Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s

vloženo

Šestá generace sportovního sedanu se chlubím systémem pohonu všech kol M xDrive, specifický pro vozy divize M. Tento systém nejenže posouvá M5 na novou úroveň v oblasti dynamických výkonů, ale exceluje i v každodenní praktičnosti a nabízí výjimečnou stabilitu za všech jízdních podmínek.

Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s

Pod kapotou nového BMW M5 pracuje nejnovější verze motoru V8 o objemu 4,4 litru, vybaveného technologií BMW M TwinPower Turbo. S výkonem 441 kW/600 k a maximálním točivým momentem 750 Nm slibuje masivní zátah a extrémní výkony. Osmiválec se dvěma turbodmychadly například rozjede novou M5 z 0 na 100 km/h jen za 3,4 s a umí letět až 305 km/h (v případě, že nemá elektronický omezovač).


O přenos veškerého výkonu na kola se stará nová osmistupňová převodovka M Steptronic se systémem Drivelogic, který ve spolupráci se systémem M xDrive umožňuje optimální využití schopností motoru za všech jízdních podmínek. Výsledkem je to, že nové BMW M5 je nejen nejrychlejší, ale také nejobratnější ze všech modelů M5 postavených od roku 1984.

new bmw M5

Nové BMW M5 (kombinovaná spotřeba: 10,5 l/100 km) posouvá jízdní dynamiku na novou úroveň. Svůj debut si v šesté generaci sportovního sedanu odbývá nový systém pohonu všech kol M xDrive, specifický pro vozy divize M. Tento systém nejenže posouvá M5 na novou úroveň v oblasti dynamických výkonů, ale exceluje i v každodenní praktičnosti a nabízí výjimečnou stabilitu za všech jízdních podmínek.

bmw m5 interior

Frank van Meel, předseda představenstva BMW M GmbH, vysvětluje výhody průkopnické technologie pohonného ústrojí na palubě nového BMW M5: „Díky systému M xDrive lze nové BMW M5 řídit s tradiční kombinací sportovního charakteru a neochvějné přesnosti jak na závodním okruhu, tak i na otevřené silnici. Tam svého řidiče potěší i značně zlepšenou směrovou stabilitou a ovladatelností až na limitech svých schopností, a to i v nepříznivých podmínkách, jako je mokrá nebo zasněžená silnice.“

bmw m5 engine

Schopnost vozu spojovat použitelnost pro každodenní provoz na jedné straně s naprostou radostí z jízdy na straně druhé je dána zásluhou inteligentního centrálního řízení systému M xDrive. Po nastartování má BMW M5 zapnutý režim pohonu všech kol (4WD) s aktivovaným stabilizačním systémem DSC. Řidič potom může volit mezi různými jízdními charakteristikami M5 aktivováním specifických jízdních režimů, včetně nastavení jízdy s pohonem jen zadních kol a vypnutým DSC. V tomto módu umožní nové BMW M5 zkušeným řidičům užít si ryzí formu jízdních zážitků.

 


Petr Šikl, BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo

Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo

Německá automobilka se rozhodla sjednotit vzhled všech modelů v aktuálním designovém jazyce. Po čtyřech letech od představení prošel model Q7 modernizací, kterou nejvíce poznáte v interiéru. Na český trh dorazí novinka..

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Elantra první generace potěší nabídkou místa pro posádky, ale i zavazadla a velice komfortním podvozkem. Ten na českých..

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Nissan Qashqai se na našem trhu coby kompaktní SUV/crossover etabloval velmi dobře. V loňském roce představený motor mu..

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Přestože se model 2008 se lvem ve znaku prodává stále skvěle, francouzská automobilka představila po šesti letech na..

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům..