Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD

vloženo

Volvo S80 je nyní nabízeno se šestiválcovým motorem T6 s výkonem 285 k a se systémem pohonu všech kol, který byl poprvé představen v novém Volvu V70 v březnu 2007. Další novinkou pro model S80 je kombinace turbodieselového motoru D5 s výkonem 185 k a systému pohonu všech kol AWD

Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD

„Motor T6 dodává nabídce motorů pro model S80 novou dimenzi,“ říká Hans Wikman, viceprezident pro řadu velkých modelů ve společnosti Volvo Cars. Tento motor byl naprogramován tak, aby nabízel nejvyšší možný výkon při co nejnižší spotřebě paliva a emisích škodlivin. Benzínový motor T6 vychází z kompaktního celohliníkového benzínového motoru s objemem 3,2 litru, který je pro Volvo S80 dostupný již od uvedení tohoto modelu na trh v březnu 2006.


Přeplňovaná verze má zdvihový objem 3,0 litru, disponuje výkonem 210 kW (285 k) a točivým momentem plných 400 Nm. Tento pozoruhodný točivý moment je k dispozici v celém rozmezí otáček již od 1 500 ot./min. a je tak zárukou dynamické akcelerace i plynulých jízdních vlastností (0-100 km/h za 6,9 sekundy – předběžná hodnota).

Nepatrně menší zdvihový objem přeplňované verze daný menším vrtáním a kratším zdvihem je kompenzován turbodmychadlem, které u tohoto motoru využívá výfukové plyny ve dvou stupních, přičemž stlačený vzduch z turbodmychadla je rozdělen vždy do tří válců - tento systém je znám pod označením "twin scroll".

Technologie „twin-scroll“ umožňuje využití kompaktnějšího a jednoduššího turbodmychadla a nabízí dynamičtější odezvu, která je plně srovnatelná se dvěma turbodmychadly.

Systém pohonu všech kol s technologií Instant Traction

Verze T6 Volva S80 je vybavena systémem pohonu všech kol vyvinutým společností Volvo. Za pomoci elektronicky řízené hydraulické spojky systém AWD rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy tak, aby byla zajištěna optimální stabilita za všech podmínek. Systém disponuje technologií Instant Traction, která při rozjezdu na kluzkém nebo nezpevněném povrchu zajišťuje bleskurychlý přenos výkonu z předních na zadní kola.

Úsporný turbodieselový motor D5 druhé generace

Pětiválcový turbodiesel D5 může být ve Volvu S80 rovněž spojen se systémem pohonu všech kol AWD. Výkonný a dynamický motor D5 nabízí výkon 136 kW (185 k) a točivý moment plných 400 Nm v mimořádně širokém rozmezí otáček. Nový motor D5 je vybaven elektronicky řízeným turbodmychadlem, pokročilou technologií vícebodového vstřikování paliva a výkonným systémem řízení motoru. Mimořádný zážitek z jízdy s tímto motorem je nyní ještě zesílen špičkovou ovladatelností a trakcí zajišťovanou pohonem všech kol s technologií Instant Traction. Bezúdržbový částicový filtr je součástí standardní výbavy a motor D5 je díky němu šetrný k životnímu prostředí.



Zdroj: volvocars.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..