Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií

vloženo

Japonská automobilka Honda dnes uvolnila oficiální informace o novém Civicu deváté generace včetně fotografií. Jeho vývoj trval čtyři roky a těšit se můžeme na modernizovanou benzínovou osmnáctistovku, nový nízkoobjemový diesel a přepracovaný diesel o objemu 2,2 litru. Podle všeho nový Civic neztratil nic ze svých současných předností.

Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Dosluhující osmá generace se představila v roce 2005 a způsobila díky svému vzhledu velké pozdvižení. Následovník v podobě deváté generace již tolik nepřekvapí, přesto se nese v podobném duchu, jako její předchůdce. Karoserie narostla o 45 mm na délku, o 10 mm na šířku, přičemž je o 20 mm nižší (4300x1775x1440 mm). Překvapivě došlo ke zkrácení rozvoru o 25 mm (2595 mm).  Zavazadelník pojme ve standardním uspořádání 401 litrů zavazadel. Pod podlahu zavazadelníku naložíte nově dalších 76 l drobností. Palivová nádrž našla své místo (stejně jako u osmé generace) pod předními sedadly. Díky tomu se novinka může pochlubit nevídanou variabilitou interiéru (zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, přičemž jejich sklopením lze vytvořit rovná ložná plocha a vyklopením sedáků vzhůru vykouzlíte za opěradly předních sedadel solidní prostor pro převoz neskladných vysokých předmětů).

Základní pohonnou jednotkou se stane již používaný benzínový čtyřválec i-VTEC o objemu 1,34 litru s rozvodem OHC produkující 73 kW. Daleko zajímavější bude přepracovaná populární osmnáctistovka i-VTEC s výkonem 104 kW dostupným při 6500 ot./min. a točivým momentem 174 Nm při 4300 ot./min u kterého průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 5,8 l/100 km. Původní turbodiesel i-CTDi o zdvihovém objemu 2,2 litru nahrazuje modernější i-DTEC, který dostal vstřikování common-rail třetí generace a vyznačuje se jemnějším chodem. Díky úpravám se podařilo zvýšit výkon z 103 kW na 110 kW. Maximum točivého momentu vrcholí nyní hodnotou 350 Nm v rozmezí 2000-2750 ot./min. Zároveň došlo ke snížení kombinované spotřeby z 5,3 na 4,2 l/100 km. Během roku se pod kapotou Civicu podle všeho objeví menší diesel (1,6 i-DTEC), který vyplní mezeru.

Všechny uvedené pohonné jednotky jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Dvě nejvyšší rychlosti byly prodlouženy, automobily jsou také vybaveny indikátorem zařazeného převodového stupně. Agregáty využívají systém start-stop (Idle Stop), který můžete vypnout tlačítkem na středové konzole. Podle všeho se v průběhu výroby objeví i samočinná pětistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení pomocí pádel, kterou bude možné pořídit ve spojení s osmnáctistovku. Ekonomickou jízdu bude řidiče učit systém Eco Assist (známe ho z hybridů Insight a CR-Z), který dokáže zabarvit rychloměr podle toho, jak jede řidič úsporně. Rozjíždění do kopců usnadní standardně montovaný HSA.

Honda/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií Fotografie k článku Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám