Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

vloženo

Druhá generace modelu X1 přináší několik razantních změn. Zadní pohon vystřídá pohon předních kol, pod kapotou budou výhradně čtyřválce a karoserie povyrostla na výšku o 53 mm, přičemž ve všech ostatních směrech BMW ubíralo (rozvor je kratší o 90 mm a délka o 38 mm).

Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října BMW oficiálně představilo druhou generaci populárního modelu X1, které se začne prodávat během října letošního roku. Kompaktní SUV má za úkol navázat na úspěchny dosud prodávané první generace, kterou zvolilo téměř 3/4 milionů zákazníků. Hlavní změnou je změna koncepce pohonu – ze zadokolky se stal automobil s pohonem předních kol.

Zároveň se zmenšily vnější rozměry – X1 se zkrátila o 38 mm, rozvor je o významných 90 mm kratší. Pasažéři mají podle automobilky více prostoru než dosud. Karoserie se totiž zvýšila o 53 mm, díky čemuž posádka sedí výše – přední sedadla jsou umístěna o 36 mm výše, zadní pak o 64 mm. Zvětšil se také zavazadelník – základní objem 505 litrů je o 85 litrů větší než u předchozí X1.



Faktorem zlepšujícím schopnosti BMW X1 je nově vyvinutý podvozek, který zajišťuje nejen precizní ovladatelnost, ale také výrazně zvyšuje komfort jízdy. Několik aspektů pokládá základy radosti z jízdy, kterou řidiči BMW dobře znají, ale v tomto segmentu je ojedinělá: nízké těžiště, optimální rozložení hmotnosti 50:50, široké rozchody kol, krátké převisy, optimalizovaná hmotnost či impozantní tuhost karoserie a podvozku.

Nové BMW X1 bude zpočátku nabízeno s řadou motorů sestávající ze dvou zážehových a dvou vznětových jednotek o objemu 2,0 litru a s technologiemi BMW TwinPower Turbo. Všechny verze kromě BMW X1 s Drive18d jsou vybaveny výfukovým systémem s dvojicí koncovek, které podtrhují sportovní charakter nového BMW X1. Navíc, modelová paleta se v listopadu 2015 rozšíří o několik variant poháněných tříválcovými motory: BMW X1 sDrive18i s výkonem 100 kW/136 k a BMW X1 sDrive16d s výkonem 85 kW/116 k.

BMW X1 sDrive18d je standardně vybaveno novou šestistupňovou manuální převodovkou, u níž zajišťuje hladký chod funkce přizpůsobení otáček. Senzor řazení slaďuje otáčky motoru s rychlostí otáčení vstupní hřídele převodovky, což má za následek velmi hladké řazení. V rámci volitelné výbavy se alternativou pro manuální převodovku v BMW X1 sDrive18d stává nově vyvinutá 8stupňová převodovka Steptronic, která je v ostatních modelech standardem. Nová verze automatu překvapí vylepšenou vnitřní účinností, ještě hladším chodem a dynamičtějšími
změnami převodů. Modely BMW X1 sDrive18i a BMW X1 sDrive16d, které přijdou na trh v listopadu 2015, budou standardně vybaveny šestistupňovou převodovkou a na přání 6stupňovou převodovkou Steptronic.


Inteligentní pohon všech kol xDrive je pro druhou generaci BMW X1 nabízen ve zdokonalené podobě. Kompaktní, lehký a hospodárný systém pohonu všech kol přenáší sílu motoru mezi přední a zadní nápravu přesně podle toho, co vyžaduje situace – a to neustále. Propojení se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) umožňuje systému jednat v předstihu, a reagovat tak na jakékoliv náznaky přetáčivosti či nedotáčivosti. Zasahuje pomocí přesunu síly na kolo či kola, která točivý moment co nejefektivněji využijí. Systém BMW xDrive navíc zajišťuje výbornou trakci, optimalizovanou směrovou stabilitu a vylepšenou dynamiku zatáčení, a to za všech jízdních podmínek. Kromě toho díky propojení systémů DSC a xDrive může řidič pouhým stiskem tlačítka aktivovat Hill Descent Control (HDC), neboli asistent sjíždění příkrých svahů.

Systém xDrive v novém BMW X1 sestává z jednostupňového diferenciálu s kuželovým ozubením vpředu a elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky na zadní nápravě. Tyto prvky jsou propojeny dvoudílným spojovacím hřídelem. Při běžných situacích je síla přenášena na přední kola. Pokud je třeba, spojka – s pomocí elektrohydraulického čerpadla – přenese až 100 procent výkonu motoru na zadní kola. Zvládne to ve zlomku sekundy, aniž by při tom rušila řidiče. Systém DSC neustále zásobuje důležitými jízdními daty řídicí jednotku hydraulického čerpadla, aby mohla analyzovat jízdní situaci. Mezi zásadní data patří rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rychlost otáčení kol, stoupání, pozice pedálu plynu a nastavení DSC i voliče jízdních režimů. Tyto informace jsou využity k určení – a neustálému přesunu – ideálního poměru hnací síly mezi přední a zadní kola.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI