Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem

vloženo

Dnes přinášíme dvě první oficiální fotografie celého vozu a rozhovor s šéfdesignér značky Škoda. Jozef Kabaň v něm odpovídá na otázky týkající se požadavků na formu a funkci, které byly zohledněny při navrhování nového modelu Škoda Fabia.

Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Designová studie ‚ŠKODA VisionC’ nabídla před několika měsíci první výhled na budoucí designový jazyk značky ŠKODA. V jaké formě se u modelu ŠKODA Fabia tento vývoj projeví?
Jozef Kabaň: Prostřednictvím designové studie ‚Škoda VisionC’ jsme ukázali, jak Škoda dokáže propojit vysokou funkčnost a výraznější emocionální design s ostřejšími liniemi. Tento nový směr designu je dalším krokem ve vývoji naší značky. Nová Škoda Fabia se těchto výrazových prostředků chopila poprvé. Díky tvůrčím prvkům designové studie‚ Škoda VisionC’ se její tvar stane výraznějším, dynamičtějším a sportovnějším.

Proč více emocí?

Jozef Kabaň: Požadavky na automobilovou značku a její design se s časem vyvíjejí. Škoda si za poslední léta udělala jméno díky vysoké funkčnosti a nadprůměrně dimenzovanému prostoru. Cítíme, že nyní je ten pravý čas na silnější spojení funkčnosti našich automobilů s výrazným, emocionálním designem. Může vám připadat, že se tím vracíme trochu ke kořenům. Škoda vyráběla už v minulosti vysoce emocionální automobily s důrazem na design. Například legendární model Škoda Popular Monte Carlo ve třicátých letech. Tomuto požadavku chceme dostát i dnes.

Jde více emocí na úkor praktických parametrů nové Fabia?
Jozef Kabaň: Ne, právě naopak. Při vší emocionalitě zůstává nový model Škoda Fabia naprosto věrný svým původním charakteristikám - je prostorný, praktický, úsporný a promyšlený jako nikdy předtím. Navzdory dynamickému designu jsme v důležitých oblastech vylepšili nabízený prostor. Zvětšili jsme zavazadlový prostor, který je tak největší v segmentu, prostor pro cestující je širší a delší. K tomu nabízíme až deset nových řešení ‚Simply Clever’, mezi nimi poprvé u modelu Škoda technologii MirrorLink, s jejíž pomocí lze propojit smartphone s vozidlem. Mimoto je tento malý vůz mezigeneračně až o 17 procent úspornější a ve výbavě jsou inovativní asistenční systémy převzaté z vozidel vyšších tříd. Naše nová Fabia dokazuje, že emocionalita a funkčnost se mohou výborně doplňovat.

Co je z hlediska designu na novém modelu Škoda Fabia jedinečné?

Jozef Kabaň: Při vývoji třetí generace modelu Fabia jsme kladli větší důraz na sportovnější charakter, auto jsme celkově koncipovali ‚vzletněji’. Výsledkem je mladistvý, svěží a moderní malý vůz, který ve svém segmentu stanoví nová měřítka.

Jakými designovými prvky jste toho dosáhli?

Jozef Kabaň: Především jsme upravili proporce vozidla. Nová Škoda Fabia bude nižší a širší než doposud a tím i stabilnější na silnici. Navíc bude mít ostřejší hrany, čisté linie a krystalické prvky designu. Tím dosáhneme větších kontrastů a velmi výrazné hry světla a stínů. To vše autu dodá svébytný, sebevědomý charakter.

Vůz působí mnohem sebevědoměji než doposud. Je to jenom novými proporcemi?

Jozef Kabaň: Nejen jimi. Na přídi jsme například opticky zvýraznili mřížku chladiče a světlomety, které nyní vizuálně tvoří jeden celek. To podtrhuje větší šířku vozidla, stejně jako výrazně tvarovaná kapota s dvěma charakteristickými prolisy po stranách. Tento efekt posilují široké, ostře řezané přední světlomety a šířku zvýrazňující mlhové světlomety. Sílu demonstruje i jasné horizontální členění zadní části. Výrazná silueta s vysokou, ostrou „tornádo“ linií přidává modelu na dynamičnosti.

Čím dál více zákazníků chce svému autu propůjčit osobní styl. Co nabízí nová Fabia v tomto směru?
Jozef Kabaň: Novou generaci modelu Fabia lze individualizovat více než kdy předtím. V nabídce bude na výběr mezi 15 barvami karoserie a k tomu navíc speciální barevný koncept s možností individuální volby barvy střechy, kol z lehkých slitin a krytů vnějších zpětných zrcátek. Nabízíme tři stupně výbavy a mnoho variant provedení interiéru.

Jaký význam mají krystalické prvky?

Jozef Kabaň: Škoda je hrdá na své české kořeny. Ostře řezané rysy a vytříbená konstrukce světlometů u nového modelu Fabia jsou poctou českému sklářství, okouzlují maximální vizuální přesností a špičkovým provedením. Obzvlášť výjimečná jsou zadní světla.

Škoda Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji