Nové Audi S3 - Dynamika a potěšení z jízdy

vloženo

Modelová řada Audi A3 svou dynamikou i sportovní a sofistikovanou konstrukcí definovala nejvyšší standard třídy prémiových kompaktních vozů. Přicházející Audi S3 je se svým výkonem 195 kW (265 k) a pohonem všech čtyř kol quattro jejím absolutním vrcholem. Nový model díky nekompromisnímu výkonu motoru slibuje špičkový požitek ze sportovní jízdy a zároveň - stejně jako u všech modelů "S" - nabízí mimořádnou praktičnost při každodenním používání.

Nové Audi S3 - Dynamika a potěšení z jízdy Nové Audi S3 - Dynamika a potěšení z jízdy

Nové Audi S3 posouvá standardy své třídy na úroveň čistě sportovního vozu. Z klidu na 100 km/h zrychluje za pouhých 5,7 sekundy a jeho blesková akcelerace je zastavena po dosažení 250 km/h. Už samotný sonorní zvuk přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru s přímým vstřikem benzinu FSI prozrazuje extrémní výkon a neobvyklou pružnost dravě reagujícího agregátu. Výkon je bezpečně přenášen na vozovku prostřednictvím šestistupňové převodovky, pohonu všech kol quattro a velkých 18palcových litých kol. Nově koncipovaný sportovní podvozek poskytuje perfektní ovladatelnost a jízdní vlastnosti a pohon quattro zaručuje optimální využití síly motoru na jakémkoliv jízdním povrchu.

Třídveřový model už na první pohled nezapře své sportovní geny: prozrazuje je chromovaná jednodílná maska chladiče s mohutným spoilerem a rozměrnými vstupními otvory na přídi, stejně jako kontrastní difuzér, dvě oválné chromované koncovky výfuku a střešní spoiler na zádi. Vnější zpětná zrcátka jsou provedena v hliníkovém designu.

Se sportovním stylingem karoserie dokonale ladí interiér, vyznačující se perfektním zpracováním a nejkvalitnějšími materiály. Jeho dominantními znaky jsou sportovní sedadla s vysokým bočním vedením, černé (nebo stříbrné) čalounění stropu, sdružený přístroj s výraznými číselníky a dekorativní prvky interiéru v provedení z ušlechtilého dřeva. Sportovní vzhled umocňuje hliníkový design pedálů, hlavice řadicí páky a ventilačních otvorů. Kůží obšitý sportovní volant a další prvky interiéru zdobí rudostříbrná loga "S3". Dvoubarevné ozdobně prošívané potahy sedadel jsou kožené nebo z kombinace kůže s látkou, na přání pak v provedení kůže/Alcantara.

Mohutným srdcem vozu dodávajícím mu jeho sportovní temperament je vynikající motor 2.0 TFSI, kombinující výhody přímého vstřiku benzinu FSI s přeplňováním turbodmychadlem. Maximálního výkonu 195 kW (265 k) dosahuje při 6000 min-1, přičemž v rozmezí otáček 2500 min-1 až 5000 min-1 poskytuje úctyhodný točivý moment 350 Nm. Přes tyto působivé výkonové parametry spotřebuje v průměru jen 9,1 litru benzinu na 100 km - lepšího důkazu vysoké efektivnosti technologie TFSI asi není zapotřebí. Přitom celý motor váží jen 152 kg, což je méně, než srovnatelné agregáty přímých konkurentů, a díky tomu je dosaženo také lepší rozložení zatížení náprav. Kompaktní rozměry motoru dovolují jeho příčné uložení, které šetří místo, což se samozřejmě pozitivně odráží i na rozměrech interiéru a zavazadelníku.

Ve srovnání s výchozím agregátem modelu A3 použili konstruktéři větší turbodmychadlo, docilující extrémně vysokého plnicího tlaku až 1,2 baru. Zdokonalený mezichladič účinněji ochlazuje vzduch, takže se jej do motoru přivádí ještě více. Vyššímu výkonu odpovídá i optimalizované časování výfukových vaček a větší průřez vstřikovacích trysek. V souladu s tím byla zesílena celá pístová skupina i blok motoru a na hlavu motoru byla použita nová slitina s vyšší tepelnou odolností.

Nové Audi S3 je vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou s jemným odstupňováním a zkrácenými řadicími drahami, které umožňují přesné sportovní řazení. Výkon se přenáší přes stálý pohon všech kol quattro s elektronicky řízenou vzadu umístěnou vícelamelovou spojkou, která rozděluje točivý moment prakticky v libovolném poměru podle aktuálních trakčních poměrů na nápravách. Přepracované přední i zadní nápravy jsou ukotveny v pomocných rámech - přední kola jsou vedena spodními trojúhelníkovými rameny, zadní mají čtyřprvkové zavěšení. Ke snížení hmotnosti byly v konstrukci zavěšení maximálně využity lehké hliníkové slitiny.

Podvozek je ve srovnání s A3 snížen o 25 mm a pérování i tlumiče mají sportovně tuhé naladění, s tím koresponduje i strmější charakteristika přesného elektromechanického řízení. Na výborném vedení a jízdních vlastnostech se podílejí i rozměrná 18" litá kola obutá pneumatikami 225/40 R18 a účinné 17" sportovně dimenzované brzdy s černými třmeny, ozdobenými logy "S3".

Sériové vybavení modelu Audi S3 zahrnuje například automatickou klimatizaci, informační systém řidiče s novými sportovními stopkami (lap timer), přední mlhové světlomety a denní světla. Na přání lze zvolit dole zploštělý kůží obšitý sportovní volant či sklopná skořepinová sedadla, z elektronického vybavení univerzální rozhraní pro přehrávač Apple iPod nebo rozhraní pro mobilní telefon.

Uvedení nového Audi S3 na český trh se předpokládá na konci října 2006, cena Audi S3 pro trh v České republice je stanovena na 1 142 000 Kč.




Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Audi S3 - Dynamika a potěšení z jízdy Fotografie k článku Nové Audi S3 - Dynamika a potěšení z jízdy Fotografie k článku Nové Audi S3 - Dynamika a potěšení z jízdy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč