Nosiče kol třikrát jinak

vloženo

Plánujete si vrazit na výlet s koly a potřebujete je nějak rozumně vzít s sebou autem? Poměrně běžnou záležitostí se stávají dovolené i výlety ve více lidech s jízdními koly, za cyklistikou, po různých částech naší republiky nebo dokonce do zahraničí. Auto samozřejmě několik kol uvést zvládne, jen je potřeba je šikovně zabezpečit na cestu. Jaký nosič tedy využít pro přepravu kol?

Nosiče kol třikrát jinak Nosiče kol třikrát jinak

Na výběr máte v podstatě ze tří možností. Jednak lze využít střechu, pokud máte střešní nosič, nebo lze eventuálně dokoupit i ten. Pro kola k uchycení na střechu potřebujete nosiče kol na střechu v počtu, který bude odpovídat množství kol, která chcete přepravit. Na střechu se pak kola přichycují v poloze nastojato, takže je nosič na kola na střechu potřeba vybírat hodně kvalitní, aby zvládl kola udržet i při náročném manévrování.


Kola je možná uchytit také na tažné zařízení, což hodně lidí považuje za nejlepší variantu. U nosičů kol na tažné zařízení je velkou výhodou, že jsou až za autem, takže kola jsou v zákrytu a nezvyšují tolik spotřebu paliva. Současně mají také vyšší stabilitu. Je ale u nich potřeba počítat s pořízením druhé poznávací značky a také přepojením zadních světel na nosič, protože naprostá většina těchto zadních nosičů zakrývá jak zadní poznávací značku, tak i světla.

U aut, která nejsou vybavena ani tažným zařízením, ani střešním nosičem a u kterých nechcete tyto prvky dokupovat, můžete využít nosiče kol na zadní dveře. Jsou určeny pro auta, která mají správně tvarovanou zadní část, tedy většinou hatchbacky anebo kombi auta, u sedanů jejich upevnění nepůjde provést. Nosiče na zadní dveře se upevňují za jejich boční okraje a jsou jakýmsi kompromisem mezi střešními a zadními nosiči na tažné zařízení. Kola jsou na nich uchycena v o něco vyšší poloze, takže nezakrývají SPZ ani zadní světla, čímž poskytují výhodu jako střešní nosiče, ale současně tolik nezvyšují spotřebu, což je výhoda podobná nosičům na tažné zařízení.


AUTO HLAVÁČEK

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné
05.05.2017
Renault Kadjar dostal motor 1,6 TCe s výkonem 165 koní