Nová Zafira - druhá generace kompaktního vanu

vloženo

V Ženevě Opel poprvé oficiálně představil novou Zafiru. Nástupce mimořádně populárního velkoprostorového kompaktního modelu se vyznačuje dynamickým designem, prostornějším a ještě kvalitněji vybaveným interiérem a přepracovaným pracovištěm řidiče, které se snaží každým detailem usnadnit řidiči ovládání vozu.

Nová Zafira - druhá generace kompaktního vanu K dalším přednostem sedmimístného vanu, který se na automobilový trh vypraví v červenci tohoto roku, patří široká škála moderních motorů a vyspělé technologie. Systém zadních sedadel Flex7 i nadále stanovuje ostatním standardy flexibility a mnohotvárnosti. V nové Zafiře se poprvé objevuje další novinka: Panoramaticky prosklená střecha se středovou stropní konzolí, do které jsou integrovány odkládací schránky. Panoramatická střešní okna vytvářejí v interiéru příjemný pocit vzdušného prostoru a kontaktu s okolím. Za špičkovými jízdními vlastnostmi nové Zafiry je nutné vidět především podvozek IDSPlus s elektronicky řízenými tlumiči pérování CDC (Continuous Damping Control). Podvozek IDSPlus, jehož všechny nejdůležitější prvky jsou vzájemně elektronicky propojeny, se skvěle uvedl v modelech Astra a Zafira je po detailních úpravách přebírá. Další technickou novinkou, která se v segmentu kompaktních vanů objevuje vůbec poprvé, jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které jsou spražené s řízením, takže se jejich natáčejí do zatáček a mnohem lépe osvětlují jejich temná zákoutí. Mimořádně bohatá škála motorů, připravených pro novou Zafiru, zahrnuje moderní agregáty o objemech od 1,6 l až do 2,2 l, jejichž výkony sahají od 74 kW/100 k po 147 kW/200 k. Žádný jiný konkurent nenabízí výběr z tolika pohonných jednotek. Všechny vznětové motory jsou vybaveny přímým vstřikováním nafty do válců "common-rail" poslední generace a k dispozici pro ně jsou i bezúdržbové filtry pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter). Interiér nové Zafiry charakterizují vysoce kvalitní materiály, dokonalé zpracování každého detailu a perfektní ergonomie. Dobrým příkladem může být pracoviště řidiče: Všechny ovladače má řidič v pohodlném dosahu ruky, všechny kontrolky a přístroje přehlédne jediným mžiknutím oka. Řadicí páka je v zájmu snazší a pohodlnější dosažitelnosti uložena poněkud výše. Toto řešení zároveň udělalo prostor pro zcela nově řešenou páku ruční brzdy, umístěnou na středovém tunelu, jejíž originálně tvarované madlo má podobu písmene "U". Ve středové sekci navíc vzniklo další místo pro odložení nejrůznějších drobností Nově stylizovaná palubní deska nese přístrojový štít s chromem orámovanými přístroji, nahoře na středovém panelu je umístěn velký a snadno čitelný displej. Ten zobrazuje všechny potřebné údaje pro naladění audiosystému, jež může obsahovat i DVD navigaci a technologii Bluetooth. Při hodnocení komfortu a prostornosti představuje nová Zafira v porovnání s předchozím modelem významný krok dál. Díky dlouhému rozvoru (2703 mm) a pečlivému využití obestavěného prostoru má sedm pasažérů, sedících ve třech řadách, ještě více prostoru a pohodlí. Systém uchycení sedadel Flex7 se vyznačuje ještě snazším ovládáním. Díky jemu je Zafira nepřekonatelně flexibilní a zaručuje maximální přizpůsobivost při každodenním využívání vozu. Během několika sekund lze Zafiru zcela snadno přeměnit ze sedmimístného na šesti-, pěti, čtyř-, tří nebo dvousedadlový vůz, aniž by při tom bylo nutné vyjímat ven jediné sedadlo. Na přání se dodává také dopředu překlápěcí sedadlo předního spolujezdce, které umožňuje přepravu velmi dlouhých štíhlých předmětů. Pod sedadlem spolujezdce může být rozměrná odkládací schránka, které výborně poslouží např. pro uložení cestovních atlasů. V závislosti na zvoleném stupni výbavy může nová Zafira nabízet ve svém interiéru až 30 praktických odkládacích schránek, kapes a poliček, což z ní dělá ideální rodinný vůz. V pětisedadlovém uspořádání má zavazadlový prostor Zafiry objem 620 litrů, což je o 20 litrů více než u předchozího modelu. Pro novou Zafiru je k dispozici také systém FlexOrganizer, který se již představil v modelech Astra Caravan. Tento promyšlený systém se skládá ze dvou horizontálních ližin v bocích zavazadlového prostoru, do kterých se umísťují přepážky, jimiž loze rozčlenit zavazadlový prostor na menší sekce. Do ližin lze zafixovat také nejrůznější háčky, vázací očka a schránky, které poslouží pro bezpečný transport nejrůznějších drobností. V nové Zafiře si odbývá svoji světovou premiéru panoramatická střecha se středovou konzolí, do které jsou integrovány odkládací schránky. Čtyři velká střešní okna propůjčují interiéru příjemně vzdušnou atmosféru. Tónování skel střešních oken a systém elektricky ovládaných clon dává dostatečnou ochranu před příliš intenzivními slunečními paprsky. Konzole, táhnoucí se prostředkem stropu po celé délce vozu, ukrývá pět různě velkých schránek pro uložení dalších drobností, které má každý cestující rád blízko po ruce. Maximální míru ochrany a bezpečí garantuje komplexní systém SAFETEC, který obsahuje všechny běžné prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Jde například o protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil a systéme modulovaného brždění v zatáčkách, brzdový asistent, elektronický stabilizační systém ESPPlus, čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy pro první dvě řady sedadel. Dalšími prvky pasivní bezpečnosti jsou aktivní opěrky hlav u předních sedadel, bezpečnostní uchacení pedálů PRS (Pedal Release System) nebo kotevní body systému ISOFIX pro uchycení dětských sedaček na obou krajních místech ve druhé řadě sedadel.

Zdroj: opel.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI