Nová generace Lexusu GS odhalena

vloženo

Automobilka Lexus odhalila čtvrtou generaci modelu GS na soutěži elegance Concours d’Elégance v kalifornském Pebble Beach. Sedan vyšší střední třídy se dostane na český trh v dubnu 2012. Lexus slibuje, že nový model bude zaměřen více na řidiče.

Nová generace Lexusu GS odhalena Nový podvozek
Přepracovaná podvozková platforma je oproti současnému modelu tužší (vyšší počet bodových svarů a doplnění laserových spojů). Širší rozchod kol, vpředu o 40 mm, resp. vzadu o 50 mm, v součinnosti s novým systémem odpružení zajišťuje lepší jízdní vlastnosti při průjezdu zatáčkami. Nový je i systém zavěšení kol. Horní i spodní vodicí ramena přední nápravy jsou vyrobena z hliníku a používají větší pouzdra. Přepracování se dočkala zadní nápravnice, aby bylo možné použít nové víceprvkové zavěšení zadních kol.  Díky tužší platformě a lehčím komponentům bylo možné v tlumičích použít olej s nižší viskozitou, a tak tlumiče vykazují lehčí chod a rychleji reagují na drobné vnější podněty. Nasazení hliníkových vodicích ramen u přední i zadní nápravy přispělo ke snížení neodpružené hmotnosti a výraznému zlepšení jízdního projevu. 

Technické parametry americké verze
Nový GS 350 pohání zdokonalený vidlicový šestiválec 3,5 l se čtyřmi vačkami a čtveřicí ventilů na válec, používající technologii duálního proměnného časování ventilů (dual VVT-i). Díky výkonu 225 kW (306 k) se jedná o jeden z nejvýkonnějších základních motorů v této třídě, a současně jediný, který používá přímé i nepřímé vstřikování paliva. GS tak akceleruje z 0 na 60 mph za pouhých 5,7 sekundy a zároveň vykazuje nižší spotřebu paliva než předchůdce. Pružné zrychlení z 30 na 50 mph činí pouhé 3,0 sekundy. Součástí standardní výbavy je i šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním řazením pomocí pádel pod volantem a sportovním režimem. Kromě základního režimu Normal jsou k dispozici další nastavení (režim ECO, SPORT S a SPORT S+).

Na přání displej velký až 12,3"
Multimediální soustava nabízí celou řadu standardních funkcí zábavy a konektivity, včetně rozšířených funkcí Bluetooth® s automatickým načítáním seznamu kontaktů a streamování audia. Zájemci o GS se mohou těšit na přehrávání DVD (audio a video), vylepšený zvuk nahrávek v MP3, prostorové ozvučení 5.1 Surround Sound a centrální displej o úhlopříčce 8". Na přání lze objednat multimediální displej o úhlopříčce 12,3". Tento displej s dělenou obrazovkou současně zobrazuje mapu i informace audio soustavy, klimatizace a další funkce. Pro fajnšmejkry je připraven příplatková audio soustava Mark Levinson se 17 reproduktory o celkovém výkonu 835 W.

Maximální bezpečnost
Kromě modernizované soustavy brzd a konstrukce karoserie nabízí nový GS již v základu 10 airbagů. Nová přední sedadla konstrukce WIL (Whiplash Injury Lessening) napomáhají k tomu, aby cestující v okamžiku nárazu měli optimální držení těla. Bezpečnost cestujících lze dále zvýšit pomocí pokročilého přednárazového bezpečnostního systému, který využívá adaptivní tempomat, schopný upozornit včas na překážky, které by mohly způsobit nehodu. Tento systém vůbec poprvé v této třídě používá infračervenou kameru ke sledování očí řidiče a jeho kontrole. Dále je možné připlácet za systém nočního vidění, „Head Up“ displej s projekcí na přední sklo, systém monitorování mrtvých úhlů (BSM), hlídač jízdních pruhů (LKA) s varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW). GS jako první ve své třídě nabízí systém LKA s aktivním zasahováním do řízení (formou mírného stáčení volantu), kdy řidiči pomáhá udržovat správný směr, zatímco systém LDW upozorňuje řidiče v okamžiku, kdy začne nechtěně vyjíždět z daného jízdního pruhu.

Kromě modelu GS 350, představeného v kalifornském Pebble Beach, se brzy představí další verze GS, včetně hybridního provedení a verze F-Sport.

Lexus, PŠ

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová generace Lexusu GS odhalena Fotografie k článku Nová generace Lexusu GS odhalena Fotografie k článku Nová generace Lexusu GS odhalena
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer