Nosiče kol třikrát jinak

vloženo

Plánujete si vrazit na výlet s koly a potřebujete je nějak rozumně vzít s sebou autem? Poměrně běžnou záležitostí se stávají dovolené i výlety ve více lidech s jízdními koly, za cyklistikou, po různých částech naší republiky nebo dokonce do zahraničí. Auto samozřejmě několik kol uvést zvládne, jen je potřeba je šikovně zabezpečit na cestu. Jaký nosič tedy využít pro přepravu kol?

Nosiče kol třikrát jinak Nosiče kol třikrát jinak

Na výběr máte v podstatě ze tří možností. Jednak lze využít střechu, pokud máte střešní nosič, nebo lze eventuálně dokoupit i ten. Pro kola k uchycení na střechu potřebujete nosiče kol na střechu v počtu, který bude odpovídat množství kol, která chcete přepravit. Na střechu se pak kola přichycují v poloze nastojato, takže je nosič na kola na střechu potřeba vybírat hodně kvalitní, aby zvládl kola udržet i při náročném manévrování.


Kola je možná uchytit také na tažné zařízení, což hodně lidí považuje za nejlepší variantu. U nosičů kol na tažné zařízení je velkou výhodou, že jsou až za autem, takže kola jsou v zákrytu a nezvyšují tolik spotřebu paliva. Současně mají také vyšší stabilitu. Je ale u nich potřeba počítat s pořízením druhé poznávací značky a také přepojením zadních světel na nosič, protože naprostá většina těchto zadních nosičů zakrývá jak zadní poznávací značku, tak i světla.

U aut, která nejsou vybavena ani tažným zařízením, ani střešním nosičem a u kterých nechcete tyto prvky dokupovat, můžete využít nosiče kol na zadní dveře. Jsou určeny pro auta, která mají správně tvarovanou zadní část, tedy většinou hatchbacky anebo kombi auta, u sedanů jejich upevnění nepůjde provést. Nosiče na zadní dveře se upevňují za jejich boční okraje a jsou jakýmsi kompromisem mezi střešními a zadními nosiči na tažné zařízení. Kola jsou na nich uchycena v o něco vyšší poloze, takže nezakrývají SPZ ani zadní světla, čímž poskytují výhodu jako střešní nosiče, ale současně tolik nezvyšují spotřebu, což je výhoda podobná nosičům na tažné zařízení.


AUTO HLAVÁČEK

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit