Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem

vloženo

Dnes přinášíme dvě první oficiální fotografie celého vozu a rozhovor s šéfdesignér značky Škoda. Jozef Kabaň v něm odpovídá na otázky týkající se požadavků na formu a funkci, které byly zohledněny při navrhování nového modelu Škoda Fabia.

Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem

Designová studie ‚ŠKODA VisionC’ nabídla před několika měsíci první výhled na budoucí designový jazyk značky ŠKODA. V jaké formě se u modelu ŠKODA Fabia tento vývoj projeví?
Jozef Kabaň: Prostřednictvím designové studie ‚Škoda VisionC’ jsme ukázali, jak Škoda dokáže propojit vysokou funkčnost a výraznější emocionální design s ostřejšími liniemi. Tento nový směr designu je dalším krokem ve vývoji naší značky. Nová Škoda Fabia se těchto výrazových prostředků chopila poprvé. Díky tvůrčím prvkům designové studie‚ Škoda VisionC’ se její tvar stane výraznějším, dynamičtějším a sportovnějším.

Proč více emocí?

Jozef Kabaň: Požadavky na automobilovou značku a její design se s časem vyvíjejí. Škoda si za poslední léta udělala jméno díky vysoké funkčnosti a nadprůměrně dimenzovanému prostoru. Cítíme, že nyní je ten pravý čas na silnější spojení funkčnosti našich automobilů s výrazným, emocionálním designem. Může vám připadat, že se tím vracíme trochu ke kořenům. Škoda vyráběla už v minulosti vysoce emocionální automobily s důrazem na design. Například legendární model Škoda Popular Monte Carlo ve třicátých letech. Tomuto požadavku chceme dostát i dnes.


Jde více emocí na úkor praktických parametrů nové Fabia?
Jozef Kabaň: Ne, právě naopak. Při vší emocionalitě zůstává nový model Škoda Fabia naprosto věrný svým původním charakteristikám - je prostorný, praktický, úsporný a promyšlený jako nikdy předtím. Navzdory dynamickému designu jsme v důležitých oblastech vylepšili nabízený prostor. Zvětšili jsme zavazadlový prostor, který je tak největší v segmentu, prostor pro cestující je širší a delší. K tomu nabízíme až deset nových řešení ‚Simply Clever’, mezi nimi poprvé u modelu Škoda technologii MirrorLink, s jejíž pomocí lze propojit smartphone s vozidlem. Mimoto je tento malý vůz mezigeneračně až o 17 procent úspornější a ve výbavě jsou inovativní asistenční systémy převzaté z vozidel vyšších tříd. Naše nová Fabia dokazuje, že emocionalita a funkčnost se mohou výborně doplňovat.

Co je z hlediska designu na novém modelu Škoda Fabia jedinečné?

Jozef Kabaň: Při vývoji třetí generace modelu Fabia jsme kladli větší důraz na sportovnější charakter, auto jsme celkově koncipovali ‚vzletněji’. Výsledkem je mladistvý, svěží a moderní malý vůz, který ve svém segmentu stanoví nová měřítka.

Jakými designovými prvky jste toho dosáhli?

Jozef Kabaň: Především jsme upravili proporce vozidla. Nová Škoda Fabia bude nižší a širší než doposud a tím i stabilnější na silnici. Navíc bude mít ostřejší hrany, čisté linie a krystalické prvky designu. Tím dosáhneme větších kontrastů a velmi výrazné hry světla a stínů. To vše autu dodá svébytný, sebevědomý charakter.

Vůz působí mnohem sebevědoměji než doposud. Je to jenom novými proporcemi?

Jozef Kabaň: Nejen jimi. Na přídi jsme například opticky zvýraznili mřížku chladiče a světlomety, které nyní vizuálně tvoří jeden celek. To podtrhuje větší šířku vozidla, stejně jako výrazně tvarovaná kapota s dvěma charakteristickými prolisy po stranách. Tento efekt posilují široké, ostře řezané přední světlomety a šířku zvýrazňující mlhové světlomety. Sílu demonstruje i jasné horizontální členění zadní části. Výrazná silueta s vysokou, ostrou „tornádo“ linií přidává modelu na dynamičnosti.

Čím dál více zákazníků chce svému autu propůjčit osobní styl. Co nabízí nová Fabia v tomto směru?
Jozef Kabaň: Novou generaci modelu Fabia lze individualizovat více než kdy předtím. V nabídce bude na výběr mezi 15 barvami karoserie a k tomu navíc speciální barevný koncept s možností individuální volby barvy střechy, kol z lehkých slitin a krytů vnějších zpětných zrcátek. Nabízíme tři stupně výbavy a mnoho variant provedení interiéru.

Jaký význam mají krystalické prvky?

Jozef Kabaň: Škoda je hrdá na své české kořeny. Ostře řezané rysy a vytříbená konstrukce světlometů u nového modelu Fabia jsou poctou českému sklářství, okouzlují maximální vizuální přesností a špičkovým provedením. Obzvlášť výjimečná jsou zadní světla.

Škoda Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem Fotografie k článku Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč