Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů

vloženo

Nová generace modelové řady Audi Q7 stanovuje nová měřítka, ať se jedná o luxusní komfort, největší interiér v segmentu nebo snížení hmotnosti až o 325 kilogramů. Nová Q7 nabídne zavazadlový prostor o objemu 890 litrů v základním pětimístném uspořádání.

Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Velké SUV zaujímá vedoucí postavení ve své třídě také díky inovativním asistenčním, informačním a zábavním systémům. Nové motory spotřebují výrazně méně paliva v porovnání s předchůdcem a v modelu Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro spojuje značka se čtyřmi kruhy poprvé hospodárnou hybridní jednotku s možností vnějšího nabíjení a trvalý pohon všech kol quattro.

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Audi zodpovědný za vývoj, shrnuje nejsilnější stránky nového SUV následovně: „Nové Audi Q7 symbolizuje ‚Náskok díky technice‘. Jeho spotřeba paliva klesla v porovnání s předchůdcem až o 28 procent a ve svém segmentu nemá z hlediska spotřeby paliva konkurenci. Vzorem ve své třídě je i díky své nízké hmotnosti. Jeho výbava zahrnuje nejnovější asistenční systémy, informační a zábavní systémy a služby connect.

Nové Audi Q7 je nejlehčím vozem ve své třídě
Pětimístné Audi Q7 3.0 TDI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1995 kilogramů. V porovnání s předchůdcem to je v závislosti na výbavě až o 325 kilogramů méně. Díky lehké konstrukci karoserie z rozmanitých materiálů a kompletně novému podvozku nabízí excelentní jízdní komfort a zároveň jízdní vlastnosti sportovních modelů Audi – při vynikajících hodnotách emisí CO2.

Dynamika sériově
Audi Q7 patří mezi dynamické zástupce kategorie velkých SUV díky výkonným motorům v kombinaci s adaptivním podvozkem a lehkou karoserií. Podobné výkonové parametry byly před několika lety vyhrazeny pouze sportovním vozům. Nové Audi Q7 zrychlí s motory 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) a 3.0 TDI o výkonu 200 kW (272 k) z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, resp. 6,3 sekundy.

Nejvyšší rychlost 250 km/h je pro motor TFSI ryze formální záležitostí a TDI snadno zrychlí až na 234 km/h. Spotřeba paliva je přitom neobvykle nízká. Vznětový motor V6 se v průměru spokojí s pouhými 5,7 litru paliva na 100 km (149 g CO2 na km). TFSI spotřebuje jen 7,7 l/100 km (179 g CO2 pro km).

Inovativní ovládání a zobrazování
Audi Q7 stanovuje nová měřítka také v oblasti konceptu ovládání, informačních a zábavních systémů a konektivity. Na přání může být vůz vybaven modulárními informačními a zábavními systémy druhé generace a digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Intuitivní ovládání ještě více zjednodušuje nový ovládací systém MMI all-in-touch s velkým touchpadem. Mezi další inovace patří Audi tablet pro cestující na sedadlech vzadu a dva audiosystémy s prostorovým zvukem. Novinkou je také možnost integrace chytrého telefonu kompatibilního se systémy Google Android Auto a Apple CarPlay prostřednictvím nového rozhraní Audi smartphone interface. Tyto funkce budou pro Českou republiku dostupné později.

Žádný jiný sériově vyráběný vůz v tomto segmentu nemá více asistenčních systémů

Dalším argumentem ve prospěch Audi Q7 je extrémně široká nabídka nových asistenčních systémů, která zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat adaptive cruise control s asistentem pro jízdu v dopravní koloně, prediktivního asistenta efektivity, asistenta pro jízdu s přívěsem a asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání. V současnosti není na trhu žádný jiný sériově vyráběný vůz, který by v této technické oblasti nabízel více.

Audi Q7 také jako hybridní vůz s možností vnějšího nabíjení a pohonem všech kol quattro
Audi Q7 e-tron quattro, který bude v České republice uveden do prodeje začátkem roku 2016, je prvním hybridním vozem Audi s možností vnějšího nabíjení a vznětovým motorem a zároveň prvním hybridním vozem s možností vnějšího nabíjení, vznětovým motorem a pohonem všech kol quattro v segmentu prémiových SUV. Tento model poskytne celkový nejvyšší výkon 275 kW (373 k) a celkový nejvyšší točivý moment 700 N.m. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje pouze 1,7 litru paliva na 100 kilometrů (46 g CO2 na km). Kapacita lithium-iontového akumulátoru postačuje k překonání vzdálenosti až 56 kilometrů v kombinovaném cyklu EU.

Luxusní salonek: Nejprostornější interiér v segmentu

Po otevření dveří čeká na cestující interiér s charakterem luxusního salonku. Všechny barvy a materiály jsou vzájemně pečlivě sladěny. Před sedadlem spolujezdce vpředu se nachází nepřerušovaný pás výdechů ventilační soustavy napříč přístrojovou deskou, čímž zdůrazňuje velkorysou prostornost interiéru. Dvoudílná ozdobná obložení jsou zasazena do decentních rámečků, za tmy jsou kontury interiéru zvýrazněny na přání dodávanými tenkými světlovody.

Všechny spínače a ovládací prvky jsou v ideálním dosahu ruky řidiče. Díky rozmanitým možnostem nastavení sedadel naleznou cestující snadno velmi komfortní polohu sezení. Pro nové Audi Q7 jsou k dispozici četné varianty sedadel, včetně anatomického sedadla s nastavitelnými bočnicemi a funkcemi klimatizace a masáže. Mnohostrannost Audi Q7 se zrcadlí také v sériově dodávaných třídílných opěradlech sedadel ve druhé řadě, která jsou samostatně sklopná, nebo v třetí řadě sedadel, která se dodává na přání a zahrnuje nyní elektrické ovládání. Kromě ovládacího systému MMI je dalším prvkem výbavy na přání digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit. Jeho displej TFT s úhlopříčkou 12,3 palce nabízí propracovaná grafická zobrazení, přičemž ovládání probíhá prostřednictvím multifunkčního volantu. Jako doplněk si mohou zákazníci na přání objednat průhledový displej HUD (Head Up Display), který promítá nejdůležitější informace na čelní okno.

V pětimístném provedení nabízí zavazadlový prostor základní objem 890 litrů, maximálně to je 2075 litrů.

Audi mediacenter

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů Fotografie k článku Nová generace Audi Q7 je lehčí až o 325 kilogramů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!