Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu

vloženo

Nový model Audi A4 Avant g-tron, který bude uveden na trh koncem roku 2016, je dalším řešením značky Audi pro trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti, které zachovává sportovní charakter vozu a praktickou všestrannost pro každodenní provoz, přestože se může pochlubit kompletně neutrální bilancí emisí CO2. Po modelu A3 Sportback g-tron se jedná o druhý model značky se čtyřmi kruhy, který používá jako palivo zemní plyn, resp. Audi e-gas pro ještě účinnější ochranu klimatu.

Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu Audi A4 Avant g-tron je sportovním a zároveň extrémně úsporným a ekonomicky výhodným vozem. Motor vychází z nové jednotky 2.0 TFSI s vyspělým procesem velmi účinného spalování, vyvinutým značkou Audi. Jednotka, přeplňovaná turbodmychadlem, poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k). Nejvyšší točivý moment 270 N.m je k dispozici od cca 1650 min-1. Pro provoz na zemní plyn byly speciálně upraveny písty a ventily, které umožňují optimální kompresní poměr. Elektronická řídicí jednotka snižuje vysoký tlak zemního plynu z palivové nádrže (až 200 barů) na pracovní tlak 5 až 10 barů v motoru. Tato funkce řízení tlaku probíhá dynamicky a precizně v závislosti na výkonu, požadovaném řidičem. Zemní plyn má díky tomu v přívodním potrubí i vstřikovacích ventilech vždy správný tlak – nízký tlak pro hospodárnou jízdu s nižšími otáčkami, nebo vysoký tlak, nezbytný k dosahování vyššího výkonu a točivého momentu.

Audi A4 Avant g-tron spotřebuje v kombinovaném režimu EU necelé čtyři kilogramy CNG (compressed natural gas – stlačený zemní plyn) na 100 kilometrů, čemuž odpovídají náklady na palivo ve výši přibližně 104 Kč (při průměrné ceně cca 26 Kč/kg CNG v říjnu 2015). Emise CO2 jsou méně než 100 gramů na km. Nádrže pojmou celkem 19 kilogramů CNG, což umožňuje dojezd více než 500 kilometrů. Pokud množství zbývajícího zemního plynu klesne pod cca 0,6 kilogramu – tomu odpovídá reziduální tlak 10 barů – přejde řídicí jednotka do režimu spalování benzinu. Dvoupalivové Audi A4 Avant g-tron tak může v tomto režimu překonat dalších 450 kilometrů. Celkový dojezd je srovnatelný s vozem, poháněným motorem TDI.



Plnicí hrdla nádrží na zemní plyn a benzin jsou umístěna pod společným víčkem. Po čerpání paliva a ve velmi chladném počasí je motor spuštěn v režimu na benzin, ale co nejdřív přechází na spalování zemního plynu. Dva displeje na panelu přístrojů informují řidiče o aktuálním stavu paliva v nádržích. Informační systém řidiče zobrazuje spotřebu paliva v aktivním provozním režimu.

Audi montuje čtyři válcové nádrže na CNG jako kompaktní modul do zadní části modelu Avant. Nádrže jsou přizpůsobeny disponibilnímu prostoru a každá z nich má specifické rozměry. Nádrže jsou uloženy v ochranných pouzdrech z ocelového plechu a zajištěny upínacími pásy, aby byly chráněny před poškozením, například od hran obrubníků. Během výroby modelu A4 Avant g-tron je do karoserie montován kompletní modul nádrží na CNG, který zahrnuje také nádrž na 25 litrů benzinu. Vůz nemá prohlubeň pro náhradní kolo. Akumulátor je navíc přemístěn ze zavazadlového prostoru do motorového prostoru. Podlaha zavazadlového prostoru je v úrovni prahu, takže je zachován plnohodnotný prostor pro zavazadla.

Nádrže na CNG s provozním tlakem 200 barů při teplotě 15 °C odpovídají filozofii lehké konstrukce Audi – díky svému inovativnímu uspořádání jsou o 56 procent lehčí než srovnatelné nádrže z oceli. Vnitřní vrstva je tvořena plynotěsným polyamidem, nad ní následuje vrstva kombinující kompozity vyztužené uhlíkovými a skelnými vlákny, aby byla zaručena nejvyšší míra pevnosti. Třetí vrstva je tvořena výhradně kompozitem vyztuženým skelnými vlákny a slouží především snadné vizuální kontrole, protože poškozená místa získají mléčně bílou barvu. Při výrobě je každá nádrž před montáží do automobilu vyzkoušena tlakem 300 barů. Tlak, způsobující roztržení nádrže, je ještě mnohem vyšší a výrazně převyšuje legislativní požadavky.

Při používání plynu Audi e-gas má provoz modelu Audi A4 Avant g-tron neutrální bilanci emisí CO2. Audi e-gas je syntetický metan vyráběný v několika závodech z vody a CO2 s využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Audi provozuje ve Werlte první závod na přeměnu elektrické energie na plyn v průmyslovém měřítku na světě, ale nyní získává e-gas i z dalších zařízení. Značka se čtyřmi kruhy umožňuje technologií přeměny elektrické energie na plyn ukládat přebytky energie z obnovitelných zdrojů, a významně tak přispívá k realizaci přechodu na energie, získávané trvale udržitelným způsobem. Společnost Audi se svými partnery intenzivně pracuje na vývoji různých syntetických paliv pod souhrnným označením Audi e-fuels, přičemž používá také nové metody výroby na biologickém základě.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu Fotografie k článku Nové Audi A4 Avant g-tron - kilometr za korunu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI