Nová Honda CR-V - první jízda a české ceny

29. 10. 2012
Sdílet článek

Honda CR-V se vyrábí již od roku 1995 a právě nyní přichází na český trh ve čtvrté generaci. Novinka startuje na 544.000 Kč v základní výbavě s benzínovým dvoulitrem a pohonem předních kol. Za čtyřkolku je nutné připlatit 50.000 Kč a za diesel dostupný pouze s pohonem všech kol pak zaplatíte minimálně 689.000 Kč.

První generace Hondy CR-V se začala prodávat již v roce 1995 v Japonsku. Do Evropy se dostala o dva roky později a hned se stala jedním z nejlépe prodávaných benzínových SUV v Evropě. Druhá generace sjížděla z výrobních pásů ve Velké Británii od roku 2001 a dostala prostornější karoserii, přičemž poslední dva roky výroby byla k dispozici s novým dieselem i-CTDi. Třetí modelová řada CR-V přijela v roce 2006 a zaměřila se ovladatelnost a nové technologie. Od počátku výroby se na celém světě prodalo přes pět milionů ks, v Česku je to zatím kolem 9.500 ks.


Čtvrtá generace přichází s nezměněnou koncepcí a zaměřuje se na zachování nadprůměrné prostornosti, zlepšení aerodynamiky a snížení spotřeby paliva a emisí. Karoserie je nižší o 30 mm, přičemž délka, šířka i rozvor zůstaly zachovány. Tvary karoserie jsou nyní stále elegantní, ale více výraznější. Příď zdobí třídílná horizontální mřížka chladiče s hluboko vsazenými světlomety, výraznější jsou lemy blatníků a celkově vůz působí více dynamicky. Větší je také prosklená plocha. Zadní obrysová světla dostala LED technologii, stejně tak přední. Světlá výška dosahuje hodnoty 165 mm. V nabídce jsou oproti předchůdci tři nové barvy karoserie.

Novinkou v kabině je více posunuté čelní sklo vpřed, celkově nižší posez, větší možnosti nastavení volantu, sklápění zadních sedadel jedním pohybem, aktivní posilovač řízení nebo hlasové ovládání v šesti světových jazycích (čeština tedy zatím chybí). Zajímavostí je také sportovní režim bezpečnostních pásů, které při jeho aktivaci lépe drží tělo v sedadle a eliminují jeho pohyb při ostřejší jízdě. Zavazadelník nyní pojme o 65 litrů více zavazadel (až 589 litrů), po sklopení zadních sedadel pak 1669 litrů.

Změnou prošel systém pohonu všech kol. Původní hydraulicky aktivovaný systém dvojicí čerpadel fungující čistě na mechanické bázi byl nahrazen elektricky ovládaným systémem. To přináší lepší reakční dobu a možnost spolupráce s ostatními el. ystémy. Při rozjezdu je navíc vždy aktivován systém pohonu všech kol, aby nedocházelo k prokluzu.

Aktuálně je Honda CR-V dostupná pouze s dvojicí pohonných jednotek (benzínovým dvoulitrem i-VTEC a vznětovou 2.2 i-DTEC) a dvojicí převodovek (manuální šestirychlostní a automatické pětistupňové). Obě pohonné jednotky prošly řadou úprav. U dieselu zůstal výkon zachován, přičemž se podařilo dosáhnout nižší spotřeby paliva (u verze s manuální převodovkou činí pokles 0,9 l/100 km, nově 5,6 l/100 km místo původních 6,5l/100 km). U benzínu vzrostl výkon z 110 kW na 114 kW a spotřeba poklesla u verze 6MT 4WD z 8,2 l/100 km na 7,4 l/100 km. Nový diesel 1.6 i-DTEC by se měl pod kapotou CR-V objevit koncem příštího roku.

Honda CR-V (2013)
 Ceny (Kč) S Comfort Elegance Lifestyle Executive
2.0 i-VTEC 2x4
544.000 569.000 619.000 - -
2.0 i-VTEC 4x4*
599.000 624.000 647.000
 754.000  824.000
2.2 i-DTEC 4x4*
 - 729.000
779.000 859.000
 929.000
Všechny uvedené ceny jsou platné pro verze s manuální 6° převodovkou, verze označené * mohou být vybaveny automatickou 5° převodovkou (ve všech výbavách je nutné k uvedené ceně přičíst +40.000 Kč)

Základ nabídky (od 544.000 Kč) tvoří verze s poháněnou pouze přední nápravou (2WD), kterou lze pojit pouze s dvoulitrovým benzínovým motorem a manuální šestirychlostní převodovkou. Všechny ostatní verze disponují pohonem všech kol a mohou být kombinovány i s automatickou převodovkou. Základní výbavě S nechybí kompletní bezpečnostní výbava, palubní počítač, tempomat nebo sedmnáctipalcová palcová litá kola. Musíte se však smířit s absencí autorádia, klimatizace nebo krytu zavazadlového prostoru. Tyto nedostatky napravuje verze Comfort, která přináší s rozdílem 25.000 Kč dvouzónovou klimatizaci a možnost příplatku 27.000 Kč za SD Navigaci. Zvolením třetího stupně výbavy Elegance (s rozdílem +50.000 Kč) získáte navíc kožený volant a hlavici řadicí páky, zadní výdech klimatizace, Bluetooth, parkovací senzory a zadní parkovací kameru, dešťový senzor, mlhovky a elektricky sklopná zpětná zrcátka. Další výbavou v nabídce je výbava Lifestyle, která přináší osmnáctipalcová kola, čalounění v kombinaci kůže/Alcantara, bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, zatmavená boční okna, ambientní osvětlení interiéru nebo vyhřívání předních sedadel. Nejvyšší provedení Executive přidává kožené čalounění, panoramatickou střechu a bezklíčový vstup. Dvě nejvyšší výbavy můžete rozšířit o HDD navigaci (+50.000 Kč) a balíček pokročilé bezpečnostní výbavy – adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu a systém zmírnění následků nehody (+75.000 Kč).

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč