Nová Škoda Yeti se rozdvojila

vloženo

Zájemci o model Yetil mají poprvé na výběr ze dvou designových variant – stylovější Yeti míří do města a robustněji laděný Yeti Outdoor mimo zpevněné komunikace. Obě verze přinášejí řadu novinek: od přepracované přídě a zádě, přes kola z lehké slitiny, svěžejší interiér, nové „Simply Clever“ prvky a posílenou funkčnost, až po obohacenou nabídku motorů a převodovek. Začátkem roku 2014 budou obě varianty modelu Škoda Yeti uvedeny na prvních trzích.

Nová Škoda Yeti se rozdvojila Nová Škoda Yeti se rozdvojila

Škoda Yeti je jedním z kompaktních SUV na trhu. „Od své premiéry před čtyřmi lety silně překonala očekávání, která jsme s jejím odbytem spojovali,“ říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Rozsáhlou modernizací a novou nabídkou dvou designových variant vysíláme signál, že v tomto silně rostoucím segmentu chceme i nadále posilovat.“


Dvě designové varianty
Zásadní novinkou modernizace modelu Yeti je nabídka dvou samostatných designových linií. Kompaktní SUV značky Škoda bude od této chvíle nabízeno buď v elegantním provedení do města, nebo v outdoorové variantě pro výlety, které mohou vést i mimo silnice. Na první pohled se od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového“ sourozence jsou z černého plastu. ŠKkodaYeti Outdoor je sériově vybavena stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Modernizované provedení modelu Yeti přichází v novém designu značky Škoda. Přední i zadní část byla přepracována a působí teď mnohem výraznějším dojmem, s jasně patrnými znaky současného designového jazyka: ostrými hranami a liniemi, zdůrazněním horizontální roviny a novým logem.

Obě varianty se drží shodné koncepce vzhledu přídě. Zdůrazněna je horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety, které jsou nyní volitelně nabízeny jako bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení. Přední mlhová světla dostala v souladu s novým designovým jazykem značky Škoda hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku.

Přepracovaná záď modelů Yeti je jasně členěná. Páté dveře získaly dva kubistické trojúhelníkové prvky a nové logo značky Škoda – přesně v duchu aktuálního designového jazyka značky. Výrazné zadní sdružené svítilny mohou do tmy svítit písmenem „C“ tvořeným světelnými diodami.

Nabídka kol byla rozšířena o čtyři disky z lehké slitiny v novém, atraktivním designu. Pestřejší je také paleta barev. Novinkou jsou čtyři metalické odstíny: bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic. Poslední z uvedených je k dispozici výlučně pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement. Novinky lze nalézt i v interiéru. Jejich seznam zahrnuje tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce.

První vůz značky ŠKODA s parkovací kamerou
Poprvé je Škoda Yeti vybavena také nejnovější generací parkovacího asistentu Automatic Parking Assistant. S ním umí Yeti zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce; z podélných mezer pak také automaticky vyjede. Dále v SUV mladoboleslavské značky slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY. Díky tomuto systému je možné vůz odemknout, nastartovat i zamknout, aniž by klíč musel opustit kapsu.

Další „Simply Clever“ vychytávky
V přepracovaných modelech Škoda Yeti našly uplatnění čtyři nové „Simply Clever“ prvky: vedle oboustranného koberce, který se osvědčil už v jiných modelech, se v zavazadlovém prostoru nachází vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš. Vedle těchto novinek nabízí přepracovaná Škoda Yeti i všechny dosud známé prvky komfortní výbavy na přání, mezi nimi rozměrnou panoramatickou prosklenou střechu, automatickou dvouzónovou klimatizaci „Climatronic“, vyhřívaná sedadla, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Klíčovým prvkem interiéru vozu Škoda Yeti i nadále zůstává systém zadních sedadel VarioFlex. Nabízí jedinečnou variabilitu uspořádání: všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo dokonce vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posouvat v podélném i příčném směru. Obratem ruky se tak pětimístný vůz promění ve čtyřmístný, se spoustou prostoru v podélném i příčném směru.

Variabilitu dále zvyšuje řada osvědčených detailů výbavy, jako vpřed sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, spousta odkládacích prostorů nebo praktické držáky na láhve. Důraz na funkčnost v zavazadlovém prostoru dokládají mimo jiné upevňovací oka nebo výklopné háčky na zavěšení tašek.

Stejně jako před modernizací, i omlazená Škoda Yeti boduje velkorysou nabídkou prostoru. V žádném jiném kompaktním SUV nemají cestující na zadních sedadlech více místa nad hlavou – konkrétně 1 027 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 litrů, po posunutí zadních sedadel vpřed je možné ho zvýšit až na 510 litrů. Po vyjmutí zadních sedadel vzroste objem pro náklad na vynikajících 1 760 litrů.

Sedm motorů
Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá Škoda Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.

Ekologická verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou produkuje jen 119 g CO2/km. To odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km. Tři motorizace jsou v nabídce ve verzi Green tec, která pomáhá snižovat spotřebu paliva kombinací systému Start-Stop, rekuperace brzdné energie a pneumatik se sníženým valivým odporem: 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou, 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG a benzinový motor 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s manuální převodovkou.

Naftový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v atraktivní kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro vůz Yeti s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.

Bezpečnost na vysoké úrovni

Aktivní bezpečnost zvyšuje ESC (Electronic Stability Control) s ABS a brzdovým asistentem. Tyto systémy jsou součástí sériové výbavy pro země EU. Mlhové světlomety je možno volitelně vybavit i funkcí přisvětlování do zatáček. Nové bi-xenonové světlomety, na přání s LED světly pro denní svícení, zvyšují bezpečnost za snížené viditelnosti. Vůz může být vybaven elektronickými asistenty pro rozjezd do kopce a pro sjíždění svahů. Kromě toho je v nabídce také kontrola tlaku v pneumatikách.

S elektronicky řízeným pohonem všech kol (mezinápravová spojka Haldex páté generace) a světlou výškou 180 mm je kompaktní SUV připraveno na jízdu nejen na silnicích, ale i mimo zpevněné cesty. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS umožňuje rovnoměrný a komfortní rozjezd na povrchu s nerovnoměrnou adhezí.

V oblasti pasivní bezpečnosti se cestující v modelu Yeti mohou spolehnout až na devět airbagů. Pro bezpečné upevnění dětských sedaček jsou ve voze úchyty Isofix. Bezpečnostní paket doplňují tříbodové pásy (vpředu s přitahovači) a výškově stavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech.

ŠKODA AUTO, Communications

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila Fotografie k článku Nová Škoda Yeti se rozdvojila
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport