Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

vloženo

Druhá generace modelu X1 přináší několik razantních změn. Zadní pohon vystřídá pohon předních kol, pod kapotou budou výhradně čtyřválce a karoserie povyrostla na výšku o 53 mm, přičemž ve všech ostatních směrech BMW ubíralo (rozvor je kratší o 90 mm a délka o 38 mm).

Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

BMW X1 sDrive18d je standardně vybaveno novou šestistupňovou manuální převodovkou, u níž zajišťuje hladký chod funkce přizpůsobení otáček. Senzor řazení slaďuje otáčky motoru s rychlostí otáčení vstupní hřídele převodovky, což má za následek velmi hladké řazení. V rámci volitelné výbavy se alternativou pro manuální převodovku v BMW X1 sDrive18d stává nově vyvinutá 8stupňová převodovka Steptronic, která je v ostatních modelech standardem. Nová verze automatu překvapí vylepšenou vnitřní účinností, ještě hladším chodem a dynamičtějšími
změnami převodů. Modely BMW X1 sDrive18i a BMW X1 sDrive16d, které přijdou na trh v listopadu 2015, budou standardně vybaveny šestistupňovou převodovkou a na přání 6stupňovou převodovkou Steptronic.



Inteligentní pohon všech kol xDrive je pro druhou generaci BMW X1 nabízen ve zdokonalené podobě. Kompaktní, lehký a hospodárný systém pohonu všech kol přenáší sílu motoru mezi přední a zadní nápravu přesně podle toho, co vyžaduje situace – a to neustále. Propojení se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) umožňuje systému jednat v předstihu, a reagovat tak na jakékoliv náznaky přetáčivosti či nedotáčivosti. Zasahuje pomocí přesunu síly na kolo či kola, která točivý moment co nejefektivněji využijí. Systém BMW xDrive navíc zajišťuje výbornou trakci, optimalizovanou směrovou stabilitu a vylepšenou dynamiku zatáčení, a to za všech jízdních podmínek. Kromě toho díky propojení systémů DSC a xDrive může řidič pouhým stiskem tlačítka aktivovat Hill Descent Control (HDC), neboli asistent sjíždění příkrých svahů.

Systém xDrive v novém BMW X1 sestává z jednostupňového diferenciálu s kuželovým ozubením vpředu a elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky na zadní nápravě. Tyto prvky jsou propojeny dvoudílným spojovacím hřídelem. Při běžných situacích je síla přenášena na přední kola. Pokud je třeba, spojka – s pomocí elektrohydraulického čerpadla – přenese až 100 procent výkonu motoru na zadní kola. Zvládne to ve zlomku sekundy, aniž by při tom rušila řidiče. Systém DSC neustále zásobuje důležitými jízdními daty řídicí jednotku hydraulického čerpadla, aby mohla analyzovat jízdní situaci. Mezi zásadní data patří rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rychlost otáčení kol, stoupání, pozice pedálu plynu a nastavení DSC i voliče jízdních režimů. Tyto informace jsou využity k určení – a neustálému přesunu – ideálního poměru hnací síly mezi přední a zadní kola.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč