Nissan vyhlásil u svých modelů boj s kilogramy

vloženo

Novoroční předsevzetí často zakrátko berou za své. Nissan si však za tím svým pevně stojí – v roce 2016 a v dalších letech chce snižovat hmotnost napříč kompletní řadou svých osobních automobilů.

Nissan vyhlásil u svých modelů boj s kilogramy

Výsledkem „Programu snižování hmotnosti“ bude materiál s průkopnickým složením, který se bude používat k výrobě podlahy vozidel budoucnosti. Úzkou spoluprací s britským dodavatelským řetězcem získá Nissan přístup k materiálům a postupům z odvětví letectví a motoristického sportu, a to včetně materiálů využívaných v kosmonautice.

David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel ve středisku NTCE k tomu řekl: „Nissan jde stále vpřed a díky ještě početnějším vzrušujícím inovacím nebude následujících 12 měsíců ve znamení evoluce, ale půjde rovnou o revoluci.“ Tento program je jedním z dalších důkazů potvrzujících naši vůli vyrábět auta zítřka už dnes.

Vzápětí ještě dodal: „Je nám jasné, že automobily zítřka budou muset být lehčí, výkonnější a efektivnější. Přesně z toho důvodu také vznikl náš zkušební program, ve kterém spolupracujeme s výzkumnými a průmyslovými institucemi z celého Spojeného království. Cílem programu je představit nové výrobní postupy, které pro naše odvětví budou znamenat revoluci.

Kromě „Programu snižování hmotnosti“ se Nissan věnuje ještě dalšímu rozsáhlému „hubnoucímu programu“, díky kterému se podařilo o 90 kg odlehčit model X-Trail a o 40 kg nový model Qashqai. Podstata druhého zmíněného programu tkví v použití lehčích a pevnějších materiálů, které i nadále umožní osazovat vozy velkým množstvím doplňkové výbavy.

Úsilí společnosti Nissan v „Programu snižování hmotnosti“ se projeví zlepšením výkonu a snížením spotřeby vozidel. Dojde též ke snížení hmotnosti, která jinak narůstá se stále větším objemem technologií, jimiž jsou vozidla osazována. Na právě vyvíjeném prototypu bude možné ověřit funkčnost nového dílu.

Na popsaných úkolech pracuje Nissan v rámci skupiny LX, jejímiž členy jsou výrobci automobilů a výzkumné instituce, včetně společností Sigmatex a Axillium Research. Cílem skupiny je zvýšit schopnosti automobilového dodavatelského řetězce ve Spojeném království vyrábět kompozitové díly.

Program LX je financován institucí Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative, kterou založila britská vláda s úmyslem podporovat dodavatelské řetězce ve Spojeném království v růstu a dosažení standardů běžných po celém světě.


Nissan Czech Republic

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan vyhlásil u svých modelů boj s kilogramy Fotografie k článku Nissan vyhlásil u svých modelů boj s kilogramy Fotografie k článku Nissan vyhlásil u svých modelů boj s kilogramy Fotografie k článku Nissan vyhlásil u svých modelů boj s kilogramy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer