Nosiče kol třikrát jinak

vloženo

Plánujete si vrazit na výlet s koly a potřebujete je nějak rozumně vzít s sebou autem? Poměrně běžnou záležitostí se stávají dovolené i výlety ve více lidech s jízdními koly, za cyklistikou, po různých částech naší republiky nebo dokonce do zahraničí. Auto samozřejmě několik kol uvést zvládne, jen je potřeba je šikovně zabezpečit na cestu. Jaký nosič tedy využít pro přepravu kol?

Nosiče kol třikrát jinak

Na výběr máte v podstatě ze tří možností. Jednak lze využít střechu, pokud máte střešní nosič, nebo lze eventuálně dokoupit i ten. Pro kola k uchycení na střechu potřebujete nosiče kol na střechu v počtu, který bude odpovídat množství kol, která chcete přepravit. Na střechu se pak kola přichycují v poloze nastojato, takže je nosič na kola na střechu potřeba vybírat hodně kvalitní, aby zvládl kola udržet i při náročném manévrování.

Kola je možná uchytit také na tažné zařízení, což hodně lidí považuje za nejlepší variantu. U nosičů kol na tažné zařízení je velkou výhodou, že jsou až za autem, takže kola jsou v zákrytu a nezvyšují tolik spotřebu paliva. Současně mají také vyšší stabilitu. Je ale u nich potřeba počítat s pořízením druhé poznávací značky a také přepojením zadních světel na nosič, protože naprostá většina těchto zadních nosičů zakrývá jak zadní poznávací značku, tak i světla.

U aut, která nejsou vybavena ani tažným zařízením, ani střešním nosičem a u kterých nechcete tyto prvky dokupovat, můžete využít nosiče kol na zadní dveře. Jsou určeny pro auta, která mají správně tvarovanou zadní část, tedy většinou hatchbacky anebo kombi auta, u sedanů jejich upevnění nepůjde provést. Nosiče na zadní dveře se upevňují za jejich boční okraje a jsou jakýmsi kompromisem mezi střešními a zadními nosiči na tažné zařízení. Kola jsou na nich uchycena v o něco vyšší poloze, takže nezakrývají SPZ ani zadní světla, čímž poskytují výhodu jako střešní nosiče, ale současně tolik nezvyšují spotřebu, což je výhoda podobná nosičům na tažné zařízení.


AUTO HLAVÁČEK

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer