Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol

vloženo

Ford představil nové provedení svého kompaktního SUV EcoSport, které se nově začne prodávat také v České republice. Pod kapotou se objeví zcela nový diesel 1.5 EcoBlue s výkonem 92 kW, který je spojen s šestirychlostní manuální převodovkou. Na rozdíl od několika jiných konkurentů bude nyní Ecosport k mání také s pohonem všech kol.

Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol

Robustní a stylový exteriér nového EcoSportu nabízí různé možnosti individualizace včetně kontrastního lakování střechy; novinkou ve výrobním programu je EcoSport ST-Line


Novinkou v nabídce je sportovně stylizovaná varianta ST-Line, jejíž vzhled je inspirovaný modely Ford Performance. Nový Ford EcoSport nabídne i pokročilé technologie jako komunikační a zábavní systém SYNC 3, tempomat snastavitelným omezovačem rychlosti nebo zadní kameru.

Exteriér vozu se vyznačuje dynamickými, robustními a elegantními tvary. Kdispozici bude dvanáct odstínů laku karoserie a rozšířené možnosti individualizace My Colour s kontrastním lakováním střechy, střešních sloupků, horní části rámů dveří, zadního spoileru a krytů vnějších zpětných zrcátek. V hodnotně zpracovaném interiéru se objevuje středová dotyková obrazovka v tzv. plovoucím designu o úhlopříčce až 8palců, vyhřívaný volant nebo promyšlené odkládací schránky včetně nastavitelné podlahy zavazadlového prostoru.

„Od roku 2014, kdy Ford zahájil prodej kompaktního SUV EcoSport v Evropě, se jich zde prodalo 150 000 kusů a loni se odbyt meziročně zlepšil o 40 procent,“ řekl Steven Armstrong, prezident Fordu pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Nový Ford EcoSport přináší ještě více stylu, komfortu, všestrannosti a individualizace. Spojuje v sobě funkčnost robustního SUV apraktičnost městského vozu.“

Nový Ford EcoSport se pro evropské trhy bude vyrábět v rumunské Craiově, kde Ford investoval do modernizace závodu 200 milionů eur (v přepočtu přibližně 5,2mld. Kč). V nabídce Fordu se model zařadí po bok modelů Kuga a Edge. V příštím roce pak dorazí na trh rovněž crossover Fiesta Active, inspirovaný modely SUV.

Segment SUV roste v Evropě rychleji než všechny ostatní. V roce 2016 na něj připadala už více než čtvrtina všech registrací nových osobních automobilů. Ford vloňském roce navýšil prodeje modelů SUV o více než 30 procent.

ford ecosport 2018

Výkonný a hospodárný

Nový Ford EcoSport bude poprvé k dispozici s inteligentním pohonem všech kol . Tato technologie bude nabízena v kombinaci se zcela novým vznětovým motorem Ford 1.5 EcoBlue a šestistupňovou manuální převodovkou. Motor dosahuje výkonu 92 kW a točivého momentu 300 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,5l/100 km, což odpovídá emisím CO2 119 g/km.

Systém inteligentního pohonu všech kol nepřetržitě sleduje trakci jednotlivých kol. Za pouhých 20 milisekund dokáže upravit rozložení hnací síly mezi přední a zadní nápravu až do poměru 50/50. Výsledkem je jistější a stabilnější jízda zejména na kluzkém povrchu.

Zcela nový vznětový motor Ford 1.5 EcoBlue přináší vyšší výkon při menších emisích CO2. Jedná se o vyspělou čtyřválcovou konstrukci, využívající mj. následující pokročilá technická řešení:

  • Nízkotlaká recirkulace výfukových plynů v kombinaci s vodním mezichladičem stlačeného vzduchu
  • Integrované sací potrubí
  • Turbodmychadlo s nízkou setrvačností, využívající materiály odolné vůči vysokým teplotám
  • Vysokotlaké přímé vstřikování, které je rychlejší, tišší a umožňuje přesnější dávkování paliva

V polovině roku 2018 rozšíří nabídku také motorizace 1.5 EcoBlue 92 kW vkombinaci s pohonem předních kol a zcela novou šestistupňovou manuální převodovkou se sníženým třením. Již od zahájení prodeje bude k dispozici rovněž motor 1.5 TDCi 7 kW s pohonem předních kol a novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Zákazníci si nicméně budou moci zvolit také oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost, a to ve variantách 103 kW, 92 kW a – od poloviny roku 2018 – 74 kW. Dodáván bude se šestistupňovou manuální převodovkou. Variantu 92 kW lze však na přání kombinovat i se šestistupňovým automatem s řazením pod volantem.

Robustní a elegantní vzhled

Prostorově tvarovaná kapota motoru s centrálním prolisem uděluje přední části úhlednější vzezření, podpořené i ukrytím vyhřívaných trysek ostřikovačů čelního skla pod hranu kapoty. Přídi dominuje nová lichoběžníková mřížka a nezaměnitelné hranaté světlomety. Elegantněji působí i záď díky přepracovanému nárazníku a sdruženým svítilnám. Zákazníci mohou vybírat z 12 výrazných barev karoserie. Nechybí mezi nimi modrá Lightning, červená Ruby a výrazná metalická oranžová Tiger Eye. Vzhled vozu lze individualizovat kontrastním lakováním střechy.

Kola z lehké slitiny o průměru 17 či 18 palců mohou být lakována v odstínech Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey a High Gloss Black. I nadále bude možné rozhodnout se pro stylové náhradní kolo umístěné viditelně na zádi.

Interiér prošel úpravami, které pobyt v něm činí ještě příjemnějším. Příkladem je ergonomicky pojatá středová konzola se sníženým počtem tlačítek. Nová konstrukce sedadel zajišťuje vyšší komfort sezení cestujícím vpředu i vzadu. Na přání bude k dispozici i částečné kožené čalounění, které vtiskne interiéru ještě luxusnější nádech. Atmosféru na palubě bude možné přizpůsobit aktuální náladě výběrem jedné ze sedmi přepínatelných barev ambientního vnitřního osvětlení.

Samozřejmostí je řada promyšlených odkládacích prostor. Nastavitelnou podlahu zavazadlového prostoru lze umístit do vyšší polohy a vytvořit tak tajnou schránku. Spodlahou v základní, nízké poloze má zavazadelník objem 334 litrů. Součástí nové středové konzoly je sklopná a posuvná loketní opěrka s odkládací schránkou vhodnou k odložení tabletu nebo občerstvení.

Nový EcoSport bude možné poprvé objednávat také ve sportovně stylizovaném provedení ST-Line. Podobně jako modely Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line a S-MAX ST-Line nabídne EcoSport ST-Line výrazný vzhled a sportovně laděné jízdní vlastnosti v kombinaci s výkonnými aúspornými motory.

EcoSport ST-Line má nárazníky a boční nástavce ve stylu Ford Performance lakované v barvě karoserie, černé střešní ližiny a tónované vnitřní plochy předních světlometů, 17“ kola z lehké slitiny v odstínu Dark Tarnish, loga ST-Line a rozšířené lakování střechy My Colour v základní výbavě. V interiéru se objevuje sportovně tvarovaný kožený volant ST-Line, polokožená sedadla v kombinaci s premiovým velurem, kožená rukojeť ruční brzdy a hlavice řadicí páky, to vše prošité červenou nití. Interiér navíc doplňují elegantní prahové lišty ST-Line a sportovní pedály z nerezavějící oceli.

Vyspělé zábavní i asistenční technologie

Vedle vyvýšené polohy sedadel ve stylu SUV a tradičně výborných jízdních vlastností zpříjemňuje nový Ford EcoSport jízdu také několika vyspělými technologiemi.

Komunikační a zábavní systém SYNC 3 je kompatibilní s protokoly Apple CarPlay iAndroid Auto™. Má dotykovou obrazovku v plovoucím designu o úhlopříčce osm palců, která podporuje ovládání gesty jako na chytrých telefonech. Systém SYNC 3 lze pořídit rovněž s menší barevnou dotykovou obrazovku o úhlopříčce 6,5 palce. Barevná obrazovka 4,2“ se dodává s Bluetooth a dvěma vstupy USB.

Nový audiosystém B&O PLAY využívá deseti reproduktorů včetně basového reproduktoru uloženého v zavazadlovém prostoru a středového reproduktoru uprostřed palubní desky. Byl kalibrován speciálně pro EcoSport a řídí ho moderní zesilovač s digitálním zpracováním signálu a technologií Surround Sound.

EcoSport nově nabízí rovněž tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti nebo zadní parkovací kameru. Novinkou je i nový digitální přístrojový panel, tvořený displejem o úhlopříčce 4,2 palce. Tepelnou pohodu zvyšuje vyhřívaný věnec volantu a elektronicky řízená samočinná klimatizace. K dispozici bude i dešťový a světelný senzor nebo elektricky vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka. Jízdu na víceproudých komunikacích usnadní systém hlídání mrtvých úhlů.

Ochranu cestujících zajišťují čelní airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, nové boční airbagy a nové okenní airbagy. Součástí standardní výbavy EcoSportu je obvodový alarm.

„Zapracovali jsme na kvalitě, technické vyspělosti i všestrannosti. Nový Ford EcoSport přináší ještě výraznější pocit jistoty za volantem, po kterém zájemci okompaktní SUV touží,“ řekl Gary Boes, globální ředitel řady vozů segmentu B ve Ford Motor Company. „Řidiči se tak budou cítit ještě komfortněji a bezpečněji.“

Na českém trhu se nový Ford EcoSport objeví začátkem příštího roku. Ceny budou oznámeny v říjnu tohoto roku.


Petr Šikl, Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol Fotografie k článku Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč