Nová KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní

vloženo

Automobilka Kia dnes oznámila detaily modernizace kompaktního SUV Kia Soul a nově uváděné motorizace 1,6 T-GDI se kterým tento model umí stovku pod osm vteřin a jede až 200 km/h. Novinka se v prodejí objeví přesně za rok.

Nová KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní Nová KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní

Soul přichází s lehce modernizovaným designem zevnějšku i interiéru a nabízí se s novými technologiemi na poli bezpečnosti a palubního infotainmentu. Modernizované modely Soul a Soul 1,6 T-GDI budou k dispozici po oficiálním představení na mezinárodním autosalonu v Paříži dne 29. září.


Duše modernizovaného modelu Soul

Nové provedení Kia Soul poháněné agregátem Kia 1,6 T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection – přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním) o výkonu 204 koní, známým z modelů cee’d GT a pro_cee’d GT, je nejvýkonnější variantou modelu Soul v dosavadní historii značky Kia. S novým motorem bude tento vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a rozjede se až na 200 km/h. Soul 1,6 T-GDI produkuje emise CO2 na úrovni 156 g/km a dosahuje průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Motor přenáší výkon na přední kola prostřednictvím nové propracované dvouspojkové převodovky se sedmi stupni (7DCT), která zaručuje bleskové změny rychlostních stupňů a sebejistou akceleraci za všech rychlostí jízdy. Pomocí nového voliče jízdních režimů – k dispozici pro všechna provedení Soul s převodovkou 7DCT – je možné u verzí s motorizací T-GDI přepínat mezi režimy Normal, Eco a Sport, a tak jemně upravovat účinek posilovače řízení (normální, nízký nebo vyšší odpor) podle osobních preferencí řidiče a aktuálních jízdních podmínek.

nová kia soul

Verzi Soul 1,6 T-GDI rozpoznáme od konvenčních modelů řady Soul podle několika úprav zevnějšku, např. výraznějšího předního nárazníku a jiných otvorů pro přívod vzduchu v masce chladiče, zdvojeného výfukového potrubí a specifického designu 18" litých kol s deseti paprsky. Model dále používá označení motoru T-GDI na výklopné zádi a jedinečné červené logo Soul. Sportovnější vzhled provedení T-GDI pak stvrzují červené dekory na předním nárazníku a dveřních prazích.

Změny se dotkly i interiéru verze Soul 1,6 T-GDI. Nový výkonnější model představuje vlastní markantní barevné schéma kabiny s černým látkovým/koženým čalouněním v kombinaci s oranžovým prošíváním. Odlišný design interiéru verze Soul 1,6 T-GDI doplňuje i zploštělý volant a oranžové dekory po celé kabině, včetně oranžového metalického laku na voliči převodovky.

Soul 1,6 T-GDI se na přání nabízí s většími a účinnějšími brzdami než u klasického provedení. Vpředu vůz standardně používá ventilované kotouče o průměru 300 mm, resp. na přání 320 mm. Zadní kotouče bez odvětrávání mají v obou případech shodný průměr 262 mm. Díky účinnějším brzdám se brzdná dráha ze 100 km/h u verze Turbo nepatrně zkrátila na 35,3 metru (původně 35,5 m), ovšem hlavním záměrem úprav bylo zajistit brzdný výkon bez slábnutí účinku po zahřátí brzd.

kia soul 2017

Designové a technologické novinky modelové řady Kia Soul

Modelová řada Kia Soul prodělala řadu úprav s cílem ještě zvýšit atraktivitu těchto vozů pro zákazníky.

Jedná se například o modernizaci zevnějšku, včetně úprav obou nárazníků s kovovým ochranným krytem, dodávajícím vozu robustnější vzezření. V předním nárazníku Soulu zaujmou na přání dodávané bi-xenonové světlomety společně s LED světly denního svícení. Změnila se i celková úprava charakteristické „tygří“ masky chladiče Kia. Na zádi Soul nabízí nově koncipovaná mlhová světla a odrazky v zájmu lepší viditelnosti pro vozy jedoucí vzadu. Pro modernizovaný Soul jsou k dispozici tři nové metalické odstíny laku – tajuplná modrá, červenohnědá a extravagantní oranžová; v kombinaci s odstíny tajuplná modrá a červenohnědá je navíc možné objednávat bílé kontrastní lakování střechy a bílé kryty vnějších zpětných zrcátek. Zákazníci mohou na přání zvolit i nová 16" nebo 17" litá kola s deseti paprsky.

V kabině pak modernizovaný Soul nabízí jedinečné látkové čalounění sedadel v jednobarevné nebo dvoubarevné verzi (černá, černá a šedá, resp. černá a hnědá). K zušlechtění prostředí na palubě přispěly i nové dekory a ovládací prvky v leskle černém a metalickém provedení. Kromě toho si zákazníci mohou vybrat nový oranžový designový paket, jenž zahrnuje čalounění v barevné kombinaci oranžová/šedá, šedé prošívání a oranžové akcenty po celé kabině.

Zákazníci mají k dispozici další možnosti přizpůsobení exteriéru dle vlastního vkusu formou nových designových paketů ‘Urban Active’ a ‘Red Zone’. Paket Urban Active zdůrazňuje atributy kompaktního SUV prostřednictvím různých vizuálních vylepšení, jako je leskle černé lemování kolem podběhů kol nebo karosářský paket zahrnující oba nárazníky a dveřní prahy. Paket Red Zone nabízí sadu červených akcentů na masce chladiče, obou náraznících a dveřních prazích, dále červenou střechu a malý zadní spoiler, rovněž v červeném provedení.

Atraktivitu Soulu dále zvyšují nové technologie, např. na přání dodávaný nejmodernější systém palubního infotainmentu Kia s dotykovým displejem o velikosti 5, 7 nebo 8". Nové rozhraní nabízí dotykové ovládání ve stylu smartphonu pro audio-vizuální funkce a navigaci. K úplné integraci chytrých telefonů slouží podpora Apple CarPlay™ (pro zařízení iPhone 5 a novější) nebo Android Auto™ (pro zařízení se systémem Android 5.0 Lollipop nebo novějším). Nové barevné dotykové displeje rovněž zprostředkují obraz ze zadní parkovací kamery; v zadní části kabiny je nový port USB, přes nějž si mohou zadní cestující dobíjet své mobilní přístroje i na cestách. Pro sedadlo předního spolujezdce je nyní k dispozici funkce elektrického nastavování v osmi směrech; řidič může využívat nové stěrače čelního skla s dešťovým čidlem a v případě verzí s automatickou převodovkou 7DCT i nový volič jízdních režimů.

Ke zvýšení bezpečnosti Soulu přispívá funkce sledování slepého úhlu (BSD) a systém monitorování provozu za vozidlem RCTA (v rámci modelové řady novinka), čímž řidič získává lepší celkový přehled o situaci kolem vozidla při jízdě po dálnicích nebo náročnějších parkovacích manévrech.

Kia Soul a Kia Soul 1,6 T-GDI v modelovém provedení 2017 v prodeji již od začátku října

Modernizovaná řada Soul a nová verze Kia Soul 1,6 T-GDI bude nabízena v rámci evropské prodejní sítě Kia, včetně jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.


Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní Fotografie k článku Nová KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní Fotografie k článku Nová KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte