Nové BMW X2 a BMW iX2 mají české ceny, elektrická verze je cenově zajímavá

BMW X2 lze objednávat již nyní za ceny začínající na 1 041.300, BMW iX2 za 1 384.500 Kč

Druhá generace kompaktního SAC (Sports Activity Coupé) přichází se zážehovým i vznětovým motorem, jako sportovní M model, stejně jako elektrická varianta BMW iX2. Nové BMW X2, resp. BMW iX2 lze objednávat již nyní za ceny začínající na 1 041 300, resp. 1 384 500 Kč.


Uvedení na trh proběhne na jaře 2024. Ve srovnání s předchozí generací se nový model vyznačuje výrazně vyšší úrovní komfortu, bezpečnosti a samozřejmě i radosti z jízdy. Při uvedení do prodeje budou k dispozici následující varianty:

Model                         Druh pohonu         Výkon            Cena od (vč. DPH)

BMW X2 sDrive20i        R3/benzin       125 kW/170 k                  1 041 300 Kč

BMW X2 M35i xDrive    R4/benzin      221 kW/300 k                 1 466 400 Kč

BMW X2 sDrive18d        R4/diesel       110 kW/150 k                  1 051 700 Kč

BMW iX2 xDrive30         elektřina        230 kW/313 k                 1 384 500 Kč


V průběhu roku 2024 se nabídka variant pro nové BMW X2 dále rozšíří o dvě verze se vznětovým motorem a druhou variantu BMW iX2 s elektrickým pohonem.

Součástí modelové nabídky nového SAC bude od uvedení na trh čistě elektrická varianta BMW iX2 xDrive30. Její dvě integrované hnací jednotky, jedna na přední a druhá na zadní nápravě, společně generují celkový výkon 230 kW/313 k (včetně krátkodobého zvýšení výkonu) a točivý moment 494 Nm. Výkonová hmotnost pohonné jednotky eDrive 5.0 M170SF na přední nápravě a pohonné jednotky eDrive 5.0 M170SR na zadní nápravě činí 1,5 kW/kg. Oba motory společně vytvářejí elektrický systém pohonu všech kol, v němž precizně sladěná souhra obou motorů přináší okamžité zrychlení v kombinaci s vynikající trakcí a směrovou stabilitou. Nové BMW iX2 xDrive30 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 180 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba elektrické energie v cyklu WLTP se pohybuje mezi 17,7 a 16,3 kWh na 100 km. Díky vysokonapěťové baterii s působivou kapacitou 64,8 kWh a vysoké účinnosti pohonného systému činí dojezd 417 až 449 km v cyklu WLTP.

Nové BMW iX2 xDrive30 je vybaveno vyspělou kombinovanou nabíjecí jednotkou, která spojuje funkce měniče napětí, nabíjecí elektroniky a rozvodu elektřiny, jakož i systémy řízení pohonu, vysokého napětí a nabíjení do jednoho celku. Kombinovaná jednotka standardně umožňuje nabíjení střídavým proudem o výkonu až 11 kW, díky čemuž lze zcela vybitou vysokonapěťovou baterii dobít na 100 % za 6,5 hodiny. Zákazníci si mohou na přání zvolit také třífázové nabíjení střídavým proudem o výkonu až 22 kW. Tím se doba nabíjení zkrátí na 3 hodiny a 45 minut. Stejnosměrný proud lze odebírat až do výkonu 130 kW, což umožňuje baterii nabít z 10 na 80 % celkové kapacity během 29 minut. V rámci této úrovně nabití je možné na rychlonabíjecí stanici získat během pouhých deseti minut dostatek energie na dalších 120 kilometrů jízdy.

Stejně jako v BMW i5 byl i zde především z hlediska jeho účinnosti vylepšen software nabíjení Max Performance Charging. Jakmile baterie dosáhne při nabíjení vyšší úrovně nabití (SOC), nový proces nabíjení se snaží zajistit, aby rychlost nabíjení klesala plynule, a nikoliv „stupňovitě“, jak tomu bylo v minulosti. Tím se dosáhne celkově zaoblenější nabíjecí křivky, což vede k ještě kratší době nabíjení. Software Max Performance Charging zároveň umožňuje nabíjet akumulátor plným nabíjecím výkonem až do dosažení přibližně poloviny kapacity baterie.

Inteligentní tepelný management pro chlazení nebo zahřívání vysokonapěťové baterie je optimálně řízen v dostatečném předstihu před zastávkou u rychlonabíjecí stanice. Pokud je aktivní funkce navádění, baterie se před plánovanou zastávkou na nabíjení automaticky předehřeje. Nastavení optimální teploty baterie může uživatel kdykoli ručně aktivovat a deaktivovat. Vylepšená strategie chlazení během nabíjení stejnosměrným proudem dále zvyšuje životnost vysokonapěťové baterie. Při nabíjení BMW iX2 se používají střídavé fáze plného a částečného chlazení, čímž se zabraňuje nadměrnému ochlazování baterie během rychlého nabíjení.

K vynikajícímu dojezdu přispívá také adaptivní rekuperace a funkce MAX RANGE. Elektrická verze nového modelu kategorie SAC je vybavena funkcí Plug & Charge Multi Contract. Pro BMW iX2 je k dispozici také nový nabíjecí paket Connected Home pro domácí nabíjení optimalizované podle spotřeby a solárních panelů.

Výkonný model BMW X2 M35i xDrive bude k dispozici již od uvedení na trh.
Výkonný „performance“ model dostupný od uvedení nového BMW X2 na trh má dále zvýraznit dynamický charakter tohoto kompaktního SAC. Nové BMW X2 M35i xDrive s typickým M designem a M jízdními vlastnostmi je mimořádně lákavou nabídkou. Jeho 2litrový čtyřválcový motor dosahuje maximálního výkonu 221 kW/300 k. Jde o nejsilnější verzi čtyřválcového zážehového agregátu z nejnovější modulární generace motorů. Nový motor se od předchozí generace odlišuje mnoha inovacemi. Patří mezi ně používání Millerova cyklu, přepracované sání i spalovací prostory či změny v časování vačkových hřídelů, vstřikování, systému zapalování a vedení výfukových plynů.

Mezi nejvýznamnější prvky specifické pro tento M motor patří nový, mimořádně robustní pohon klikového hřídele, vylepšený systém mazání pístů s chladicími kanály a nová pouzdra a kryty hlavních ložisek. Jeho technologie M TwinPower Turbo byla vylepšena zvýšením plnicího tlaku, účinnějším chlazením stlačeného vzduchu a současně zavedením duálního (přímého a nepřímého) vstřikování pro přípravu směsi v závislosti na zatížení. Motor o objemu 2 litry dosahuje maximálního výkonu v rozmezí 5750 až 6500 1/min, zatímco maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici od 2000 do 4500 1/min.

Razantní výkon je doprovázen emotivně bohatým zvukovým doprovodem M specifického výfukového systému, který rovněž nelze přehlédnout. Dva páry koncovek výfuku, úhledně zasazené do levé a pravé části zadního nárazníku, jsou charakteristickým znakem vysokovýkonných modelů BMW M a nyní je převzal i vlajkový model kompaktní řady SAC.

Nové BMW X2 M35i xDrive zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy. Specifické M naladění podvozku je sladěné s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive, který zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti. Standardní Adaptivní M podvozek zvyšuje agilitu i komfort při cestách na dlouhé vzdálenosti. Na přání jsou k dispozici M dvoudílné brzdy.

Nové BMW X2 sDrive20i pohání hospodárný tříválcový zážehový motor nejnovější generace.
Nové BMW X2 sDrive20i pohání tříválcová zážehová jednotka z nejnovější modulární generace rodiny motorů BMW Group Efficient Dynamics. Mezi nové prvky sloužící především ke zlepšení hospodárnosti a snížení emisí patří Millerův cyklus (který zkracuje dobu otevření sacích ventilů), přepracované sání, spalovací prostory a systém zapalování s aktivními cívkami s integrovanou elektronikou. Příprava směsi je zefektivněna pomocí nového zdvojeného systému vstřikování. Kromě stávajícího vysokotlakého přímého vstřikování je nyní část paliva vstřikována do spalovacích prostorů nízkotlakým systémem do sání. Zároveň byla zvýšena účinnost systému přeplňování a chladiče stlačeného vzduchu.

Ve spolupráci s 48V mild hybridním systémem generuje 1,5litrový motor v novém BMW X2 sDrive20i maximální výkon 125 kW/170 k (kombinace spalovacího motoru s výkonem až 115 kW/156 k při 4 700–6 500 1/min a integrovaného elektromotoru s výkonem až 14 kW/19 k) a maximální točivý moment 280 Nm (kombinace točivého momentu spalovacího motoru 240 Nm při 1500–4400 1/min a integrovaného elektromotoru s točivým momentem až 55 Nm). Nové BMW X2 sDrive20i zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva činí 6,5–6,0 litru na 100 kilometrů a emise CO2 148–136 gramů na kilometr, obojí podle cyklu WLTP.

Modernizovaný vznětový čtyřválec v novém BMW X2 sDrive18d.
Rozsáhlou modernizací prošel také čtyřválcový vznětový motor v novém BMW X2 sDrive18d, který je nyní vybaven písty z tvrzené oceli s nízkým třením, grafitovým povlakem pístních kroužků a aktivním olejovým separátorem. Ve snaze o další snížení spotřeby paliva a emisí došlo také ke zlepšení účinnosti dvoustupňového přeplňování turbodmychadlem a systémů vstřikování common-rail a recirkulace výfukových plynů.

Díky nejvyššímu výkonu 110 kW/150 k a maximálnímu točivému momentu 360 Nm dokáže nové BMW X2 sDrive18d zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva činí v cyklu WLTP 5,5–5,1 litru na 100 kilometrů a emise CO2 se pohybují mezi 145 a 133 gramy na kilometr.

Automatické řazení standardem, kola až 21 palců.
Všechny spalovací motory dostupné pro nové BMW X2 jsou standardně propojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic.

Nové BMW iX2 xDrive30 je standardně vybaveno aerodynamicky vylepšenými 17palcovými koly z lehké slitiny. Modely BMW X2 sDrive20i a BMW X2 sDrive18d vyjíždějí z výroby na 18palcových kolech z lehké slitiny, zatímco nové BMW X2 M35i xDrive je vybaveno 20palcovými M koly z lehké slitiny. Další kola z lehké slitiny o rozměrech od 18 do 21 palců jsou k dispozici jako volitelná výbava.

Nově vyvinuté komponenty přední a zadní nápravy.
Nové BMW X2 převzalo základní princip konstrukce přední a zadní nápravy svého předchůdce. Všechny komponenty přední nápravy s příčnými spodními rameny však byly od základu vyvinuty téměř zcela nově. Nová kinematika nápravy a zvýšená tuhost přispívají k tomu, že vůz reaguje v zatáčkách agilně a jeho řízení takřka není ovlivněno přenosem točivého momentu. Držáky silentbloků jsou nyní vyrobeny z hliníku, což přineslo snížení hmotnosti přibližně o 3 kilogramy. Po úpravách geometrie se u přední nápravy oproti předchozímu modelu zvětšil odklon kol přibližně o 15 %, což má pozitivní vliv na zpětnou vazbu v řízení i stabilitu v přímém směru.

Modulární tříprvková zadní náprava, kterou jsou vybaveny všechny varianty, má rovněž ideální předpoklady pro sportovní jízdní vlastnosti. Vyznačuje se na míru navrženou konstrukcí s pozoruhodně vysokou tuhostí, je umístěna na pomocném rámu s pevným uložením a slibuje přesné vedení kol i při vysokých hodnotách bočního zrychlení. Pružiny a tlumiče zabírají díky svému oddělenému uspořádání méně místa, čímž se uvolňuje další prostor pro cestující vzadu i v zavazadlovém prostoru. 

Použití tuhých stabilizátorů na obou nápravách snižuje nejen náklony karoserie, ale také zlepšuje přesnost řízení při dynamickém průjezdu zatáčkou. Nová konstrukce ložisek kol, která minimalizuje tření i hmotnost, je dalším příspěvkem k vynikající hospodárnosti nového BMW X2.

Flexibilní konstrukce pomocného rámu zadní nápravy umožňuje novému BMW X1 přizpůsobit se různým typům pohonu. Proto je pomocný rám zadní nápravy BMW iX2 xDrive30 modelů doplněn speciálními úchyty pro elektrickou pohonnou jednotku pohánějící zadní kola. Tento model má také další úchyty pro baterii.

Adaptivní M podvozek s frekvenčně selektivním tlumením, o 15 mm nižší světlá výška a sportovní řízení.
Pro všechny modelové varianty kompaktního SAC je v rámci volitelné výbavy k dispozici Adaptivní M podvozek, který je standardně dodáván do BMW iX2 xDrive30 a BMW X2 M35i xDrive a pro všechny ostatní modely je nabízen v rámci M sportovního paketu. Mechanicky nastavitelné a frekvenčně selektivní tlumiče tohoto systému podvozku jsou přínosem jak pro agilitu, tak pro komfort na dlouhé vzdálenosti. Tlakové špičky uvnitř tlumičů jsou vyrovnávány pomocí přídavných ventilů, které jsou umístěné na straně tlumičů pohlcující odskoky. Díky tomu systém nabízí komfortní odezvu při tlumení drobných nerovností v kombinaci se sportovními vlastnostmi tlumičů v dynamických jízdních situacích. Speciálně navržený systém tlumičů přináší u všech modelů snížení světlé výšky o 15 mm.

Součástí Adaptivního M podvozku je u všech variant také sportovní řízení. Tato konkrétní verze elektrického posilovače řízení má strmější převod a součástí je rovněž funkce Servotronic s proměnnou mírou asistenčního účinku v závislosti na rychlosti.

Blízko u sebe umístěné regulační členy pro extrémně rychlé a přesné reakce.
BMW X2 je nově vybaveno blízko u sebe umístěnými regulačními prvky protiprokluzového systému, které maximalizují agilitu a ovladatelnost vozu v náročných jízdních situacích. Tento systém kontroly trakce je integrován do řídicí jednotky motorů, čímž se eliminují dlouhé cesty signálu k řídicí jednotce DSC (Dynamic Stability Control). Tím lze změny hnací síly aplikovat až desetkrát rychleji než u konvenčních systémů a s mnohem větší přesností. Blízko u sebe umístěné regulační prvky protiprokluzového systému zajišťují lepší trakci i na kluzkých površích, vynikající stabilitu v přímém směru, jistotu při prudké akceleraci a vysokou úroveň jistoty v zatáčkách. U modelů s pohonem všech kol se navíc výkon přesněji rozděluje mezi přední a zadní kola podle situace.

Integrovaný brzdový systém jako standard, M sportovní brzdy jako volitelná výbava.
Nové BMW X2 je vybaveno integrovaným brzdovým systémem, který poskytuje vynikající brzdný účinek a jednoznačný cit v pedálu. Tento systém do jednoho kompaktního modulu spojuje funkce aktivace brzd, posilovače a regulačního členu. Požadovaný brzdný tlak je vytvářen pomocí elektrického aktuátoru, který jej vytvoří mnohem rychleji a umožňuje také výrazně rychlejší a přesnější zásahy stabilizačního systému ve srovnání s konvenčním řešením. Integrovaný brzdový systém generuje takovou brzdnou sílu, která přesně odpovídá záměrům řidiče a zároveň vytváří konzistentní pocit na brzdovém pedálu. Použití elektrického aktuátoru také znamená rychlejší reakce brzdové soustavy a zkrácení brzdné dráhy, a tím zvýšení bezpečnosti.

Nejmodernější asistenční systémy pro větší pohodlí a bezpečnost.
Standardní a volitelné asistenční systémy pro automatizovanou jízdu a parkování, které jsou k dispozici v novém BMW X2, zvyšují komfort a bezpečnost při každodenní jízdě i na delších cestách. Standardní výbava zahrnuje nejnovější verzi systému varování před čelním srážkou, systém udržující rychlost s brzdnou funkcí, ukazatel rychlostních limitů a systém varování před opuštěním jízdního pruhu s funkcí návratu do jízdního pruhu. Součástí seznamu standardní výbavy je také parkovací asistent včetně zadní kamery a couvacího asistenta.

Nabídka volitelných prvků zahrnuje asistenta řízení a jízdy v jízdním pruhu, aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, aktivní navigaci, funkci varování před opuštěním vozu a BMW Head-Up Displej, stejně jako kamerové funkce Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder a Remote Theft Recorder. Stávající funkce lze vylepšit pomocí vzdálené aktualizace softwaru Remote Software Upgrades, která umožňuje i přidání nových funkcí.

Nový BMW Operační systém 9 a BMW Digital Premium.
V novém BMW X2 je instalována nejnovější verze ovládacího systému BMW iDrive s technologií rychlého přístupu QuickSelect. Základem je BMW Operační systém 9, jehož součástí je BMW Prohnutý displej a digitální asistent BMW Intelligent Personal Assistant, což znamená, že byl pečlivě přizpůsoben dotykovému a hlasovému ovládání. BMW Operační systém 9 je také platformou pro vysoce přizpůsobitelný výběr dalších digitálních služeb a aplikací. S dále zdokonalenými funkcemi na přání BMW ConnectedDrive Upgrades mohou zákazníci využívat bezplatnou měsíční zkušební verzi vybraných funkcí, po které si je mohou na určitou dobu zakoupit. Pro nové BMW X2 je připravena také nová kombinovaná nabídka souboru digitálních funkcí BMW Digital Premium, kterou lze získat také v online obchodě BMW ConnectedDrive Store.

BMW Digital Premium znamená, že zákazníci mohou ve voze na základě předplatného využívat všechny aplikace dostupné v jejich zemi, např. pro streamování hudby či videa, psaní zpráv nebo hraní her. Volitelný balíček zahrnuje všechna data, která jsou k fungování daných služeb potřeba, a to včetně streamování hudby a videa.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč