Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu

vloženo

Nový model Audi A4 Avant g-tron, který bude uveden na trh koncem roku 2016, je dalším řešením značky Audi pro trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti, které zachovává sportovní charakter vozu a praktickou všestrannost pro každodenní provoz, přestože se může pochlubit kompletně neutrální bilancí emisí CO2. Po modelu A3 Sportback g-tron se jedná o druhý model značky se čtyřmi kruhy, který používá jako palivo zemní plyn, resp. Audi e-gas pro ještě účinnější ochranu klimatu.

Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu

Audi A4 Avant g-tron je sportovním a zároveň extrémně úsporným a ekonomicky výhodným vozem. Motor vychází z nové jednotky 2.0 TFSI s vyspělým procesem velmi účinného spalování, vyvinutým značkou Audi. Jednotka, přeplňovaná turbodmychadlem, poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k). Nejvyšší točivý moment 270 N.m je k dispozici od cca 1650 min-1. Pro provoz na zemní plyn byly speciálně upraveny písty a ventily, které umožňují optimální kompresní poměr. Elektronická řídicí jednotka snižuje vysoký tlak zemního plynu z palivové nádrže (až 200 barů) na pracovní tlak 5 až 10 barů v motoru. Tato funkce řízení tlaku probíhá dynamicky a precizně v závislosti na výkonu, požadovaném řidičem. Zemní plyn má díky tomu v přívodním potrubí i vstřikovacích ventilech vždy správný tlak – nízký tlak pro hospodárnou jízdu s nižšími otáčkami, nebo vysoký tlak, nezbytný k dosahování vyššího výkonu a točivého momentu.


Audi A4 Avant g-tron spotřebuje v kombinovaném režimu EU necelé čtyři kilogramy CNG (compressed natural gas – stlačený zemní plyn) na 100 kilometrů, čemuž odpovídají náklady na palivo ve výši přibližně 104 Kč (při průměrné ceně cca 26 Kč/kg CNG v říjnu 2015). Emise CO2 jsou méně než 100 gramů na km. Nádrže pojmou celkem 19 kilogramů CNG, což umožňuje dojezd více než 500 kilometrů. Pokud množství zbývajícího zemního plynu klesne pod cca 0,6 kilogramu – tomu odpovídá reziduální tlak 10 barů – přejde řídicí jednotka do režimu spalování benzinu. Dvoupalivové Audi A4 Avant g-tron tak může v tomto režimu překonat dalších 450 kilometrů. Celkový dojezd je srovnatelný s vozem, poháněným motorem TDI.



Plnicí hrdla nádrží na zemní plyn a benzin jsou umístěna pod společným víčkem. Po čerpání paliva a ve velmi chladném počasí je motor spuštěn v režimu na benzin, ale co nejdřív přechází na spalování zemního plynu. Dva displeje na panelu přístrojů informují řidiče o aktuálním stavu paliva v nádržích. Informační systém řidiče zobrazuje spotřebu paliva v aktivním provozním režimu.

Audi montuje čtyři válcové nádrže na CNG jako kompaktní modul do zadní části modelu Avant. Nádrže jsou přizpůsobeny disponibilnímu prostoru a každá z nich má specifické rozměry. Nádrže jsou uloženy v ochranných pouzdrech z ocelového plechu a zajištěny upínacími pásy, aby byly chráněny před poškozením, například od hran obrubníků. Během výroby modelu A4 Avant g-tron je do karoserie montován kompletní modul nádrží na CNG, který zahrnuje také nádrž na 25 litrů benzinu. Vůz nemá prohlubeň pro náhradní kolo. Akumulátor je navíc přemístěn ze zavazadlového prostoru do motorového prostoru. Podlaha zavazadlového prostoru je v úrovni prahu, takže je zachován plnohodnotný prostor pro zavazadla.

Nádrže na CNG s provozním tlakem 200 barů při teplotě 15 °C odpovídají filozofii lehké konstrukce Audi – díky svému inovativnímu uspořádání jsou o 56 procent lehčí než srovnatelné nádrže z oceli. Vnitřní vrstva je tvořena plynotěsným polyamidem, nad ní následuje vrstva kombinující kompozity vyztužené uhlíkovými a skelnými vlákny, aby byla zaručena nejvyšší míra pevnosti. Třetí vrstva je tvořena výhradně kompozitem vyztuženým skelnými vlákny a slouží především snadné vizuální kontrole, protože poškozená místa získají mléčně bílou barvu. Při výrobě je každá nádrž před montáží do automobilu vyzkoušena tlakem 300 barů. Tlak, způsobující roztržení nádrže, je ještě mnohem vyšší a výrazně převyšuje legislativní požadavky.

Při používání plynu Audi e-gas má provoz modelu Audi A4 Avant g-tron neutrální bilanci emisí CO2. Audi e-gas je syntetický metan vyráběný v několika závodech z vody a CO2 s využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Audi provozuje ve Werlte první závod na přeměnu elektrické energie na plyn v průmyslovém měřítku na světě, ale nyní získává e-gas i z dalších zařízení. Značka se čtyřmi kruhy umožňuje technologií přeměny elektrické energie na plyn ukládat přebytky energie z obnovitelných zdrojů, a významně tak přispívá k realizaci přechodu na energie, získávané trvale udržitelným způsobem. Společnost Audi se svými partnery intenzivně pracuje na vývoji různých syntetických paliv pod souhrnným označením Audi e-fuels, přičemž používá také nové metody výroby na biologickém základě.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu Fotografie k článku Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)