Nová Kia Ceed - turbomotor 1,0 T-GDI a edice GT Line

vloženo

Na výrobní lince žilinského závodu Kia Motors Slovakia, byla dnes vyrobena první sportovní edice GT Line. Tato nová specifikace vychází z modernizované modelové řady Kia cee´d, jejíž výroba byla spuštěna v červnu letošního roku. V nabídce bude u všech tří karosářských provedení (pětidveřový cee’d, kombi Sportswagon a třídveřový pro_cee’d).

Nová Kia Ceed - turbomotor 1,0 T-GDI a edice GT Line Exteriér řady GT Line navazuje na designový jazyk modelu cee’d GT, včetně LED diod pro denní svícení ve stylu kostek ledu nebo hlubších nárazníků lemujících charakteristickou masku chladiče Kia ve stylu tygřího nosu. V zadních partiích pak hatchback cee’d i třídveřový pro_cee’d zaujmou rozšířeným nárazníkem z verze GT společně s dvojicí koncovek výfuků, zatímco kombi Sportswagon používá dvojitou koncovku a subtilní zadní difuzor. Všechny modely řady GT Line jsou standardně vybaveny atraktivním lemováním dveřních prahů z modelu GT a zadními LED světly, stejně tak jako novými 17" koly ve stylovém designu.

Změny se projevily i v interiéru celé modelové řady cee’d GT Line. Ta se chlubí novým prvotřídním čalouněním v kombinaci šedé, bílé a černé se šedým stehováním, několika emblémy GT Line po celé kabině a stejným volantem v kůži a klavírním černém laku a stejnými hliníkovými pedály jako u nejvýkonnějších modelů Kia GT. Na samotné přístrojové desce může rovněž zaujmout nové hliníkové tlačítko start-stop (dle výbavy), středová konzola zpracovaná ve stylu GT, podsvícené zdířky USB a AUX nebo nový chromový dekor kolem výdechů ventilace a spínačů elektrického ovládání oken.



Nový agregát 1,0 T-GDI
Sportovní model Kia cee´d GT Line je prvním vozem, pod jehož kapotou se objeví zcela nový agregát 1,0 T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection – přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním). Tento motor byl vyvinutý interně výzkumným a vývojovým týmem Kia z vývojového centra R&D sídlícího v korejském Namyangu. Cílem vývoje bylo snížit spotřebu paliva a emise, ale současně nabídnout spolehlivý a okamžitý výkon s bezprostředními reakcemi na pokyny od řidiče. Agregát používá vysokotlakou soustavu přímého vstřikování paliva, pokrokovou technologii chlazení motoru a integrované sběrné výfukové potrubí s ohledem na čistší emise a kompaktnější zástavbu. Hlavními pilíři vývoje nového motoru byla bezprostřední odezva motoru a vysoce hospodárné spalování, v souladu s udržitelnou strategií Kia v oblasti snižování zdvihového objemu motorů.



V rámci sportovní edice GT Line bude nabízena výkonnější varianta motoru 1,0 T-GDI s 120k a točivým momentem 172 Nm. Nejvyšší točivý moment motoru je k dispozici od 1 500 do 4 000 ot/min, což této jednotce propůjčuje působivou pružnost za všech jízdních podmínek. Základní verze motoru 1,0 T-GDI o výkonu 100k a shodným točivým momentem 172 Nm bude nabízena u standardní verze modernizované modelové řady cee´d. Homologace obou verzí by měla proběhnout ještě do konce letošního roku; u varianty o výkonu 100 i 120 koní se očekává nejnižší úroveň emisí CO2 ze všech zážehových jednotek, které se pod kapotou modelu cee’d dosud objevily.

Zákazníci v Evropě u modelu cee´d s oblibou volí vznětové motory, a tak se modernizace dotkla i agregátu 1,6 litru CRDi určeného nejen pro modernizovanou verzi, ale i právě pro sportovní specifikaci. Výkon tohoto vznětového motoru vzrostl ze 128 na 136 k a maximum točivého momentu z 265 na 285 Nm. Nyní mírně posílený agregát nabídne maximum točivého momentu již od 1 500 ot./min (dříve od 1 900 ot./min, platí v kombinaci s manuální převodovkou), což znamená hbitější akceleraci za všech jízdních podmínek.

Nová služba Kia Connected Services

Novinkou je široká škála multimediálních informačních služeb s označením Kia Connected Services. Součástí této nové služby konektivity od firmy TomTom jsou nepřetržité dopravní aktualizace, informace o umístění rychlostních kamer, lokální vyhledávání a předpovědi počasí. Služby Kia Connected Services jsou nabízeny v celé modelové řadě cee´d.



Kia cee’d GT line v modelovém provedení 2016
Sportovní edici modelové řady cee’d GT Line, budou autorizovaní prodejci Kia nabízet již od září letošního roku, standardně i včetně jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 000 km).

Vozy modelové řady cee’d, navržené a zkonstruované v Evropě, se poprvé představily v prosinci roku 2006 a vyrábějí se v závodu Kia ve slovenské Žilině. Jsou stále jedním z nejlépe prodávaných modelů značky, přičemž jen v roce 2014 našly na evropských trzích přes 75 tisíc nových majitelů.

V květnu tohoto roku vyrobila Kia již miliontý vůz model cee’d, což od evropské premiéry před devíti lety představuje významný milník.

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Kia Ceed - turbomotor 1,0 T-GDI a edice GT Line Fotografie k článku Nová Kia Ceed - turbomotor 1,0 T-GDI a edice GT Line Fotografie k článku Nová Kia Ceed - turbomotor 1,0 T-GDI a edice GT Line
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN