šestice airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech a úchyty ISOFIX na zadních místech. Částečně aktivní kapota je jedním z prvků, který přispívá k optimální ochraně chodců.

Design exteriéru nového MINI John Cooper Works podtrhuje zaměření na výkonnost, ale také exkluzivní charakter tohoto vrcholového zástupce segmentu kompaktních vozů. Přední části dominují nápadně velké nasávací otvory, které poukazují na fakt, že motor, jeho pomocné jednotky a především brzdy vyžadují vysoce účinné chlazení. Pro tuto variantu zahrnuje specifický koncept chlazení nového MINI John Cooper Works také boční nasávací otvory na vnějších stranách předního nárazníku, které zaručují ideální provozní teplotu i při jízdě na závodním okruhu.

Šestiúhelníková maska chladiče má charakteristický voštinový vzor. Zde se, stejně jako na víku zavazadelníku, nachází logo John Cooper Works. Standardně dodávané LED přední světlomety obklopuje světelný prstenec z LED, fungující jako světlo pro denní svícení, a jeho spodní část je použita pro směrové ukazatele.

Precizně tvarované aerodynamické prvky ve spodní části předního nárazníku a specificky navržené nástavce prahů napomáhají optimalizovat proudění vzduchu. Všechny ostatní části karoserie ovlivňující aerodynamiku byly podrobeny intenzivnímu testování na závodním okruhu a zaručují precizní a bezpečnou ovladatelnost za všech okolností. To také vysvětluje výrazný tvar zadního spoileru nového MINI John Cooper Works, jenž byl aplikován kvůli zvýšení přítlaku ve vysokých rychlostech. Aerodynamiku napomáhá zlepšovat také nárazník a difuzor v zadní části vozu.

Optimální boční vedení při dynamické jízdě zajištují nově vyvinutá sportovní sedadla John Cooper Works s integrovanými opěrkami hlavy a specifickým látkovým čalouněním Dinamica v černé barvě Carbon. Nová sedadla jsou volitelně k dispozici s koženým čalouněním Dinamica, rovněž v černé barvě Carbon. Mezi standardně nabízené exkluzivní prvky patří nový kožený multifunkční volant a prahové lišty John Cooper Works, hlavice řadicí páky či volič převodovky Steptronic John Cooper Works, nerezové pedály a antracitové čalounění stropu.

Standardní vybavení nového MINI John Cooper Works zahrnuje volič jízdních režimů MINI, umožňující konfigurovat nastavení vozu. Pomocí otočného ovladače na středovém panelu vedle řadicí páky nebo voliče převodovky Steptronic může řidič vybrat nejen standardní režim MID, ale také módy SPORT a GREEN. Jízdní režimy MINI ovlivňují reakce plynového pedálu, řízení, zvuk motoru, případně charakteristiku převodovky Steptronic, činnost aktivních tlumičů nebo činnost světelných diod okolo centrálního displeje.

Pro nové MINI John Cooper Works je k dispozici rozšířená nabídka asistenčních systémů. Mezi tyto systémy patří adaptivní tempomat, kamerový systém varující před čelním nárazem se systémem varování před srážkou s chodcem a s brzdnou funkcí, asistent dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, PDC, parkovací asistent a zadní parkovací kamera. Rovněž volitelný je výsuvný MINI Head-Up Displej, který nabízí rozšířenou nabídku funkcí, navrženou přímo pro tento model. Kromě informací o rychlosti, rychlostních omezeních a zákazech předjíždění zobrazuje MINI Head-Up Displej aktuální navigační pokyny, zprávy Check Control, hlášení asistenčních systémů a seznam telefonních kontaktů či zábavních programů. Rovněž umí zobrazit aktuálně zařazený převodový stupeň a otáčky motoru v barevném schématu, které doplňuje signál upozorňující na včasné přeřazení.

Pro opravdu náročné je připraveno široké spektrum doplňkové výbavy. Jako alternativa ke standardní klimatizaci je připravena klimatizace dvouzónová. Dalšími dostupnými výbavovými prvky jsou vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, panoramatická střecha, nepřímé osvětlení interiéru s plynule měnitelnou barvou, vyhřívání čelního skla, dešťový senzor a automatické zapínání světlometů, elektricky vyhřívaná sklopná vnější zpětná zrcátka a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou zatmavovací funkcí. Pro individuální přizpůsobení exteriéru a interiéru vozu mohou zákazníci vybírat také z velkého množství nejrůznějších polepů střechy a vnějších zpětných zrcátek, pruhů na kapotu, čalounění sedadel či vnitřního obložení interiéru.

Standardní výbavou nového MINI John Cooper Works je rádio MINI Boost se zdířkami AUX-IN a USB. Na přání lze toto rádio nahradit hi-fi aparaturou Harman Kardon. Ve spojení s rádiem MINI Visual Boost a navigačním systémem MINI je možné na přání dodat také soubor služeb MINI Connected a MINI Connected XL. Řadu funkcí lze do vozu implementovat pomocí chytrých telefonů Apple iPhone, i těch používajících operační systém Android.

Navigační systém MINI Professional obsahuje 8,8palcový centrální displej a dotykový otočný ovladač MINI Touch. Vůbec poprvé může být nové MINI John Cooper Works vybaveno SIM kartou integrovanou napevno ve voze. Díky ní lze využívat služeb, jako je tísňové volání E-Call, servisních služeb MINI TeleServices a mnoha dalších funkcí.

BMW Group

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo Fotografie k článku Nové MINI John Cooper Works dostalo dvoulitr biturbo
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala