Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD

vloženo

Volvo S80 je nyní nabízeno se šestiválcovým motorem T6 s výkonem 285 k a se systémem pohonu všech kol, který byl poprvé představen v novém Volvu V70 v březnu 2007. Další novinkou pro model S80 je kombinace turbodieselového motoru D5 s výkonem 185 k a systému pohonu všech kol AWD

Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD

„Motor T6 dodává nabídce motorů pro model S80 novou dimenzi,“ říká Hans Wikman, viceprezident pro řadu velkých modelů ve společnosti Volvo Cars. Tento motor byl naprogramován tak, aby nabízel nejvyšší možný výkon při co nejnižší spotřebě paliva a emisích škodlivin. Benzínový motor T6 vychází z kompaktního celohliníkového benzínového motoru s objemem 3,2 litru, který je pro Volvo S80 dostupný již od uvedení tohoto modelu na trh v březnu 2006.


Přeplňovaná verze má zdvihový objem 3,0 litru, disponuje výkonem 210 kW (285 k) a točivým momentem plných 400 Nm. Tento pozoruhodný točivý moment je k dispozici v celém rozmezí otáček již od 1 500 ot./min. a je tak zárukou dynamické akcelerace i plynulých jízdních vlastností (0-100 km/h za 6,9 sekundy – předběžná hodnota).

Nepatrně menší zdvihový objem přeplňované verze daný menším vrtáním a kratším zdvihem je kompenzován turbodmychadlem, které u tohoto motoru využívá výfukové plyny ve dvou stupních, přičemž stlačený vzduch z turbodmychadla je rozdělen vždy do tří válců - tento systém je znám pod označením "twin scroll".

Technologie „twin-scroll“ umožňuje využití kompaktnějšího a jednoduššího turbodmychadla a nabízí dynamičtější odezvu, která je plně srovnatelná se dvěma turbodmychadly.

Systém pohonu všech kol s technologií Instant Traction

Verze T6 Volva S80 je vybavena systémem pohonu všech kol vyvinutým společností Volvo. Za pomoci elektronicky řízené hydraulické spojky systém AWD rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy tak, aby byla zajištěna optimální stabilita za všech podmínek. Systém disponuje technologií Instant Traction, která při rozjezdu na kluzkém nebo nezpevněném povrchu zajišťuje bleskurychlý přenos výkonu z předních na zadní kola.

Úsporný turbodieselový motor D5 druhé generace

Pětiválcový turbodiesel D5 může být ve Volvu S80 rovněž spojen se systémem pohonu všech kol AWD. Výkonný a dynamický motor D5 nabízí výkon 136 kW (185 k) a točivý moment plných 400 Nm v mimořádně širokém rozmezí otáček. Nový motor D5 je vybaven elektronicky řízeným turbodmychadlem, pokročilou technologií vícebodového vstřikování paliva a výkonným systémem řízení motoru. Mimořádný zážitek z jízdy s tímto motorem je nyní ještě zesílen špičkovou ovladatelností a trakcí zajišťovanou pohonem všech kol s technologií Instant Traction. Bezúdržbový částicový filtr je součástí standardní výbavy a motor D5 je díky němu šetrný k životnímu prostředí.



Zdroj: volvocars.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up