Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h

vloženo

Audi představí na Ženevském autosalonu druhou generaci svého vysokovýkonného sportovního vozu R8. Žádný jiný model se čtyřmi kruhy nemá blíž k motoristickému sportu. Ještě ostřejší a dynamičtější charakter dodává vozu motor V10, uložený uprostřed před zadní nápravou, v kombinaci s nově vyvinutým pohonem všech kol quattro. Výsledkem jsou fascinující jízdní výkony, což dokládají hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h vrcholné verze s výkonem 449 kW (610 k).

Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h

R8 je sportovní vlajkovou lodí značky Audi díky svému vysokootáčkovému motoru se suverénními výkonovými parametry, který je uložen uprostřed před zadní nápravou, důslednému konceptu lehké konstrukce a extrémně dynamickému podvozku s pohonem všech kol quattro a zcela variabilnímu rozdělování točivého momentu. Vysokovýkonný sportovní vůz je zcela novou konstrukcí, která nabízí ještě ostřejší jízdu s fascinujícími zážitky z řízení jak na závodním okruhu, tak i v běžném silničním provozu.


Motoristický sport je odjakživa pevnou součástí charakteru naší značky a Audi jej má ve svých genech,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi, zodpovědný za technický vývoj. „S novým Audi R8 přenášejí naši inženýři koncentrované závodní know-how ze závodních okruhů na silnice. Žádný jiný náš model nenabízí tolik dynamických emocí. Nový R8 V10 plus je tak nejvýkonnějším a nejrychlejším vozem Audi všech dob.“ Nové Audi R8 podává výrazně vyšší výkony díky úzké spolupráci mezi závodními inženýry, závodními jezdci a vývojovými pracovníky, což se pozitivním způsobem odráží na vlastnostech jak sériově vyráběného vozu, tak i závodní verze R8 LMS vyvinuté na jeho základě.

Motory: desetiválec ve dvou verzích
Zákazníci budou mít na výběr motor 5.2 FSI ve dvou verzích s výkonem 397 kW (540 k), resp. 449 kW (610 k). Vrcholný model zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v další akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 330 km/h. Zvuk atmosféricky plněného motoru V10, jehož křivka točivého momentu vrcholí při 6500 min-1 hodnotou 560 N.m, je ještě plnější a ostřejší. Hnací síla je na vozovku přenášena sedmistupňovou převodovkou S tronic a nově vyvinutým pohonem všech kol quattro. Točivý moment je rozdělován v závislosti na provozních podmínkách – v extrémním případě může být 100 procent hnací síly přenášeno na přední nebo zadní nápravu. Nový režim performance, nabízený systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select, přizpůsobuje nejdůležitější parametry jízdní dynamiky hodnotě přilnavosti povrchu vozovky.

Lehká konstrukce: hmotnost bez provozních náplní pouhých 1454 kilogramů
Vrcholný model R8 V10 plus má hmotnost bez provozních náplní 1454 kilogramů. Navzdory rozšíření výbavy o četné nové prvky a vyšší tuhosti je nové Audi R8 až o 50 kilogramů lehčí než předchůdce. Základem pro dosažení nízké hmotnosti a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy je konstrukce prostorového rámu Audi Space Frame (ASF) z různých materiálů. Kombinace hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny v prostorovém rámu Audi Space Frame stanovuje nová měřítka z hlediska snižování hmotnosti, zvyšování tuhosti a pasivní bezpečnosti. Aerodynamicky optimalizovaná spodní část vozu, do níž je integrován dlouhý difuzor, zvyšuje přítlak. Také podvozek s koly zavěšenými na dvojicích příčných ramen ukazuje úzké sepjetí nového Audi R8 se světem motoristického sportu.

Design: nízký, široký, svalnatý
Výrazně sportovní charakter modelu R8 se zrcadlí v jeho designu. Vizuálním rozpoznávacím rysem jsou sériově dodávané světlomety LED, které zvyšují bezpečnost. Audi nabídne na přání bodová laserová světla pro dálkové světlomety, která poskytují ještě větší dosah a světelný výkon. Tato inovativní světelná technika je doplněna dynamickými ukazateli směru vpředu. Na zádi jsou dynamické ukazatele směru součástí sériové výbavy.

Budíky mají v novém panelu přístrojů Audi virtual cockpit digitální podobu. Nejdůležitější ovládací prvky jsou seskupeny na volantu v tzv. satelitech. V interiéru panuje atmosféra závodního vozu. Ovládací prvky klimatizace umocňují svým „vznášejícím se“ designem lehkost přístrojové desky. Sériová výbava zahrnuje navigační systém MMI Navigation plus s MMI touch.

Prodej nového modelu Audi R8 bude zahájen v létě 2015. Ceny byly stanoveny na 165 000 eur za R8 V10, resp. 187 400 eur za vrcholnou verzi R8 V10 plus. Výrobu nového modelu Audi R8 zajišťuje nově vybudovaný výrobní závod pro sportovní vozy společnosti quattro GmbH v lokalitě „Böllinger Höfe“ v Heilbronnu. Náročná manufakturní výroba zaručuje typickou kvalitu značky Audi.

Speciální verze: Audi R8 e-tron a Audi R8 LMS
Druhá generace Audi R8 tvoří základ pro další modely. Nový evoluční stupeň elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu R8 e-tron dosahuje výkonu 340 kW a točivého momentu 920 N.m, což umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy. Díky nové technologii akumulátorů byl v porovnání s prvním prototypem prodloužen dojezd na více než dvojnásobek a nyní činí více než 450 kilometrů.

Nový závodní vůz Audi R8 LMS byl vyvinut podle nových předpisů třídy GT3, které vstoupí na celém světě v platnost od roku 2016. K továrnímu nasazení tohoto vozu dojde již v letošním roce. Závodní verze sdílí navzdory výrazně vyšším výkonům cca 50 procent komponentů se sériově vyráběným vozem.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h Fotografie k článku Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h Fotografie k článku Nové Audi R8 umí stovku za 3,2 s a uhání až 330 km/h
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte