Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně

vloženo

Kultovní vůz, modla. Audi TT, poprvé představené na podzim 1998, jako bouře ovládlo segment sportovních vozů a ještě dále značku Audi vyprofilovalo. Nyní nastupuje druhá generace tohoto úspěšného modelu.

Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně Nové TT Coupé je ještě dynamičtější než jeho předchůdce – se systémem tlumičů Audi magnetic ride a hliníkovou karoserií ASF®. Už sama architektura nového Audi TT Coupé vyjadřuje styl, stabilitu a sílu čistokrevného sportovního vozu. „Býčí“ postoj doširoka rozkročené karoserie a nízké a úzké tvarování její prosklené části společně definují jednoduché a jasné linie.
 Designérský tým Audi s chutí a důrazem využil vizuální kód – motiv kruhů a vyklenutí – předchozího modelu. Nové TT se zdá protáhlejší a i když stojí, vypadá, jakoby se vrhalo vpřed; vnitřní napětí karoserie zdůrazňuje dojem dynamického pohybu. Nové TT je s délkou 4178 mm o 137 mm delší než jeho předchůdce a s šířkou 1842 mm o 78 mm širší. Konstrukce karoserie staví na prostorovém hliníkovém rámu ASF® (Audi Space Frame) a vůbec poprvé jsou společně použity díly z hliníkových slitin a oceli. Díly z hliníku tvoří celých 69 procent, zbývajících 31 procent připadá na ocel. Ocelové díly jsou použity v zadní části karosérie, kde napomáhají k rovnoměrnému rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy. Pro zvýšení přítlaku se při rychlostech nad 120 km/h vysouvá ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru spoiler. Stejně jako jeho předchůdce, také nové Audi TT bude zpočátku dostupné jako kupé 2 + 2; roadster bude uveden později. Základní objem snadno přístupného zavazadlového prostoru, umístěného pod rozměrným víkem, je 290 litrů. Tento objem může být sklopením opěradel zadních sedadel zvýšen až na 700 litrů. Sportovní sedadla poskytují pevné boční vedení a zákazníci mohou vybírat ze tří druhů kožených potahů. Interiér je orientován výhradně na řidiče a jeho design je dokonale ergonomický. Klasický motiv kruhů se opakuje v mnoha obdobách, najdeme jej například na třech centrálních ventilačních otvorech. K pohonu nového Audi TT slouží dva výkonné zážehové motory. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový agregát TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine 147 kW (200 k), se šestistupňovou manuální převodovkou s ním Audi TT akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h. Sonorní zvuk atmosférického 3,2litrového „vidlicového“ šestiválce prozrazuje sílu 184 kW (250 k). Vůz s ním akceleruje z 0 na 100 km/h během 5,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (s elektronickým omezovačem). Oba motory jsou propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a na přání mohou být kombinovány s dynamickou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro, což je v segmentu sportovních kupé zcela exkluzivní technologie. Audi TT dostává od základů přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol. Jedním z cílů konstruktérů bylo dosáhnout samořídicího chování vozu až do meze ovladatelnosti; charakteristika nového Audi TT je neutrální až mírně nedotáčivá. Důraz na sportovní charakter vozu pak samozřejmě přináší potěšení z jeho řízení, agilnost a skvělé ovládání. Konstruktéři se rovněž zaměřili na zvětšení rozchodu použitím větších kol s průměrem 16 až 19 palců a soustředili se na změny v oblasti elastokinematiky. Nová víceprvková zadní náprava zajišťuje optimální jízdní dynamiku odpovídající této kategorii sportovních vozů. Na přání je dodáván vyspělý magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund tlumicí charakteristika. Nový adaptivní systém zaručuje vysoký komfort jízdy a zároveň sportovní dynamiku podle jízdních podmínek a preferencí řidiče. K sériové výbavě nového Audi TT patří automatická klimatizace a ve spodní části zploštělý sportovní volant. Jeho tvar nejen podtrhuje dravý charakter vozu, ale zároveň usnadňuje nastupování a vystupování. Výdechy větrání, ramena volantu a mnohé z ovládacích prvků jsou provedeny v efektním hliníkovém designu. V souboru výbav na přání si mohou zákazníci vybrat z mnoha high-tech prvků. Nechybí mezi nimi např. adaptivní světla, která se natáčejí ve směru jízdy a parkovací systém Audi, jenž usnadňuje parkování. V novém Audi TT se premiérově představuje nová generace audiosystému, která se vyznačuje nejen vysoce kvalitní reprodukcí a přehráváním, ale i zcela intuitivním ovládáním. Šest takzvaných softkeys ovladačů řídí v závislosti na zvoleném menu řadu funkcí. Sériově je dodáváno rádio Chorus s CD přehrávačem, pro mobilní telefon je k dispozici rozhraní Bluetooth. Funkce telefonu mohou být ovládány prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI, ovladači na multifunkčním volantu nebo i hlasem. Ovládání na přání dodávaného navigačního systému vychází z MMI systémů vozů Audi řad A6, A8 a Q7.

Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně Fotografie k článku Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up