Nová generace Lexusu GS odhalena

vloženo

Automobilka Lexus odhalila čtvrtou generaci modelu GS na soutěži elegance Concours d’Elégance v kalifornském Pebble Beach. Sedan vyšší střední třídy se dostane na český trh v dubnu 2012. Lexus slibuje, že nový model bude zaměřen více na řidiče.

Nová generace Lexusu GS odhalena Nová generace Lexusu GS odhalena

Nový podvozek
Přepracovaná podvozková platforma je oproti současnému modelu tužší (vyšší počet bodových svarů a doplnění laserových spojů). Širší rozchod kol, vpředu o 40 mm, resp. vzadu o 50 mm, v součinnosti s novým systémem odpružení zajišťuje lepší jízdní vlastnosti při průjezdu zatáčkami. Nový je i systém zavěšení kol. Horní i spodní vodicí ramena přední nápravy jsou vyrobena z hliníku a používají větší pouzdra. Přepracování se dočkala zadní nápravnice, aby bylo možné použít nové víceprvkové zavěšení zadních kol.  Díky tužší platformě a lehčím komponentům bylo možné v tlumičích použít olej s nižší viskozitou, a tak tlumiče vykazují lehčí chod a rychleji reagují na drobné vnější podněty. Nasazení hliníkových vodicích ramen u přední i zadní nápravy přispělo ke snížení neodpružené hmotnosti a výraznému zlepšení jízdního projevu. 


Technické parametry americké verze
Nový GS 350 pohání zdokonalený vidlicový šestiválec 3,5 l se čtyřmi vačkami a čtveřicí ventilů na válec, používající technologii duálního proměnného časování ventilů (dual VVT-i). Díky výkonu 225 kW (306 k) se jedná o jeden z nejvýkonnějších základních motorů v této třídě, a současně jediný, který používá přímé i nepřímé vstřikování paliva. GS tak akceleruje z 0 na 60 mph za pouhých 5,7 sekundy a zároveň vykazuje nižší spotřebu paliva než předchůdce. Pružné zrychlení z 30 na 50 mph činí pouhé 3,0 sekundy. Součástí standardní výbavy je i šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním řazením pomocí pádel pod volantem a sportovním režimem. Kromě základního režimu Normal jsou k dispozici další nastavení (režim ECO, SPORT S a SPORT S+).

Na přání displej velký až 12,3"
Multimediální soustava nabízí celou řadu standardních funkcí zábavy a konektivity, včetně rozšířených funkcí Bluetooth® s automatickým načítáním seznamu kontaktů a streamování audia. Zájemci o GS se mohou těšit na přehrávání DVD (audio a video), vylepšený zvuk nahrávek v MP3, prostorové ozvučení 5.1 Surround Sound a centrální displej o úhlopříčce 8". Na přání lze objednat multimediální displej o úhlopříčce 12,3". Tento displej s dělenou obrazovkou současně zobrazuje mapu i informace audio soustavy, klimatizace a další funkce. Pro fajnšmejkry je připraven příplatková audio soustava Mark Levinson se 17 reproduktory o celkovém výkonu 835 W.

Maximální bezpečnost
Kromě modernizované soustavy brzd a konstrukce karoserie nabízí nový GS již v základu 10 airbagů. Nová přední sedadla konstrukce WIL (Whiplash Injury Lessening) napomáhají k tomu, aby cestující v okamžiku nárazu měli optimální držení těla. Bezpečnost cestujících lze dále zvýšit pomocí pokročilého přednárazového bezpečnostního systému, který využívá adaptivní tempomat, schopný upozornit včas na překážky, které by mohly způsobit nehodu. Tento systém vůbec poprvé v této třídě používá infračervenou kameru ke sledování očí řidiče a jeho kontrole. Dále je možné připlácet za systém nočního vidění, „Head Up“ displej s projekcí na přední sklo, systém monitorování mrtvých úhlů (BSM), hlídač jízdních pruhů (LKA) s varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW). GS jako první ve své třídě nabízí systém LKA s aktivním zasahováním do řízení (formou mírného stáčení volantu), kdy řidiči pomáhá udržovat správný směr, zatímco systém LDW upozorňuje řidiče v okamžiku, kdy začne nechtěně vyjíždět z daného jízdního pruhu.

Kromě modelu GS 350, představeného v kalifornském Pebble Beach, se brzy představí další verze GS, včetně hybridního provedení a verze F-Sport.

Lexus, PŠ

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová generace Lexusu GS odhalena Fotografie k článku Nová generace Lexusu GS odhalena Fotografie k článku Nová generace Lexusu GS odhalena
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem