Nová Octavia RS je nejrychlejší škodovkou všech dob

vloženo

Nová Škoda Octavia RS oslaví svou světovou premiéru 10. července na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Ostrý mladoboleslavský model může pohánět přeplňovaný benzínový nebo vznětový dvoulitr o výkonu 162 kW, resp. 135 kW. Octavia RS umí s benzínovým srdcem uhánět až 248 km/h a stovku zvládne za pouhých 6,8 s. Prodej novinky startuje zítra.

Nová Octavia RS je nejrychlejší škodovkou všech dob  Nejnovější model je pokračováním největší modelové ofenzívy v historii značky Škoda. Třetí generace modelů Octavia RS a Octavia Combi RS zaujme výkonnými a současně úspornými motory, dravým designem a moderní technikou.

​„Nová Škoda Octavia RS je sportovní třída sama pro sebe,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Náš nejmladší model spojuje sílu a současně příznivou spotřebu, emoce a rozum. Nikdy předtím nebyla Octavia RS tak rychlá, dynamická a současně tak praktická, bezpečná a komfortní jako tato třetí generace. V této dokonalé kombinaci stanovuje nová Škoda Octavia RS a Octavia Combi RS nová měřítka ve třídě kompaktních sportovních vozů a navíc na silnici přináší i sportovní geny značky. Dokonalý vůz pro všední den i pro volný čas, ve kterém se snoubí maximální výkon, nejnovější technika a vysoká užitná hodnota,“ říká Vahland.

Nová Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou). Navíc nový model poskytuje všechny vynikající vlastnosti nového modelu Škoda Octavia: maximální funkčnost, dostatek prostoru, špičkovou bezpečnost, nejmodernější asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu a vynikající poměr ceny a výkonu. Prodej nového vozu Škoda Octavia RS bude v České republice zahájen 12. července 2013 u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.

Dostatek síly novému modelu Škoda Octavia RS poskytují dva nové motory. Pod kapotou pracuje buď dvoulitrový benzinový motor o výkonu 162 kW (220 k) nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k). Benzinový motor 2,0 TSI ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou umožňuje vozu Octavia RS zrychlení u 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 s. Maximální rychlost činí 248 km/h a je tak o 6 km/h vyšší než tomu bylo u druhé generace vozu Octavia RS. S novým vznětovým motorem 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximální rychlost této motorizace je 232 km/h (s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou).

Ve srovnání s druhou generací vozu Octavia RS mají nové motory vyšší výkon a současně až o 19 procent nižší spotřebu. Systém start-stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí sériové výbavy. Volitelně je pro oba motory k dispozici buď ručně řazená převodovka nebo dvouspojková převodovka DSG, obě šestistupňové.

Optimální jízdní vlastnosti kompaktního sportovního vozu zaručuje moderní podvozek. Nová Octavia RS je sériově vybavena sportovním podvozkem. K tomu byla karoserie oproti standardnímu provedení snížena o 12 mm (Octavia Combi RS: 13 mm). Zadní kola využívají nově vyvinutou víceprvkovou nápravu. Precizní vedení stopy zajišťuje přední náprava typu MacPherson s trojúhelníkovitými spodními rameny. Součástí sériové výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Tato funkce zlepšuje trakci kol a snižuje sklon k nedotáčivosti při rychlých průjezdech zatáčkou. Lepší ovladatelnost a vyšší agilitu umožňuje také nové elektromechanické řízení s variabilním převodem. Tato technologie vyžaduje od řidiče menší úhel natočení volantu pro dosažení požadovaného poloměru zatáčky. To znamená méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách.

Dravost a kvalitu na první pohled vyzařuje design nové generace modelu Škoda Octavia RS. Nejmladší model značky Škoda staví své sportovní geny v obou karosářských verzích suverénně na odiv. Každému, kdo vůz uvidí, je hned jasné: toto je nová sportovní Octavia RS. Jasně se tu uplatňuje nový designový jazyk značky. Čelní pohled se vyznačuje zdařilou souhrou charakteristické masky chladiče s plaketou RS, výraznými otvory pro vstup vzduchu se strukturou včelích pláství, novým předním spojlerem, mlhovými světlomety v designu RS a novými, nyní sériově montovanými bi-xenonovými světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení.

Boční pohled se v porovnání se standardním modelem Octavia vyznačuje sníženou karoserií. K tomu přispívá i skutečnost, že v porovnání s druhou generací modelu Octavia RS vůz podstatně narostl do délky (+88 mm, kombi +86 mm) a do šířky (+45 mm). Současně vzrostl také rozvor o 102 mm, což stejně jako zkrácení předního převisu posiluje dojem síly. Emoce vzbuzují také třmeny kotoučových brzd, sériově červeně lakované. Sílu vyzařující proporce charakterizuje vysoká tornádo-linie a ostré precizní hrany.

Mimořádně sportovní akcent modelu Octavia RS dodávají také nová kola z lehkých slitin. Designéři navrhli hned čtyři nové vzory kol ve velikostech 17, 18 a 19 palců. Sportovní pneumatiky přesvědčí dvojbarevným provedením, markantním vzhledem, optickou lehkostí, ostrými hranami a precizním zpracováním do posledního detailu. Sériově jezdí nová Octavia RS na stříbrných sedmnáctipalcových hliníkových kolech ‚Dorado’ s pneumatikami rozměru 225/45. Volitelně se dodávají dva typy osmnáctipalcových hliníkových kol v designech ‚Gemini’ a ‚Pictoris’ (vždy pro pneumatiky 225/40). U typu ‚Gemini’ je možno volit ze dvou barevných variant: stříbrné a antracitové. Pro toho, kdo ocení extrémně sportovní disky, nabízí Škoda Originální příslušenství pro model Octavia RS navíc ještě mimořádnou lahůdku: devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ‚Xtrem’ v černé barvě.

Zádi ve spodní části dominuje černý difuzor a nad ním umístěný široký pás odrazky. Tyto prvky jsou nezaměnitelným identifikačním znakem nové generace vozu Octavia RS, stejně jako obě široké, lichoběžníkové chromované koncovky výfuku. Vedle toho jsou na zádi i zadní svítilny v typickém tvaru písmene C, které jsou nyní sériově vybaveny technologií LED. Nechybí ani spojler: u vozu Octavia RS na pátých dveřích, v provedení kombi je řešen jako spojler na konci střechy.

Interiér nového vozu Škoda Octavia RS je vyveden ve sportovní černé. Novinkou je decentní osvětlení ovládacích páček, integrované ve výplních předních dveří. Pro řidiče a spolujezdce jsou k dispozici nově vyvinutá sedadla v designu RS. Součástí sériové výbavy je sportovní tříramenný volant, potažený perforovanou kůží. Kůži je potažena také hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy. Prahové lišty a kryty pedálů jsou z nerezové oceli. Sdružený přístrojový panel s barevným Maxi DOT–displejem má svůj vlastní design RS. Volant, hlavice řadicí páky, prahové lišty, sedačky a koberečky mají emblém RS.

Vedle sportovní charakteristiky disponuje nová Škoda Octavia RS také vlastnostmi známými z jiných verzí nové generace modelu Octavia. Mezi ně patří v první řadě vynikající nabídka prostoru a řada ‚Simply Clever‘ řešení. Také ve sportovní verzi zachovává Octavia známou kvalitu značky Škoda.

Nejlepších hodnot dosahuje nabídka prostoru. Žádný jiný kompaktní sportovní vůz nenabízí delší interiér (1.782 mm), více místa pro nohy (73 mm) a více místa nad zadním sedadlem (980 mm). Také zavazadlový prostor je měřítkem ve své třídě: objem u modelu Octavia RS vzrostl o pět litrů na celkem 590 litrů, objem zavazadlového prostoru verze Octavia Combi RS činí dokonce 610 litrů.

Nová Octavia RS také dostala do vínku řadu ‚Simply Clever‘ detailů. V nabídce jsou sklopné cargo-elementy, stejně jako oboustranná podlaha v zavazadlovém prostoru, škrabka na led ve víčku nádrže a reflexní vesta pod sedačkou řidiče. Ve voze navíc najdete také koš na odpadky, držák multimediálních přístrojů a řadu sériových odkládacích ploch, držáků a háčků. Nová Octavia Combi RS může mít na přání v zavazadlovém prostoru také variabilní mezipodlahu. Novinkou ve verzi Combi RS je multifunkční kapsa na kabát, zavěšená pod krytem zavazadlového prostoru. Roletový kryt zavazadlového prostoru je možno vyjmout a uložit pod mezipodlahu. Zadní opěradla jsou sklopná v poměru 60:40.

Nová Škoda Octavia RS přesvědčí maximální úrovní bezpečnosti. Vůz je vybaven nově vyvinutými bezpečnostními systémy, jako je Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Lane Assistant pro jízdu v pruzích, multikolizní brzdou s automatickým zásahem v případě nehody, Crew Protect Assistant pro zajištění vozu v situacích, hrozících nehodou, a Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče). V případě nehody zajistí maximální možnou ochranu řidiče a cestujících rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnostní výbavy, který mimo jiné zahrnuje až devět airbagů.

Také pokud jde o komfort, nezůstává téměř žádné přání nesplněno – díky řadě elektronických komfortních systémů. Nová Škoda Octavia RS může být na přání vybavena adaptivním tempomatem, který dodržuje odstup za vozem vpředu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínání a vypínání dálkových světel. Automatic Parking Assistant pomáhá při parkování a vyjíždění. Rozpoznávání dopravních značek v paketu ‚Traveller Assistant‘ zobrazuje dopravní značky.

Na přání může být nová Octavia RS vybavena také systémem automatického odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Pro obě varianty karoserie je k dispozici elektricky ovládané panoramatické střešní okno. K dispozici je také zcela nově vyvinutá generace infotainmentových rádií a navigačních systémů. Součástí sériové výbavy nejnovějšího modelu značky je CD-rádio Swing s monochromatickým displejem. Vůz má čtyři reproduktory vpředu i vzadu. Ve vyšších systémech pracují až osmipalcové dotykové displeje se senzorem přiblížení. Maximální požitek z poslechu nabízí nový soundsystém CANTON, akusticky optimalizovaný pro interiér kabiny.

Škoda Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Octavia RS je nejrychlejší škodovkou všech dob Fotografie k článku Nová Octavia RS je nejrychlejší škodovkou všech dob Fotografie k článku Nová Octavia RS je nejrychlejší škodovkou všech dob Fotografie k článku Nová Octavia RS je nejrychlejší škodovkou všech dob Fotografie k článku Nová Octavia RS je nejrychlejší škodovkou všech dob
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem