Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní

vloženo

BMW řady 8 stojí na základech sedmičkové a pětkové řady. Osmičce nechybí například digitální kokpit, pohon všech kol nebo karbonová konstrukce. Z motorů se pod kapotu nejprve dostane dvojitě dopovaný osmiválec M850i xDrive s filtrem pevných částic o výkonu 530 koní. Ten dovoluje sprint na stovku za 3,7 sekundy. Alternativou může být vznětový šestiválec 840d xDrive o výkonu 320 koní.

Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní

Představením nového BMW řady 8 Coupé se začala psát zcela nová kapitola v dlouhé historii výjimečných sportovních vozů bavorského výrobce prémiových automobilů. Aktuální modelové ofenzivě značky v luxusním segmentu současně uděluje mimořádně dynamický start. BMW řady 8 Coupé je automobil snů, který se vyznačuje vynikajícím výkonem, emocemi bouřícím designem, špičkovým luxusem a výjimečně pokročilými prvky výbavy v otázkách technologií zobrazování a ovládání, asistenčních systémů a konektivity.


Nové BMW řady 8 Coupé bude na světové trhy uvedeno v listopadu 2018. Sportovní vůz se bude vyrábět v závodě BMW v Dingolfingu, který je také domovem BMW řady 7 Sedan. Z toho vyplývá, že při jeho montáži budou uplatněny značné zkušenosti z výroby luxusních vozů. Číslice 8 v označení nového modelu svědčí o tom, že novinka se v rámci nabízených modelů BMW pyšní vrcholným statusem. Stejně jako v minulosti, i v případě BMW Z8 a také současného BMW i8 je toto označení vyhrazeno pro výjimečně sportovní automobily vzbuzující emoce. Z toho důvodu se BMW řady 8 Coupé stane klíčovým prvkem v modelové ofenzivě v luxusním segmentu, kterou si BMW Group vytýčila jako součást své strategie NUMBER ONE > NEXT.

Primárním cílem ve vývoji nového BMW řady 8 Coupé byla vzrušující jízdní dynamika. Karoserie, hnací ústrojí a podvozek byly důsledně zdokonaleny s cílem dosáhnout maximální agility, preciznosti a vyváženosti, které se od vrcholných sportovních automobilů očekávají. V průběhu tohoto procesu byly zkombinovány pozoruhodně výkonné motory s inteligentním systémem pohonu všech kol BMW xDrive a konstrukčním přístupem BMW EfficientLightweight. Nové BMW řady 8 Coupé bylo vyvíjeno souběžně se závodním BMW M8 GTE, které již prokázalo svůj potenciál ve vytrvalostních závodech FIA World Endurance Championship (WEC) a šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar (IWSC), které se konalo v Severní Americe. Sériový vůz nyní umožňuje zažít výjimečně dynamickou výkonnost v neobyčejně luxusním prostředí.

Exteriér nového BMW řady 8 Coupé vyzařuje velmi moderní podobu sportovní přitažlivosti, kterou nádherně snoubí s nádechem exkluzivity a smyslnou přitažlivostí. Sériový model tak splňuje všechna očekávání, která se zrodila v roce 2017, kdy automobilka na přehlídce elegance Concorso d’Eleganza Villa d’Este poprvé představila koncept BMW Concept 8 Series. Jeho jedinečná aura je výsledkem nového designového jazyka, zaměřeného na čisté plochy, modernost a emoce. Výrazný design ploch karoserie zdůrazňuje s větší intenzitou než v případě jakéhokoliv jiného předchozího modelu značky dynamický charakter nového BMW řady 8 Coupé. Rozlehlé plochy jsou strukturovány pomocí velmi ostrých a jednoznačně vedených bočních linií.

Definujícími prvky tvarů nového BMW řady 8 Coupé, které dávají na odiv dynamické vlastnosti vozu, jsou přikrčený vzhled vozu, prodloužená silueta s úzkými bočními okny a linie střechy, elegantně přecházející do mohutně tvarované zadní části s charakteristickými dvěma vybouleninami na střeše, dlouhý rozvor a široký rozchod kol. S délkou 4843 mm, šířkou 1902 mm, výškou 1341 mm a rozvorem 2822 mm vypadá toto dvoudveřové sportovní kupé na silnici extrémně dravě. Vše na něm vyzařuje čistou dynamiku a proměňuje BMW řady 8 Coupé v luxusní sportovní automobil, plný vášně a charakteru.

Obrovský výkon sportovního vozu ohromujícím způsobem zviditelňuje propracovaný, směrem vpřed směřující přední nárazník, velké nasávací otvory, které vypadají ještě lépe na BMW M850i xDrive Coupé a ve spojení s M sportovním paketem, a precizní tvary přední kapoty. Snížená maska chladiče BMW ve tvaru ledvinek je podobně pestře formovaná a vyznačuje se šestiúhelníkovým tvarem, který se ve spodní části rozšiřuje, a jednodílným rámečkem objímajícím vnitřní lamely. Nové BMW řady 8 je standardně vybaveno LED předními světlomety, které jsou nejnižšími světlomety, jaké kdy byly použity na modelu BMW. Obě světlovodné trubice fungují jako zdroje světla pro denní svícení a také jako potkávací a dálková světla. 

Volitelně jsou k dispozici laserové světlomety BMW Laserlight s variabilním osvětlením vozovky a funkcí Selective Beam. Dosah světelného kuželu laserových světlometů činí v dálkovém režimu přibližně 600 metrů. Modré akcentní prvky uvnitř charakteristických dvojitých světlometů prozrazují přítomnost vysoce pokrokové technologie osvětlení. 

Bočnímu profilu dominuje dramatická souhra ploch. Zatímco plochy se za předními koly zakřivují směrem dovnitř, nad zadními koly se opět vynořují na povrch. Tato souhra povrchů vznikla pouze pomocí několika ostrých bočních linií, které vypadají, jako by následovaly vzduch odcházející z průduchů Air Breather. 

Boční prosklená plocha se v zadní části vozu prudce snižuje, čímž zvýrazňuje muskulaturní boky. Protáhlá boční skla ukončuje Hofmeisterův záhyb s ostrým úhlem. Dlouhé, prudce se svažující zadní okno je dalším klasickým designovým prvkem sportovního vozu nejvyššího kalibru. 

Zadní část vozu také tvoří umně tvarované emotivní plochy, zdůrazňující šířku vozu a nízko položené těžiště. Tento efekt umocňují hluboko do boků zasahující LED zadní světla, která zároveň zdůrazňují široké boky. Grafika zadních světel je vyvedena v pro značku typickém tvaru písmene L. Koncovky dvojitého výfuku ve tvaru lichoběžníku jsou umístěny na obou stranách vozu ve spodní části zadního nárazníku.
Odpor vzduchu aerodynamické karoserie nového BMW řady 8 Coupé napomáhá snižovat téměř kompletně zakrytý podvozek, aktivní ovládání lamel masky chladiče ve tvaru ledvinek a větrné clony a boční průduchy Air Breather. Proudění vzduchu usměrňují také spodní části vnějších zpětných zrcátek, namontované přímo na spodní lištu bočního okna. To je poprvé, kdy se toto elegantní a moderní provedení objevuje na voze s bezrámovými bočními okny. Na BMW M850i xDrive Coupé se objevuje dodatečný nástavec spoileru, minimalizující vztlak na přední nápravě ve vysokých rychlostech. Model BMW M Performance je také standardně vybaven M zadním spoilerem. 

Střecha nového BMW řady 8 Coupé se nechala inspirovat klasickými tvary sportovních vozů a vyznačuje se středovým výřezem, připomínajícím dvojité vyboulení klasických závodních strojů. Toto konstrukční řešení ve vysokých rychlostech dále usměrňuje proudící vzduch kolem střechy. 

Toto výrazné tvarování střechy zvýrazňuje také volitelně dodávaná střecha vyrobená z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (karbonu), která se na sériovém voze objevuje vůbec poprvé; snižuje těžiště vozu, a tím zlepšuje jeho sportovní vlastnosti. Dalšího snížení hmotnosti lze dosáhnout volitelným paketem Carbon, který přináší z uhlíkových kompozitů vyrobené lamely nasávacích otvorů, kryty zpětných zrcátek, zadní spoiler a výplň zadního difuzoru.
Kromě mimořádně velkých nasávacích otvorů v předním nárazníku, zřetelně tvarovaného zadního nárazníku a unikátně tvarovaných nástavců prahů přináší M sportovní paket nového BMW řady 8 Coupé množství dalších designových prvků, které zdůrazňují dynamický charakter vozu. Mezi ně patří průduchy Air Breather v matně chromovém provedení a šedý zadní difuzor, který skvěle ladí s hliníkovým provedením předních ploch lamel masky chladiče ve tvaru ledvinek. 

Kromě M zadního spoileru patří mezi další vizuální prvky sportovního paketu M Technic Sport rozšířené leskle černé obložení exteriéru BMW Individual Shadow Line, které zdobí také rámeček BMW masky chladiče a vnitřní lamely, průduchy Air Breather a koncovky výfuku. 

BMW M850i xDrive Coupé svou jedinečnost zdůrazňuje také množstvím pro tento model specifických prvků. Aerodynamicky optimalizované detaily karoserie M sportovního paketu doplňuje nástavec předního nárazníku, M zadní spoiler v barvě karoserie a také exkluzivní designové detaily v barvě šedá Cerium Grey. Mezi prvky vyvedené v této okouzlující barvě patří rámeček masky chladiče ve tvaru ledvinek a vnitřní lamely, kryty zpětných zrcátek, průduchy Air Breather, koncovky výfuku, logo M na předních blatnících a modelové označení na víku zavazadlového prostoru. 

Výbavová linie Chrome Line nabízí další způsob, jak odlišit exteriér vozu. Sestává z chromových okenních lišt a držáků zpětných zrcátek, stejně jako leskle chromového rámečku masky chladiče a vnitřních lamel.


redakce, BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní Fotografie k článku Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport