Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných

vloženo

Na první pohled se výhody nové modulární architektury (SPA) společnosti Volvo nejpatrněji projevují v elegantní stránce designu, ale to není zdaleka vše. Nová důmyslná architektura také umožňuje společnosti posílit své vedení na poli bezpečnosti a zvýšit své šance k naplnění vize, podle níž nebude v nových vozech Volvo počínaje rokem 2020 nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných

Podle informací nezávislého zdroje STRADA (Swedish Traffic Accident Data Acquisition) se ukazuje, že ve vozech Volvo dochází ve srovnání s jinými moderními vozidly užívanými ve Švédsku k téměř o 60% méně zraněním a zároveň také k jednomu z celosvětově nejnižších počtů úrazům v automobilu.

Holistický přístup

Nová architektura SPA nabízí jak významné zvýšení ochranné bezpečnosti při těchto nejhorších možných scénářích, tak i lepší podporu řidiče, která umožňuje dopravním nehodám předcházet. „Stále vycházíme z našeho nekompromisního přístupu, který spočívá v zajištění špičkové ochrany při dopravní nehodě,“ říká Jan Ivarsson, Senior Manager, oddělení bezpečnostní strategie a požadavků na bezpečnost ve společnosti Volvo Cars. A dodává: „Nová architektura nám otevírá prostor pro další inovace. Bezpečnostní klec původního Volva XC90 byla ze sedmi procent vyrobena z borové oceli formované za vysokých teplot. U příštího modelu XC90 bude konstrukce tvořena ocelí formovanou za vysokých teplot ze 40%, což znamená, že se výrazně zvýší její pevnost, aniž by bylo nutné přidávat na mohutnosti nebo hmotnosti.

Unikátní elektronický systém

Nová architektura zahrnuje také revoluční elektronický systém, který povznáší inteligenci vozidla na zcela novou úroveň. Smyslem této architektury je možnost jednoduchého přidávání sofistikovaných funkcí a rychlé zavádění nových technologií z odvětví, jejichž vývoj jde rychle kupředu, což se týká například mikroprocesorů, senzorů a kamer. Základní strukturu nového elektronického systému tvoří síť se čtyřmi hlavními centry: dynamika vozidla, bezpečnost, konstrukce vozu a informačně-zábavní systém. „Každé z těchto center může být propojeno s jakoukoliv samostatnou jednotkou nové architektury. Jinými slovy, máme zde jeden nervový systém, který má plnou kontrolu nad všemi funkcemi vozidla. Něco takového nemá dosud v automobilovém průmyslu obdoby,“ říká Peter Mertens.


Holistický systém stvořený pro lidi
Řidič(ka) představuje doslova srdce holistického přístupu společnosti Volvo Cars, který vychází z reálných dopravních situací. Řidič(ka) je ve voze Volvo ze všech stran obklopen(a) technologiemi, které se o něj (nebo o ni) starají a zároveň jej (ji) spojují s okolním světem.

Ochranné objetí
Řidič(ka) a cestující jsou ve voze usazeni mezi technologie stvořené pro inteligentní absorpci energií vznikajících při různých typech nárazů. Bezpečnostní technologie, jako jsou bezpečnostní pásy, předpínače bezpečnostních pásů, systém ochrany proti hyperflexi krční páteře, airbagy a nafukovací clony, procházejí neustálým vývojem zlepšujícím jejich funkci. Vozidla postavená na nové platformě SPA se budou moct pochlubit například inteligentním systémem předpínání bezpečnostních pásů, který bude nabízet účinnější jištění cestujících před a během dopravní nehody. Například radar snímající situaci za vozem rozpozná náraz zezadu. Díky této informaci dojde s předstihem k utažení bezpečnostních pásů, které budou cestující držet pěkně na svém místě.

Promyšlená a pevná konstrukce
Nová patentovaná bezpečnostní klec SPA, vyrobená z různých druhů oceli, nabízí větší pevnost a ve výsledku i eleganci. Prvotřídní pevnosti zde bylo dosaženo rozsáhlejším použitím borové oceli.

Předcházení dopravním nehodám
Kamery, radary a senzory se dočkaly zdokonalení, díky nimž umějí rozpoznat mnohem více objektů v okolí vozu a mohou nabídnout podporu i ve vyšších rychlostech a ve větším rozsahu různých dopravních situací, například na křižovatkách. „Jedním z našich nejdůležitějších cílů v oblasti prevence dopravních nehod bylo pomoci řidiči (řidičce) předejít neúmyslnému opuštění jízdního pruhu díky automatickému zásahu do řízení v kritické situaci. Neúmyslné opuštění vozovky představuje typ dopravní nehody, který v moderní době stojí za většinou havárií s následkem smrti nebo vážného zranění,“ vysvětluje Jan Ivarsson. Mezi nové funkce patří také systém detekce velkých zvířat a chodců s funkcí automatického brzdění, který funguje i po setmění.

Zlepšení jízdního zážitku
Senzory, jež vůz využívá k předcházení dopravním nehodám, tvoří zároveň součást široké škály funkcí, které mohou díky usnadnění celé řady dopravních situací udělat z jízdy skvělý zážitek. Patří sem například adaptivní tempomat s asistentem řízení, který bude představen společně s přicházejícím zbrusu novým Volvem XC90. Díky tomuto systému dokáže vůz automaticky sledovat vozidlo pohybující se v koloně před ním. Dalším účelem modulární platformy je umožnit implementaci autonomních technologií až do fáze, kdy bude zavedeno plně automatické řízení.

Výhled za roh

Vzhledem ke vzájemné komunikaci mezi vozidly získá řidič(ka) výhled za hranice, jimiž jsou limitovány kamery, radary a senzory (například omezení výhledu budovou). S použitím komunikace vozidlo–vozidlo a vozidlo–infrastruktura bude možné sdílet a vyměňovat si zásadní dopravní informace, což přispěje k mnohem komfortnějšímu a bezpečnějšímu cestování.

Tato technologie otevře bránu do světa neuvěřitelných možností bezpečnostních a podpůrných technologií, kdy bude mít řidič k dispozici informace o tření povrchu vozovky, bude včas upozorněn na případné nebezpečí nebo na dopravní kolonu, bude mít naplánovánu cestu tak, aby nemusel stát na červenou, a nebude muset složitě hledat parkovací místo.

Vždy ve spojení se světem
Moderní tendence být v neustálém spojení se přenáší i do vozu. Konektivitu lze využít také k zajištění bezpečnější a komfortnější jízdy – nicméně její přenesení do sedadla řidiče je současně i bezpečnostní výzvou.

Online možnosti mohou řidiče rozptylovat od dění na silnici. Jedná se o rozpor, který by dle společnosti Volvo Cars mohl vyřešit příchod autonomního řízení. V určitých situacích by se mohl(a) řidič(ka) bezpečně soustředit na jinou činnost, zatímco by vůz přebral plnou kontrolu nad řízením.

Schopnost automatické reakce je na naší cestě směrem k naplnění naší vize vyrábět vozidla, která nenabourají, zásadním momentem. Technologie, jejichž zavedení umožňuje naše nová modulární architektura, nás posunou zas o něco blíže k našemu velkému cíli,“ dodává na závěr Jan Ivarsson.

Volvo Auto Czech, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných Fotografie k článku Nová modulární architektura Volva sníží počty mrtvých a zraněných
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč