Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu

vloženo

Alfa Romeo představuje zbrusu novou podvozkovou platformu, která je základem kompaktního hatchbacku Giulietta a splňuje i ty nejpřísnější nároky na držení vozidla na silnici, hbitost a bezpečí. Zároveň zaručuje výjimečný výkon a maximální komfort, a to díky nejnovějším výrobním postupům a rafinovaným technickým řešením. Výsledkem je lehká, nicméně pevná konstrukce, která hojně využívá hliníku a vysokopevnostní oceli.

Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu

Systém Alfa DNA umožňuje řidiči přizpůsobit si nastavení vozu tak, aby přineslo vynikající zážitek a pohodlí pro rozličné podmínky na silnici i řidičské styly.


Model Alfa Romeo Giulietta je zcela novým vozem, který však navazuje na tradici svého předchůdce. Bezesporu se jedná o sportovní vůz, který se může pyšnit výjimečnou agilitou i na těch nejnáročnějších cestách. Zároveň poskytuje maximální komfort i při každodenní jízdě. Nastavení odpružení u Sport paketů jen umocňuje sportovní charakter tohoto nového modelu.

Nová platforma se stane konstrukčním základem pro středně velké modely Fiat Group Automobiles tak, jako se tomu stalo u architektury pro segment A mezi miniauty a u architektury pro segmenty B a L0 mezi malými vozy. Jedná se však o výrazný krok vpřed oproti předchozím platformám, a to díky novým materiálům a vysoké úrovni dosaženého výkonu. Konstruktéři chtěli od počátku vytvořit platformu, která získá nejlepší hodnocení ve své třídě v oblasti ovladatelnosti, poměru mezi výkonem a hmotností, komfortu při řízení, eliminace vibrací a bezpečí (aktivního i pasivního).

Podvozek představuje výrazný pokrok v oblasti použitých materiálů. Celá konstrukce je nyní mnohem odolnější a poskytuje lepší výkon, aniž by v porovnání s předchozí generací došlo ke zvýšení hmotnosti. Konstrukce podlahy je u Giulietty tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které s minimální deformací pohlcují energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Využití důmyslných řešení umožnilo snížení váhy o 8,5 kg v přední části vozu a 4 kg v zadní části ve srovnání s běžnými ocelovými konstrukcemi. Bezpečí, které vůz poskytuje, se ale nikterak nesnížilo.
Mnohé z využitých systémů a částí u nové platformy byly pečlivě upraveny s ohledem na příští generaci. To se pozitivně odrazilo na výkonu a snížení hmotnosti. Příčný nosník ze slitiny hořčíku a rám zadních sedadlel jsou díky tomu lehčí o 35 %.

Giulietta nabízí jedinečné ovládání a pohodlí, a to díky novému systému zavěšení vozidla. Především přední zavěšení Mc Pherson bylo upraveno tak, aby poskytovalo maximální pevnost při bočním zatížení. Hmotnost byla navíc zredukována díky použití hliníku. Zadní zavěšení Multilink je zbrusu nové a neomezuje objem zavazadlového prostoru i díky ramenům z hliníku šetřícím 10 kg oproti klasickému zavěšení Multilink.

Nový elektrický posilovač zaručuje výjimečný požitek z jízdy. Ovládání klimatizace bylo navrženo tak, aby se výrazně snížily nároky na spotřebu paliva (spotřeba je o 30 % nižší než u běžných systémů). Díky jedinečným technickým vlastnostem bylo také možné dosáhnout vynikajících hodnot pro hluk a vibrace.

Co se týče pasivní bezpečnosti, byla Alfa Romeo Giulietta navržena tak, aby dosáhla nejlepšího hodnocení Euro NCAP, a to mimo jiné na základě patnácti tisíců hodin matematického modelování, 80 nárazovým testům, 150 testům na hydropneumatické stolici a více jak 100 testování součástek a podsystémů. Nová trojitá bezpečnostní zóna maximalizuje absorpční schopnosti přední části vozu a snižuje riziko deformace kabiny vozu, tudíž je zaručena optimální ochrana pasažérů i při silnějším nárazu. Bezpečí zajišťuje 6 airbagů (ve standardu pro celou řadu); tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zátěže, hlavové opěrky antiwhiplash (chránící hlavy posádky při nárazu zezadu) druhé generace a uchycení dětské sedačky Isofix. Dále jsou to v případě nárazu uvolnitelné pedály a deformovatelná konstrukce sloupku řízení.

Z hlediska aktivní bezpečnosti je Giulietta navržena tak, aby byly plně využitelné všechny tři režimy systému DNA (Dynamic, Normal a All Weather). Systém DNA, který je součástí základní výbavy v rámci celé řady, upravuje provozní parametry motoru, převodovky, systému řízení a elektronického diferenciálu Q2 a doplňuje stabilizační systém Vehicle Dynamic Control (VDC). Giulietta také představí novou funkci Pre-Fill, která se aktivuje, pokud je systém DNA nastaven na režim Dynamic. Tento režim využívá systém VDC a zajišťuje maximální rychlost reakce brzd. Jedná se o sofistikované funkce, které vylepšují kontrolu nad vozem a jsou dále umocněny funkcí Dynamic Steering Torque (DST). Ta řidiči pomáhá ovládat vůz za kritických situací dříve, než se aktivuje funkce VDC.

Zdroj: TZ Alfa Romeo

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná