Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu

vloženo

Alfa Romeo představuje zbrusu novou podvozkovou platformu, která je základem kompaktního hatchbacku Giulietta a splňuje i ty nejpřísnější nároky na držení vozidla na silnici, hbitost a bezpečí. Zároveň zaručuje výjimečný výkon a maximální komfort, a to díky nejnovějším výrobním postupům a rafinovaným technickým řešením. Výsledkem je lehká, nicméně pevná konstrukce, která hojně využívá hliníku a vysokopevnostní oceli.

Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu

Systém Alfa DNA umožňuje řidiči přizpůsobit si nastavení vozu tak, aby přineslo vynikající zážitek a pohodlí pro rozličné podmínky na silnici i řidičské styly.


Model Alfa Romeo Giulietta je zcela novým vozem, který však navazuje na tradici svého předchůdce. Bezesporu se jedná o sportovní vůz, který se může pyšnit výjimečnou agilitou i na těch nejnáročnějších cestách. Zároveň poskytuje maximální komfort i při každodenní jízdě. Nastavení odpružení u Sport paketů jen umocňuje sportovní charakter tohoto nového modelu.

Nová platforma se stane konstrukčním základem pro středně velké modely Fiat Group Automobiles tak, jako se tomu stalo u architektury pro segment A mezi miniauty a u architektury pro segmenty B a L0 mezi malými vozy. Jedná se však o výrazný krok vpřed oproti předchozím platformám, a to díky novým materiálům a vysoké úrovni dosaženého výkonu. Konstruktéři chtěli od počátku vytvořit platformu, která získá nejlepší hodnocení ve své třídě v oblasti ovladatelnosti, poměru mezi výkonem a hmotností, komfortu při řízení, eliminace vibrací a bezpečí (aktivního i pasivního).

Podvozek představuje výrazný pokrok v oblasti použitých materiálů. Celá konstrukce je nyní mnohem odolnější a poskytuje lepší výkon, aniž by v porovnání s předchozí generací došlo ke zvýšení hmotnosti. Konstrukce podlahy je u Giulietty tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které s minimální deformací pohlcují energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Využití důmyslných řešení umožnilo snížení váhy o 8,5 kg v přední části vozu a 4 kg v zadní části ve srovnání s běžnými ocelovými konstrukcemi. Bezpečí, které vůz poskytuje, se ale nikterak nesnížilo.
Mnohé z využitých systémů a částí u nové platformy byly pečlivě upraveny s ohledem na příští generaci. To se pozitivně odrazilo na výkonu a snížení hmotnosti. Příčný nosník ze slitiny hořčíku a rám zadních sedadlel jsou díky tomu lehčí o 35 %.

Giulietta nabízí jedinečné ovládání a pohodlí, a to díky novému systému zavěšení vozidla. Především přední zavěšení Mc Pherson bylo upraveno tak, aby poskytovalo maximální pevnost při bočním zatížení. Hmotnost byla navíc zredukována díky použití hliníku. Zadní zavěšení Multilink je zbrusu nové a neomezuje objem zavazadlového prostoru i díky ramenům z hliníku šetřícím 10 kg oproti klasickému zavěšení Multilink.

Nový elektrický posilovač zaručuje výjimečný požitek z jízdy. Ovládání klimatizace bylo navrženo tak, aby se výrazně snížily nároky na spotřebu paliva (spotřeba je o 30 % nižší než u běžných systémů). Díky jedinečným technickým vlastnostem bylo také možné dosáhnout vynikajících hodnot pro hluk a vibrace.

Co se týče pasivní bezpečnosti, byla Alfa Romeo Giulietta navržena tak, aby dosáhla nejlepšího hodnocení Euro NCAP, a to mimo jiné na základě patnácti tisíců hodin matematického modelování, 80 nárazovým testům, 150 testům na hydropneumatické stolici a více jak 100 testování součástek a podsystémů. Nová trojitá bezpečnostní zóna maximalizuje absorpční schopnosti přední části vozu a snižuje riziko deformace kabiny vozu, tudíž je zaručena optimální ochrana pasažérů i při silnějším nárazu. Bezpečí zajišťuje 6 airbagů (ve standardu pro celou řadu); tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zátěže, hlavové opěrky antiwhiplash (chránící hlavy posádky při nárazu zezadu) druhé generace a uchycení dětské sedačky Isofix. Dále jsou to v případě nárazu uvolnitelné pedály a deformovatelná konstrukce sloupku řízení.

Z hlediska aktivní bezpečnosti je Giulietta navržena tak, aby byly plně využitelné všechny tři režimy systému DNA (Dynamic, Normal a All Weather). Systém DNA, který je součástí základní výbavy v rámci celé řady, upravuje provozní parametry motoru, převodovky, systému řízení a elektronického diferenciálu Q2 a doplňuje stabilizační systém Vehicle Dynamic Control (VDC). Giulietta také představí novou funkci Pre-Fill, která se aktivuje, pokud je systém DNA nastaven na režim Dynamic. Tento režim využívá systém VDC a zajišťuje maximální rychlost reakce brzd. Jedná se o sofistikované funkce, které vylepšují kontrolu nad vozem a jsou dále umocněny funkcí Dynamic Steering Torque (DST). Ta řidiči pomáhá ovládat vůz za kritických situací dříve, než se aktivuje funkce VDC.

Zdroj: TZ Alfa Romeo

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu Fotografie k článku Nová Alfa Romeo Giulietta bude mít novou podvozkovou platformu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu