Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně

vloženo

Kultovní vůz, modla. Audi TT, poprvé představené na podzim 1998, jako bouře ovládlo segment sportovních vozů a ještě dále značku Audi vyprofilovalo. Nyní nastupuje druhá generace tohoto úspěšného modelu.

Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně Nové TT Coupé je ještě dynamičtější než jeho předchůdce – se systémem tlumičů Audi magnetic ride a hliníkovou karoserií ASF®. Už sama architektura nového Audi TT Coupé vyjadřuje styl, stabilitu a sílu čistokrevného sportovního vozu. „Býčí“ postoj doširoka rozkročené karoserie a nízké a úzké tvarování její prosklené části společně definují jednoduché a jasné linie.
 Designérský tým Audi s chutí a důrazem využil vizuální kód – motiv kruhů a vyklenutí – předchozího modelu. Nové TT se zdá protáhlejší a i když stojí, vypadá, jakoby se vrhalo vpřed; vnitřní napětí karoserie zdůrazňuje dojem dynamického pohybu. Nové TT je s délkou 4178 mm o 137 mm delší než jeho předchůdce a s šířkou 1842 mm o 78 mm širší. Konstrukce karoserie staví na prostorovém hliníkovém rámu ASF® (Audi Space Frame) a vůbec poprvé jsou společně použity díly z hliníkových slitin a oceli. Díly z hliníku tvoří celých 69 procent, zbývajících 31 procent připadá na ocel. Ocelové díly jsou použity v zadní části karosérie, kde napomáhají k rovnoměrnému rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy. Pro zvýšení přítlaku se při rychlostech nad 120 km/h vysouvá ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru spoiler. Stejně jako jeho předchůdce, také nové Audi TT bude zpočátku dostupné jako kupé 2 + 2; roadster bude uveden později. Základní objem snadno přístupného zavazadlového prostoru, umístěného pod rozměrným víkem, je 290 litrů. Tento objem může být sklopením opěradel zadních sedadel zvýšen až na 700 litrů. Sportovní sedadla poskytují pevné boční vedení a zákazníci mohou vybírat ze tří druhů kožených potahů. Interiér je orientován výhradně na řidiče a jeho design je dokonale ergonomický. Klasický motiv kruhů se opakuje v mnoha obdobách, najdeme jej například na třech centrálních ventilačních otvorech. K pohonu nového Audi TT slouží dva výkonné zážehové motory. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový agregát TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine 147 kW (200 k), se šestistupňovou manuální převodovkou s ním Audi TT akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h. Sonorní zvuk atmosférického 3,2litrového „vidlicového“ šestiválce prozrazuje sílu 184 kW (250 k). Vůz s ním akceleruje z 0 na 100 km/h během 5,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (s elektronickým omezovačem). Oba motory jsou propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a na přání mohou být kombinovány s dynamickou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro, což je v segmentu sportovních kupé zcela exkluzivní technologie. Audi TT dostává od základů přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol. Jedním z cílů konstruktérů bylo dosáhnout samořídicího chování vozu až do meze ovladatelnosti; charakteristika nového Audi TT je neutrální až mírně nedotáčivá. Důraz na sportovní charakter vozu pak samozřejmě přináší potěšení z jeho řízení, agilnost a skvělé ovládání. Konstruktéři se rovněž zaměřili na zvětšení rozchodu použitím větších kol s průměrem 16 až 19 palců a soustředili se na změny v oblasti elastokinematiky. Nová víceprvková zadní náprava zajišťuje optimální jízdní dynamiku odpovídající této kategorii sportovních vozů. Na přání je dodáván vyspělý magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund tlumicí charakteristika. Nový adaptivní systém zaručuje vysoký komfort jízdy a zároveň sportovní dynamiku podle jízdních podmínek a preferencí řidiče. K sériové výbavě nového Audi TT patří automatická klimatizace a ve spodní části zploštělý sportovní volant. Jeho tvar nejen podtrhuje dravý charakter vozu, ale zároveň usnadňuje nastupování a vystupování. Výdechy větrání, ramena volantu a mnohé z ovládacích prvků jsou provedeny v efektním hliníkovém designu. V souboru výbav na přání si mohou zákazníci vybrat z mnoha high-tech prvků. Nechybí mezi nimi např. adaptivní světla, která se natáčejí ve směru jízdy a parkovací systém Audi, jenž usnadňuje parkování. V novém Audi TT se premiérově představuje nová generace audiosystému, která se vyznačuje nejen vysoce kvalitní reprodukcí a přehráváním, ale i zcela intuitivním ovládáním. Šest takzvaných softkeys ovladačů řídí v závislosti na zvoleném menu řadu funkcí. Sériově je dodáváno rádio Chorus s CD přehrávačem, pro mobilní telefon je k dispozici rozhraní Bluetooth. Funkce telefonu mohou být ovládány prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI, ovladači na multifunkčním volantu nebo i hlasem. Ovládání na přání dodávaného navigačního systému vychází z MMI systémů vozů Audi řad A6, A8 a Q7.

Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně Fotografie k článku Nové Audi TT Coupé - Síla zrozená z vášně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout