Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD

vloženo

Volvo S80 je nyní nabízeno se šestiválcovým motorem T6 s výkonem 285 k a se systémem pohonu všech kol, který byl poprvé představen v novém Volvu V70 v březnu 2007. Další novinkou pro model S80 je kombinace turbodieselového motoru D5 s výkonem 185 k a systému pohonu všech kol AWD

Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD „Motor T6 dodává nabídce motorů pro model S80 novou dimenzi,“ říká Hans Wikman, viceprezident pro řadu velkých modelů ve společnosti Volvo Cars. Tento motor byl naprogramován tak, aby nabízel nejvyšší možný výkon při co nejnižší spotřebě paliva a emisích škodlivin. Benzínový motor T6 vychází z kompaktního celohliníkového benzínového motoru s objemem 3,2 litru, který je pro Volvo S80 dostupný již od uvedení tohoto modelu na trh v březnu 2006.

Přeplňovaná verze má zdvihový objem 3,0 litru, disponuje výkonem 210 kW (285 k) a točivým momentem plných 400 Nm. Tento pozoruhodný točivý moment je k dispozici v celém rozmezí otáček již od 1 500 ot./min. a je tak zárukou dynamické akcelerace i plynulých jízdních vlastností (0-100 km/h za 6,9 sekundy – předběžná hodnota).

Nepatrně menší zdvihový objem přeplňované verze daný menším vrtáním a kratším zdvihem je kompenzován turbodmychadlem, které u tohoto motoru využívá výfukové plyny ve dvou stupních, přičemž stlačený vzduch z turbodmychadla je rozdělen vždy do tří válců - tento systém je znám pod označením "twin scroll".

Technologie „twin-scroll“ umožňuje využití kompaktnějšího a jednoduššího turbodmychadla a nabízí dynamičtější odezvu, která je plně srovnatelná se dvěma turbodmychadly.

Systém pohonu všech kol s technologií Instant Traction

Verze T6 Volva S80 je vybavena systémem pohonu všech kol vyvinutým společností Volvo. Za pomoci elektronicky řízené hydraulické spojky systém AWD rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy tak, aby byla zajištěna optimální stabilita za všech podmínek. Systém disponuje technologií Instant Traction, která při rozjezdu na kluzkém nebo nezpevněném povrchu zajišťuje bleskurychlý přenos výkonu z předních na zadní kola.

Úsporný turbodieselový motor D5 druhé generace

Pětiválcový turbodiesel D5 může být ve Volvu S80 rovněž spojen se systémem pohonu všech kol AWD. Výkonný a dynamický motor D5 nabízí výkon 136 kW (185 k) a točivý moment plných 400 Nm v mimořádně širokém rozmezí otáček. Nový motor D5 je vybaven elektronicky řízeným turbodmychadlem, pokročilou technologií vícebodového vstřikování paliva a výkonným systémem řízení motoru. Mimořádný zážitek z jízdy s tímto motorem je nyní ještě zesílen špičkovou ovladatelností a trakcí zajišťovanou pohonem všech kol s technologií Instant Traction. Bezúdržbový částicový filtr je součástí standardní výbavy a motor D5 je díky němu šetrný k životnímu prostředí.



Zdroj: volvocars.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD Fotografie k článku Nová hnací ústrojí pro Volvo S80: Motor T6 turbo a dieselový motor D5 s pohonem všech kol AWD
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má