Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Přestože se model 2008 se lvem ve znaku prodává stále skvěle, francouzská automobilka představila po šesti letech na trhu jeho druhou generaci. Ta stojí na základech malé ho hatchbacku 208 a sdílí s ním i techniku. Na trh se novinka dostane se třemi benzinovými, dvěma naftovými a jedním elektrickým motorem koncem letošního roku.

Novinka se mezigeneračně natáhla o značných 141 mm. Rozvor činí 2.650 mm, což je o 112 mm více než dosud. Zavazadelník poskytuje objem 434 litrů, u elektrické verze je nutné počítat s omezením na 405 litrů.


Z hlediska rozměrů jde o opravdové SUV, současně vyniká svým výrazně elegantním vzhledem. Technologicky vyspělý vůz je vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit® 3D a disponuje asistenčními systémy řízení využívající nejlepší know-how značky Peugeot. Díky komplexní nabídce pohonů je nový Peugeot 2008 k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým, přičemž všechny přinášejí mimořádně stimulující pocity za volantem.

Svět se mění. Nové podmínky vyžadují od automobilového průmyslu nové odpovědi. Značka Peugeot, která se již 208 let podílí na vývoji automobilismu, v současné éře přechodu na nové zdroje energií opět plní svůj závazek na výzvy současné doby reagovat. Její vzrušující a optimistickou vizi budoucnosti potvrzuje i nové SUV Peugeot 2008, které ukazuje, že technologie a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce. Současně značka odhaluje automobil, jenž umí překvapit, změnit cestu v zážitek a nabídnout každému mobilitu na míru.

Ambicí nového Peugeotu 2008 je napsat další úspěšnou kapitolu v historii SUV řady značky Peugeot.  Vůz je plně v souladu se současným stylem modelové řady Peugeot a zároveň vyjadřuje svou vlastní osobnost. Vyvážené linie a celkové proporce jsou typické pro segment SUV. Díky tvaru čelního skla je kapota horizontálnější a celek působí mohutnější. S atletickými a svalnatými křivkami nový model navozuje dojem bezpečí a stability.

Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety.

Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl, který vypovídá o technické zručnosti při lisování dílů. Linie karoserie zajišťuje celkovou soudržnost a jednotnost designu.

Robustní vzhled zdůrazňují i kola o velkém průměru (690 mm). 18'' ráfky mají nové ozdobné vložené prvky, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola).

Posun značky k luxusnějším kategoriím produktů potvrzuje i velice elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT.

Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě motorů PureTech 130/155 a BlueHDi 130). Charakteristický podpis se 3 LED drápy získal nový výraz. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech. V některých zemích určení budou LED světly vybaveny všechny úrovně výbavy.

Kromě obvyklé nabídky jsou k dispozici nápadné výrazné odstíny karoserie pro ještě osobitější styl:

  • Červená Elixir, barevný lak pro zvýšení hloubky a barvy odstínu;
  • Modrá Vertigo, třívrstvý lak pro zářivý povrch;
  • Oranžová Fusion, nový metalický odstín exkluzivně pro nový Peugeot 2008.

Výběru barev a materiálů interiéru byla věnována speciální péče, ušlechtilé materiály a originální barvy byly zajímavě zkombinovány:

  • Subtilní ozdobné prvky palubní desky s oranžovým (verze výbavy Active) nebo modrým (verze výbavy Allure) tampotiskem;
  • Moderní světle modré čalounění „Urbanoïde“ (ve verzi výbavy Allure) budí dojem technické propracovanosti a svěžesti;
  • Dynamické verze GT se střídmějším tmavším stylem, který umocňují prvky v odstínu Adamite;

Luxusnější verze 2008 GT/e-2008 GT kombinují Alcantaru®, kůži i látku. U Verze GT je Alcantara® v odstínu černá Onyx s prošitím Adamite a u verze e-2008 GT získala exkluzivní odstín šedá Greval® s modrým a zeleným prošitím.

Nový Peugeot 2008 disponuje útulným a příjemným interiérem, ve kterém se u verzí GT Line a GT objevují světelné ozdobné prvky v 8 různých odstínech volitelných prostřednictvím dotykového displeje.

Intuitivní univerzálnost a komfort

Díky prostornosti na zadních sedadlech (nový rekord pro novou platformu CMP) je nové SUV Peugeot 2008 mimořádně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž pohodlný zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210), a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.

Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou. Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Příjemným doplňkem interiéru je střešní okno. Jeho otevírání směrem ven zachovává prostornost ve výši hlavy i na zadních sedadlech.

Nový Peugeot i-Cockpit® 3D

Peugeot i-Cockpit® se opírá o osvědčený základ a nabízí bezchybnou ergonomii i povzbuzení smyslů:

  • kompaktní volant pro lepší ovladatelnost a příjemnější držení,
  • velký dotykový HD displej na dosah ruky i očí,
  • a nyní inovativní 3D vyvýšený přístrojový panel.

Tato koncepce kabiny, kterou si zákazníci velmi oblíbili a nalezneme ji již ve více než 5 milionech vozů Peugeot po celém světě, se u nového SUV Peugeot 2008 objevuje v modernizované verzi.

Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a jsou promítány ve formě hologramu. Údaje jsou výrazné a dynamické. V závislosti na své důležitosti nebo aktuálnosti se zobrazují blíž k očím řidiče, čímž se zvýší jeho reaktivita přibližně o půl vteřiny. Peugeot i-Cockpit® 3D, který byl poprvé odhalen u vozu nový Peugeot 208, představuje skutečnou inovaci, první na světě v tomto segmentu. Zlepšuje jízdu v každém ohledu: účinnost, čitelnost a bezpečnost jsou na nejvyšší úrovni. Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů (toggle switches).

Zpracování materiálů je přesné a noblesní. Kromě zraku totiž musí potěšit i hmat. Na palubní desce byl použit měkčený plast a na mnoha místech v kabině sofistikované a příjemné materiály jako jsou Alcantara® nebo kůže Nappa®. Dveřní panely a prvky zabudované do palubní desky mají „karbonový“ vzhled.

Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické („shift and park by wire“), což umožňuje snadné a intuitivní používání. Doplňují ho ovladače na volantu, aby řidič mohl v případě potřeby řazení rychle převzít.

Moderní a technologické

Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Nabízí to nejlepší z know-how značky Peugeot. Arzenál technologií je působivý:

Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje:

  • Aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu;
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go u automatické osmistupňové převodovky EAT8
  • Park Assist ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s  rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy;
  • Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty;
  • Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (i okraje vozovky);
  • Systém sledování pozornosti řidiče upozorňující v případě potřeby na vhodnost přestávky;
  • Automatické přepínání dálkových světlometů zlepšující koncentraci na jízdu;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy) s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost;
  • Systém sledování mrtvého úhlu;
  • Elektrická parkovací brzda.

Uživatelé vozu, kteří používají každodenně smartphone, ocení možnosti, které nové SUV Peugeot 2008 přináší. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink™, Apple CarPlay™ a Android Auto™ přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu).

3D on-line navigace TomTom® Traffic, která v reálném čase poskytuje informace o provozu a automaticky přepočítává trasy, je praktickým pomocníkem na cestách. Řidič je rovněž informován o oblastech s dopravním omezením či o zajímavých místech v okolí. Bude mít také k dispozici nové hlasové ovládání.

Spokojeni budou i milovníci hudby. Hi-fi systém nového SUV Peugeot 2008, vyvinutý ve spolupráci s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal®, je výsledkem více než tříleté práce. Tento špičkový systém se již používá ve vozech Peugeot 3008, 5008 a 508 a nyní je k dispozici i v  novém SUV Peugeot 2008. 10 reproduktorů, které jsou ve voze optimálně akusticky uspořádány, využívají technologie Focal®. Systém zahrnuje: čtyři hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory, čtyři 165 mm basové reproduktory s polyglassovou membránou, středový kanál s polyglassovou membránou a subwoofer Power-Flower ™ s trojitou cívkou. Reproduktory Jsou spojeny s 12kanálovým 515 W zesilovačem, což zajišťuje dokonale jasný a přesný zvuk.

Nový Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.

Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.

Vývoj se zaměřil především na energetickou účinnost, takže všechny motory získaly řízené vstupy vzduchu, kola se směrovaným prouděním vzduchu a dokonce také aerodynamický podvozek. Vše se tak zaměřilo na řízený průtok vzduchu, a tudíž na optimalizovaný koeficient průniku vzduchu.

Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).

Nejvyšší verze GT Line a GT nabízejí navíc charakteristické stylové prvky:

  • Světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy,
  • Hliníková 18" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky,
  • Pečlivě propracovaný interiér: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, doprovodné ambientní osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály.

Radost z řízení Full Electric

Jízda s elektromotorem dokáže být velice příjemná a i toto první elektrické SUV Peugeot přináší zcela nové pocity. Řidič získává s tímto 100% elektrickým motorem vysokou úroveň akcelerace, v naprostém tichu a bez vibrací. K tomuto potěšení se přidává i volnost pohybu, neboť díky elektromotoru může řidič svobodně jezdit v centru města i v zelených zónách s omezeným provozem.

Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.

Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit® 3D  umožňuje porozumět chodu elektrického pohonu. K dispozici jsou dva intuitivní způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky:

  • Drive („D“), rekuperace je standardní, řízení je podobné jako u vozu s benzínovým nebo dieselovým motorem;
  • Brake („B“), umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění pedálu akcelerace.

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.

Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.

Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic:

  • 16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up™ Legrand® prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem;
  • 5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW);
  • 30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.

Nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot®, která rovněž umožňuje nabíjení kdykoliv spustit nebo zastavit a dálkově kontrolovat úroveň nabití.

Pro maximální úroveň tepelného komfortu byly vyvinuty specifické prvky výbavy:

  • topný rezistor o výkonu 5 kW napájený z baterie hnacího ústrojí, který zajišťuje vytápění prostoru pro cestující;
  • tepelné čerpadlo a automatická regulace teploty v kabině pro zajištění úrovně komfortu jako ve verzích se spalovacím motorem; systém je přizpůsobený pro optimalizovanou spotřebu energie;
  • vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy);
  • vytápění, které lze spustit před jízdou, jež je naprogramovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo dálkově přes aplikaci MyPeugeot®, takže kabinu lze vytopit již před odjezdem.

Peugeot e-2008 svým vzezřením nijak z modelové řady 2008 nevyčnívá, nicméně nenápadně upozorňuje na svůj elektrický charakter prostřednictvím atraktivních detailů:

  • dichroitický znak lva, jehož barva se mění mezi zelenou a modrou podle úhlu pohledu;
  • písmeno „e“ na předních blatnících a pátých dveřích;
  • elegantní maska chladiče v barvě karoserie s horizontálními šupinami;
  • exkluzivní čalounění sedadel potažených Alcantarou© v odstínu Šedá Greval u vozu Peugeot e-2008 GT;
  • zážitek na palubě v neposlední řadě doplňuje i zobrazení informací, které je specifické pro elektrickou verzi, a to na vyvýšeném  3D přístrojovém panelu i na dotykové obrazovce.

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon není jen otázka motorizace, nabízí značka Peugeot kompletní praktický a didaktický systém, který bude zákazníky doprovázet při jejich každodenních cestách.

Již při uvedení na trh budou v nabídce tři služby:

  • Easy-Charge usnadní přístup k jednotlivým alternativám nabíjení s nabídkou řešení přizpůsobených potřebám uživatelů. V domácnosti či v kanceláři umožní bohatá výbava (zesílená zástrčka, Wallbox, Smart Wallbox, ...) spolu s diagnostickým systémem pro vyhodnocení elektroinstalace naleznout nejlepší způsob nabíjení. Finální instalaci zajistí značka. Vedle toho bude nabídnuta možnost veřejného nabíjení prostřednictvím služby Free2Move Services. Předplacená karta umožní přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě. Předvolba stanic závisí na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení a on-line navigace se postará o navedení ke zvolené stanici.
  • Easy-Move zajistí mobilitu zákazníků. Nástroj pro plánování a organizaci dlouhých cest prostřednictvím Free2Move Services nabídne nejlepší trasy s ohledem na dojezd vozu a umístění dobíjecích stanic. Pro snadnou a srozumitelnou navigaci se bude trasa zobrazovat přímo na dotykovém displeji vozu. Součástí pronájmu vozidla je rozšířená nabídka mobility, která umožňuje pronajmout si podle potřeb vůz se spalovacím motorem. A v neposlední řadě poskytne nástroj v aplikaci MyPeugeot rady pro ekologickou jízdu za účelem optimalizace dojezdu vozu Peugeot e-2008.
  • Serenity doprovázející zákazníky po celou dobu používání vozu Peugeot e-2008. Na webových stránkách značky Peugeot se uživatelé elektromobilu díky novým simulátorům a digitálním trasám mohou dozvědět víc o nabídce elektrických vozů a jízdních kol značky Peugeot. Dále zde najdou informace o financování, servisních a asistenčních službách atd., stejně tak i certifikát osvědčující úroveň kapacity baterie, který usnadní následný prodej vozu.

Výkonné a odpovědné: spalovací motory splňují nejnovější normy Euro 6

Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.

Benzínové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d

  • PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
  • PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně pro verzi GT).

V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP):

  • BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Některé motory budou přizpůsobeny zemím určení, které mají vlastní předpisy týkající se emisí a kvality paliva. Nové SUV Peugeot 2008, určené na mezinárodní trhy bude v prodeji od konce roku 2019. Vyrábět se bude ve španělském městě Vigo pro evropské trhy a ve Wu-chanu pro Čínu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč