Nosiče kol třikrát jinak

vloženo

Plánujete si vrazit na výlet s koly a potřebujete je nějak rozumně vzít s sebou autem? Poměrně běžnou záležitostí se stávají dovolené i výlety ve více lidech s jízdními koly, za cyklistikou, po různých částech naší republiky nebo dokonce do zahraničí. Auto samozřejmě několik kol uvést zvládne, jen je potřeba je šikovně zabezpečit na cestu. Jaký nosič tedy využít pro přepravu kol?

Nosiče kol třikrát jinak Nosiče kol třikrát jinak

Na výběr máte v podstatě ze tří možností. Jednak lze využít střechu, pokud máte střešní nosič, nebo lze eventuálně dokoupit i ten. Pro kola k uchycení na střechu potřebujete nosiče kol na střechu v počtu, který bude odpovídat množství kol, která chcete přepravit. Na střechu se pak kola přichycují v poloze nastojato, takže je nosič na kola na střechu potřeba vybírat hodně kvalitní, aby zvládl kola udržet i při náročném manévrování.


Kola je možná uchytit také na tažné zařízení, což hodně lidí považuje za nejlepší variantu. U nosičů kol na tažné zařízení je velkou výhodou, že jsou až za autem, takže kola jsou v zákrytu a nezvyšují tolik spotřebu paliva. Současně mají také vyšší stabilitu. Je ale u nich potřeba počítat s pořízením druhé poznávací značky a také přepojením zadních světel na nosič, protože naprostá většina těchto zadních nosičů zakrývá jak zadní poznávací značku, tak i světla.

U aut, která nejsou vybavena ani tažným zařízením, ani střešním nosičem a u kterých nechcete tyto prvky dokupovat, můžete využít nosiče kol na zadní dveře. Jsou určeny pro auta, která mají správně tvarovanou zadní část, tedy většinou hatchbacky anebo kombi auta, u sedanů jejich upevnění nepůjde provést. Nosiče na zadní dveře se upevňují za jejich boční okraje a jsou jakýmsi kompromisem mezi střešními a zadními nosiči na tažné zařízení. Kola jsou na nich uchycena v o něco vyšší poloze, takže nezakrývají SPZ ani zadní světla, čímž poskytují výhodu jako střešní nosiče, ale současně tolik nezvyšují spotřebu, což je výhoda podobná nosičům na tažné zařízení.


AUTO HLAVÁČEK

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.04.2017
Video k testu: Honda Civic 5D 1.5 VTEC Turbo - Předzvěst rekordmana?
29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě