Nová Škoda Octavia se ukázala v plné parádě

vloženo

Dnes Škoda oficiálně představila třetí generaci Octavie v plné její kráse. Karoserie narostla všemi směry, přičemž Octavia v mezigeneračním srovnání shodila až 102 kilogramů. Škoda také potvrdila verzi s pohonem všech kol a sportovně laděnou Octavii RS.

Nová Škoda Octavia se ukázala v plné parádě Škoda Octavia byla vždy pro mladoboleslavskou automobilku klíčovým modelem. Vůz se siluetou sedanu stanovuje nová měřítka v nabídce prostoru pro cestující i jejich zavazadla. Z vnějšku novinka zaujme atraktivním vzhledem v duchu nového designového DNA značky Škoda, uvnitř pak vysokou funkčností či moderními systémy bezpečnostní a komfortní výbavy. Jak je pro vozy značky Škoda typické, nová Octavia nabízí četné „Simply Clever“ prvky, stejně jako výhodný poměr ceny a nabízené hodnoty. Ekonomičnost provozu je podpořena úspornými motory TSI a TDI nové generace.

​„Škoda Octavia je klíčovým modelem značky Škoda,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „V nejlepším slova smyslu ztělesňuje hodnoty značky: dostatek prostoru, kvalitu, precizní zpracování, spolehlivou moderní techniku, nadčasový design, vysokou funkčnost a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty. Naším cílem bylo třetí generaci modelu Octavia zlepšit tak, aby splnila neustále rostoucí nároky našich zákazníků. To se nám povedlo – nová Octavia je třída sama pro sebe,“ shrnuje Winfried Vahland.

Předností celkové koncepce vozu Škoda Octavia byla vždy nabídka „kusu auta navíc“. To znamenalo velkorysý vnitřní prostor pro cestující; karoserie typu liftback v elegantních tvarech sedanu nabízela skvělý přístup do zavazadlového prostoru díky velkým pátým dveřím. „Nová Octavia v této cestě důsledně pokračuje. Je to automobil, který za cenu obvyklou v kompaktním segmentu nabízí prostor a techniku vozu střední třídy. Ideální řešení pro náročné zákazníky: na jednu stranu chtějí, aby jejich vůz byl maximálně moderní, na straně druhé to však musí být Octavia se všemi svými přednostmi. Nová Octavia je zkrátka tím nejlepším, co jim v danou chvíli nabízíme,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.

Větší a prostornější
Novinka stanovuje měřítka ve své třídě, především pokud jde o nabídku prostoru. „Nová Octavia nabízí prostorové poměry obvyklé spíše o třídu výše,“ říká Dr. Welsch. Žádný jiný automobil v daném segmentu nenabízí větší délku interiéru měřenou od pedálové skupiny po zadní opěradlo (1.782 mm), ani více prostoru pro kolena (73 mm) a hlavy (980 mm) cestujících na zadních sedadlech. Nejlepší hodnotu ve své třídě vykazuje také zavazadlový prostor (590 litrů). Nárůst prostornosti je patrný zejména v přímém porovnání s druhou generací. Vůz citelně narostl do délky a do šířky: nový model je o 90 mm delší a o 45 mm širší. Zvětšilo se místo nad hlavou vpředu (+ 8 mm), šířka ve výši loktů vpředu (+ 39 mm) i šířka ve výši loktů vzadu (+ 26 mm). Současně o 108 mm vzrostl rozvor, což zlepšilo nabídku místa na zadních sedadlech v podélném směru.

Výrazný a nadčasově elegantní design
Nová Octavia byla přepracována nejen z hlediska prostornosti a funkčnosti, ale také designu. Šéfdesignér Jozef Kabaň a jeho tým pojali vůz zcela nově do nejmenšího detailu. Výsledkem jejich práce jsou nadčasově elegantní tvary obohacené o silný dynamický akcent; Octavia na první pohled působí výrazně, hodnotně a sebevědomě. „Z každé linie třetí generace vyzařuje maximalistická pozornost k detailu. Ve světě automobilů představuje ŠKODA Octavia nezaměnitelnou osobnost,“ říká Dr. Welsch.

Příď vozu vyzařuje suverenitu a sebevědomí, což podporuje i zdůraznění horizontálních linií a nové umístění loga. Z bočního pohledu je patrné, jak nová Octavia získala mezigeneračně na dynamičnosti. Napomáhá tomu prodloužení rozvoru, zkrácení předního převisu a také protažení sloupku C dozadu. Vysoko umístěná ostrá Tornádo linie automobil opticky prodlužuje a v kombinaci s dynamickým tvarem střechy evokuje siluetu kupé. Novým identifikačním prvkem značky je stoupající dynamická linie oken v zadních dveřích, takzvaná "ploutev". Tento malý, ale o to efektnější designový detail hraje důležitou roli v kinetickém vyznění vozu: vyzařuje sílu a udává směr.

Preciznost, hodnotnost a dokonalé proporce jsou patrné i ze zádě vozu. Všechno má své místo, vše je přesně uspořádané a vizuálně čisté. Pro značku Škoda typická grafika zadních svítilen s výraznou konturou ve tvaru písmene C nyní připomíná krystalický výbrus, odkaz na řemeslné umění českých sklářů.

Nové asistenční systémy
Octavia se může pochlubit rozsáhlou nabídkou moderních bezpečnostních systémů. Jejich seznam mimo jiné zahrnuje Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců. Tyto systémy pomáhají zabraňovat nehodám a zmírňovat jejich dopady na posádku a ostatní účastníky silničního provozu. Na vysoké úrovni aktivní bezpečnosti se podílejí také velmi dobré jízdní vlastnosti dané precizně naladěným podvozkem.

Nejlepší možnou ochranu řidiče a posádky v případě nehody zajistí rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnosti. Patří mezi ně nejen struktura karoserie s nízkou hmotností a vysokou pevností, ale také až devět airbagů v kombinaci s tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači vpředu. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu.

Nové motory
Nových hodnot dosahuje Škoda Octavia také v oblasti spotřeby a emisí. Těch se podařilo dosáhnout díky benzinovým a naftovým motorům nové generace, propracované aerodynamice a nízké hmotnosti vozu. V provedení GreenLine (1,6 TDI/81 kW) dosahuje nová Octavia hodnoty emisí CO2 pouhých 89 g/km, což odpovídá spotřebě jen 3,4 litry nafty na 100 km. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motory TSI a čtyři naftové jednotky TDI se vstřikováním common rail. Později se počítá s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací. Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Spřaženy jsou s moderními ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná Škoda Octavia RS.

I přes nárůst rozměrů a množství použité vyspělé techniky se podařilo dosáhnout mezigeneračního snížení hmotnosti až o 102 kilogramů. Dílem je to důsledným využitím potenciálu modulární konstrukce MQB, dílem použitím vysokopevnostních ocelí a v neposlední řadě také cíleným výběrem materiálů. Úspora hmotnosti se liší v závislosti na konkrétní konfiguraci vozu.

Výbava z vyšších tříd
Ve výbavě nové generace modelu Octavia lze nalézt prvky, které byly ještě nedávno pouze výsadou vozů vyšších tříd. Některé z nich zažívají svou premiéru v modelové řadě Octavia, jiné jsou ve voze značky Škoda použity vůbec poprvé. Nasazení nových technologií přitom není samoúčelné. V každém jednotlivém případě se jedná o výbavu s reálným přínosem pro bezpečnost nebo komfort cestování.

Poprvé bude vůz značky Škoda vybaven adaptivním tempomatem Adaptive Cruise Assistant (ACA). Nový asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínání a vypínání dálkových světel a zlepšuje tak komfort a bezpečnost v silničním provozu. Parkovací asistent Automatic Parking Assistant pomáhá při parkování do řady podélně stojících vozidel, nebo mezi vozy zaparkované příčně. U značky Škoda bude také poprvé nabídnuto rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. S volbou jízdního režimu Driving Mode Selection může řidič stiskem tlačítka změnit nastavení řídicích jednotek a přizpůsobit tak chování vozu.

Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Octavia poprvé s vícedotykovým ovládáním
Octavia nabízí rádia a navigační systémy nové generace. Poprvé se ve voze mladoboleslavské značky u vybraných systémů setkáme s dotykovou obrazovkou se senzorem přiblížení či vícedotykovým ovládáním, mimo jiné s možností zvětšení/zmenšení měřítka mapy pomocí intuitivního gesta dvěma prsty. Skvělý poslech nabízí nový Sound System CANTON, podpořený nově navrženým odhlučněním kabiny vozu.

Stále "Simply Clever"
Jako v každém voze značky Škoda, i posádce nového modelu Octavia ulehčuje život řada „Simply Clever" detailů. V závislosti na stupni výbavy jsou následující prvky k dispozici buď standardně, nebo volitelně. Nové jsou vyjímatelné Cargo elementy do zavazadlového prostoru, jejichž pomocí lze bezpečně uchytit předměty na podlaze. Za zadními opěradly je prostor pro plato zavazadlového prostoru. Vůbec poprvé je na podlaze zavazadlového prostoru modelu Octavia oboustranný koberec. Hrdlo palivové nádrže má funkci ochrany proti natankování špatného paliva, v jeho víčku je integrovaná škrabka na led. Výstražná vesta má své místo v držáku pod sedadlem řidiče. Ve výplni dveří se nachází vyjímatelný koš na odpadky. Držák multimediálních přístrojů nabízí místo pro iPod, mobilní telefon apod. To je jen základní výčet chytrých řešení; uvnitř vozu je množství dalších odkládacích prostor, držáků a háčků, které pomáhají udržovat pořádek v interiéru a zavazadlovém prostoru nového modelu Škoda Octavia. Jeden příklad za všechny: prostorná schránka na brýle zabudovaná ve stropním modulu.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Škoda Octavia se ukázala v plné parádě Fotografie k článku Nová Škoda Octavia se ukázala v plné parádě Fotografie k článku Nová Škoda Octavia se ukázala v plné parádě Fotografie k článku Nová Škoda Octavia se ukázala v plné parádě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Renault Alpine A110 1.8 Turbo uprostřed a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci