Nové Audi RS 6

vloženo

Největší výkon 426 kW (580 k) a točivý moment 650 N.m – se svým motorem V10 biturbo a trvalým pohonem všech kol quattro nemá Audi RS 6 konkurenci. Po kombi RS 6 Avant představuje nyní Audi tento model také v provedení sedan.

Nové Audi RS 6 Nové Audi RS 6

Přestože se jeho mimořádné jízdní výkony a vzrušující dynamika vyrovnají supersportovním vozům, nabízí Audi RS 6 v každodenním provozu praktičnost velkého manažerského sedanu.


Motor nového Audi RS 6 je uměleckým dílem nejmodernější techniky. Motor V10 se zdvihovým objemem 4991 cm3 využívá několik vítězných technologií Audi ze závodních tratí – přímé vstřikování benzinu FSI, mazání se suchou klikovou skříní a dvě turbodmychadla. K mohutné a přesto kultivované hnací síle, dostupné v neuvěřitelně širokém pásmu otáček, dopomáhá motoru přeplňování dvěma turbodmychadly s maximálním plnicím tlakem až 1,6 baru.

Maximum točivého momentu 650 N.m je k dispozici od 1500 do 6250 min-1, což je prakticky celý rozsah využitelných otáček. Maximální výkon 426 kW (580 k) poskytuje tento motor od 6250 min-1 až do svých maximálních otáček 6700 min-1.

Audi RS 6 dosahuje jízdních výkonů na úrovni supersportovního vozu, jak ostatně naznačuje výkonová hmotnost 3,4 kg/k. Na své cestě k elektronicky omezené největší rychlosti 250 km/h, kterou lze na přání zvýšit na 280 km/h, vystřelí RS 6 z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Reakce motoru V10 na
sešlápnutí pedálu plynu jsou okamžité a spontánní. Přenos hnací síly je přitom naprosto plynulý a akceleraci doprovází fascinující zvuková kulisa.

S motorem je spojena šestistupňová převodovka tiptronic, která patří k nové generaci dynamických samočinných převodovek Audi. Doba její odezvy se zkrátila na desetinu sekundy, doba potřebná pro přeřazení je v porovnání s převodovkami používanými v jiných modelech poloviční a převody jsou
krátké. Řidič může řadit také manuálně pomocí páky voliče nebo pádel na volantu. Na převodovku tiptronic navazuje soustava stálého pohonu všech kol quattro, který má sportovní charakteristiku upřednostňující přenos hnací síly na zadní kola.

Špičková technika precizního zavěšení kol
Technologie použité v systému zavěšení kol Audi RS 6 zaručují řidiči působivé zážitky z jízdy. Každé z předních kol je zavěšené na čtyřech lehkých hliníkových ramenech, jejichž elastokinematika zajišťuje obzvlášť sportovní jízdní vlastnosti. Charakteristika posilovače řízení servotronic se mění s rychlostí jízdy a pro RS 6 byla nově nastavena. Převodka řízení má strmý převod 12,5:1. Rovněž kinematika zadního zavěšení byla upravena.

Konstruktéři použili také exkluzivní technologii tlumení: systém DRC (Dynamic Ride Control) potlačuje naklánění karoserie při dynamických změnách výhradně mechanickou cestou. Tlumiče kol jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím a regulačními ventily. Při průjezdu zatáčkou se zvětší tok oleje k tlumiči zatíženého vnějšího předního kola, a tím se přitvrdí jeho charakteristika a zmenší se náklon karoserie. Ve spojení se sportovním podvozkem plus nabízí systém DRC výběr tří volitelných nastavení tlumičů – sportovní, dynamické a komfortní – která lze aktivovat prostřednictvím MMI.

Elektronický stabilizační systém ESP nabízí maximální potěšení z jízdy bez ústupků v oblasti bezpečnosti. Relativně vysoko umístěná hranice pro jeho aktivaci povzbuzuje řidiče k dynamickému stylu jízdy. ESP nabízí sportovní režim a lze ho také kompletně vypnout.

Nové Audi RS 6 jezdí na devatenáctipalcových hliníkových kolech obutých do pneumatik 255/40. Působivý temperament vozu krotí neméně působivá brzdová soustava, vpředu s šestipístkovými hliníkovými třmeny – v černé barvě s logy RS – a brzdovými kotouči o průměru 390 milimetrů. Zadní brzdové kotouče mají průměr 365 milimetrů. Zadní náprava je vybavena jednopístkovými plovoucími třmeny. Plovoucí ocelové kotouče mají velké chladicí kanály a axiální děrování, aby s nižší hmotností nabízely větší brzdný výkon.

Na přání se dodávají kola 9,5J x 20, která umožňují montáž keramické brzdové soustavy, jejíž kotouče o průměru 420 (vpředu) a 356 (vzadu) milimetrů váží dohromady o 12,2 kilogramu méně než ocelové kotouče. Třmeny – vpředu osmipístkové – jsou lakované antracitovou barvou a nesou nápisy „Audi
ceramic.“

Karoserie sedanu RS 6 je dlouhá 4,93 metru a tento dynamický špičkový model okamžitě prozrazuje řada charakteristických prvků, k nimž patří maska chladiče Singleframe, vstupy vzduchu, adaptivní světlomety xenon plus se svítilnami LED pro denní svícení specifickými pro RS 6, rozšířené blatníky a dynamické linie bočních prahů, zadní difuzor, spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru a dvě velké oválné koncovky výfuku.

Nejlepší materiály a kvalita bez kompromisů
Stejně jako všechny modely Audi RS vyvinuté a vyráběné společností quattro GmbH ve spolupráci s AUDI AG je i RS 6 ztělesněním výkonu, elegance, exkluzivity a dokonalosti. Interiér je vyzdoben výběrem nejlepších materiálů, jako jsou uhlíkové kompozity, hliník, klavírní lak, kůže a Alcantara v osvědčené kvalitě Audi.

Výrazně anatomicky tvarovaná sportovní sedadla poskytují optimální oporu a pevné držení těla. Tato elektricky nastavitelná sedadla jsou čalouněná hedvábnou kůží Nappa, na přání se dodává kombinace kůže a Alcantary nebo kůže Valcona. Ještě sportovnější anatomická sedadla jsou v nabídce pro řidiče a předního spolujezdce. Sériová výbava zahrnuje dvouzónovou komfortní automatickou klimatizaci plus, kožený multifunkční sportovní volant RS se zploštělou spodní částí věnce, audiosystém Bose s prostorovým zvukem a navigační systém.

Také nabídka volitelné výbavy překypuje špičkovou technikou: varovný systém proti neúmyslnému vyjetí z jízdního pruhu Audi lane assist pomáhá řidiči udržet vůz ve svém jízdním pruhu; adaptivní tempomat udržuje stálý odstup od vpředu jedoucího vozidla; a asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist zvyšuje bezpečnost při přejíždění z jednoho pruhu do druhého sledováním případných překážek skrytých ve slepém úhlu. Telefonní sada Audi Bluetooth umožňuje perfektní integraci řidičova mobilního telefonu, aby se telefonování stalo luxusním zážitkem. Tato sada je začleněna do standardního ovládacího systému MMI, jehož nová generace má v Audi RS 6 svou premiéru.

 Cena pro český trh začíná na 2 588 800 Kč s DPH při kurzu k 25. 9. 2008 (UniCredit Bank, devizi, prodej).

 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED světlomety s matrixovou technologií pro dálková světla či LED mlhové světlomety se světelným kroužkem..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..

Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf

Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf

Třetí generace Ceedu vsází na usedlé křivky, zlepšuje již dobré a ničím zásadně nevybočuje z hlavního proudu...