Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

vloženo

Druhá generace modelu X1 přináší několik razantních změn. Zadní pohon vystřídá pohon předních kol, pod kapotou budou výhradně čtyřválce a karoserie povyrostla na výšku o 53 mm, přičemž ve všech ostatních směrech BMW ubíralo (rozvor je kratší o 90 mm a délka o 38 mm).

Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

BMW X1 sDrive18d je standardně vybaveno novou šestistupňovou manuální převodovkou, u níž zajišťuje hladký chod funkce přizpůsobení otáček. Senzor řazení slaďuje otáčky motoru s rychlostí otáčení vstupní hřídele převodovky, což má za následek velmi hladké řazení. V rámci volitelné výbavy se alternativou pro manuální převodovku v BMW X1 sDrive18d stává nově vyvinutá 8stupňová převodovka Steptronic, která je v ostatních modelech standardem. Nová verze automatu překvapí vylepšenou vnitřní účinností, ještě hladším chodem a dynamičtějšími
změnami převodů. Modely BMW X1 sDrive18i a BMW X1 sDrive16d, které přijdou na trh v listopadu 2015, budou standardně vybaveny šestistupňovou převodovkou a na přání 6stupňovou převodovkou Steptronic.



Inteligentní pohon všech kol xDrive je pro druhou generaci BMW X1 nabízen ve zdokonalené podobě. Kompaktní, lehký a hospodárný systém pohonu všech kol přenáší sílu motoru mezi přední a zadní nápravu přesně podle toho, co vyžaduje situace – a to neustále. Propojení se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) umožňuje systému jednat v předstihu, a reagovat tak na jakékoliv náznaky přetáčivosti či nedotáčivosti. Zasahuje pomocí přesunu síly na kolo či kola, která točivý moment co nejefektivněji využijí. Systém BMW xDrive navíc zajišťuje výbornou trakci, optimalizovanou směrovou stabilitu a vylepšenou dynamiku zatáčení, a to za všech jízdních podmínek. Kromě toho díky propojení systémů DSC a xDrive může řidič pouhým stiskem tlačítka aktivovat Hill Descent Control (HDC), neboli asistent sjíždění příkrých svahů.

Systém xDrive v novém BMW X1 sestává z jednostupňového diferenciálu s kuželovým ozubením vpředu a elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky na zadní nápravě. Tyto prvky jsou propojeny dvoudílným spojovacím hřídelem. Při běžných situacích je síla přenášena na přední kola. Pokud je třeba, spojka – s pomocí elektrohydraulického čerpadla – přenese až 100 procent výkonu motoru na zadní kola. Zvládne to ve zlomku sekundy, aniž by při tom rušila řidiče. Systém DSC neustále zásobuje důležitými jízdními daty řídicí jednotku hydraulického čerpadla, aby mohla analyzovat jízdní situaci. Mezi zásadní data patří rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rychlost otáčení kol, stoupání, pozice pedálu plynu a nastavení DSC i voliče jízdních režimů. Tyto informace jsou využity k určení – a neustálému přesunu – ideálního poměru hnací síly mezi přední a zadní kola.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport