Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných

vloženo

Na první pohled se výhody nové modulární architektury (SPA) společnosti Volvo nejpatrněji projevují v elegantní stránce designu, ale to není zdaleka vše. Nová důmyslná architektura také umožňuje společnosti posílit své vedení na poli bezpečnosti a zvýšit své šance k naplnění vize, podle níž nebude v nových vozech Volvo počínaje rokem 2020 nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Podle informací nezávislého zdroje STRADA (Swedish Traffic Accident Data Acquisition) se ukazuje, že ve vozech Volvo dochází ve srovnání s jinými moderními vozidly užívanými ve Švédsku k téměř o 60% méně zraněním a zároveň také k jednomu z celosvětově nejnižších počtů úrazům v automobilu.

Holistický přístup

Nová architektura SPA nabízí jak významné zvýšení ochranné bezpečnosti při těchto nejhorších možných scénářích, tak i lepší podporu řidiče, která umožňuje dopravním nehodám předcházet. „Stále vycházíme z našeho nekompromisního přístupu, který spočívá v zajištění špičkové ochrany při dopravní nehodě,“ říká Jan Ivarsson, Senior Manager, oddělení bezpečnostní strategie a požadavků na bezpečnost ve společnosti Volvo Cars. A dodává: „Nová architektura nám otevírá prostor pro další inovace. Bezpečnostní klec původního Volva XC90 byla ze sedmi procent vyrobena z borové oceli formované za vysokých teplot. U příštího modelu XC90 bude konstrukce tvořena ocelí formovanou za vysokých teplot ze 40%, což znamená, že se výrazně zvýší její pevnost, aniž by bylo nutné přidávat na mohutnosti nebo hmotnosti.

Unikátní elektronický systém

Nová architektura zahrnuje také revoluční elektronický systém, který povznáší inteligenci vozidla na zcela novou úroveň. Smyslem této architektury je možnost jednoduchého přidávání sofistikovaných funkcí a rychlé zavádění nových technologií z odvětví, jejichž vývoj jde rychle kupředu, což se týká například mikroprocesorů, senzorů a kamer. Základní strukturu nového elektronického systému tvoří síť se čtyřmi hlavními centry: dynamika vozidla, bezpečnost, konstrukce vozu a informačně-zábavní systém. „Každé z těchto center může být propojeno s jakoukoliv samostatnou jednotkou nové architektury. Jinými slovy, máme zde jeden nervový systém, který má plnou kontrolu nad všemi funkcemi vozidla. Něco takového nemá dosud v automobilovém průmyslu obdoby,“ říká Peter Mertens.

Holistický systém stvořený pro lidi
Řidič(ka) představuje doslova srdce holistického přístupu společnosti Volvo Cars, který vychází z reálných dopravních situací. Řidič(ka) je ve voze Volvo ze všech stran obklopen(a) technologiemi, které se o něj (nebo o ni) starají a zároveň jej (ji) spojují s okolním světem.

Ochranné objetí
Řidič(ka) a cestující jsou ve voze usazeni mezi technologie stvořené pro inteligentní absorpci energií vznikajících při různých typech nárazů. Bezpečnostní technologie, jako jsou bezpečnostní pásy, předpínače bezpečnostních pásů, systém ochrany proti hyperflexi krční páteře, airbagy a nafukovací clony, procházejí neustálým vývojem zlepšujícím jejich funkci. Vozidla postavená na nové platformě SPA se budou moct pochlubit například inteligentním systémem předpínání bezpečnostních pásů, který bude nabízet účinnější jištění cestujících před a během dopravní nehody. Například radar snímající situaci za vozem rozpozná náraz zezadu. Díky této informaci dojde s předstihem k utažení bezpečnostních pásů, které budou cestující držet pěkně na svém místě.

Promyšlená a pevná konstrukce
Nová patentovaná bezpečnostní klec SPA, vyrobená z různých druhů oceli, nabízí větší pevnost a ve výsledku i eleganci. Prvotřídní pevnosti zde bylo dosaženo rozsáhlejším použitím borové oceli.

Předcházení dopravním nehodám
Kamery, radary a senzory se dočkaly zdokonalení, díky nimž umějí rozpoznat mnohem více objektů v okolí vozu a mohou nabídnout podporu i ve vyšších rychlostech a ve větším rozsahu různých dopravních situací, například na křižovatkách. „Jedním z našich nejdůležitějších cílů v oblasti prevence dopravních nehod bylo pomoci řidiči (řidičce) předejít neúmyslnému opuštění jízdního pruhu díky automatickému zásahu do řízení v kritické situaci. Neúmyslné opuštění vozovky představuje typ dopravní nehody, který v moderní době stojí za většinou havárií s následkem smrti nebo vážného zranění,“ vysvětluje Jan Ivarsson. Mezi nové funkce patří také systém detekce velkých zvířat a chodců s funkcí automatického brzdění, který funguje i po setmění.

Zlepšení jízdního zážitku
Senzory, jež vůz využívá k předcházení dopravním nehodám, tvoří zároveň součást široké škály funkcí, které mohou díky usnadnění celé řady dopravních situací udělat z jízdy skvělý zážitek. Patří sem například adaptivní tempomat s asistentem řízení, který bude představen společně s přicházejícím zbrusu novým Volvem XC90. Díky tomuto systému dokáže vůz automaticky sledovat vozidlo pohybující se v koloně před ním. Dalším účelem modulární platformy je umožnit implementaci autonomních technologií až do fáze, kdy bude zavedeno plně automatické řízení.

Výhled za roh

Vzhledem ke vzájemné komunikaci mezi vozidly získá řidič(ka) výhled za hranice, jimiž jsou limitovány kamery, radary a senzory (například omezení výhledu budovou). S použitím komunikace vozidlo–vozidlo a vozidlo–infrastruktura bude možné sdílet a vyměňovat si zásadní dopravní informace, což přispěje k mnohem komfortnějšímu a bezpečnějšímu cestování.

Tato technologie otevře bránu do světa neuvěřitelných možností bezpečnostních a podpůrných technologií, kdy bude mít řidič k dispozici informace o tření povrchu vozovky, bude včas upozorněn na případné nebezpečí nebo na dopravní kolonu, bude mít naplánovánu cestu tak, aby nemusel stát na červenou, a nebude muset složitě hledat parkovací místo.

Vždy ve spojení se světem
Moderní tendence být v neustálém spojení se přenáší i do vozu. Konektivitu lze využít také k zajištění bezpečnější a komfortnější jízdy – nicméně její přenesení do sedadla řidiče je současně i bezpečnostní výzvou.

Online možnosti mohou řidiče rozptylovat od dění na silnici. Jedná se o rozpor, který by dle společnosti Volvo Cars mohl vyřešit příchod autonomního řízení. V určitých situacích by se mohl(a) řidič(ka) bezpečně soustředit na jinou činnost, zatímco by vůz přebral plnou kontrolu nad řízením.

Schopnost automatické reakce je na naší cestě směrem k naplnění naší vize vyrábět vozidla, která nenabourají, zásadním momentem. Technologie, jejichž zavedení umožňuje naše nová modulární architektura, nás posunou zas o něco blíže k našemu velkému cíli,“ dodává na závěr Jan Ivarsson.

Volvo Auto Czech, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala