Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD

vloženo

Volvo S80 je nyní nabízeno se šestiválcovým motorem T6 s výkonem 285 k a se systémem pohonu všech kol, který byl poprvé představen v novém Volvu V70 v březnu 2007. Další novinkou pro model S80 je kombinace turbodieselového motoru D5 s výkonem 185 k a systému pohonu všech kol AWD

Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD „Motor T6 dodává nabídce motorů pro model S80 novou dimenzi,“ říká Hans Wikman, viceprezident pro řadu velkých modelů ve společnosti Volvo Cars. Tento motor byl naprogramován tak, aby nabízel nejvyšší možný výkon při co nejnižší spotřebě paliva a emisích škodlivin. Benzínový motor T6 vychází z kompaktního celohliníkového benzínového motoru s objemem 3,2 litru, který je pro Volvo S80 dostupný již od uvedení tohoto modelu na trh v březnu 2006.

Přeplňovaná verze má zdvihový objem 3,0 litru, disponuje výkonem 210 kW (285 k) a točivým momentem plných 400 Nm. Tento pozoruhodný točivý moment je k dispozici v celém rozmezí otáček již od 1 500 ot./min. a je tak zárukou dynamické akcelerace i plynulých jízdních vlastností (0-100 km/h za 6,9 sekundy – předběžná hodnota).

Nepatrně menší zdvihový objem přeplňované verze daný menším vrtáním a kratším zdvihem je kompenzován turbodmychadlem, které u tohoto motoru využívá výfukové plyny ve dvou stupních, přičemž stlačený vzduch z turbodmychadla je rozdělen vždy do tří válců - tento systém je znám pod označením "twin scroll".

Technologie „twin-scroll“ umožňuje využití kompaktnějšího a jednoduššího turbodmychadla a nabízí dynamičtější odezvu, která je plně srovnatelná se dvěma turbodmychadly.

Systém pohonu všech kol s technologií Instant Traction

Verze T6 Volva S80 je vybavena systémem pohonu všech kol vyvinutým společností Volvo. Za pomoci elektronicky řízené hydraulické spojky systém AWD rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy tak, aby byla zajištěna optimální stabilita za všech podmínek. Systém disponuje technologií Instant Traction, která při rozjezdu na kluzkém nebo nezpevněném povrchu zajišťuje bleskurychlý přenos výkonu z předních na zadní kola.

Úsporný turbodieselový motor D5 druhé generace

Pětiválcový turbodiesel D5 může být ve Volvu S80 rovněž spojen se systémem pohonu všech kol AWD. Výkonný a dynamický motor D5 nabízí výkon 136 kW (185 k) a točivý moment plných 400 Nm v mimořádně širokém rozmezí otáček. Nový motor D5 je vybaven elektronicky řízeným turbodmychadlem, pokročilou technologií vícebodového vstřikování paliva a výkonným systémem řízení motoru. Mimořádný zážitek z jízdy s tímto motorem je nyní ještě zesílen špičkovou ovladatelností a trakcí zajišťovanou pohonem všech kol s technologií Instant Traction. Bezúdržbový částicový filtr je součástí standardní výbavy a motor D5 je díky němu šetrný k životnímu prostředí.



Zdroj: volvocars.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!