Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h

vloženo

Audi představí na Ženevském autosalonu druhou generaci svého vysokovýkonného sportovního vozu R8. Žádný jiný model se čtyřmi kruhy nemá blíž k motoristickému sportu. Ještě ostřejší a dynamičtější charakter dodává vozu motor V10, uložený uprostřed před zadní nápravou, v kombinaci s nově vyvinutým pohonem všech kol quattro. Výsledkem jsou fascinující jízdní výkony, což dokládají hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h vrcholné verze s výkonem 449 kW (610 k).

Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h

R8 je sportovní vlajkovou lodí značky Audi díky svému vysokootáčkovému motoru se suverénními výkonovými parametry, který je uložen uprostřed před zadní nápravou, důslednému konceptu lehké konstrukce a extrémně dynamickému podvozku s pohonem všech kol quattro a zcela variabilnímu rozdělování točivého momentu. Vysokovýkonný sportovní vůz je zcela novou konstrukcí, která nabízí ještě ostřejší jízdu s fascinujícími zážitky z řízení jak na závodním okruhu, tak i v běžném silničním provozu.


Motoristický sport je odjakživa pevnou součástí charakteru naší značky a Audi jej má ve svých genech,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi, zodpovědný za technický vývoj. „S novým Audi R8 přenášejí naši inženýři koncentrované závodní know-how ze závodních okruhů na silnice. Žádný jiný náš model nenabízí tolik dynamických emocí. Nový R8 V10 plus je tak nejvýkonnějším a nejrychlejším vozem Audi všech dob.“ Nové Audi R8 podává výrazně vyšší výkony díky úzké spolupráci mezi závodními inženýry, závodními jezdci a vývojovými pracovníky, což se pozitivním způsobem odráží na vlastnostech jak sériově vyráběného vozu, tak i závodní verze R8 LMS vyvinuté na jeho základě.

Motory: desetiválec ve dvou verzích
Zákazníci budou mít na výběr motor 5.2 FSI ve dvou verzích s výkonem 397 kW (540 k), resp. 449 kW (610 k). Vrcholný model zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v další akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 330 km/h. Zvuk atmosféricky plněného motoru V10, jehož křivka točivého momentu vrcholí při 6500 min-1 hodnotou 560 N.m, je ještě plnější a ostřejší. Hnací síla je na vozovku přenášena sedmistupňovou převodovkou S tronic a nově vyvinutým pohonem všech kol quattro. Točivý moment je rozdělován v závislosti na provozních podmínkách – v extrémním případě může být 100 procent hnací síly přenášeno na přední nebo zadní nápravu. Nový režim performance, nabízený systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select, přizpůsobuje nejdůležitější parametry jízdní dynamiky hodnotě přilnavosti povrchu vozovky.

Lehká konstrukce: hmotnost bez provozních náplní pouhých 1454 kilogramů
Vrcholný model R8 V10 plus má hmotnost bez provozních náplní 1454 kilogramů. Navzdory rozšíření výbavy o četné nové prvky a vyšší tuhosti je nové Audi R8 až o 50 kilogramů lehčí než předchůdce. Základem pro dosažení nízké hmotnosti a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy je konstrukce prostorového rámu Audi Space Frame (ASF) z různých materiálů. Kombinace hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny v prostorovém rámu Audi Space Frame stanovuje nová měřítka z hlediska snižování hmotnosti, zvyšování tuhosti a pasivní bezpečnosti. Aerodynamicky optimalizovaná spodní část vozu, do níž je integrován dlouhý difuzor, zvyšuje přítlak. Také podvozek s koly zavěšenými na dvojicích příčných ramen ukazuje úzké sepjetí nového Audi R8 se světem motoristického sportu.

Design: nízký, široký, svalnatý
Výrazně sportovní charakter modelu R8 se zrcadlí v jeho designu. Vizuálním rozpoznávacím rysem jsou sériově dodávané světlomety LED, které zvyšují bezpečnost. Audi nabídne na přání bodová laserová světla pro dálkové světlomety, která poskytují ještě větší dosah a světelný výkon. Tato inovativní světelná technika je doplněna dynamickými ukazateli směru vpředu. Na zádi jsou dynamické ukazatele směru součástí sériové výbavy.

Budíky mají v novém panelu přístrojů Audi virtual cockpit digitální podobu. Nejdůležitější ovládací prvky jsou seskupeny na volantu v tzv. satelitech. V interiéru panuje atmosféra závodního vozu. Ovládací prvky klimatizace umocňují svým „vznášejícím se“ designem lehkost přístrojové desky. Sériová výbava zahrnuje navigační systém MMI Navigation plus s MMI touch.

Prodej nového modelu Audi R8 bude zahájen v létě 2015. Ceny byly stanoveny na 165 000 eur za R8 V10, resp. 187 400 eur za vrcholnou verzi R8 V10 plus. Výrobu nového modelu Audi R8 zajišťuje nově vybudovaný výrobní závod pro sportovní vozy společnosti quattro GmbH v lokalitě „Böllinger Höfe“ v Heilbronnu. Náročná manufakturní výroba zaručuje typickou kvalitu značky Audi.

Speciální verze: Audi R8 e-tron a Audi R8 LMS
Druhá generace Audi R8 tvoří základ pro další modely. Nový evoluční stupeň elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu R8 e-tron dosahuje výkonu 340 kW a točivého momentu 920 N.m, což umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy. Díky nové technologii akumulátorů byl v porovnání s prvním prototypem prodloužen dojezd na více než dvojnásobek a nyní činí více než 450 kilometrů.

Nový závodní vůz Audi R8 LMS byl vyvinut podle nových předpisů třídy GT3, které vstoupí na celém světě v platnost od roku 2016. K továrnímu nasazení tohoto vozu dojde již v letošním roce. Závodní verze sdílí navzdory výrazně vyšším výkonům cca 50 procent komponentů se sériově vyráběným vozem.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h Fotografie k článku Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h Fotografie k článku Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku