Nové hybridní BMW 530e se chlubí dojezdem 66 km čistě na elektřinu

Novinka si zachovala díky dvoulitrovému spalovacímu agregátu výtečnou dynamiku. Stovku zvládne za 6,1 sekundy a umí letět až 235 km/h, přičemž tento plug-in hybrid může mít za příplatek pohon všech kol xDrive.

Vyspělý plug-in hybridní systém pro manažerský sedan – o více než 30 procent na 66 km prodloužený elektrický dojezd, emise CO2 nižší o více než 20 procent – rozšíření nabídky elektrifikovaných modelů o nové BMW 530e xDrive Sedan.


BMW, výrobce prémiových automobilů, zvyšuje hospodárnost, přitažlivost a rozmanitost svých elektrifikovaných modelů segmentu vyšší střední střídy. Nejnovější technologie bateriových článků přispívá k prodloužení dojezdu plug-in hybridního modelu BMW 530e Sedan čistě na elektrický proud na 61 až 66 kilometrů. Nejnovější generace technologie BMW eDrive navíc snížila kombinovanou spotřebu paliva a emise CO2o více než 20 procent – na 1,6 až 1,8 litru na 100 kilometrů, respektive na 36 až 41 gramů na kilometr. Kombinovaná spotřeba energie BMW 530e Sedan nyní činí 14,5 až 13,6 kWh na 100 kilometrů. Paralelně s uvedením BMW 530e Sedan na trh je okamžitě k dispozici také BMW 530e xDrive Sedan (kombinovaná spotřeba paliva: 2,2–2,0 l/100 km, kombinovaná spotřeba energie: 15,4–15,0 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 49–46 g/km), kombinující pokročilý plug-in hybridní systém s inteligentním pohonem všech kol.

Obě plug-in hybridní verze BMW řady 5 Sedan těží z nejnovějších pokroků v oblasti technologie bateriových článků pro elektrifikované modely BMW Group. Nová lithium-iontová vysokonapěťová baterie BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan má kapacitu zvýšenou z 9,2 na 12,0 kWh, aniž by došlo ke zvětšení samotné baterie. Díky větší kapacitě lze většinu denního nájezdu ujet čistě na elektrický proud, čímž lokální emise klesnou na nulu. Vysokonapěťová baterie je z důvodu úspory místa uložena pod zadními sedadly, takže ve srovnání s konvenčně poháněnými verzemi BMW řady 5 Sedan se objem zavazadlového prostoru zmenšil pouze minimálně. Objem zavazadlového prostoru BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan činí 410 litrů.

Novou vysokonapěťovou baterii lze nabíjet z běžných domácích elektrických zásuvek pomocí nabíjecího kabelu, který je součástí standardní výbavy. Tímto způsobem lze baterii nabít za méně než šest hodin. S nabíječkou BMW i Wallbox trvá toto nabíjení 3 hodiny a 35 minut. Nabíjecí zásuvka je umístěna pod krytem na levém předním blatníku. 

Inteligentně řízená spolupráce spalovacího motoru a elektromotoru v BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan dosahuje vynikající úrovně účinnosti a nabízí osobitou podobu typické BMW radosti z jízdy. Plug-in hybridní systém obou modelů tvoří čtyřválcový zážehový 2litrový motor s technologií BMW TwinPower Turbo, generující výkon 135 kW/184 k, a také elektromotor o výkonu 83 kW/113 k, integrovaný do 8stupňové samočinné převodovky Steptronic. Společně vykazují celkový výkon 185 kW/252 k spolu s maximálním točivým momentem 420 Nm. BMW 530e Sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy. BMW 530e xDrive Sedan tento sprint zvládne za 6,2 sekundy. Maximální rychlost obou modelů dosahuje 235 km/h.

Inteligentní řízení toků energií umožňuje optimálně efektivní fungování hybridního systému. Pro ještě vyšší hospodárnost a radost z jízdy se pro proaktivní stanovení ideálního provozního režimu používají také data navigačního systému. Řidič může volbu režimu jízdy rovněž ovlivnit stiskem tlačítka eDrive. Ve standardním nastavení AUTO eDRIVE je čistě elektrická jízda možná až do rychlosti 110 km/h. Po přepnutí do režimu MAX eDRIVE mohou BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan jet s nulovými lokálními emisemi rychlostí dokonce až 140 km/h. Funkce akustického varování chodců je součástí pro plug-in hybridní model specifické standardní výbavy. Při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW. Systém pohonu v nízkých rychlostech vydává zvláštní zvuk, aniž by jakkoliv obtěžoval posádku vozu.

Technologie bateriových článků nejnovější generace optimalizuje jak dojezd čistě na elektřinu, tak celkovou účinnost plug-in hybridního systému. V případě BMW 530e Sedan je nyní možné s nulovými lokálními emisemi ujet 61 až 66 kilometrů. Elektrický dojezd BMW 530e xDrive Sedan činí 55 až 58 kilometrů. Kombinovaná spotřeba paliva 1,8 až 1,6 litru na 100 km (BMW 530e xDrive Sedan: 2,2–2,0 l/100 km), emise CO241 až 36 g/km (49–46 g/km) a hodnoty spotřeby elektrické energie 14,5 až 13,6 kWh na 100 km (15,4–15,0 kWh/100 km) charakterizují vysokou účinnost elektrifikovaného pohonu. Obě hybridní varianty vozu BMW řady 5 Sedan mohou plnit podmínky pro snížené zdanění firemních automobilů v Německu (v závislosti na úrovni výbavy) v důsledku toho, že mají nízké emise CO2 a velký dojezd čistě na elektřinu. Jako základ pro určení zvýhodnění pro soukromé účely se bere pouze polovina hrubé ceny.

BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive jsou vybavena nezávislým klimatizačním systémem. Interiér vozu lze vychladit na dálku prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Connected. Navíc je pro oba plug-in hybridní modely k dispozici téměř celá nabídka volitelné výbavy BMW řady 5 Sedan. Nabídka sahá od adaptivního podvozku a kol z lehké slitiny o průměru 17 až 20 palců až po obzvláště stylovou a kvalitní volitelnou výbavu BMW Individual a asistenční systémy Driving Assistant Plus a Parking Assistant Plus. V rámci speciální výbavy je nabízen také BMW Live Cockpit ConnectedDrive s plně digitálním konceptem zobrazování. Tvoří ho přístrojový panel za volantem s 12,3palcovým displejem s vysokým rozlišením a 10,25“ kontrolní displej. Funkce individuálně upravitelných displejů v BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan dále zahrnují pro hybrid specifická zobrazení, ukazující dojezd na elektřinu, stav nabíjení baterie, umístění veřejných nabíjecích stanic a další informace.

BMW plug-in hybridní modely nabízejí při každodenním použití řadu výhod

  • Plug-in hybridní pohonné systémy BMW nabízejí oproti tradičním řešením svým uživatelům řadu dalších výhod:
  • Šetří finance: Jízda na elektrický proud v městských oblastech je levnější než používání zážehových nebo vznětových automobilů za předpokladu, že je plug-in hybridní automobil nabíjen doma nebo na pracovišti elektrickým proudem s nízkým tarifem. 
  • Interiér má vždy tu správnou teplotu ještě dříve, než posádka nastoupí: nezávislé topení a na dálku ovládaná klimatizace je součástí standardní výbavy. 
  • Brzdit se vyplatí: Brzděním se nabíjí akumulátor. U konvenčních vozidel brzdění generuje pouze teplo a brzdový prach. 
  • To nejlepší z obou světů: Plug-in hybridní modely nabízejí elektrickou radost z jízdy v městských oblastech a klasickou BMW radost z jízdy na delších cestách. 
  • Dláždí cestu směrem k budoucnosti: Protože plug-in hybridní automobil je schopen jízdy prosté emisí, je způsobilý vjet do nízkoemisních zón, má úlevy na parkovném a šetří peníze na mýtném. 
  • Lepší kvalita života ve městech: Díky jízdě na elektrický proud mohou uživatelé ve městech aktivně přispívat ke snižování emisí a úrovně dopravního hluku.

Nové BMW 530e Sedan má menší celkovou uhlíkovou stopu
„Skutečný“ dopad plug-in hybridních vozidel na životní prostředí byl příležitostně zpochybňován, zejména na trzích, kde podíl veřejností využívané zelené energie zůstává malý. Společnost BMW Group provedla certifikaci CO2na celý životní cyklus nového BMW 530e Sedan – od nákupu surovin, dodavatelského řetězce, výroby a fáze používání až po recyklaci.

Ukázalo se, že CO2stopa nového BMW 530e Sedan je při počítání průměrného evropského energetického mixu o 23 % menší než u nového BMW 530i Sedan. Při nabíjení vozu zelenou energií se jeho uhlíková stopa snižuje až o 47 %.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč