Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií

vloženo

Japonská automobilka Honda dnes uvolnila oficiální informace o novém Civicu deváté generace včetně fotografií. Jeho vývoj trval čtyři roky a těšit se můžeme na modernizovanou benzínovou osmnáctistovku, nový nízkoobjemový diesel a přepracovaný diesel o objemu 2,2 litru. Podle všeho nový Civic neztratil nic ze svých současných předností.

Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií

Dosluhující osmá generace se představila v roce 2005 a způsobila díky svému vzhledu velké pozdvižení. Následovník v podobě deváté generace již tolik nepřekvapí, přesto se nese v podobném duchu, jako její předchůdce. Karoserie narostla o 45 mm na délku, o 10 mm na šířku, přičemž je o 20 mm nižší (4300x1775x1440 mm). Překvapivě došlo ke zkrácení rozvoru o 25 mm (2595 mm).  Zavazadelník pojme ve standardním uspořádání 401 litrů zavazadel. Pod podlahu zavazadelníku naložíte nově dalších 76 l drobností. Palivová nádrž našla své místo (stejně jako u osmé generace) pod předními sedadly. Díky tomu se novinka může pochlubit nevídanou variabilitou interiéru (zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, přičemž jejich sklopením lze vytvořit rovná ložná plocha a vyklopením sedáků vzhůru vykouzlíte za opěradly předních sedadel solidní prostor pro převoz neskladných vysokých předmětů).


Základní pohonnou jednotkou se stane již používaný benzínový čtyřválec i-VTEC o objemu 1,34 litru s rozvodem OHC produkující 73 kW. Daleko zajímavější bude přepracovaná populární osmnáctistovka i-VTEC s výkonem 104 kW dostupným při 6500 ot./min. a točivým momentem 174 Nm při 4300 ot./min u kterého průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 5,8 l/100 km. Původní turbodiesel i-CTDi o zdvihovém objemu 2,2 litru nahrazuje modernější i-DTEC, který dostal vstřikování common-rail třetí generace a vyznačuje se jemnějším chodem. Díky úpravám se podařilo zvýšit výkon z 103 kW na 110 kW. Maximum točivého momentu vrcholí nyní hodnotou 350 Nm v rozmezí 2000-2750 ot./min. Zároveň došlo ke snížení kombinované spotřeby z 5,3 na 4,2 l/100 km. Během roku se pod kapotou Civicu podle všeho objeví menší diesel (1,6 i-DTEC), který vyplní mezeru.

Všechny uvedené pohonné jednotky jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Dvě nejvyšší rychlosti byly prodlouženy, automobily jsou také vybaveny indikátorem zařazeného převodového stupně. Agregáty využívají systém start-stop (Idle Stop), který můžete vypnout tlačítkem na středové konzole. Podle všeho se v průběhu výroby objeví i samočinná pětistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení pomocí pádel, kterou bude možné pořídit ve spojení s osmnáctistovku. Ekonomickou jízdu bude řidiče učit systém Eco Assist (známe ho z hybridů Insight a CR-Z), který dokáže zabarvit rychloměr podle toho, jak jede řidič úsporně. Rozjíždění do kopců usnadní standardně montovaný HSA.

Honda/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek