Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

vloženo

Druhá generace modelu X1 přináší několik razantních změn. Zadní pohon vystřídá pohon předních kol, pod kapotou budou výhradně čtyřválce a karoserie povyrostla na výšku o 53 mm, přičemž ve všech ostatních směrech BMW ubíralo (rozvor je kratší o 90 mm a délka o 38 mm).

Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

BMW X1 sDrive18d je standardně vybaveno novou šestistupňovou manuální převodovkou, u níž zajišťuje hladký chod funkce přizpůsobení otáček. Senzor řazení slaďuje otáčky motoru s rychlostí otáčení vstupní hřídele převodovky, což má za následek velmi hladké řazení. V rámci volitelné výbavy se alternativou pro manuální převodovku v BMW X1 sDrive18d stává nově vyvinutá 8stupňová převodovka Steptronic, která je v ostatních modelech standardem. Nová verze automatu překvapí vylepšenou vnitřní účinností, ještě hladším chodem a dynamičtějšími
změnami převodů. Modely BMW X1 sDrive18i a BMW X1 sDrive16d, které přijdou na trh v listopadu 2015, budou standardně vybaveny šestistupňovou převodovkou a na přání 6stupňovou převodovkou Steptronic.



Inteligentní pohon všech kol xDrive je pro druhou generaci BMW X1 nabízen ve zdokonalené podobě. Kompaktní, lehký a hospodárný systém pohonu všech kol přenáší sílu motoru mezi přední a zadní nápravu přesně podle toho, co vyžaduje situace – a to neustále. Propojení se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) umožňuje systému jednat v předstihu, a reagovat tak na jakékoliv náznaky přetáčivosti či nedotáčivosti. Zasahuje pomocí přesunu síly na kolo či kola, která točivý moment co nejefektivněji využijí. Systém BMW xDrive navíc zajišťuje výbornou trakci, optimalizovanou směrovou stabilitu a vylepšenou dynamiku zatáčení, a to za všech jízdních podmínek. Kromě toho díky propojení systémů DSC a xDrive může řidič pouhým stiskem tlačítka aktivovat Hill Descent Control (HDC), neboli asistent sjíždění příkrých svahů.

Systém xDrive v novém BMW X1 sestává z jednostupňového diferenciálu s kuželovým ozubením vpředu a elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky na zadní nápravě. Tyto prvky jsou propojeny dvoudílným spojovacím hřídelem. Při běžných situacích je síla přenášena na přední kola. Pokud je třeba, spojka – s pomocí elektrohydraulického čerpadla – přenese až 100 procent výkonu motoru na zadní kola. Zvládne to ve zlomku sekundy, aniž by při tom rušila řidiče. Systém DSC neustále zásobuje důležitými jízdními daty řídicí jednotku hydraulického čerpadla, aby mohla analyzovat jízdní situaci. Mezi zásadní data patří rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rychlost otáčení kol, stoupání, pozice pedálu plynu a nastavení DSC i voliče jízdních režimů. Tyto informace jsou využity k určení – a neustálému přesunu – ideálního poměru hnací síly mezi přední a zadní kola.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října Fotografie k článku Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob