Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu

vloženo

Alfa Romeo představuje zbrusu novou podvozkovou platformu, která je základem kompaktního hatchbacku Giulietta a splňuje i ty nejpřísnější nároky na držení vozidla na silnici, hbitost a bezpečí. Zároveň zaručuje výjimečný výkon a maximální komfort, a to díky nejnovějším výrobním postupům a rafinovaným technickým řešením. Výsledkem je lehká, nicméně pevná konstrukce, která hojně využívá hliníku a vysokopevnostní oceli.

Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu

Systém Alfa DNA umožňuje řidiči přizpůsobit si nastavení vozu tak, aby přineslo vynikající zážitek a pohodlí pro rozličné podmínky na silnici i řidičské styly.


Model Alfa Romeo Giulietta je zcela novým vozem, který však navazuje na tradici svého předchůdce. Bezesporu se jedná o sportovní vůz, který se může pyšnit výjimečnou agilitou i na těch nejnáročnějších cestách. Zároveň poskytuje maximální komfort i při každodenní jízdě. Nastavení odpružení u Sport paketů jen umocňuje sportovní charakter tohoto nového modelu.

Nová platforma se stane konstrukčním základem pro středně velké modely Fiat Group Automobiles tak, jako se tomu stalo u architektury pro segment A mezi miniauty a u architektury pro segmenty B a L0 mezi malými vozy. Jedná se však o výrazný krok vpřed oproti předchozím platformám, a to díky novým materiálům a vysoké úrovni dosaženého výkonu. Konstruktéři chtěli od počátku vytvořit platformu, která získá nejlepší hodnocení ve své třídě v oblasti ovladatelnosti, poměru mezi výkonem a hmotností, komfortu při řízení, eliminace vibrací a bezpečí (aktivního i pasivního).

Podvozek představuje výrazný pokrok v oblasti použitých materiálů. Celá konstrukce je nyní mnohem odolnější a poskytuje lepší výkon, aniž by v porovnání s předchozí generací došlo ke zvýšení hmotnosti. Konstrukce podlahy je u Giulietty tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které s minimální deformací pohlcují energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Využití důmyslných řešení umožnilo snížení váhy o 8,5 kg v přední části vozu a 4 kg v zadní části ve srovnání s běžnými ocelovými konstrukcemi. Bezpečí, které vůz poskytuje, se ale nikterak nesnížilo.
Mnohé z využitých systémů a částí u nové platformy byly pečlivě upraveny s ohledem na příští generaci. To se pozitivně odrazilo na výkonu a snížení hmotnosti. Příčný nosník ze slitiny hořčíku a rám zadních sedadlel jsou díky tomu lehčí o 35 %.

Giulietta nabízí jedinečné ovládání a pohodlí, a to díky novému systému zavěšení vozidla. Především přední zavěšení Mc Pherson bylo upraveno tak, aby poskytovalo maximální pevnost při bočním zatížení. Hmotnost byla navíc zredukována díky použití hliníku. Zadní zavěšení Multilink je zbrusu nové a neomezuje objem zavazadlového prostoru i díky ramenům z hliníku šetřícím 10 kg oproti klasickému zavěšení Multilink.

Nový elektrický posilovač zaručuje výjimečný požitek z jízdy. Ovládání klimatizace bylo navrženo tak, aby se výrazně snížily nároky na spotřebu paliva (spotřeba je o 30 % nižší než u běžných systémů). Díky jedinečným technickým vlastnostem bylo také možné dosáhnout vynikajících hodnot pro hluk a vibrace.

Co se týče pasivní bezpečnosti, byla Alfa Romeo Giulietta navržena tak, aby dosáhla nejlepšího hodnocení Euro NCAP, a to mimo jiné na základě patnácti tisíců hodin matematického modelování, 80 nárazovým testům, 150 testům na hydropneumatické stolici a více jak 100 testování součástek a podsystémů. Nová trojitá bezpečnostní zóna maximalizuje absorpční schopnosti přední části vozu a snižuje riziko deformace kabiny vozu, tudíž je zaručena optimální ochrana pasažérů i při silnějším nárazu. Bezpečí zajišťuje 6 airbagů (ve standardu pro celou řadu); tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zátěže, hlavové opěrky antiwhiplash (chránící hlavy posádky při nárazu zezadu) druhé generace a uchycení dětské sedačky Isofix. Dále jsou to v případě nárazu uvolnitelné pedály a deformovatelná konstrukce sloupku řízení.

Z hlediska aktivní bezpečnosti je Giulietta navržena tak, aby byly plně využitelné všechny tři režimy systému DNA (Dynamic, Normal a All Weather). Systém DNA, který je součástí základní výbavy v rámci celé řady, upravuje provozní parametry motoru, převodovky, systému řízení a elektronického diferenciálu Q2 a doplňuje stabilizační systém Vehicle Dynamic Control (VDC). Giulietta také představí novou funkci Pre-Fill, která se aktivuje, pokud je systém DNA nastaven na režim Dynamic. Tento režim využívá systém VDC a zajišťuje maximální rychlost reakce brzd. Jedná se o sofistikované funkce, které vylepšují kontrolu nad vozem a jsou dále umocněny funkcí Dynamic Steering Torque (DST). Ta řidiči pomáhá ovládat vůz za kritických situací dříve, než se aktivuje funkce VDC.

Zdroj: TZ Alfa Romeo

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč